Wat doen jullie tijdens het oppassen ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_nvds

Wat doen jullie tijdens het oppassen ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 15:29

.. Ja oppassen dus.. maar nou heb ik een 7 of 8 (ik zou het niet weten) jarig meisje waar ik op moet passen alleen ze doet niks.
En ik weet dus ook echt niet wat ik moet doen?

Vorige keer had ik me ipad mee mocht ze spelletje spelen op me ipad..
Maar ik weet gewoon niets te doen.

Meestal gaat die vader pas na een half uur weg wanneer ik er ben , ja hallo dat maakt me nog onzekerder.. dan weet ik al helemaal niets te doen. Dus staar ik maar naar de tv al vind ik het helemaaal niet interessant.

Maar op je telefoon ? Is dat niet raar?

Hmm.. help me wat doen jullie tijdens het oppassen?

Groetjes , Nadia

Peperkroket

Re: Wat doen jullie tijdens het oppassen ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:31

Pas je 's middags op of 's avonds?
's Middags kan je naar de kinderboerderij, een speeltuin, gewoon een rondje wandelen. (mits het een beetje mooi weer is :+ )
's Avonds spelletjes ofzo, verstoppertje, tekenen, een hut bouwen in huis. Zoiets? :')

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:31

Kun je niet gewoon samen met het meisje een spelletje spelen of samen kleuren of vouwen
puzzelen of iets dergelijks??

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 15:32

Ik pas morgen van 7 tot 11..(avond)
Maar ze vind alles saai?

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:33

Wanneer ik moet oppassen is het:
Of samen tv kijken,
Wiien
spelletjes doen (monopoly junior, ongelukslaan 13)
Of mijn telefoon wordt ingepikt en spelen ze daar spelletjes op.
Buiten spelen als het overdag is.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:33

Overdag, spelletjes of gewoon lekker spelen (binnen en buiten)
'S avonds, (als ze al op bed liggen of nog net niet naar bed gaan) TV kijken

edit, het hangt natuurlijk wel allemaal af van de leeftijd van het kind(eren) hoe oud is jouw oppaskindje?
Laatst bijgewerkt door Ekeif96 op 02-05-13 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 15:34

Ik weet niet hoe laat ze naar bed moet haha..
Misschien zegt hij morgen wel gooi der om 9 uur op der nest.. zit ik daar hahaha

Maar spelletjes doen is wel een goeie. Ik vraag gewoon wil je een spelletje doen?
Laat ik der gewoon winnen :)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:35

Hebben ze geen playstation of wii, dat vonden mijn oppaskindjes altijd geweldig! Ik maakte er altijd een 'speciaal' avondje van. Mama zei dat ze om half 9 naar bed moesten en dan mochten ze 'stiekem' tot 9 uur opblijven. Ook mochten ze zelf kiezen wat voor chips oid. ze wilden. Mijn oppaskindjes waren een jongen en een meisje en als ik overdag op moest passen dan was het altijd heel lastig om wat leuks voor allebei te vinden. Met het meisje ging ik vaak knutselen, met de jongen voetballen of op de tampoline. Ook nam ik ze af en toe mee om een ijsje te gaan halen ofzo.
Ze werden best wel verwend bij mij, haha! Maar dat mocht ook van hun moeder, zolang ze maar lief waren.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:35

kleuren, kleien, wandelen (eventueel met hond), fietsen, speeltuin, voetballen,
er is zoveel te doen.
@charelle ik snap je goede bedoeling met langer opblijven etc maar ts doe wel eerst alsnog in overleg met ouders.
ik zou daar namelijk niet zomaar van gediend zijn :o
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 02-05-13 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 15:37

Dat is inderdaad wel leuk , maar kijk als ze het da zelf ook leuk vinden. Die van mij gaat ook nog huilen als ze der zin niet krijgt. Nou dan is het bij mij helemaal done.. ik kan daar niet tegen. Niet janken hoor als je iets niet krijgt. Maar dat begrijpt ze onder hand wel. Ze vraagt het nu gewoon.

Maar ze heeft een zus van 17 of 18 en die is ook meestal nog thuis. Ja en dan ga ik me onzeker voelen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:38

huilen = afleiding zoeken.
maar niks van die zus aantrekken.

vraag aan het meisje wat hoor juist zo leuk lijkt om te doen. en zoek daar samen je ding in.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:39

Stoepkrijt is momenteel nummer een bij mijn 7 jarig oppaskindje. Vraag wat zij leuk vind om te doen! Laat haar meerdere opties geven en kies samen wat. Misschien vind ze een boekje lezen ook heel leuk. Enn, ik gok dat ze rond 8 uur al naar bed mag hoor :)

(Waarom past haar zus niet op als die ook thuis blijft, of is dat een stomme vraag?)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:40

Als ik bij het oppassen kom en ik heb mijn jas uit wordt ik meteen
naar de kamer getrokken om van alles te spelen en hebben ze al
een drukke planning gemaakt := . Als je aan haar vraagt wat ze
leuk vindt om te doen, wat zegt ze dan?

