'in de aanval' of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

'in de aanval' of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 22:42

Tot zo'n anderhalve maand geleden had ik heel goed contact met mijn buren. We kwamen vaak bij elkaar over de vloer en gingen vaak stappen.. het waren niet echt dat soort mensen waar ik normaal mee om zou gaan maar goed.. we hadden lol en beter een goede buur dan een verre vriend..
Nu anderhalve maand geleden heeft ze mij een rotstreek geflikt.. wat dat precies is is te lang om te typen.. hou het maar op een soort diefstal
Ik heb het contact verbroken en voor mij is ze lucht
Maar schijnbaar zit het bij haar heel hoog. Verteld de grootste onzin en leugens (terwijl ik alles zwart op wit heb maar goed)
Ik heb zoiets van joh je banketstaaf maar een eind weg.. karma is a bitch
Maar ze doet erg haar best om me weg te pesten hier.. Hard praten over mij als ik in de tuin zit.. een schutting tegen de gezamelijke schutting aanplaatsen welke een halve meter hoger is dan de gezamelijke.. een mega blokhut bouwen in de achtertuin halve meter van mijn schutting vandaan en ook hoger is dan toegestaan (dus kijkt zo mijn huis en tuin in).. vandaag hadden ze mijn container verstopt.. langslopen en heel hard zeggen 'dat je die prutsmuts geen aandacht moet geven'.. doe dat dan ook niet :')
Maar gister maakte ze het wel helemaal bont.. ik ga namelijk nog wel gewoon goed met haar zoon om.. hij woont ergens anders met zijn gezin en bemoeit zich niet met de ruzies van zijn moeder.. heb niet veel contact met hem maar als we dat hebben is dat gewoon normaal.. ook zoals vd week. Ik heb een aantal spulletjes en vroeg of zijn dochter dat wou hebben.. zoals afgesproken ga ik dat deze week even afgooien bij hun
Blijkbaar is de buurvrouw daar achter gekomen en stond ze gister heerlijk ordinair in de tuin te krijsen (pratend tegen haar vent maar wel express zo hard dat ik het hoorde) dat ik mijn eigen vrienden maar moest gaan zoeken en haar familie met rust moest laten anders tieft ze mijn ramen eruit
Tja.. ik kan niet anders dan er om lachen eerlijk gezegd
Ik heb haar al die tijd genegeerd en doe dat nog steeds.. maar de pesterijtjes en dreigementen worden wel steeds erger.. ondanks dat ik nergens op reageer

Wat zouden jullie doen? Blijven negeren en afwachten? Of eens vol in de aanval met alle dirt die je van haar/hun weet en dat ze eens moet kappen met die rare onzin omdat je anders een paar telefoontjes pleegt naar een aantal instanties... (b.v.heeft ziektewet uitkering maar werkt zwart.. en nog veel meer dingen die geheim moeten blijven anders heeft ze hele grote problemen)

Sani

Re: 'in de aanval' of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:44

Verlaag je in elk geval niet tot haar niveau.
Is het een koophuis of huurhuis?
Houd bij wat ze qua acties uithaalt, stap er desnoods ergens heen ( al moet je mij niet vragen waarheen.. :') )

Wees de volwassene hierin. Het enige wat je zou kunnen doen is de confrontatie aangaan en een gesprek met haar voeren waarin jij rustig blijft en duidelijk ( op papier ) kan aangeven wat je dwars zit.

Zeer lastig in elk geval. :(:)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:45

niks doen houd het vanzelf op.

als ze reactie krijgt vind ze het alleen maar "leuk". niet in de aanval dus!

ziek zulke mensen die dat soort geintjes doen.

dat van die blokhut kan ze weer gaan afbreken als dat niet via de gemeente is gegaan.

misschien wou ze die al bouwen?
Laatst bijgewerkt door Christiene op 24-04-13 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Benfan

Ik neem aan dat de rest van de buurt haar ook maar een raar wijf vinden. Ik zou het gewoon lekker negeren, en aanzien hoever ze gaat. Je kan er wel van alles tegen gaan doen, maar uiteindelijk word je er niet gelukkig van. Als zij als een viswijf zo tekeer wil gaan, dan is dat helemaal haar ding. Dat zegt wat over haar, niets over jou. Succes ermee in ieder geval. Lijkt me niet makkelijk.

Collie2008

Pfoeh...Ik denk dat ik in de negeer modus zou blijven tot ze iets doen wat niet kan en dan de wijkagent erbij betrekken....

