Aanwezig geweest bij schietpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

different1

Aanwezig geweest bij schietpartij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 10:46

Gisteravond hadden we met collega's een gezellig etentje bij restaurant Kookpunt, in Roosendaal.
De zaak was lekker vol, het was gezellig en voldoende lekker eten.
Wij zaten bij de ingang dus iedereen kwam langs ons de zaak binnen.
Totdat er een groep marrokanen met kinderen binnen kwamen, die een aparte sfeertje meenamen, hoewel er nog niets aan de hand was.
Er schijnt een ruzie'tje te zijn geweest tussen 2 jonge kinderen, een kind van de marrokanen en een kind van kampers/reizigers.
Hierop gingen moeders in gevecht, stond er al een vrouw met een mes te zwaaien en begonnen de mannen van beide groepen zich er ook mee te bemoeien.
Het personeel heeft het opgelost, de groepen uit elkaar gehaald en de groep marrokanen verzocht te vertrekken daar het al de 2e x was dat deze groep bij een opstootje betrokken was.
Er werd druk gebeld en overlegd, maar na een kwartier ging de groep dan toch weg, onder protest.
Buiten kwamen er een aantal auto's aanrijden, en uit een van die auto's kwam een wapen waarmee ook is geschoten.
Enkele ooggetuigen hebben dit bevestigd, hebben het wapen gezien, de knal gehoord en de geur geroken.
Wij waren nog boven, maar werden direct naar achter gejaagd door personeel.
Uiteraard was er paniek, er werd naar huis gebeld enzovoorts.

De politie was al gebeld voor de vechtpartij, maar weigerden in eerste instantie te komen.
Het schot was al gelost voordat de politie arriveerden, en er schijnt dus wel iemand gewond te zijn geraakt in zijn hand.

Ik vind het werkelijk ongelooflijk dat je als ouder zijnde voor de ogen van je kinderen in gevecht gaat, iemand had zelfs nog een kind op haar arm tijdens het gevecht in de zaak!
Dat je je kinderen beschermt vind ik niet meer dan normaal, maar vechten, met een mes zwaaien en uiteindelijk zelfs schieten...Ik kan er met mijn pet niet bij.
Wij waren behoorlijk geschrokken, en nu het wat meer tot me doordringt mag ik wel zeggen dat we eigenlijk heel veel geluk hebben gehad.
Maar de schrik zit er toch wel in, dat er schijnbaar zo makkelijk een wapen word getrokken, dat er schijnbaar groepen zijn die zo licht ontvlambaar zijn...
En maar vreemd opkijken dat de criminelen steeds jonger worden, maar ze zien het gewoon van hun ouders, hoe erg is dat?

http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal ... -1.3754755

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:37

Nou lekker dan.... je zal wel geschrokken zijn!

suuzepuus

Re: Aanwezig geweest bij schietpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:41

Tja, vechten vind ik sowieso iets vreemds...... waarom vechten mensen? waarom doe je elkaar pijn? dus dat ze dat voor de ogen van hun kinderen doen maakt ze niks uit.... zo worden ze opgevoed en zo leren de kinderen ook weer vechten... (denk ik...)
maar wat een ellende als je lekker uiteten gaat zeg. bah. heb je wel geslapen afgelopen nacht?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 12:49

Ik heb best goed geslapen eigenlijk, maar was en ben nog wel wat geschrokken.
Ben net even terug geweest om te kijken naar de plek waar de kogel de ruit heeft geraakt, er is een glasplaatje overheen geplakt maar er is duidelijk een gat zichtbaar.
Vind het heel vreemd dat de politie zo laconiek en koel reageerde, en ook vanuit het restaurant werd er niets gedaan verder(geef bijv. voor de schrik een rondje drinken van het huis, na de vechtpartij waren al veel mensen weg dus zo kostbaar zou het niet zijn geweest)
Maar goed, het was altijd een ver-van-mn-bed-show zeg maar, schietpartijen en dergelijke, en nu dus zo dichtbij.

