Beste mensen , ongeveer een half jaar geleden zijn we verhuist naar arendonk we huren hier een huis met 4 slaapkamers en een hoop grond aan voor onze paarden . onze huisbasin verzekerde ons toen dat ze het huis niet voor een jaar zou verhuren ! vandaag kregen we jammer een mail met volgende boodschap ! Omwille van geldredenen ben ik genoodzaakt de woning waarin jullie momenteel wonen met beihorende weides te verkopen ! op deze manier wilt ze het ons zeggen dit is geen regel uit de mail maar om aan te tonen hoe ze het duidelijk wil maken . ze zet ons letterlijk de straat op ! we zitten met onze handen in het haar want vind maar eens een woning te huur met weides aan voor minimum 6 paarden ! dus beste mensen mochten jullie suggesties hebben help ons aub .
We zouden liefst regio turnhout en omstreken blijven eventueel kan een stukje limburg in ook nog en een stukje oost vlaanderen ook nog . onze woning moet minstens 4 slaapkamers bezitten en liefst nog in redelijk degelijke staat zijn . werk in de tuin is geen probleem of zo , ook moeten we over de nodige weides en eventueel stallen beschikken voor onze paarden (stallen is niet heel dringend nodig deze hebben we maar mee doorgenomen is leuk ). we kunnen tot 1000€ gaan voor de huur .
nu denken jullie mischien waarom geen google gebruiken ? wel dat doen we en huizen te koop met weides genoeg maar niet te huur ! alle hulp is welkom !
Alvast bedankt (indien dit in het foute forum mocht staan verplaatsen mag graag een seintje laten dan )
Laatst bijgewerkt door fjordenglenn op 06-04-13 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Koop breekt geen huur. Te koop zetten en daadwerkelijk verkopen zit soms jaren tussen, mag ik vragen vanwaar de paniek?
Maartje1990
Geplaatst: 06-04-13 00:58
En jullie kunnen niet kopen begrijp ik dus? Zeker in de huidige economie is kopen best wel slim, huur begint nu ook razend duur te worden (ofja, in nederland in ieder geval). En een woning kopen is nu hartstikke gunstig! Maar als dat geen mogelijkheid is voor jullie (door bijv. financiële reden) dan hoop ik dat je wat kan vinden qua huren, ik zal eens even kijken of ik iets weet in de omgeving ook (goirle)
Celiien
Geplaatst: 06-04-13 00:59
Wilde net hetzelfde zeggen ; art. 7:226 BW
fjordenglenn
Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-13 01:02
idd das waar koop breekt geen huur maar het is echt niet makkelijk om een huis met weides te huur te vinden . laat staan in de omgeving en ja idd kopen is voor ons geen optie want de huisbazin vraagt zomaar eventjes 370.000€ voor het huis (een veel te hoge prijs want er zijn mankementen en ligt in industrieterein) paniek is er niet maar tis niet leuk om dit te moeten vernemen en laat staan via mail ! in ieder geval al bedankt
Ik zou trouwens wel even het stukje veranderen waarin je haar letterlijk quote uit je mail. Dat mag volgens mij niet.
fjordenglenn
Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-13 01:08
ja toch wel maar er zijn huizen zat maar wat met onze paarden waneer er geen weide aan is ? ze van huis plaatsen ? nee das geen optie want we zijn verhuist omdat we ze graag aan huis hadden willen staan. we zijn momenteel gewoon even geschokeerd door het nieuws en de manier waarop het valt niet te vatten ! en dat stukje is niet letterlijk hoor maar de manier waarop
Maartje1990
Geplaatst: 06-04-13 01:10
Citaat:
Omwille van geldredenen ben ik genoodzaakt de woning waarin jullie momenteel wonen met beihorende weides te verkopen !
dit is niet letterlijk dan?
fjordenglenn
Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-13 01:12
Maartje1990 schreef:
Citaat:
Omwille van geldredenen ben ik genoodzaakt de woning waarin jullie momenteel wonen met beihorende weides te verkopen !
dit is niet letterlijk dan?