Meestal blijft negeren de beste optie. Geen aandacht geven (mits het houdbaar blijft)

Misschien dat ik dan stiekem ook wel revanche neem, maar da's dan waarschijnlijk wel het startsein van een burenoorlog :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:46

Is de buurman voor rede vatbaar?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:47

zodra het met echt dreigen begint, of raam echt stuk gooien zou ik trouwens wel aangifte doen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:48

Ehm nou ik zou het opnemen wat ze allemaal zegt en hat dan even aan de politie laten luisteren. En kan je niet naar haar toegaan en tegen haar zeggen dat ze niet zo zielig moet doen want ze heeft het zelf veroorzaakt en jij verdiend dat niet of het programma bonje met de buren ff laten komen kijken of ze het dan ook nog volhoud. Wel klote voor je, kan je me niet per pb vertellen waar het om gaat dan kan ik het beter inschatten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:49

Olifanten stront in dr tuin kwakken, nee doe maar niet

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:49

Politie doet hier (nog) niets mee hoor. Je kan wijkagent vragen alert te zijn of te bemiddelen.

Ook dreigen is vaak niet aangifte waardig, wel melden uiteraard.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 22:53

Ik woon in een huurhuis en dat van haar is koop
Wbt die hut kan ik voor bellen maar dan weet ze ook waar het vandaan komt (al komt het bij de achterburen vandaan.. ze zal er altijd mij op aankijken) en wat er dan gebeurd is niet te voorspellen.. je kan het vergelijken met de familie tokkie
Ik heb zoiets van: oke vriendschap over.. klaar.. en laat elkaar gewoon met rust
Maar zij maakt er blijkbaar een dagelijkse bezigheid van om te etteren
Gister zij ze ook 'als ze niet op dezelfde school had gewerkt had ik haar allang de tiefus ingeslagen maar dit word een leuke zomer' niet dat ik daar bang voor ben hoor :+ 1 keer hoesten en ze ligt doormidden (we doen op dezelfde school vrijwilligerswerk btw.. waar ze overigens poeslief is)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 22:55

Colway schreef:
Is de buurman voor rede vatbaar?

Nee die loopt als een hondje achter haar aan om een scheiding te voorkomen..
Voor hem heb ik ook nog de nodige informatie van haar waar hij niks vanaf weet O:)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 23:02

Negeren bij dit soort mensen ;)
Zodra jij hapt wordt het alleen maar erger, geloof me ;)

Enige wat je kunt doen als het echt te erg word is op een normale rustige toon zeggen dat je hier geen zin in hebt en weglopen, maar vrees voor je dat dat ook geen nut heeft.

Gewoon juist lachen richting haar en schijnheilig hoi zeggen en dan doorlopen maar ontwijk der niet ( dus laten zien/voelen dat het je NIKS doet)
dat is het enige wat helpt.

Oja en hopen dat ze snel ruzie hebben met een ander haha dat heb je weer ff rust.
+ nooit meer bevriend worden met tokkies :P zeker niet als het je buren zijn hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 23:43

mymy schreef:
Negeren bij dit soort mensen ;)
Zodra jij hapt wordt het alleen maar erger, geloof me ;)

Enige wat je kunt doen als het echt te erg word is op een normale rustige toon zeggen dat je hier geen zin in hebt en weglopen, maar vrees voor je dat dat ook geen nut heeft.

Gewoon juist lachen richting haar en schijnheilig hoi zeggen en dan doorlopen maar ontwijk der niet ( dus laten zien/voelen dat het je NIKS doet)
dat is het enige wat helpt.

Oja en hopen dat ze snel ruzie hebben met een ander haha dat heb je weer ff rust.
+ nooit meer bevriend worden met tokkies :P zeker niet als het je buren zijn hihi.

Nou wat een vooroordeel weer zeg :')

Maar wel vervelend zulke buren. Ik zou gewoon in de negeermodus blijven. En gewoon vriendelijk tegen ze blijven.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 23:44

doe mee aan progamma bonje met de buren haha

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 23:50

Ja probeer het eens met een briefje een soort van goed te maken. En Tokkies zijn anders leuke buren hoor! Heel mijn buurt is tokkie haha.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 00:05

Tokkies zijn idd leuk ja totdat je ze tegen je hebt haha
Ik ga geen briefjes etc doen.. goedmaken ook niet want ik heb niks verkeerds gedaan.. zij heeft me een rotstreek geflikt
Dat ze iedereen leugens verteld moet zij weten.. zolang ik maar weet hoe het zit

