Zucht weer een tv zender de nek omgedraaid vanwege HD.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Zucht weer een tv zender de nek omgedraaid vanwege HD.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 21:12

Het is maar weer eens zover, weer een zender die de nek om gedraaid wordt voor simpele tv kijkers zonder, breedbeeld, hd tv enz. Wij kijken al jaren satelliet via schotel met een uitstekend werkende ontvanger.

Alleen wordt het ons zo langzaam aan onmogelijk gemaakt nog normaal zonder extra kosten tv te kijken. Werd er eerst alleen nog breedbeeld tv gemaakt, nu wordt de hd mode ons langzaam aan funest. Waren eerder al de provinciale zenders geschrapt en oa belgie. Daarna werd animal planet alleen nog via een hd kanaal niet hd uitgezonden. Oftewel je moet een hd ontvanger hebben ervoor.

Nu raken we ook national geografic kwijt. Ook deze verdwijnt achter hd of een nieuwe dure mpeg 4 ontvanger. Weer minder zenders terwijl we er wel voor betalen. We weigeren kosten te maken om verplicht nieuwe ontvangers en in ons geval ook een nieuwe helaas breedbeeld tv ed aan te schaffen.

Maar ik ben bang nog even en of je kijkt geen tv meer, of je bent gedwongen dure tv, dure ontvanger of dure weet ik veel wat aan te schaffen om tv te kunnen kijken.

Echt te idioot voor woorden ivm de "vernieuwing" lees ze kunnen meer winst maken op hd die voor ons gevoel echt niets aan kwaliteit meer levert dan de gewone tv ontvangst.

bromfiets

Re: Zucht weer een tv zender de nek omgedraaid vanwege HD.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:14

Hier precies hetzelfde :\

Wij hebben wel een nieuwe decoder aangeschaft zodat opa wielrennen kon blijven kijken, maar het wordt je idd wel door de strot geduwd... En die dingen zijn bepaald niet goedkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:15

Ik heb geen bakje , maar vindt het zwaar achterlijk... Je betaald er nota bene voor..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:18

Doe je kabel weg. Alles op tv wat er toe doet valt te downloaden. Wij hebben al 6 jaar geen kabel. Het bespaard geld, irgernissen om reclame, echt ideaal :j

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:19

dat die hd wordt betekent dus dat die dus ook van de kabel verdwijnt? das niet leuk..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:20

Geen kabel helaas, dit is via de schotel en dus nog duurder....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:20

Ik snap niet dat er nog zoveel mensen zijn die geld uitgeven aan die troep :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 21:24

phormicola schreef:
Doe je kabel weg. Alles op tv wat er toe doet valt te downloaden. Wij hebben al 6 jaar geen kabel. Het bespaard geld, irgernissen om reclame, echt ideaal :j

Geen optie hier, absoluut totaal niet zelfs. Ten eerste onze internet verbinding is baggertraag vanwege onze ligging. Ten tweede is onze pc niet geschikt voor zoveel downloaden. En ivm ziekte zie ik het niet zitten verplicht achter de pc te zitten.

En nee zoveel geld is een basispakket niet. :n

Meer mensen met een zure dag dus, en het zijn steeds zenders die wij juist bekijken.

En ook kabel verdwijnt op den duur, de verwachting is binnen een jaar of 3 a 4.

Het ellendige is dat voor ons naast een ontvanger ook de tv vervangen moet worden. -:(- en het voor mij zowiezo een achteruit gang wordt. Ivm oa oog problemen is een breedbeeld tv voor mij erg vermoeiend kijken. En een flatscreen ook. Nu hebben we dus een goed werkende beeldbuis gewone tv die de nieuwe ontvangers en aansluitingen niet aankan. Dan zouden we dus breedbeeld en flatscreen moeten aanschaffen (iets anders is niet eens meer te koop helaas) waardoor ik dus echt moeite ga krijgen om tv te kunnen kijken uberhaupt. Een dubbele achteruitgang dus en een dubbel dure uitgave. _-:(
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-05-13 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:28