Word het tegenwoordig steeds normaler dat men maar een mes of pistool trekt wanneer iets je niet aanstaat?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 13:46

Ik lees net dat een man zich gemeld heet bij de politie nav de ruzie/schietpartij.
Ben benieuwd wat er verder uit gaat komen cq ondernomen gaat worden.

pniekepnakJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:10

Ik denk dat het restaurantpersoneel wel even iets anders aan het hoofd had dan drankjes weggeven. En de politie maakt dit vaker mee en zal er dus een stuk minder van geschrokken zijn als jij.
Neemt niet weg dat jij je rotgeschrokken moet zijn, jeetje! Sterkte!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:13

Rondje van het huis? Kookpunt is toch incl drank of zit ik nou mis?

Wat een schrik zeg, ik ben blij dat wij op dat moment daar niet aan het eten waren.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:36

NM -> LZP

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:40

Marokkanen en de meeste kampers zijn ook niet zo'n goede combi.. :+ Hoe weet je zo zeker dat het kampers waren?

Wat asociaal om te gaan vechten in andermans zaak terwijl er zoveel mensen bij zijn :n Kan me voorstellen dat je er erg van schrikt als je dat normaal niet meemaakt, sterkte!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:21

Jeetje gelukkig zijn er geen gewonden gevallen.
Maar de schrik zit er natuurlijk wel goed in.

Ben ook wel benieuwd hoe jij ziet dat het echt kampers waren? Eigenlijk wordt dit ook wel vaak genoemd omdat men dusdanig denkt dat het altijd en alleen maar de kampers zijn. Ik heb nooit geen problemen met kampers gehad, sterker nog vind het stuk voor stuk aardige mensen nog aardiger als de ''normale''.

Ook zo jammer dat veel volk zo tegen marrokanen zijn/is :o. Oke het is not done wat er gebeurd is maar marrokanen lijken qua uiterlijk ook wel beetje op de turken (al zeg ik dat zelf), ik trek nooit snel mijn conclusies en roep dus niet zo even 123 oh het zal ook niet zijn weer dat en dat volk :o.

En vechten voor de ogen van je kinderen is al helemaal not done!! Opkomen voor je eigen kind oke maar ga niet staan vechten en al helemaal niet met messen of ander soort wapen.

Volgens mij kan men tegenwoordig niks meer af met alleen hun blote handen, beetje jammer eigenlijk maar overal en hoor je steeds meer is er bij opstootjes/ruzie wel weer een wapen gebruikt!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:35

Ben ik niet echt met je eens Fiemo, turkse mensen hebben vaak een blekere huid en zwarter haar

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:50

Ik heb ook genoeg Turkse mensen gezien die je zo van eerste gezicht als je het dus niet zou weten dat het turken zijn toch denkt dat het Marokkanen zijn.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:51

sjeee daar gaat het toch niet over....

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:58

Turken, Marokkanen, Kampers van mij part waren het de smurfen. Het gaat toch om de schietpartij??

Ts ik snap dat je ontzettend geschrokken bent! Vreemd dat het restaurant niets heeft aangeboden, maar misschien waren ze zelf ook erg geschrokken?
Laatst bijgewerkt door Nant op 08-04-13 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:07

Wow ik ben daar ook wel eens gaan eten.
Ik zou ook enorm geschrokken zijn!
Sterkte ik vind dit ook echt niet kunnen :(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:46

Nant schreef:
Turken, Marokkanen, Kampers van mij part waren het de smurfen.

:')

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:48

Nant schreef:
Turken, Marokkanen, Kampers van mij part waren het de smurfen. Het gaat toch om de schietpartij??

_O- smurfen tegen de snorkels

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 23:42

Wat betreft rondje van het huis, alcohol moet je voor bij betalen. Wij dronken overigens geen alcohol, dus voor ons persoonlijk maakte t niet uit. Uiteraard was het personeel geschrokken, maar zij leiden wel een openbare gelegenheid en kenden deze "groepen", zij wisten ook dat er risico was. Neemt niet weg dat je zoiets als dit nooit verwacht en ook niet incalculeerd, ik neem ze dan ook niets kwalijk, vond de situatie opmerkelijk. Wat betreft de kampers, collega's van herkenden enkelen van de groep, en zodoende hoorde ik dat deze mensen op een kamp in de buurt wonen. Ik heb wen relatie gehad met een kamper, die een gouden hart had, maar licht ontvlambaar met aparte gewoontes, normen en waarden. Wat overigens weer niet wil zeggen dat alle kampers zo zijn. Net zo min als dat alle marrokanen criminelen zijn.