Maar hoe langer ik het negeer hoe harder zij haar best gaat doen
Als een viswijf gaan schreeuwen in de tuin zet ze alleen zichzelf mee voor banketstaaf en ik lach erom
Maar ja.. wat als straks daadwerkelijk mijn ramen eruit liggen? Ik bedoel, ze stookt nu iedereen op met leugens en die familie is nou niet echt een onbekende van de politie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 00:08

Snap niet waarom je ze tokkies noemt. Ik noem rijke mensen toch ook geen kakkers :+

Ken hier ook genoeg 'normale' mensen die zich gigantisch kinderachtig gedragen. Dan denk ik: Praat het uit en klaar.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 00:11

love_western schreef:
Snap niet waarom je ze tokkies noemt. Ik noem rijke mensen toch ook geen kakkers :+

Ken hier ook genoeg 'normale' mensen die zich gigantisch kinderachtig gedragen. Dan denk ik: Praat het uit en klaar.

Joh laten we daar even over discusieren.. je weet wat er met tokkie word bedoeld toch?
Het staat zelfs in de dikke van dale ;)
Ontopic maar weer

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 00:25

Rijdende rechter? Dan weet heel Nederland wat voor vreemd wijf het is.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 00:31

Limanade schreef:
Tokkies zijn idd leuk ja totdat je ze tegen je hebt haha
Ik ga geen briefjes etc doen.. goedmaken ook niet want ik heb niks verkeerds gedaan.. zij heeft me een rotstreek geflikt
Dat ze iedereen leugens verteld moet zij weten.. zolang ik maar weet hoe het zit

Maar hoe langer ik het negeer hoe harder zij haar best gaat doen
Als een viswijf gaan schreeuwen in de tuin zet ze alleen zichzelf mee voor banketstaaf en ik lach erom
Maar ja.. wat als straks daadwerkelijk mijn ramen eruit liggen? Ik bedoel, ze stookt nu iedereen op met leugens en die familie is nou niet echt een onbekende van de politie..

Als je ramen eruit gaan dan moet je wel de politie bellen natuurlijk ;)
dan is het alleen maar handig dat ze bekend zijn :+
Enne mensen die zich laten opstoken, lekker links laten liggen
er zijn echt wel mensen die daar doorheen kijken en niet zomaar alles geloven. Of gewoon naar jou toe komen en er naar vragen.

Blaffende honden bijten niet ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 08:42

Tuurlijk gaat ze een nog grotere keel opzetten, ze wil jouw reactie, maar die moet je gewoon niet geven. Denk dat ze vanzelf wel in dimt. Als je het niet vertrouwd, meldt het dan bij de wijkagent. Gewoon dat je bang bent dat er rottigheid komt. Wie weet heeft hij tips, zo niet, is hij wel op de hoogte dat als er iets gebeurt, het wellicht met je buren te maken heeft

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:55

Jeetje wat naar, TS!
Is ze in staat om een gesprek met je aan te gaan?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:58

Ik negeerde mijn buren ook eerst. We zitten nu zo'n 2 jaar verder, en denk maar niet dat ze geminderd is hoor :+
Dagelijks loopt ze te tieren en te schelden, op héél het gezin. Ze stookt de hele buurt tegen ons op, strooit de debielste leugens rond,...

Ik zou telkens melding maken bij de politie. Niet dat zij heel veel kunnen doen, maar je weet maar nooit :)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:48

In ieder geval héél verstandig om alles qua bewijs te bewaren voor de politie. Misschien kun je ook vast melding maken, zodat ze weten dat er iets speelt, mocht het echt uit de hand lopen.

Zou er nog een ingang zijn bij je buurvrouw? Soms schreeuwen mensen zo hard maar willen gehoord worden. Als er nog gesprek mogelijk zou zijn zou ik dat zeker proberen. Wat wil ze nou eigenlijk? Ik zou dat zeker vragen. En dan wel op een neutrale manier he, zonder ruzietoon ;)

En ja, als ze écht door zou gaan, zou ik wel een goed gesprek voeren. Met daarin aangeven wat er gebeurt, wat jij wil dat ze doet en de consequenties wanneer ze dat niet gaat doen. Moet je alleen wel zeker zijn van de dingen die je denkt te weten anders heeft het geen zin.

Lastig hoor! Maar ik ben wel van mening dat wanneer praten niet helpt, je actie mag ondernemen. Je laat jezelf toch niet wegpesten?