Aangifte gedaan. Zo lang wachten op OM?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Aangifte gedaan. Zo lang wachten op OM?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 23:34

Hee hoi!
Een aantal bokkers hebben mijn topic in Januarie dit jaar gevolgd. Ik was in elkaar geslagen bij een tramhalte zonder verdere reden.. In dit topic is het hele verhaal te lezen.
Ik heb daarvoor aangifte gedaan maar kende de 'verdachte' niet. Het meisje dat de aanstichtster was, zou ik uit 1000den herkennen. Er gingen weken voorbij en ineens zag ik dit meisje de tram in stappen. Enorm in de stres aan de trambestuurder gevraagd wat ik moest doen. Ik moest een halte verder uitstappen dan waar ik eruit moest en moest de politie bellen. De trambestuurder heeft net zo lang gewacht tot hij zeker wist dat het goed zou komen. :) vervolgens werd ik door de politie opgebeld om te vertellen dat ze op het bureau zat en of ik nogmaals mijn verhaal wou doen. Inmiddels ben ik dik een maand/ anderhalve maand verder en heb ik helemaal niks meer gehoord. Er werd mij verteld dat dit via het OM zou gaan en dat die een staf ging bepalen, maar duurt dit ZO lang..? Hoelang hebben jullie moeten wachten op een uitslag van een aangifte? Iemand die dit weet en mij wat wijzer kan maken?

Alvast heel erg bedankt!

pri_lady

Re: Aangifte gedaan. Zo lang wachten op OM?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:56

Dit kan nog maanden zo niet jaren duren. Helaas wordt de straf daar dan op aangepast dus veelal gunstig voor de dader, ook wel soort van logisch. Vervelende is dat jij met het logge apparaat OM zit waar je geen contactpersoon hebt en de dader al een advocaat dus een kort lijntje heeft om de zaken te regelen.

Vind het fijn voor je dat het meisje opgepakt en verhoord is. Er is in ieder geval actie ondernomen en eens komt de dag dat ze zich hiervoor voor de rechter moet verantwoorden. Het kost alleen tijd en geduld.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 00:08

Ik verwacht er sws niet veel van.. Ze is minderjarig, (ongeveer 15 schat ik) dus een hoge straf zou het nooit zijn.. Daarbij heb ik aangegeven nergens meer last van te hebben terwijl ik nog altijd liever niet met de tram ga omdat ik bang ben haar weer tegen te komen.. Ik wil gewoon heel graag weten wat ik kan verwachten.. Stel ze heeft een straf gehad en ik kom haar weer tegen.. Wat dan? Vorige keer kreeg ik klappen maar wat is het de volgende keer? Den Haag staat nou niet bekend om z'n lieverdjes en inmiddels weet ik dat ze uit een slechtere omgeving van Den Haag komt.. Wil gewoon graag weten waar ik aantoe ben :o ik merk echt dat ik ook echt zit te wachten op ook maar iets van info.. Een telefoontje met wat info over hoe of wat... :( Hopen dat mijn wachten word beloond dan maar.. Bedankt voor je berichtje en je info!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:12

ik heb in december aangifte gedaan van 3 dingen in totaal en daar zijn ze ook nog steeds mee bezig. dus dat gaat nog wel even duren.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:52

Alsnog contact met slachtofferhulp opnemen - die zijn namelijk heel goed in het communiceren met het OM en de politie en kunnen jou op de hoogte houden van de status zonder dat jij uit moet zoeken waar je moet wezen. En als je nu toch nog problemen ervaart in de nasleep kunnen ze je misschien ook daarmee helpen. Daar zijn ze voor, gewoon gebruik van maken.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:00

In welke provincie/regio woon je? 3 maanden is echt niks, ga maar minstens uit van een halfjaar.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:03

Ik ben betrokken, onder werktijd, geweest bij een zware mishandeling. (politie ;) ) en heb al zeker 3 maanden niks gehoord van het OM. Helaas moeten wij (net) zolang wachten. Zoals de rest ook al zegt, het kan nog heel lang duren.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:12

Toen ik was aangereden heb ik 10 maanden moeten wachten op het bericht dat ze er niks mee konden (te weinig bewijs)
Helaas zijn ze gewoon niet zo snel.
Heel veel sterke er mee in ieder geval, ik hoop dat ze de daders toch flink kunnen aanpakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:13

Wij hebben in Oktober aangifte gedaan van vermissing / onterecht weghalen van onze auto. Daar wordt deze maand of volgende maand pas uitspraak over gedaan. Het kan echt heel lang duren :j

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:20

Hallo!

Jullie kunnen het OM ook zelf bellen hoor.
Elk Arrondissementsparket heeft een Informatie Punt Slachtoffer.

Met je aangiftenummer kun je gewoon daarheen bellen en vragen hoe het ervoor staat met je zaak.

