Blog!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DonjaxAlla

Blog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 11:29

Hoi medebokkers :)

Ik wil graag mijn blog promoten! Op mijn blog vertel ik over van alles wat mij bezighoud.

Ik wil later heel erg graag een scenario schrijven voor een film en met deze stukjes kan ik hier inspiratie voor opdoen.

http://noahs-droom.blogspot.nl/

Ik hoop dat jullie ooit een kijkje nemen! Commentaar is geen probleem. Je kan er alleen maar beter van worden :)

Nadia
Oppermuts

Re: Blog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:23

BEU --> LN

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:41

Hallo,

Ik heb het gelezen.
De blog is nog kort. Maar leuk dat je dit gaat doen.

Ik heb ook de monoloog doorgelezen.
Wat kleine tips (al ben ik zelf absoluut geen schrijfwonder haha ;) )
- er staan wat spelfoutjes in
- Probeer je altijd goed in te lezen voordat je iets schrijft, zodat je voldoende achtergrond-info hebt en de feiten kloppen. Ik kwam hierop door het stukje over kanker bij lever en dan ineens de stap naar leukemie. Voordat je over zoiets schrijft; zoek op wat het is, kan het kloppen wat je schrijft? Dit maakt je verhaal geloofwaardiger. (en is handig als iemand je vragen zou stellen over wat je hebt geschreven)
- de emoties die erbij staan, was dat deel van de opdracht? Meestal heeft een script niet zo heel veel van dit soort aanwijzingen en spreekt de tekst voor zichzelf wat voor emotie de acteur erbij zou moeten hebben. Al kan dat natuurlijk ook je stijl zijn; dat je heel duidelijk wilt maken wat erbij hoort.
- als je graag wat meer wilt weten over scenario's, Eye in Amsterdam heeft een collectie filmscripts http://www.eyefilm.nl/bibliotheek
Misschien kun je daar een keer langsgaan om te lezen.

Succes, houd plezier in het schrijven en wie weet wat er gebeurt :D

(zo, ik heb mijn pauze gehad. Terug aan het leeswerk voor de studie haha)

DonjaxAlla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 21:00

NoeskaMoos schreef:
Hallo,

Ik heb het gelezen.

- Probeer je altijd goed in te lezen voordat je iets schrijft, zodat je voldoende achtergrond-info hebt en de feiten kloppen. Ik kwam hierop door het stukje over kanker bij lever en dan ineens de stap naar leukemie. Voordat je over zoiets schrijft; zoek op wat het is, kan het kloppen wat je schrijft? Dit maakt je verhaal geloofwaardiger. (en is handig als iemand je vragen zou stellen over wat je hebt geschreven)
- de emoties die erbij staan, was dat deel van de opdracht? Meestal heeft een script niet zo heel veel van dit soort aanwijzingen en spreekt de tekst voor zichzelf wat voor emotie de acteur erbij zou moeten hebben. Al kan dat natuurlijk ook je stijl zijn; dat je heel duidelijk wilt maken wat erbij hoort.
- als je graag wat meer wilt weten over scenario's, Eye in Amsterdam heeft een collectie filmscripts http://www.eyefilm.nl/bibliotheek

Hoi :) Bedankt voor de tips

Ik ben geen Nederlands wonder haha de grammatica vind ik heel lastig. het gaat meestal mijn ene oor in en mijn andere oor uit :')

Ik moest inderdaad de emotie's erbij schrijven zodat het duidelijker was. Het was nog aangepast omdat de verhaallijn inderdaad nog niet klopte.

Heel erg bedankt voor de tip!

Gr

DonjaxAlla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 21:00

DonjaxAlla schreef:
NoeskaMoos schreef:
Hallo,

Ik heb het gelezen.

Hoi :) Bedankt voor de tips

Ik ben geen Nederlands wonder haha de grammatica vind ik heel lastig. het gaat meestal mijn ene oor in en mijn andere oor uit :')

Ik moest inderdaad de emotie's erbij schrijven zodat het duidelijker was. Het was nog aangepast omdat de verhaallijn inderdaad nog niet klopte.

Heel erg bedankt voor de tip!

Gr

Bedankt voor het linkje trouwens!