Hoe ga jij om, met een break up?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pieter25

Hoe ga jij om, met een break up?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 18:00

Zoals de titel al vraagt.. hoe ga jij om met een break up? :(:)

Ga je feesten *\o/* , eten :Y) , stort je op je werk B-), verdrietige liedjes/films kijken ;( of.....?

Jammer genoeg, hebben we het vorige week moeten stoppen en heb ik nu wel last van een dip, daarom ben ik benieuwd hoe jullie er mee omgaan

kiki1983

Re: Hoe ga jij om, met een break up?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:02

Feesten eten werken en zielige films kijken ik doe het allemaal haha. Ligt er maar net aan hoe erg ik er op dat moment mee zit.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:03

Ik kreeg zelfmoordneigingen en heb verschillende pogingen gedaan.... Ik luisterde veel depressieve muziek, ging op mijn bed liggen en at of dronk niet meer.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:04

Geen flauw idee :') Ik ben forever-alone dus nog nooit meegemaakt.. haha
Als het niet zo is had het niet zo moeten zijn.. Ik was ook wel eens down als iets het niet 'werd' maar tja je kan iemand niet dwingen natuurlijk :) dus ik ga gewoon vrolijk verder *\o/*
Laatst bijgewerkt door Susyb op 08-05-13 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Ahh pieter... :(:)

Is voor mij alweer heul lang geleden maar toen was het heel duidelijk:

Eerste 2 weken: huilen, kniezen, emotieloos aan het werk zijn, huilen, mezelf zielig vinden.
Toen 4 maanden: heel veel stappen, scharrelen, stappen, scharrelen, biertje teveel drinken etc.
Toen 2 maanden: ik wil terug naar m'n ex, friends with benefits etc.
En daarna ben ik pas weer een beetje met 2 voeten terug op aarde gekomen... en heb ik het contact verbroken :')

Was na 5,5jr relatie met 4jr samenwonen etc. Partner was vreemdgegaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Lisa_H schreef:
Ik kreeg zelfmoordneigingen en heb verschillende pogingen gedaan.... Ik luisterde veel depressieve muziek, ging op mijn bed liggen en at of dronk niet meer.

Jeumig, en dan ben je pas 18 := Zoek aub hulp!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 08-05-13 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:05

Lisa_H schreef:

Meen je dit nou?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:05

Lisa_H schreef:

Dat zijn ECHT dingen die je van jezelf op internet moet zetten, goed idee meid! :+

Ik ging alleen heel veel sporten om er maar niet aan te hoeven denken..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:06

In het begin verdrietige liedjes luisteren, niet meer (kunnen) eten en mezelf even heel erg zielig vinden.. Op een gegeven moment ben ik daar klaar mee en ga ik zoveel mogelijk leuke dingen doen. Lekker uitgaan, met vrienden afspreken etc. Zo ben ik er altijd weer bovenop gekomen. :)
Sterkte :(:)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:07

Wat een poedersuiker opmerking Sok, maar he, ik ben niet anders van je gewend. Als dat echt waar is wat Lisa_H schrijft heeft ze wel een serieus probleem en mag ze daar wel hulp voor gaan zoeken.. Want een toekomstige relatie kan ook weer stuk lopen en als ze dan weer zo reageert lijkt me dat niet goed.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:08

Sok schreef:
Lisa_H schreef:

Dat zijn ECHT dingen die je van jezelf op internet moet zetten, goed idee meid! :+

Ik ging alleen heel veel sporten om er maar niet aan te hoeven denken..

Als je zo erg op iemand gefixeerd bent is dat totaal niet gezond en zou ik echt professionele hulp gaan zoeken voordat je ooit weer aan ee relatie begint..Als je het uberhaupt al een goed idee vind om ooit nog een relatie te beginnen. Als ik een man was zou ik iig nooit iets met je beginnen als je zo reageerd op een verbroken relatie.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:09

Begin mag je best jezelf heel zielig zijn. Daarna gewoon lol met vriendinnen gehad. Ik had 5 jaar een relatie waarvan 4,5 jaar samenwonen.

Nu ben ik alweer een maand of 8 samen met mijn huidige vriend en ik vind het heerlijk.

Er komt echt wel weer een nieuwe relatie.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:09

Nynke1 schreef:
Wat een poedersuiker opmerking Sok, maar he, ik ben niet anders van je gewend. Als dat echt waar is wat Lisa_H schrijft heeft ze wel een serieus probleem en mag ze daar wel hulp voor gaan zoeken.. Want een toekomstige relatie kan ook weer stuk lopen en als ze dan weer zo reageert lijkt me dat niet goed.

Ehhh... Bedoelde het meer als tip.
Denk niet dat we er omheen kunnen dat het niet heel slim is om dit op bokt te zetten.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:10

Dat is zacht gezegd niet heel gezond Lisa

Ik heb 1x een relatie gehad.. Kort, maar ik was aardig verliefd. Dus toen meneer het dan ook afbrak.. Ging ik er heeeeeul slecht mee om.

Ik heb zeker maandenlang nog last gehad van liefdesverdriet.

