Wat moet ik nou doen? Ik zit gewoon klem...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:35

Billy"]
[quote="Evenanoniem schreef:
Degene die aandringt op een psychiatrisch onderzoek, is de partijdige officier van justitie. Géén expert. Dit verzoek is door de rechtbank afgewezen(!) omdat hij geestelijk als volkomen gezond word gezien door de rechter en degenen die hem wél omderzocht hebben. .


Iemand moet wel heel triest zijn als hij dit doet als hij "volkomen normaal" is. Als iemand een geestelijke achterstand of psychische afwijking heeft, kan ik me er nog meer bij voorsatellen, maar niet bij iemand die bij z'n volle verstand is.
Dan moet je toch wel een hele zieke geest hebben. Frusty
[/quote]

Ga ik 100% in mee. Misselijkmakend is het gewoon. Bah. En dat jij je ermee inlaat. Niet te geloven.

Charaz

Berichten: 24321
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:49

't is misschien hard om te zeggen, maar zo'n man moet je niks mee beginnen, spullen pakken, huilen, verder met je leven.
met zulke mensen wil je niks te maken hebben

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 23:18

ik ben het helemaal eens met de anderen, oprotten bij die vent!!
het klinkt nu allemaal heel hard maar later zul je jezelf voor de kop slaan als je hiermee doorgaat en je zult jezelf dankbaar zijn als je nu kapt

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 23:29

SuzanneH schreef:
Niet gaan uitleggen waarom . Wanneer de topicstartster verliefd is of een andere reden heeft om al zover mee te gaan in het verhaal, is ze ook in staat om welk argument dan ook te weerleggen.
Gewoon beslissen Bloosmdraaien, afleiding zoeken en niet meer over na denken totdat je wat afstand hebt gecreeerd.


Ik ga mijzelf herhalen.
Inhoudelijk argumenten weerleggen in dit verhaal betekent alleen dat je je nog laat meeslepen in de gebeurtenis. Denk na, wat wil je met deze persoon ?
En medemenselijkheid ? ga dan wat doen voor Unicef ofzo.
Let op : Je zit NIET klem, je kan gewoon hiermee ophouden en dat was het.
Gun jezelf een gelukkig leven en stop ermee.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 23:48

Stoppen, nu en acuut.
Waar rook is, is vuur, en ik heb de indruk dat hij je loopt te manipuleren.
Hij gaat zo ontzettend subtiel te werk, dat je zelf niet doorhebt dat hij je loopt te bewerken. Maar hij heeft je intussen al compleet onder controle.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 01:02

Fasel"]
[quote="Billy"][quote="Evenanoniem schreef:
Degene die aandringt op een psychiatrisch onderzoek, is de partijdige officier van justitie. Géén expert. Dit verzoek is door de rechtbank afgewezen(!) omdat hij geestelijk als volkomen gezond word gezien door de rechter en degenen die hem wél omderzocht hebben. .


Iemand moet wel heel triest zijn als hij dit doet als hij "volkomen normaal" is. Als iemand een geestelijke achterstand of psychische afwijking heeft, kan ik me er nog meer bij voorsatellen, maar niet bij iemand die bij z'n volle verstand is.
Dan moet je toch wel een hele zieke geest hebben. Frusty
[/quote]

Ga ik 100% in mee. Misselijkmakend is het gewoon. Bah. En dat jij je ermee inlaat. Niet te geloven.
[/quote]


hallo is iedereen hier nou zo naïef? Ik pleit hem er niet voor vrij maar weet dat er genoeg mensen zijn die dit soort seksspelletjes spelen (check internet en seksboekjes mensen), en dan ga ik er gemakshalve even vanuit dat het van de dames vrije wil was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 01:12

SuzanneH schreef:
En medemenselijkheid ? ga dan wat doen voor Unicef ofzo.

Dat vind ik nog eens een goed advies OK dan! .

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 01:15

ja de meesten hier zijn van die mensen die hun beste vriend laat vallen als die voor wat dan ook in de bajes terecht komt... Rolleyes

medemenselijkheid begint bij jezelf en niet bij Unicef.

