Lesgeefster op 16?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marmaro

Lesgeefster op 16?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 19:35

Ik ken velen die op van mijn leeftijd in de manege lesgeven (écht lesgeven, aan groepen) en ik ben een beetje in de war -
kan en mag je lesgeven op je zestiende? Want als bijbaantje zou ik dit absoluut fantastisch beschouwen, met paarden
in de weer en anderen helpen, hoe zalig als je daarmee een beetje zakgeld verdient.

Ik heb geen idee van hoe of wat, dus vraag ik het jullie. Ik ben zestien, heb een A-brevet (B enkel geslaagd voor theorie nog maar) en rij in een manege.
Geen eigen paard tot beschikking, spijtig genoeg, anders had ik zo maar al te graag lesgegeven.

Ideeën? *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:38

In NL is dat in ieder geval niet mogelijk. Voor ORUN moet je minstens 17 zijn.

Je kan natuurlijk wel les geven maar niet gediplomeerd dus ;)

Bentotoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:38

Dat kan wel maar zolang je geen orun cursus hebt gehaald mag je niet alleen lesgeven, dan moet er altijd iemand bij zijn die dat wel heeft volgens mij. :j

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:40

Ik weet het niet, maar volgens mij heeft het iets met verantwoordelijkheid te maken dat als er iets mis gaat jij er verantwoordelijk voor bent.

sophie13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:43

_hoi schreef:
Ik weet het niet, maar volgens mij heeft het iets met verantwoordelijkheid te maken dat als er iets mis gaat jij er verantwoordelijk voor bent.

Ja precies, er moet iemand verantwoordelijk zijn als er iets mis gaat. Ik vind 18 jaar een meer geschikte leeftijd

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:43

in België is het ook 17 om initiator te worden, vroeger mag officieel niet, maar ik doe het ook wel af en toe eens op kampen aan beginnertjes -:) er is dan natuurlijk wel altijd een echte lesgever aanwezig

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:45

sophie13 schreef:
_hoi schreef:

Ja precies, er moet iemand verantwoordelijk zijn als er iets mis gaat. Ik vind 18 jaar een meer geschikte leeftijd

+ een EHBO lijkt me toch wel handig om te hebben denk ik persoonlijk. Stel iemand valt van zijn paard, moet je wel weten wat te doen.
Ik wacht lekker tot ik 18 ben, en kijk dan of ik er tijd & geld voor heb om er iets in te kunnen gaan doen voor erbij.

Elles

Re: Lesgeefster op 16?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:47

RT-P >> STW

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:48

Ik zou persoonlijk iemand van 16 en dan met name zonder de diploma's niet serieus nemen. Ik ben me er van bewust dat ik niet een ruiter van wereldklasse ben maar als ik les neem en daar voor betaal wil ik wel iemand die weet waar hij/zij over praat en daar ook de benodigde diploma's voor heeft. Tuurlijk geef ik zelf ook weleens een lesje aan het dochtertje van vrienden van mijn ouders maar die geven me 5 euro voor de moeite :')