Ik heb sowieso al moeite met regelmatig en gezond eten, maar toen at ik helemaal niets meer. Kreeg geen hap door mijn keel van verdriet. Kreeg er wel een vet mooi dun lichaam van haha, maar gezond was niet.

Ik had veel dromen over hem en soms had ik het echt even nodig om keihard uit te huilen.

Maar de dagen die klote waren werden al snel steeds minder, tot het niet eens meer dagen waren, maar momenten.. Kwam vooral omdat je gewoon moet doorgaan met alles wat je doet, al heb je er geen zin in. Afleiding zoeken. Constant bezig zijn. Leuke dingen. Die momenten werden op den duur kleiner en ook minder.. Tot ze helemaal verdwenen.

Zoek trouwens geen afleiding in een rebound, dat deed ik, maar slim was het niet, want het vult de leegte toch niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:11

Lisa_H schreef:

Ik vind het nog steeds heel erg als mensen dit doen na het beeindigen van een relatie. Heb ooit een wat oudere, zeer jaloerse vriend gehad. Toen ik er mee kapte heeft hij gedreigd om zichzelf van kant te maken, hij heeft het ook geprobeerd en je leeft als ex-partner toch elke keer met de gedachte dat je eens een bericht krijgt dat het lukt, sorry voor jou maar mensen snappen soms niet welke impact dit kan hebben. In therapie gaan om beter met je gevoelens om te gaan en daardoor te beseffen dat je verkeerd bezig bent is een beter idee.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:11

never bin there, ben inmiddels dik 18 jaar samen met mijn 1ste vriendje :o :D
Maar mijn advies, pak lekker je heerlijke haflinger Monty en ga heerlijk een paar uur een bosrit maken.
Monty helpt je wel met je hoofd leeg maken, enne............als je er dan toch bent, geef dat heerlijk peerd een dikke knuffel van me :P

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:12

Wow Lisa, heftig.

Ik was erg down, maar gelukkig waren er veel vrienden van me die me vaak zat hadden verteld dat het een klootzak was en dat hij mij niet verdiende na al zijn leugens...

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:13

Bigone: Dat soort gedrag zorgt er ook voor dat mensen langer in een kapotte relatie blijven zitten want de ander zou maar eens zelfmoord kunnen gaan plegen.

Ik heb mijn deel liefdesverdriet ook wel gehad en ook eens een keer de gedachte "kan net zo goed doodzijn ben toch lelijk en zal nooit meer iemand krijgen " maar die gedachte was na 1 minuut ook weer weg. Mensen die zichzelf gaan uithongeren en zelfmoordpogingen doen vanwege een verbroken relatie die moeten echt geen relatie meer aangaan.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:15

kiki1983 schreef:
Mensen die zichzelf gaan uithongeren en zelfmoordpogingen doen vanwege een verbroken relatie die moeten echt geen relatie meer aangaan.

Uhm, uithongeren is meer omdat ik geen hap door m'n keel krijg tijdens emotionele periodes. Ook met stress. Sommige mensen gaan emotie-eten andere mensen kúnnen niet meer eten. Dat was bij mij althans zo. Had niks met bewust uithongeren te maken.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:16

Ik heb het niet over jou Samiyah! Ik kon soms ook geen hap door mijn keel krijgen. Heb het over Lisa.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:17

Oh sorry, verkeerd gelezen. :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:20

De laatste keer vierde ik een feestje :D.

Ik was de laatste maanden van onze relatie altijd op m'n hoede, kort aangebonden, ik sliep slecht. Ik had geen idee waar het door kwam. Toen werd ik gedumpt via WA en opeens was ik weer mijn oude ik.

Gedumpt worden was het mooiste dat me is overkomen dit jaar *\o/*!

In eerdere relaties was ik wel verdrietig, maar ging gewoon door met m'n leven.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:22

Hier ook een forever alone :')

Ik zou liever niet willen weten hoe ik reageer na een break-up, maar ik denk dat ik de eerste dagen behoorlijk verdrietig ben en echt even nergens zin meer in heb, en daarna heel langzaam aan mijn leven probeer op te pakken.

Maarrrr,, ik denk dat dat ook echt ligt aan de manier waar op je uit elkaar gaat..

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:25

nancy: Mijn eerste serieuze relatie ( 3 jaar samen 2 jaar samengewoond) is op een zeer nette manier uit gegaan maar oh wat heb ik een verdriet gehad zeg. Heb het zeker 6 maanden echt moeilijk gehad hoor. Maar dat kwam omdat ik het echt niet zag aankomen en ik zag echt een toekomst voor ons samen alleen hij niet meer.

Mijn laatste relatie is nog niet zo lang geleden verbroken. We waren 8 jaar samen en ook 8 jaar samengewoond. Deze keer was het andersom. Hij wou verder met mij maar ik niet met hem..Wij zijn ook netjes uit elkaar gegaan en ookal wou ik niet meer verder soms heb ik het er toch moeilijk mee,.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:28

Kiki, dat is ook precies wat ik bedoel. Als je het echt niet ziet aankomen dan doet dat veel meer zeer dan als je het zelf uitmaakt of als het al langere tijd slecht gaat in je relatie :) In ieder geval, dat lijkt mij.