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 01:24

Pellie , ik denk dat je het punt een beetje mist . In eerste instantie gaat het er niet om het wellus / nietus wat betreft de sexuele handelingen etc. Ik zeg niet dat hij schuldig is aan wat dan ook. Maakt ook niet uit voor Evenanoniem, het gaat erom dat de topicstratster zich klem voelt zitten in een ongezonde situatie en dat er in mijn ogen sprake is van manipulatie.
En dan begint medemenselijkheid inderdaad bij jezelf en kies je voor jezelfen stop je ermee. Dit is niet de basis voor een relatie of vrienschap "door dik en dun".

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 01:28

ja daar heb ik al op geantwoord, wat mijn advies was. nu reageer ik even op wat anders wat er óók mee te maken heeft.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 02:02

Hoe ik het begrijp uit het artikel, is dat hij een autoritaire rol speelde in de relatie met het schoonzusje, hij maakte haar afhankelijk van hem en als je emotioneel afhankelijk van iemand bent dan ga je heel ver in je doen en laten voor iemand. Die smsex heeft zij volgens mij vrijwillig gedaan, omdat ze alles voor hem overhad en hij als een drugs voor haar was. Zij schammde zich bij het vinden van de videotapes en had al ruzie met haar zus, omdat ze met haar kerel ging en heeft haar afhankelijkheid omlaten praten in woede en angst naar hem toe. Zij voelt zich ongetwijfeld nu erg schuldig tegenover hem, maar je zus heb je voor altijd..Dus dat was ongetwijfeld een moeilijke keus voor haar.
Ik begrijp dat je hem niet 1,2,3 wilt laten zitten. Een ding, er bestaat ook zoiets als geestelijke mishandeling/chantage en daar is hij nu mee bezig bij jouw, zoals ik begrijp uit jouw vraag. Wen aan het idee dat hij vast zit en probeer van hem äf te kicken", want je komt in een nog naardere situatie terecht. Straks trekt hij het allemaal niet meer en voel jij je schuldig als er wat raars gebeurd, want ook jou maakt hij afhankelijk door zijn brieven. Je schrijft dat hij nog 2 goede vrienden heeft, laten die er dan voor hem zijn, want jij zit straks emotioneel vastgebonden en word hij een obsessie voor je en daar ben je niet zo vanaf.
Laat hem in je brieven merken dat je steeds wat verder afstand gaat houden en uiteindelijk hoop ik voor je dat het is doodgebloed of dat je zo strek bent, dat je niet meer reageert op zijn post, wat voor beschuldigingen hij ook naar je maakt, HET IS NIET JOUW FOUT DAT IE VAST ZIT.
Heel veel succes en echt hoor, kap ermee, want je gaat hier straks zelf aan onderdoor, terwijl hij misschien alweer een ander leven aan het is opbouwen, met andere slachtoffers die ermee instemmen dat er zo met hun word omgegaan.
Groetjes Kim

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 09:35

Pellie schreef:
hallo is iedereen hier nou zo naïef? Ik pleit hem er niet voor vrij maar weet dat er genoeg mensen zijn die dit soort seksspelletjes spelen (check internet en seksboekjes mensen), en dan ga ik er gemakshalve even vanuit dat het van de dames vrije wil was.


Is een 17 jarige psychisch sterk genoeg om een onderdanige rol in een SM relatie aan te gaan met een oudere man?
Volgens mij ben je dan juist alles nog aan het ontdekken en erg makkelijk te beïnvloeden om dingen te doen die je eigenlijk niet wilt en waar je je absoluut niet prettig bij voelt.
Tel daar de schaamte bij op waardoor je moeilijk je verhaal bij ander kwijt kan en je hebt een situatie waar je weer heel moeilijk uit komt en te lang in een ongezonde relatie blijft hangen.
"Ze wilde het zelf"

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 12:43

Ik ben het eenst met de meesten hierzo.

Waar rook is , is vuur , en wellicht is deze man idd een gehaaide manipulerende viezerik die de topicstartster emotioneel gevangen houdt.

