Discriminatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Discriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 11:30

Altijd heb ik geroepen dat ik alleen iets met Nederlandse jongens te maken wil hebben, als een jongen een kleurtje had dan moest ik er niks van hebben.
Maar dat is opeens veranderd toen ik in contact kwam met een jongen uit Burkina Faso (Afrika), het is echt een hele lieve, attente en gastvrije jongen en ik zie hem nu bijna elke dag en we kunnen het heel goed vinden samen.
Nu ben ik zo stom geweest om dit op mijn werk te vertellen en nu pesten ze me de hele dag, ik merk ook dat ze me uitlachen en over me smoezen, ze vinden het heel grappig allemaal.
Ook maken ze discriminerende opmerking over de jongen wat me best pijn doet.
Niet alleen op mijn werk maar ook een vriendin van mij noemt hem "aapje" ik heb al een paar keer gevraagd of ze dat niet meer wilt doen maar ze gaat er toch mee door.
Omdat ik verder nog nooit met buitenlanders in contact ben geweest heb ik dit nog nooit eerder mee gemaakt maar wat is discriminatie pijnlijk zeg!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-05-13 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spellingsfout in titel verbeterd.

Anoniem

Re: Discrimatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:36

Wat ontzettend onvolwassen zeg. :r
Jammer dat je zulke mensen dagelijks om je heen hebt op je werk.
Ik snap het ook niet, laat iedereen gewoon in zijn of haar waarde, iedereen is gelijk ongeacht kleur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:39

Ik ben eerlijk, heb zelf niks met buitenlanders. Ben er veel door hun gepest. Maar laat ze verder wel in hun waarde. En als een vriendin van mij thuis zou komen met een buitenlander. Dan zal ik haar alleen maar veel plezier wensen.

Ik zal geen kinderachtig gedrag vertonen. En zal ik geen discriminerende opmerkingen maken. Ik zal mij niet verlagen tot de niveau van mijn pesters.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:40

pfff wat ontzettend sneu zeg, en ik zou die vriendin toch even extra duidelijk maken dat het je niet bevalt, wat een rotgedrag zeg! Collega's erop aanspreken snap ik dat dat lastiger is maar een vriendin zou uberhaupt zoiets niet hoeven flikken bij mij al helemaal niet na verzoek tot ophouden.
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 24-05-13 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:40

Ho eens even... Je zegt dat je zelf in het verleden niks met buitenlandse jongens te maken wilde hebben... Zo kent jouw omgeving jou ook en waarschijnlijk heb je daar ook bewust of onbewust je vrienden op uitgezocht. Jij bent nu veranderd (top overigens) maar nu besef je ineens dat het kwetsbaar is om je negatief uit te laten over mensen met een andere huidskleur.

Tamelijk hypocriet in mijn ogen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 11:45

Lente schreef:
Ho eens even... Je zegt dat je zelf in het verleden niks met buitenlandse jongens te maken wilde hebben... Zo kent jouw omgeving jou ook en waarschijnlijk heb je daar ook bewust of onbewust je vrienden op uitgezocht. Jij bent nu veranderd (top overigens) maar nu besef je ineens dat het kwetsbaar is om je negatief uit te laten over mensen met een andere huidskleur.

Tamelijk hypocriet in mijn ogen.

Je hebt gelijk, dit komt ook door dat ik net als love_western vroeger veel gepest ben door buitenlandse jongeren, dat had mij een heel negatief beeld gegeven.
Ik ben dan ook heel blij dat ik nu deze jongen ben tegen gekomen en mag mee maken dat ook mensen met een donkere huidskleur ontzettend lief kunnen zijn.
Maar hypocriet... inderdaad... dat is waar, maar dat maken de opmerkingen niet minder pijnlijk en een mens kan veranderen toch?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:45

TS, jij bent geen haar beter dan de mensen op jeheen. Lees je eigen OP eens nogmaals

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:47

Klopt dat dat de opmerkingen niet minder pijnlijk maakt, maar ik vind het altijd zo zonde dat mensen dat soort dingen pas 'belangrijk' vinden als het ze zelf raakt.

Jij hebt hier nu pas heel even mee te maken. Minderheden hebben met die vooroordelen bijna dagelijks te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:50

eenitraM schreef:
TS, jij bent geen haar beter dan de mensen op jeheen. Lees je eigen OP eens nogmaals
Jemig, even verder lezen dan je neus lang is zou ook wel netjes zijn. :\

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 11:52

Lente schreef:
Klopt dat dat de opmerkingen niet minder pijnlijk maakt, maar ik vind het altijd zo zonde dat mensen dat soort dingen pas 'belangrijk' vinden als het ze zelf raakt.

Jij hebt hier nu pas heel even mee te maken. Minderheden hebben met die vooroordelen bijna dagelijks te maken!