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 15:42

Jaa die vader wilt dat dat die zus maar een ander baantje moet zoeken.

Dan zegt ze , ik vind niks leuk

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:43

kun jij zeggen, iedereen vind wel 'iets; leuk.
rare vader overigens als hij dit antwoord geeft naar oudere zus.
zou het juist fijn vinden als kids op elkaar letten, heb je tenminste geen vreemde in huis

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 15:44

Tjaa hij is beetje apart.. haha

Maar ik ga proberen aan de slag met der te gaan.
Vorige keer keken we een film van het huis anubis .. vond ze wel leuk hahah.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:45

Als je trouwens op een moment niet iets weet om te doen, kan je natuurlijk ook altijd even wat dingen gaan opruimen (vaatwasser uitpakken, tijdschriften netjes op een stapel leggen etc.) word vaak erg gewaardeerd :j
Vaak gaat het kind dan ook zelf iets bedenken wat hij/zij wil doen en hoef jij hem/haar eventjes niet bezig te houden.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 15:46

Is dat niet raar als je dat opeens doet :o

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:50

Vind ik persoonlijk niet hoor :) gewoon kleine dingetjes gaan doen.
Niet het hele huis gaan stofzuigen of de was opvouwen ofzo ;) Maar even ervoor zorgen dat het aanrecht er netjes uitziet en de tafel opgeruimd is.
Gewoon echt even kleine dingetjes doen :j
Misschien hebben ze wel een bak waar allemaal stiften en potloden in zit, dan kan je samen met je oppaskindje de stiften gaan testen en de potloden slijpen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:55

Ekeif96 schreef:
Als je trouwens op een moment niet iets weet om te doen, kan je natuurlijk ook altijd even wat dingen gaan opruimen (vaatwasser uitpakken, tijdschriften netjes op een stapel leggen etc.) word vaak erg gewaardeerd :j
Vaak gaat het kind dan ook zelf iets bedenken wat hij/zij wil doen en hoef jij hem/haar eventjes niet bezig te houden.

Dat vind ik persoonlijk wel heel raar... ik heb heel veel oppaskindjes, van verschillende leeftijden, al bijna tien jaar doe ik nu babysitten en ik heb nog nooit in een huis opgeruimd hoor! 't Is niet dat ik het niet zou doen als ze er om vragen, maar uit jezelf ineens dingen in het huishouden gaan doen?

TS: stel gewoon wat spelletjes voor. Verstoppertje ofzo, of een bordspelletje. Of gewoon een gesprek beginnen, vragen hoe het op school zit, of ze leuke hobby's heeft, een "vriendje" etc, dan kom je zelf wat los en het kind ook, en dan kan je nog eens voorstellen samen een spel te gaan doen.

Moet zeggen dat ik dat probleem wel nooit heb, eerder dat de kinderen 100 dingen tegelijk willen doen :P

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:58

Ik ken de mensen persoonlijk ook best wel goed, dus denk ook dat ik het daarom wel wat makkelijker doe :j
Maar vind het als nog niet raar dat je een paar kleine dingetjes doet hoor ;)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 15:59

Ik heb net even der pa geappt , wat ze leuk vind om te doen :+

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:08

Laat haar gewoon zelf iets voorstellen! Tegen het huilen is het handig om vooral bij het naar bed gaan al vroeg vantevoren te gaan zeggen hoelaat ze naar bed gaan. En nog een aantal keer zeggen hoelang ze nog hebben en ze evt wanneer je tv kijkt in de reclame al d'r pyjama aan laten trekken, zodat ze nog iets langer op kunnen blijven ;)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:12

Ik heb ook een oppasmeisje van die leeftijd, en meestal ben ik er ook vanaf 7 uur. Dan blijft de vader of moeder meestal nog eventjes met mij kletsen, en daarna doen we nooit echt spannende dingen ofzo hoor. Meisje moet altijd al vroeg slapen vind ik, uiterlijk 8 uur in bed. Dus ik laat haar even tv kijken of soms pakt ze gewoon een pop om mee te spelen of wil ze wat knutselen, meestal komt ze zelf wel met ideeën. En dan begin ik rond tien voor acht dat ze haar pyjama aan mag doen en tanden poetsen etc, daarna verhaaltje voorlezen en dan heb ik de rest van de avond voor mezelf :) Dus ik ben misschien maar iets langer dan een half uurtje met het meisje bezig, dat gaat prima! Denk dat jouw meisje ook niet super laat mag slapen, hoewel het wel vakantie is, maar je zal haar vast geen uren hoeven bezig te houden!

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:14

Je zou aan het meisje kunnen vragen wat ze leuk vindt om te doen, en misschien kun je het ook aan haar ouders vragen.
Als ze in bed ligt, zou jij eventueel huiswerk kunnen maken :)