Meer mensen die een hekel hebben aan eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Meer mensen die een hekel hebben aan eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 21:33

Ik hou er niet van om te eten, en dan vooral de 3 'verplichte' maaltijden (ontbijt, lunch, diner). Tussendoortjes pak ik meestal wel, maar een lunch... ik doe het wel maar niet omdat ik er zin in heb. Gewoon omdat ik nou eenmaal brandstof nodig heb en ben blij als ik het weer gehad heb. Warm eten is nog minder, dat moet je eerst koken waar ik al een hekel aan heb, en dan ook nog opeten, jakkie. Ik besteed het liefst zo min mogelijk tijd aan eten! Ik geniet bijna nooit van het eten, prop het maar snel en gedachteloos naar binnen.

Is dit nou zo raar? Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Voor de duidelijkheid: ik eet wel gewoon 3x per dag, tussendoor zit ik aan de chocola en heb een normaal gewicht.

Anoniem

Re: Meer mensen die een hekel hebben aan eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:34

ik vind het kauwen altijd zo stom :P je stopt eten naar binnen, je kauwt en je slikt.. Stom! en de laatste hap, die krijg ik nooit naar binnen als ik ergens anders eet, vreemde gewoonte :P

na het zelf eten koken heb ik ook geen zin in eten, heel herkenbaar dus!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:36

Dat na het koken moeten eten vind ik ook niets! Verder hangt het er een beetje vanaf. Als het 'vies' eten is eet ik ook liever niet :D Daarentegen wel weer verslaafd aan chocola...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:38

Ik heb ook een hekel aan eten. En toch heb ik overgewicht. Dus er gaat ergens iets fout. Maar ontbijt sla ik het liefst over. Hou dat 9 van de 10 x nooit binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:39

daarom doe ik vaak 's ochtends vla met muesli, en dan rond 10 uur de boterham ^^ toch nog een voedzaam ontbijt en 3 uurtjes hou ik wel vol op muesli

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:39

wow wat apart :wow:

Eten is lekker en leuk :oo Misschien eens dingen nemen die je wel echt lekker vindt? Ik snap dat elke dag smiddags een boterham met kaas wat saai is, maar bijv broodjes kroketten, tosti, broodje gezond kan ik me wel op verheugen.. :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 21:42

pimaude schreef:
ik vind het kauwen altijd zo stom :P je stopt eten naar binnen, je kauwt en je slikt.. Stom! en de laatste hap, die krijg ik nooit naar binnen als ik ergens anders eet, vreemde gewoonte :P

na het zelf eten koken heb ik ook geen zin in eten, heel herkenbaar dus!

Ik vind het echt vies om andere mensen te zien eten. Brrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:43

haha mond open, :P bbrrr

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:43

Had ik dat maar, een hekel aan eten... Dat zou afvallen veel makkelijker maken.
Nee, ik heb het niet en ik kan me er ook helemaal niets van voorstellen.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:44

Ik heb er alleen een hekel aan als er andere mensen bij zijn, bijvoorbeeld op mijn werk of op school ofzo.
Dan krijg ik het nooit weg, haha.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:46

Ik houd wel van eten..
Maar op een of andere manier krijg is stukken vlees/kip/vis (biefstuk, slavink oid) nooit weg. := Als ik ergens te lang op moet kauwen hoef ik het eigenlijk al niet. :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:46

love_western schreef:
Ik heb ook een hekel aan eten. En toch heb ik overgewicht. Dus er gaat ergens iets fout. Maar ontbijt sla ik het liefst over. Hou dat 9 van de 10 x nooit binnen.

Ik weet wel dat het topic hier niet over gaat, dus ik twijfelde even of ik dit moet zeggen, en waarschijnlijk weet je het ook al maar goed :D

Ontbijten is zo ongeveer de belangrijkste maaltijd... Het helpt je stofwisseling op gang. Daar is onderzoek naar gedaan, ik meende dat de mensen die niet ontbijten sneller overgewicht hebben. Dus toch iets proberen te eten, al is het maar iets kleins :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:48

Kirsha schreef:
love_western schreef:

Ik weet wel dat het topic hier niet over gaat, dus ik twijfelde even of ik dit moet zeggen, en waarschijnlijk weet je het ook al maar goed :D

Ontbijten is zo ongeveer de belangrijkste maaltijd... Het helpt je stofwisseling op gang. Daar is onderzoek naar gedaan, ik meende dat de mensen die niet ontbijten sneller overgewicht hebben. Dus toch iets proberen te eten, al is het maar iets kleins :j