Het is ook moeilijk, en ik ben nog steeds van mening dat als je naar opsporing verzocht kijkt er 80% van de daders een niet uit Nederland afkomstig persoon is, nou ja dat denk ik niet dat is een feit.
Marokkaanse jongeren en zeker op school zijn ook vaak vrij heftig waar door je makkelijk nare ervaringen op kan lopen, zoals ik ook heb gehad.
En dan nog de mensen om je heen die je opjutten, nogmaals ik probeer mezelf niet goed te praten maar alles heeft een rede.
En nu ik het zelf mee maak voel ik de pijn inderdaad pas en dat vind ik heel erg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:54

eenitraM schreef:

Ik vind het juist knap van haar dat ze het nu anders bekijkt. Ondanks dat ik zelf best wel een angst heb opgebouwd voor buitenlanders. Ben daarmee heel voorzichtig geworden. Ik scheer ze niet allemaal over 1 kam. Maar het duurt wel langer totdat ik ze iets vertrouw.

Ook omdat ik tijdens stappen juist lastig word gevallen door buitenlanders hier. Van Nederlanders heb ik geen last. Die begrijpen het als ik zeg dat ik een vriend heb.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:57

Er is wel een verschil tussen discriminatie en gewoon een beetje plagen..
Ik denk namelijk dat het ook wel grappig bedoelt kan zijn en dat ze helemaal niet zo heel gemeen zijn.
Het is natuurlijk ook logisch dat doordat jij eerst zo anti was het wel 'het onderwerp van de dag' is.
Als je het gewoon als plagerijtje ziet kan het misschien heel anders overkomen op je, maak zelf ook eens een grapje erover en neem niet alles te serieus, dat zal de lading er snel genoeg van af halen!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 11:59

MirandaFuego schreef:
Ik denk namelijk dat het ook wel grappig bedoelt kan zijn en dat ze helemaal niet zo heel gemeen zijn.
Het is natuurlijk ook logisch dat doordat jij eerst zo anti was het wel 'het onderwerp van de dag' is.
Als je het gewoon als plagerijtje ziet kan het misschien heel anders overkomen op je, maak zelf ook eens een grapje erover en neem niet alles te serieus, dat zal de lading er snel genoeg van af halen!

Ja dat is waar, dat vind ik een hele goede tip, dankjewel.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:04

love_western schreef:
Ik ben eerlijk, heb zelf niks met buitenlanders.

Vind je dit niet een beetje kort door de bocht? Een Belg is ook een buitenlander he...

Pff, ik vind het altijd lastig om zulke dingen te horen, 'n klasgenoot riep ooit in een "grappige" bui: "Alle buitenlanders terug naar hun eigen land" :roll:
M'n pa is een Italiaan, dus ook een buitenlander, niemand heeft last van die man en nooit gehad ook...
Beetje raar om alles wat buiten Nederland valt over 1 kam te scheren...
Gaan mensen die "niks met buitenlanders te maken willen hebben" wel op vakantie naar het buitenland? Even een andere discussie, maar daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar :Y)

Hoe dan ook, het zal een plagerijtje zijn TS en hoe meer jij hapt, des te leuker het is :Y)
Laatst bijgewerkt door Letizia op 24-05-13 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:05

Arrabel schreef:
MirandaFuego schreef:

Graag gedaan! *D
Nu kijk ik net even in je profiel, ik denk dat je mijn dubbelganger bent! _O-

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:06

MirandaFuego schreef:
Arrabel schreef:

Graag gedaan! *D

Alsjeblieft zeg, 1 Miranda op bokt is genoeg :=

:+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:07

Letizia schreef:
MirandaFuego schreef:

Graag gedaan! *D

Alsjeblieft zeg, 1 Miranda op bokt is genoeg :=

:+

Het gaat alleen om het uiterlijk, de rest zou wel heel erg zijn voor de ts.. :D

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 12:07

Citaat:

Ja! :') inderdaad zeg... hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:15

Letizia schreef:
love_western schreef:
Ik ben eerlijk, heb zelf niks met buitenlanders.

Vind je dit niet een beetje kort door de bocht? Een Belg is ook een buitenlander he...

Pff, ik vind het altijd lastig om zulke dingen te horen, 'n klasgenoot riep ooit in een "grappige" bui: "Alle buitenlanders terug naar hun eigen land" :roll:
M'n pa is een Italiaan, dus ook een buitenlander, niemand heeft last van die man en nooit gehad ook...
Beetje raar om alles wat buiten Nederland valt over 1 kam te scheren...
Gaan mensen die "niks met buitenlanders te maken willen hebben" wel op vakantie naar het buitenland? Even een andere discussie, maar daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar :Y)

Hoe dan ook, het zal een plagerijtje zijn TS en hoe meer jij hapt, des te leuker het is :Y)

Ik bedoel met buitenlanders toch echt de marrokanen en turken. Buitenlanders die over het algemeen al niet goed bekend staan. Van overige buitenlanders heb ik geen last en ga ik gewoon mee om. Mijn vriend is kwart duits zelfs. Maar zal het in vervolg beter verwoorden.

