goedkope maaltijden uitwisselen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

goedkope maaltijden uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 20:49

Hallo allemaal,

Ik woon net samen en probeer veel op boodschappen te bezuinigen. Nu zoek ik dan ook breekbare maaltijden. Zelf maak ik vaak nasi, heb het bonnetje niet bij de hand, maar ik maak het met;
2 eitjes
2 longdrink glazen rijst :-P
300 gr. Kipfilet
400gr. Wokgroente
Pindasaus
Kruidenmix
Kroepoek
Hier eten wij 2 dagen van en dan is er nog voor 1 persoon. Rijst kun je in grote zakken bij een toko halen. Kroepoek en eieren zijn deze week bij de ah in de aanbieding beide 1,-

Of soep met brood. Kant en klare soep ongeveer 1.50, afbakbroodjes misschien 2,-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:51

moonsparkle schreef:
Kroepoek en eieren zijn deze week bij de ah in de aanbieding beide 1,-

Niet meer bij AH shoppen bezuinigt al een hoop ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 20:53

Goof schreef:
moonsparkle schreef:

Ik haal daar enkel de 1 euro aanbiedingen ;-)

Duhelo

Re: goedkope maaltijden uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:30

Bloemkoolschotel 8 personen
- 1.5 kg gehakt (normaal 6-7 euro per kg, ik koop ze in de aanbieding als er 1 kg kopen,halve gratis is, dus 6 euro)
- 2 bloemkolen (3 euro)
- 2.5 l melk (1.6 euro)
- 8 zakjes geraspte kaas (2.40 euro)
- 2 kg aardappelen (3 euro)
-200 gr boter
- 200 gr bloem

-schil de aardappelen, doe ze in stukjes en kook ze
- reinig de bloemkolen, alsook in stukjes, en kook ze (apart of samen met de bloemkolen)
-Bak je gehakt rul (kruiden met peper en zout), verdeel over een of meerdere ovenschalen/microgolfschalen.
- verdeel je gekookte bloemkolen en aardappelen over je gehakt.

Smelt je boter in een grote pot, wanneer volledig gesmolten, haar van het vuur en doe er schepje per schepje je bloem erbij. Goed roeren om klontervrij te krijgen.
Giet er daarna traag je melk erbij, blijven roeren tot je ongeveer een halve liter gegoten hebt. Zet terug op het vuur, nu zeker blijven roeren, en voeg de rest van je melk erbij.
Blijven roeren tot het kookt, voeg als de saus te dik is wat meer melk erbij (nu mag de saus redelijk dun zijn ivm de kaas)
Kruiden met peper,zout en nootmuskaat.
Wanneer ze kookt, kun je een 6 tal zakjes kaas erbij gooien, roeren tot het een smeuige massa is.
Proef of je moet bijkruiden.
Giet de saus over je ovenschalen. Alles laten afkoelen en je kunt per portie invriezen. Voor het opdienen bestrooien met geraspte kaas, en opwarmen in de oven.
(of in de microgolf, naar voorkeur)

in totaal komt dit op een 16 euro voor 8 personen = 2 euro per persoon.

Edit:
Je kunt dit trouwens ook erg lekker maken met gekookte worteltjes, of broccoli!
De kaassaus vervangen door tomatensaus (basis is hetzelfde, maar in plaats van kaas gooi je er tomatenpuree, en wat ketchup in, niet kruiden met nootmuskaat), is ook erg lekker (met bloemkool)

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:32

Capucijners met gebakken spekjes en grove mosterd (zaanse) en iets van sla.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 22:03

Ik heb maar n kleine oven, heb wel n normale lasagneschaal. Dan kan ik het misschien wel voor 4 personen maken. T klinkt alleen toch best duur want bijvoorbeeld melk heb ik nooit (lust ik niet), bloem en ook bijna nooit aardappels.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 23:01

Ik heb de totaalprijzen erbij gezet, aardappelen heb ik ook enkel als ik dit maak. Bloem is een pak aan 1 euro oid, kun je vele keren mee koken.
Ik maak het altijd in grotere hoeveelheden omdat er toch wel wat werk aan is. Ik verdel het in tupperwarebakjes per portie en vries het in. Kun je dan opwarmen in de magnetron :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 23:09