Dan moet het ook binnenblijven :') En dat is meestal het probleem mij.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:48

Ontbijt moet je opbouwen, begin met een cracker en 'dwing' jezelf elke dag iets meer te eten dat gaat niet in een keer. :) Of brinta is ook lekker sochtends om mee te beginnen. Lekker warm eet makkelijk weg.. :P Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd wel minder zin heb in eten sochtends als vroegáh dan werd ik met honger wakker en als ik niet binnen een uur kon eten dan kreeg ik steken van de honger :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:49

michelle___ schreef:
Ik houd wel van eten..
Maar op een of andere manier krijg is stukken vlees/kip/vis (biefstuk, slavink oid) nooit weg. := Als ik ergens te lang op moet kauwen hoef ik het eigenlijk al niet. :')

Herkenbaar, ik eet ook nauwelijks vlees behalve dingen als gehakt... Ik krijg bijv. biefstuk echt niet weg....

Maar verder hou ik van eten!! Heerlijk :D :D

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:50

Als ik erg druk ben heb ik vaak ook geen zin om te eten. Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt gek op eten, maar als ik echt een volle agenda heb vind ik eten verspilling van mijn tijd. Wat ik dan doe, is kiezen voor een lekker broodje die echt vult zodat eten geen straf, maar beloning wordt voor het harde werk dat ik verricht. Meestal kan ik dan wel weer een uurtje of vier door. Ik zorg wel altijd dat ik voldoende en gezond genoeg eet. Toevallig net mijn laatste stressvolle tentamen afgerond en als beloning heb ik sushi besteld. :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:52

Precies wat Saskiakefie zegt! Je kunt ook iets vloeibaars nemen, drinkontbijt o.i.d. is ook goed (liefst zelf maken want er zit vééééél suiker in die pakken van de supermarkt. Ik heb de laatste tijd ook minder zin in ontbijt, apart, wel honger maar totaal geen trek.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:53

oh dat vind ik toch wel een beetje gek hoor.
als ik thuis zit een heledag eet ik de hele dag door omdat ik toch niks te doen heb, en nee ik heb geen overgewicht :D

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:23

Ja, ik vind het raar. Hoe kun je nou niet van eten houden? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:42

Kirsha schreef:
Precies wat Saskiakefie zegt! Je kunt ook iets vloeibaars nemen, drinkontbijt o.i.d. is ook goed (liefst zelf maken want er zit vééééél suiker in die pakken van de supermarkt. Ik heb de laatste tijd ook minder zin in ontbijt, apart, wel honger maar totaal geen trek.

Hoe maak je drinkontbijt dan?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:44

Ik verzin altijd zelf wat. Meestal een scheut yoghurt met fruit o.i.d. in de blender gooien. Ik weet niet of het daadwerkelijk gezonder is dan Vifit of Goedemorgen ofzo maar het gaat om het idee :D er zit in ieder geval minder suiker in geloof ik. En het vult best goed, ik zit dan altijd propvol.

Edit: Mijn moeder neemt vaak Brinta, Wake Up heet het geloof ik. Ook een soort drinkontbijt, maar dan zonder fruit.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:48

Het zal sowieso beter zijn dan Vifit, dat zit vol suikers en verzadigde vetten.

Als je moeite hebt met ontbijten kun je (groene) smoothies proberen. Je kunt eindeloos variëren met verschillende soorten fruit, groenten en zaden.
Laatst bijgewerkt door Daenerys op 29-05-13 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:49

ik heb een hekel aan eten al sinds jongs af aan , heb vroeger al meerdere maanden elke dag aan een sonde gezeten in het ziekenhuis omdat ik niks binnen wou :n

Heb opnieuw moeten leren maar met geen geluk , want het enigste dat ik eet is ; frietjes , groenten , alles wat met kaas gemaakt word en dat is ook alles.
Heb soms ook van bepaalde momenten dat ik helemaal niks meer wil eten , dit is zo ongeveer om de 3 maand dat dit gebeurt en eet dan zo'n 2 week & half niet , maar wel genoeg drinken.

vreselijk vind ik zelf maar ik geraak er niet van af :(

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:51

Is er dan medisch niet iets mis? En brood eet je toch wel?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:53

heb langs moederkant veel geërfd ( veel psychische problemen zoals eetproblemen , depressies .. wat ik dus ook al jaren heb van eetproblemen , depressie zit ik al bijna 3 jaar mee .. maar afgelopen jaar enorm achteruit gegaan).
Nee brood lust ik ook niet..