Op www.OM.nl of www.rechtspraak.nl kun je het nummer vinden van het IPS in jouw regio.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 11:23

Bedankt voor de tips! Slachtofferhulp heb ik niet zo'n behoefte aan.. Mocht ik ze nog eens zien, en er gebeurd wat, bel ik net zo makkelijk weer. Er is dan in iedergeval een naam bekend.

Vervelend dat jullie ook zo lang moeten wachten! Jammer dat het zo lang duurt zeg! Toen het gebeurd was kreeg ik na 2 weken een brief thuis met info. Ik vond het nu dus raar dat nu er wel een naam bekend is ik niks meer heb gehoord. :j

Ik woon zelf in den haag, en de aangifte is via politie bureau Ypenburg gegaan, dus laten we zeggen haaglanden..

Met mij ging het al snel weer goed hoor! In het begin was het vooral als er iemand langere tijd achter me liep, dat ik toch even wou kijken of ik niet door een van hun achtervolgd werd. Als ik met de tram ga zit ik nu standaard voor in, en kijk nu altijd naar het tramnummer. Dat doe ik nogsteeds, ook als ik niet lanmgs de plek moet waar het gebeurde.

Nogmaals, bedankt voor jullie berichtjes en info!

@Vumana89, bedankt voor je bericht! Dit wist ik niet! Ik heb gelukkig alle papieren goed bewaard. Ook staat het aangifte nummer in mijn telefoon omdat ik niet wist of ik het nog nodig zou hebben.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:27

Graag gedaan.

Het duurt vaak gewoon lang, geloof me, ik ken de wachttijden. Zeker in Rotterdam en Den Haag was het een drama.

Ik had veel slachtoffers in die regio, maar vaak worden slachtoffers niet goed ingelicht.
Je mag het IPS namelijk gewoon zelf bellen als je informatie wilt. :j

Tegen de tijd dat er beweging in je zaak komt dan zal je meer brieven van het OM ontvangen, en daar kun je verder mee. Als je niet weet wat je ermee aan moet dan kun je mij ook een PB sturen. Ik ken de procedures en ik weet wat je ermee moet (veelal).

Succes ermee.

En mijn vorige bericht kwam er een beetje bot uit, was niet zo bedoeld.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 11:31

Geeft niet. Kwam ook niet zo over :)
Bedankt voor je info! Ik zou eraan denken!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:16

NM --> HTT

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:18

Jans schreef:
Wij hebben in Oktober aangifte gedaan van vermissing / onterecht weghalen van onze auto. Daar wordt deze maand of volgende maand pas uitspraak over gedaan. Het kan echt heel lang duren :j

ik ook! ik was een avondje stappen in Breda, vond mijn auto niet terug (moeders auto, woonde toen nog thuis) Daders waren op heterdaad betrapt en waren bekenden vd politie. Snachts om 4uur op het politiebureau vroeg ik hoe ik dan thuis zou moeten komen......eh...taxi ? (a70gld nog destijds) toen vroeg ik waar de "daders" waren- tja, die hebben we thuis afgeleverd -O-
Toen heb ik de heren politie ook duidelijk gemaakt dat ze mij ook maar ff thuis moesten brengen!
Verder nooit meer iets van gehoord, of uitbetaald gekregen; verbogen stuurcolom- en daders hadden geen geld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 00:03

Onze was alleen onterecht weggehaald door de Belgische politie := eerst auto wegslepen, dan pas bordjes neerzetten van tijdelijk parkeerverbod :+

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 00:30

Helaas komen er zoveel aangiftes binnen tegenwoordig dat het allemaal niet zo snel gaat als je zou hopen. Bedenk dat er waarschijnlijk nog veel meer onafgeronde, al dan niet soortgelijke, zaken moeten worden afgehandeld. Niks aan te doen, alles op zijn tijd zullen we maar zeggen ;) Maar ik kan me goed inbeelden dat het voor jou, zeker wanneer de dader nu bekend is, het vervelend is dat het niet lijkt op te schieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 00:38

Jeetje zeg.

Ik ben zelf 15, maar ik snap dat gedrag van sommige leeftijdsgenoten niet. Ik maak het inderdaad ook wel eens mee dat ze zich (ook naar volwassenen toe) buitengewoon onbeleefd gedragen. Ben erg blij dat ik niet onder dat kopje val.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 09:05

Ik snap zeker dat er meer zaken zijn hoor! :j alleen toen er niks bekent was schoot het meer op dan nu :+

Resistance, toen ik 15 was praatte ik nog over buitenspelen, ipv chillen :p Toen ik 15 was, zat ik op msn, en op een spelletje genaamd Webpet, ik speelde zelfs nog met Playmobil! Tegenwoordig is ALLES anders.