Goof schreef:
moonsparkle schreef:

Ligt er heel erg aan wat je koopt. Je moet niet "op ooghoogte kopen", daar staan de A-merken. Meer naar beneden kijken en op je hurken gaan zitten, waar bijvoorbeeld de Euroshopper producten liggen. Vaak net zo lekker en (meer dan) de helft goedkoper.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:16

[HTT] Bezuinigen op de boodschappen - deel 5
Hier worden allerhande besparingstips besproken en vaak ook weekmenu's gedeeld, dus wie weet heb je hier iets aan? Verder zou zelf pindasaus maken ook een besparing kunnen zijn. Waarschijnlijk heb je de meeste ingrediënten al wel in huis: pindakaas, sojasaus, sambal (optioneel), knoflook, ui en melk. Je fruit de gesnipperde ui aan, voegt de pindakaas daaraan toe en als die gesmolten is gaan de ketjap en knoflook erbij. Als laatste een scheut melk erbij tot het de juiste dikte heeft (kookt in, dus wees niet te zuinig) en klaar is Kees. ;)

Verder hoeft zelfgemaakte pastasaus ook niet veel te kosten. Gewoon een verzameling groenten die over is opbakken (bijv. courgette, paprika, winterpeen, aubergine), beetje tomatenpuree en een blik tomatenblokjes erdoorheen. Op smaak brengen met zout, peper en kruiden en voilá. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:35

Bonenschotel puur wat blikken bonen afgieten en koken in witte bonen in tomatensaus , spekjes erdoorheen en naar smaak ui en paprika..

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 00:51

Wraps vullen?
Gebakken aardappelen met sla?
Witte bonen, puree erover, geraspte kaas in de oven?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 09:30

Heeft iemand een idee hoe je zelf lekkere wrapsaus kunt maken? Ik vind namelijk die pakketjes voor wraps best duur, maar er zitten wel lekkere kruiden in om saus te maken.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:12

Hier nog een aavulling

Maaltijdloepia s even in de oven zitten per 2 verpakt +- 79 cent lekker met hot chilli saus Na 2 zit ik echt vol

Chilli concarne

gehakt rund
uienringen van de andere helft van de zak kun je een uien soep maken boulion blokje snufje peper klaar
pot bruine bonen even afgieten en spoelen
heinz tomaten ketchup de helft van een grote fles long drink glas water veel saus beetje nat staan
naar eigen smaak cayenne pepper toevoegen
eten met stokbrood
makkelijk goedkoop en erg lekker

Spinzazie

pot spinazie a la creme klein voor 1 pers
olijfolie echt een bodem van 1/2 cm in de pan warm maar niet heet laten worden pot spinazie erbij 2 3 tenen naar smaak knoflook en naar smaak eetlepel sambal even door roeren en pruttelen en klaar
eten met bruin drenths brood super lekker

broodjes vistick met mosterd lekker boter op het broodje

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:31

Makkelijk besparen:
schaf de oven af, in de koekepan kun je je eten ook gaar krijgen. KOst veel minder gas/ electra.

Koop zo min mogelijk voorbewerkte groente, saus, kant- en - klaar dingen.

Eet groenten van het seizoen.

Beperk vlees.
(Kiloknallers zijn wel goedkoop voor jou, maar kosten ons allemaal een boel geld. Dierenleed "kost niets", maar de enorme uitstoot van methaan wel. En kiloknaller.vlees is gemaakt van dieren, die niet alleen geen dierwaardig leven hebben gehad, maar ook nog eens soya uit minder ideale herkomst hebben gegeten, dat Amazone woud hebben we nog heel hard nodig in de toekomst!)

Doe niet te veel aan "vleesvervangers" mee. Je hebt als mens eiwit nodig, maar dat zit in linzen, bonen, eieren, zeewier, lupine, quinoa, noten, gojibessen, amaranth (een goedkoop zusje van quinoa) etc.etc.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:05

Ik haal inspiratie voor t koken uit foldertjes van de supermarkten bij mij in de buurt. Daardoor vaak goedko(o)p(er) eten. Voordeel is dat je veel kan variëren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:59