Dat lijkt zeer zeker het meest logisch.

Maar ik wil niet voorbijgaan aan het feit , dat de situatie dus ook heel anders kan liggen ,
en zijn ex dus het gehaaide manipulatieve kreng in deze is !

Voor de eerste stelling , dat hij de slechterik is , is in de voorgaande 3 pagina's al genoeg "bewijs" geweest.

Dit zou ook heel goed de realiteit kunnen zijn.

Maar volgens mij gaan sommigen hier erg voorbij aan het feit dat er een heel klein kansje is dat de zaken ZO liggen :

Het is gewoon een normale man die een ralatie had met een vrouw.

Hij valt voor haar zusje (misschien ook wel een gehaaide tante van het sexverslaafde typ....) en maakt de stomme fout om allerlei spelletjes met haar te spelen . Zat mannen die op jonge vrouwen vallen en wel van spelletjes houden. Misschien een tikje apart , maarja.

Het blijft soweiso een heel stomme zet van hem om hierin mee te gaan , zeker omdat het zijn schoonzusje is , minderjarig en bovendien gaat hij het nog filmen (of heeft ZIJ dat gedaan ?! ) .

Dit zou voor mij al reden genoeg zijn om er niet aan te beginnen , maar
is verder niks bizars aan.

De ex is pissed en gebruikt haar eveneens manipulerende zusje om die gozer in een kwaad daglicht te stellen , en hem bij zijn kinderen vandaan te houden omdat ze hem daarmee het hardste treft.

Ze maakt hem geestelijk helemaal kapot en krijgt hem zelfs achter tralies met al haar leugens en gemanipuleer.

Vergis je er niet in hoe een sexverslaafde foute krengen van meisjes er al van 17 zijn hoor En dan lekker opgestookt worden door die zus....


Kortom : de man zit sowieso fout door de spelletjes met zijn schoonzusje.

Maar wie weet is het gewoon en doodgoeie vent die door een kreng van een ex kapotgemaakt wordt....

En wij bokkers trappen er dankzij de hulp van het zusje met open ogen in
en veroordelen die gozer ook.

Kans is erg groot dat jullie hierboven allemaal gelijk hebben ,
maar ik houdt deze optie toch zeker open !

Topicstartster : hoe het ook zit , hij zit diep in de oliebol en sleurt jou met zich mee als je hem de kans geeft. Bouw idd het intense contact langzaam af en wees daarin eerlijk tegen hem.

Je kunt het idd niet maken om ineens weg te rennen ,
zorg dat je het netjes afhandelt en zo nu en dan nog eens een simpel briefje stuurt als je dat wil.

Kalmpjes maar resoluut een eind eraan breien.

Zelfs in het meest gunstige geval is het nog een heerschap waar je beter niks mee te maken wil hebben.

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:09

ik zou er ook mee stoppen. Ik heb zelf ook een relatie gehad met iemand die psychisch goed in de knoop zat. Ik was toen zelf erg jong (17) en hij ook. Toen ik hem 2 maanden kende zei hij dat hij op zijn 15e 7 maanden vast had gezeten en 2 jaar voorwaardelijk had. Ik heb hier ook de papierem van gezien. Ik schrok behoorlijk maar ik was al helemaal gek van hem en dan denk je: dat is verleden tijd...
Niet dus, zodra zijn voorwaardelijk voorbij was is hij weer begonnen met dingen stelen en mensen te overvallen. Hij was ook vaak betrokken bij vechtpartijen. Hij is iemand die goed is in mensen manipuleren, hij belde mij ook geregeld op dat hij zo in de put zat en dat als ik er niet was hij zichzelf wat aan zou doen. Wij hebben een knipperlichtrelatie gehad wat zo'n 8 maanden heeft geduurd. Gelukkig zie ik hem niet meer, maar als ik hem tegenkom wil wil hij weer terug bij mij enzo. Ik heb ook een ander telefoonnummer genomen.