En opa snapt internet niet :+ Als hij een foutmelding krijgt in IE formatteert hij z'n computer :')

Dus helaas... Wij moesten trouwens wel een HD-pakket nemen, anders hadden we die zenders nog niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 21:30

Animalplanet en ngc worden wel via hd ontvanger kanalen als gewoon uitgezonden, tenminste nog wel. Maar ja zonder hd ontvanger kom je nog niet verder dus. Dat is het vreemste nog van alles. Geen had maar wel verplicht een ontvanger ervoor moeten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:35

Ik kan bij Ziggo alle HD zenders ook in niet HD krijgen, zitten vanaf zender 900. Hebben jullie wel digitale tv?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 21:36

Satelliet is digitale tv. Altijd al geweest ook.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:37

Is Digitenne geen optie.
Ik heb er geen verstand van hoor of dat ook HD is ? ...maar ik betaal 9,50 pm.
Voordeliger dan als ik een heel pakket aanschaf..heb internet ook los.
En wat heb ik aan al die zenders, kijk ook niet veel tv. Heb alle zenders die er voor mij toe doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 21:37

We willen juist geen digitenne oid. Horen er veel storingen over en is duurder dan satelliet basis abbonement. En onze schotel is gewoon goed net als de ontvanger die we hebben. :j

Edit mijn vader geeft het gehad, een drama met ontvangst, en ook hier de de wijk veel ellende ermee ivm ligging van de wijk en een onderstation van nuon een stukje verderop die veel dingen verstoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:39

ik vrees dat het dan een beperking van satteliet-tv is. Uiteraard ontwikkelen alle technieken zich, en na verloop van tijd zullen wij ons mee moeten ontwikkelen. Je zag het ook gebeuren met casettebandjes: dat werden CD's. Videobanden werden DVDs. Je kan nu na jaren geen cassette of videospeler meer krijgen. Dus ik vrees dat het via sommige aanbieders straks helemaal gedaan is met de analoge / niet HD tv. :(:)

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:39

Ik woon in een boerendorp en het gaat perfect. Enkel als het heel hard gaat regenen stoort hij even maar niet storend. :D
Laatst bijgewerkt door Lonan op 20-05-13 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:40

Maar goed kan uiteraard best dat het niet goed werkt bij jullie

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:41

Ugh ik heb hier ook zo'n hekel aan. Ik vind het echt stom dat ik niet meer naar animal planet kan kijken, dat ze het vervangen hebben door tlc -.- en dat HD pakket is idd niet erg goedkoop...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 21:41

Wij op zich niet alleen oa vanwege het onderstation veel problemen met bv ook draadloos. Mobiele telefoons doen het pas een paar jaar goed vanwege een steunmast die bijgeplaatst is.en onze internet kan niet sneller omdat het basisstation flink eind verderop zit en aan de andere kant van een rivier ook.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:42

Als er hier een tweetact brommertje langstkomt dan stoort mijn digitenne wel hoor. En als ze het gras aan het maaien zijn met een zitmaaier, dan kan ik mijn tv maar beter uitzetten.
Dus ik geloof best dat het op bepaalde plaatsen geen optie is.

Gelukkig woon ik in een doodlopende straat dus heb er zo goed als geen last van.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 21:43

Dat had mijn vader dus ook, die had meer storing dan iets anders.

En een andere ontvanger is dus helaas ook een andere tv, met de bijbehorende kijkproblemen voor me ook omdat de onze de nieuwere verbindingen niet aan kan fysiek.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:44

Is dit niet een kwestie van eenzijdig contract verandering waardoor dit niet eens mag? Wellicht aangetekende brief sturen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 21:47

Ik ga ze morgen er zowiezo over bellen. We betalen steeds meer voor steeds minder. Maar ja daar kwijt ik ngc niet mee terug helaas,

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:50

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:51

Volgens mij gaat dit van de zenders zelf uit, dan kan de pakketaanbieder er ook weinig mee.

In het geval van de Belgische zenders in ieder geval wel.