Enigste waar ik ooit op vakantie ben geweest is Amerika en Frankrijk. En voor de rest gewoon in Nederland.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 12:23

Inderdaad.. ik bedoel met buitenlanders ook Marokkanen, Turken en Negers...
En ik moet eerlijk zeggen dat ik met Marokkanen de meeste moeite heb..
Ik heb mezelf wel is ingeschreven op een Marokkaans forum en het probleem uitgelegd, dat ik vroeger veel gepest ben door Marokkaanse jongeren en dat ik bevooroordeeld ben en dat ik dat vervelend vind en dat ik daar vanaf zou willen..
Wat ik toen over me heen kreeg! Dat was echt niet normaal meer, ik heb mezelf snel weer uitgeschreven dat was echt geen succes.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:29

Als je gepest wordt ligt dan aan personen, niet aan waar ze vandaan komen. Turken kunnen rotzakken zijn, Nederlanders net zo.
Ik ben altijd gepest door hoogblonde Nederlanders, zal ik dan ook maar bevooroordeelt raken?

Ik kreeg gisteren nog een huwelijksaanzoek van een 20jarige Marokkaan :') Dat was zijn reactie nadat ik had gezegd dat ik toch echt al getrouwd was, jongeman. Hij zou mij meenemen naar een 8 sterren hotel in Dubai. Ik vond het wel schattig :+

Ik merk dat Nederlanders steeds erger worden naar buitenlanders toe. Mijn man is Amerikaans en die wordt echt gewoon met de nek aangekeken ómdat ie Amerikaans is.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:30

Omdat de Marokkaan, neger, Turk.....niet bestaat.
Een hele bevolkingsgroep over een kam scheren, dat is nog altijd bijzonder discriminerend. Vraag me ook af of je wel doorhebt wat je zelf schrijft, hoe het overkomt?
Als jij zegt die Turk, waar denk je aan? Ik aan mijn buren hier die ontzettend lief zijn, voor me klaar staan, hard werken en altijd vriendelijk groeten.
Die Marokkaan? Is dat die jongen die hier zijn folders bezorgt en hard spaart omdat hij zijn oma zo graag wil zien en zijn ouders het ticket niet kunnen betalen?

Kortom, waar heb je last van? Dat jij geplaagd wordt nu of van het inzicht dat zo praten over hele groepen mensen echt heel onterecht is?

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:30

Arrabel schreef:
Inderdaad.. ik bedoel met buitenlanders ook Marokkanen, Turken en Negers...
En ik moet eerlijk zeggen dat ik met Marokkanen de meeste moeite heb..
Ik heb mezelf wel is ingeschreven op een Marokkaans forum en het probleem uitgelegd, dat ik vroeger veel gepest ben door Marokkaanse jongeren en dat ik bevooroordeeld ben en dat ik dat vervelend vind en dat ik daar vanaf zou willen..
Wat ik toen over me heen kreeg! Dat was echt niet normaal meer, ik heb mezelf snel weer uitgeschreven dat was echt geen succes.
Vind je het heel vreemd? :') Ik zou het ook niet op prijs stellen als mensen aan mij gaan vragen of ik ze van hun "allochtonenvrees" af wil helpen, dan zou ik ze ook vriendelijk vragen of ze wel helemaal goed bij hun hoofd zijn.

'Vriendelijk' in deze context uiteraard sarcastisch.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:54

Pauline schreef:
Omdat de Marokkaan, neger, Turk.....niet bestaat.
Een hele bevolkingsgroep over een kam scheren, dat is nog altijd bijzonder discriminerend. Vraag me ook af of je wel doorhebt wat je zelf schrijft, hoe het overkomt?
Als jij zegt die Turk, waar denk je aan? Ik aan mijn buren hier die ontzettend lief zijn, voor me klaar staan, hard werken en altijd vriendelijk groeten.
Die Marokkaan? Is dat die jongen die hier zijn folders bezorgt en hard spaart omdat hij zijn oma zo graag wil zien en zijn ouders het ticket niet kunnen betalen?

Kortom, waar heb je last van? Dat jij geplaagd wordt nu of van het inzicht dat zo praten over hele groepen mensen echt heel onterecht is?

Precies. Het is een les die je leert, hoop ik. Mogen er nog velen volgen die tot hetzelfde inzicht komen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 14:02

Voor mij zijn buitenlanders nog altijd de mensen die hier op vakantie komen, niet de mensen die hier zijn geboren maar een ander kleurtje hebben.