Ik zou het contact verbreken, je kunt rustig uitleggen aan hem (bijvoorbeeld in een brief) dat het voor jou teveel is in je leven om dit erbij te hebben.
Hij kan er kapot van zijn, maar kies alsjeblieft voor jezelf, want nu maakt hij jou ook kapot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:13

Pellie schreef:
ja de meesten hier zijn van die mensen die hun beste vriend laat vallen als die voor wat dan ook in de bajes terecht komt... Rolleyes

medemenselijkheid begint bij jezelf en niet bij Unicef.


Normaal gesproken zou ik het met je eens zijn. Maar in dit specifieke geval denk ik dat Evenanoniem beter haar energie aan een ander 'goed doel' kan besteden dan aan deze meneer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:53

Pellie schreef:
ja de meesten hier zijn van die mensen die hun beste vriend laat vallen als die voor wat dan ook in de bajes terecht komt... Rolleyes

medemenselijkheid begint bij jezelf en niet bij Unicef.


Denk je er wel aan dat er nagenoeg geen misdrijven zonder slachtoffer bestaan.
Als iemand schuldig is aan een misdrijf is er ook iemand daar onder geleden heeft, vooral bij zeden, gewelds en vermogensdelicten.

Ik zou idd niet bevriend willen zijn met een verkrachter, inbreker, overvaller, vandaal enz...
Mensen die de persoonlijke integriteit andere mensen en hun bezittingen niet kunnen respecteren heb ik liever niet in m´n vriendenkring en zou ik keihard laten vallen.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:09

Alsjeblieft, verbreek het contact zoals veel mensen hier al zeggen. Je bent kwetsbaar en hij weet dat.
Ik heb het ook meegemaakt met mijn ex (ging wel over andere dingen), maar op een gegeven moment krijg jij gewoon de schuld van dingen waar je helemaal niks mee te maken hebt.
Het is nog niet te laat, laat die vent alsjeblieft vallen, geen hand vol maar een land vol.
Het klinkt heel stom maar ik heb een vriendin ook laten vallen (en dat om haar vriend). Ik vind dat ze eerst maar eens wakker moet worden over wat voor een kl**tzak het is, daarna praten we verder...

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 16:44

Als ik jou was zou ik aan mezelf denken en het contact met hem verbreken. Je kan dat beter nu doen dan over een paar weken, hoe moeilijk het ook is. Je voelt je nu al verplicht om hem te steunen maar dat word alleen maar erger.
Heel veel sterkte, wat je beslissing ook is

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:36

Het kwartje is gevallen.......


Maargoed, ik denk dat je niet klem zit ik denk dat je je klem laat zetten. Hij heeft je in de tang en jij gaat erin mee.

De enige reden waarom jij dit annoniem wil doen is omdat je weet dat er ergens dingen zijn die niet kloppen, dingen waarvan jijzelf ook vind dat het niet kan. Als jij het gebeuren normaal had gevonden dan had je dit niet anoniem gedaan, dan had je het zowizo niet vreemd genoeg gevonden om het aan andere mensen voor te leggen.

Ik denk dat je daar voor jezelf al de conclusie uit kunt trekken dat verdere vriendschap met dit heerschap voor jou niet een goede keuze is.

Zou dat namelijk wel het geval zijn dan had je er niet zo over hoeven twijfelen......... op het momeent van twijfel altijd voor jezelf kiezen.

Sterkte en sorrie

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:26

Hoe staat het er nou mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:59

Evenanoniem schreef:
. Zij denken dat de dames de seksrelatie gebruiken om hem zo de voogdij van de kinderen te ontzeggen.

Toen ik het ordinaire berichtje in de Gelderlander las, moet ik eerlijk zeggen dat bovenstaande als eerste in mij op kwam.

OP dit videoband, staan daar vulgaire smpraktijken op? MEt het zusje en hem?

Of is het een leuk bewerkt bandje? Aangezien zijn vrouw de aanklacht al heeft ingetrokken.

Aan de andere kant, of ie het nou wel of niet gedaan heeft, dit is oliebol waar je echt niets mee te maken wil hebben. Dus wegwezen!!!!!!!!