nee tis om duidelijk te maken op welke reden ze dit wil doen in de mail staat het anders hoor
Percy
Geplaatst: 06-04-13 01:13
Wat voor huurcontract hebben jullie? Nederland en België verschillen enorm in de voorwaarden daarvan.
ah oke, kun je misschien (voor nederland) eens op www.funda.nl kijken, ze hebben hier ook huurwoningen. En als je dan bijv. een nl dorp intypt bijv. Goirle en dan km +15 dan zoekt deze ook de omgeving in een straal van 15km af.
chikohaa
Geplaatst: 06-04-13 01:19
Dan zou ik mij niet zo druk maken, als de woning te duur is voor de markt, kan deze jaren te koop staan. Als er serieus kijkers gaan komen dan pas zou ik aanstalten maken, ondanks dat dat helemaal niet hoeft, want je staat ook als het verkocht is gewoon in je recht om te blijven wonen. Ze of de nieuwe eigenaren zullen je moeten uitkopen.
we wachten het maar af maar nemen liever geen risico en zijn liefst op het ergste voorbereid we houden jullie op de hoogte !
tamary
Geplaatst: 06-04-13 01:33
6 maanden + een koper die alles rond krijgt (staat ook iets van 2 maanden voor meestal) en dat in een huizenmarkt die ronduit op zijn gat ligt. Je kan op je gemakje rond gaan kijken naar een ander plekje, maar zeker zolang er geen geïnteresseerden zijn hoef je je niet zo druk te maken. Huis levert de eigenaar nu in elk geval geld op, en leegstand is helemaal achteruitgang. De waarschuwing is netjes, eventueel verzoek om mee te werken aan bezichtiging en ervoor zorgen dat alles er op zijn voordeligst uit ziet zou ook begrijpelijk zijn, maar zo snel gaat verkopen niet in de huidige markt en gezien het contract is jullie er uit zetten niet mogelijk en (bij netjes betalen en bewoonbaar houden huis) ook ronduit onverstandig.
Niet stressen, sparen wat je kan en je opties open houden, als het huis lang genoeg te koop blijft staan en je wil het hebben kan je altijd nog een tegenbod overwegen.
*adem in* *adem uit* Jullie staan als huurder goed in je recht dus je wordt er niet zomaar uitgezet, dat mag ook niet.
Zou je het huis eventueel wel willen kopen? Je geeft aan het niet te kunnen betalen maar je zou indien jullie het wel willen kopen eens kunnen navragen bij de bank wat je zou kunnen krijgen. Dan leg je dat bod neer en dan is het aan de verkopende partij of ze er wel/niet mee akkoord gaan. Gezien daar geldproblemen zijn zouden ze nog best wat kunnen zakken natuurlijk.
Verder zou ik nu niet op zoek naar wat anders als je goed zit waar je woont. Ze moeten namelijk hele goede redenen hebben willen ze het huurcontract kunnen verbreken.
In Belgie telt wel 1 gouden regel bij verkoop van een huurhuis heeft zowel de huurder als een huurcontract geen zaak te maken want dan vervalt alles van een huurcontract daar kun je niet buiten het enige wat je als huurder kunt eisen zijn de 6 maanden die je krijgt vanaf de moment van akte bij de notaris . we zijn er dus nog wel zo goed als zeker van dat we nog 6 maanden de tijd hebben dat wel maar toch nemen we liever geen risico en kijken we op tijd uit naar iets anders .
ThePast03
Geplaatst: 06-04-13 14:04
ED --> HTT
Percy
Geplaatst: 06-04-13 17:48
Dat hangt af van de duur van je huurcontract fjordenglenn. Als je een 3-6-9 huurcontract hebt kunnen ze niet zomaar opzeggen tenzij er eerstelijns familieleden in willen trekken. Dus bij verkoop aan een kind of ouder heb je geen poot om op te staan. Stel je vraag eens op www.juridischforum.be. Dat is een hele goede site met duidelijke antwoorden. Denk dat je daar meer aan hebt dan aan bokt.nl. Succes want dit is geen leuke situatie.