Aankomende [***]/SPH/CMV studenten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Aankomende MWD/SPH/CMV studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 15:35

Zijn er nog meer mensen op Bokt die in augustus beginnen met een sociale studie (MWD/SPH/CMV)?

Ik ben vorig jaar al voor mijn havo geslaagd, heb toen twee maanden gestudeerd, maar dat bleek
toch niet helemaal mijn studie te zijn. Toen een aantal meeloopdagen/opendagen bezocht en zo uiteindelijk
uitgekomen bij SPH in Den Bosch, aan Avans Hogeschool. Nooit gedacht dat ik bij een sociale studie uit
zou komen, maar ik vond de meeloopdag erg leuk en interessant! Mijn broer begint waarschijnlijk
komend studiejaar aan de studie MWD, aan de HAN dus wie weet hebben we nog wat aan elkaar!

Van mij mag het nu al beginnen.. Ik zit inmiddels al zo lang thuis! -O-

zap

Re: Aankomende MWD/SPH/CMV studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:43

Heb je bewust gekozen voor de combinatie?

Ik wilde CMV doen, maar de studie blijkt vooral gericht te zijn op MWD/SPH, dus wat dat betreft zit je goed denk ik. Niet om je te ontmoedigen, ik vond de studie niks en was binnen 3 maanden gestopt. Maar dat is ondertussen al weer jaren geleden hoor, dus wie weet is het veranderd de laatste jaren.

Sharissael

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:44

Ik ga als ik slaag in Groningen MWD studeren! :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 21:56

zap schreef:
Heb je bewust gekozen voor de combinatie?

Ik wilde CMV doen, maar de studie blijkt vooral gericht te zijn op MWD/SPH, dus wat dat betreft zit je goed denk ik. Niet om je te ontmoedigen, ik vond de studie niks en was binnen 3 maanden gestopt. Maar dat is ondertussen al weer jaren geleden hoor, dus wie weet is het veranderd de laatste jaren.

Het eerste jaar is MWD/SPH/CMV samen, pas vanaf het tweede jaar maak je een definitieve keuze (als ik het goed heb).
Daarna ga je gewoon in jou specifieke richting verder. Je weet natuurlijk nooit zeker of het echt iets voor je is, daarom heb
ik ook een opendag en meeloopdag gedaan en heb ik navraag gedaan over de vakken die je krijgt etc. De school zelf en de
leraren spraken me ook erg aan. :) Misschien blijkt het toch niets voor mij te zijn, maar dat weet je natuurlijk nooit van
te voren! Mijn moeder is zelf maatschappelijk werker dus ik heb een ervaringsdeskundige in de buurt, dat is altijd fijn!

Leuk Sharissael! Sta je er een beetje goed voor? :)

Sharissael

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:57

Ja opzich wel. geen onvoldoendes! laagste cijfer is nu een 6.1 dus we zullen zien :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 21:59

Oh, netjes! Dat komt vast helemaal goed. Examen is mij reuze meegevallen en dat terwijl ik zéker
wist dat ik niet ging slagen (was pure onzekerheid, want ik stond nergens slecht voor).

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:47

Ja, ik ook! Heb me trouwens aangemeld voor MWD!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 13:49

Leuk! Waar? :)

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:50

Ik ben momenteel aan het afstuderen, dus over twee maanden hoop ik m'n MWD diploma te hebben. :)
Heel veel succes allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:10

Niet aankomend, maar al studente ;) [***] 1ste jaar bijna afgerond.

CMV gaat eruit volgens mij, tenminste bij ons op de hogeschool ;) Er is bijna geen werk meer in te vinden, SPH en [***] zijn uit elkaar gehaald, dus je moet direct kiezen welke richting je gaat wel, wel kun je na je P switchen (als ik het goed heb)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 13:28

Leuk! :) Aan welke Hogeschool volgen jullie het? CMV is inderdaad erg weinig werk in.. Ik ken toevallig
iemand die echt op puur geluk nog een baan heeft weten te vinden (een pas afgestudeerde).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:20

Ik volg de opleiding aan hogeschool windesheim te [***].

Dan heeft die echt geluk gehad ;)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:37

Ik ga het volgen aan de GH in Zwolle. Ben er nu bezig met de brugmodule en heb er zin in! Moet alleen nu nog m'n MBO halen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:25

Leuk! Welke opleiding doe je nu dan? (MBO)

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:10

ik volg ook de opleiding SPH in den bosch, dus je komt bij mij op school straks :P
ik ga volgend jaar naar het 3e jaar en tot nu toe bevalt het me super. het is soms best aanpoten maar ik vind alles interessant en je merkt pas als je stage gaat lopen waar je t precies voor nodig hebt wat je allemaal leert.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 20:20

Wat leuk al die medestudenten! Zoetje_ dat klinkt goed, hopelijk gaat het voor mij net zo zijn! De vakken vind ik in
ieder geval al erg interessant. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:31

Welke vakken heb je ongeveer? Volgens mij heeft SPH namelijk bijna dezelfde vakken als [***] heeft..

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:35

niet alle vakken zijn leuk hoor :Y)

in het eerste jaar was bij ons alle drie de opleidingen bij elkaar, pas vanaf de laatste periode werden de keuzes gemaakt en werden de klassen anders ingedeeld.

ik heb dit jaar vakken gehad zoals psychopathalogie, pedagogiek, outreachend werken en verschillende vaardigheden vakken zoals leiderschapsvaardigheden.

vergeleken met vorig jaar zijn er wel veel afvallers geweest, maar als je je echt inzet dan is het allemaal goed te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:41

Oke, sommige vakken komen dus wel overeen, maar niet alles zie ik wel ;)

En idd, niet alle vakken zijn leuk... culturele antropologie, historie, politicologie.. pff :P

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:44

haha en die heb ik dan weer niet gehad, wel filosofie, sociologie en recht, ook al zijn ze niet allemaal even leuk en vaak taaie stof merk ik wel dat ik se nu soms al gebruik :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:49

Ooh ja sociologie, pedagogiek, recht heb ik ook gehad ;) ontwikkelingspsychologie, gezondheidskunde, methodisch handelen.. heb nog veel meer.. Nog een paar weken en dan heb ik het 1ste jaar afgesloten! :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 22:53

Het kan natuurlijk niet allemaal leuk zijn (helaas)! Maar vakken als pedagogiek, filosofie, communicatie en
psychologie spreken me wel aan. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:16

Dat soort vakken zijn inderdaad wel interessant :)
Maar bijv. politicologie of wat we nu hebben organisatiekunde is toch wel wat minder leuk om te doen helaas...

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 16:46

Ja dat kan ik begrijpen.. Ik hoop dat het me gaat bevallen, op nog een tussenjaar zit ik in ieder geval niet te wachten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:54

Ach ja, er zijn altijd vakken die wat minder leuk zijn ;) Maar daar tegenover staan dan de vakken die heel erg interessant zijn, zoals werkveld - oriëntatie, methodisch handelen!

Het verschilt ook erg per hogeschool trouwens! Niet elke school heeft dezelfde vakken of sommige combineren vakken...

SPH heeft ook weer hele andere vakken dan [***] trouwens ;)