Salsa dansen/les

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sjouks
Berichten: 879
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:35

Wanneer ik weet dat de vloer niet goed is, doe ik altijd normale schoenen met hak aan. Liefst met zolen van leer, maar dat is persoonlijk, draait gemakkelijker :)

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:52

Bestaan er normale schoenen met hak en een zool van leer. Zie in de schoenenwinkels maar heel weinig leren zolen. Ik ga er eens op letten

sjouks
Berichten: 879
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:08

Eens even kijken of we wat stof van dit topic kunnen afblazen..


Iedereen nog aan het dansen? Ik ben gister naar Bachata Mania in Asten geweest, morgen staat Alegria in Eindhoven op de planning *\o/*

Gister wel te enthousiast geweest, resultaat; drie blaren 8)7

haffylover

Berichten: 1426
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: reuver

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 20:26

Ja nog wel dansen alleen op ene laag pitje heel veel werken en weinig tijd. dadelijk in me vakantie flink wat in halen ik miss echt wel.

wou ik ook naar toe gaan maar helaas verhinder alweer

zivazoef

Berichten: 434
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: best/ sint-oedenrode

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:41

auw! jij was vooral bij de salsa of niet sjoukje?

ik ga ook naar alegria morgen. Afgelopen 4 weken niet kunnen dansen en nou deze week 3x. Ik heb spierpijn maar dat dans ik er morgen wel weer uit.

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:58

3 blaren auw.. Ik ben onlangs naar Summer Breeze geweest :D Veel plezier vandaag zivazoef!

sjouks
Berichten: 879
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:47

Ja precies, ik was vrijdag gestart bij de kizomba, bij salsa was nog niemand. Maar na drie dansjes heb ik toch maar iemand meegesleept naar de salsa zaal. (onder het motto 'zo, tijd voor salsa'..)

Hoe vond jij Alegria? Ik vond het erg leuk, heb me prima vermaakt. Was wel erg warm binnen, maar aan de andere kant ook gelukkig dat het binnen was.

Summer Breeze heb ik ook veel goede verhalen over gehoord, tip voor volgende keer dus? :D

zivazoef

Berichten: 434
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: best/ sint-oedenrode

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:18

Haha dat werkt vaak het beste! Ik had na 2 dansjes mijn schoen kapot dus naar de auto gehinkeld en mijn sneakers aangetrokken. Bachata en kizomba gaat daar wel mee maar salsa word lastig.

Alegria vond ik heel gezellig. Het was inderdaad wel warm maar savonds vond ik het wel meevallen.

Summer breeze wil ik ook nog een keer heen

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:19

Summer Breeze is zeker leuk om heen te gaan, wel een tip check van te voren even goed welke muziek per zaal gedraaid zal gaan worden. Wij hadden de pech dat het buiten niet doorging waardoor er een tijd lang maar 1 zaal open was met zouk. Wat trouwens een prachtige stijl is :D Iemand van jullie een zouk danser?

sjouks
Berichten: 879
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:40

Ik dans geen zouk. Is zoiezo niet zo mijn stijl. Leuk om te kijken voor een/twee dansjes. Maar wel een tip om heen te gaan, volgende keer misschien!

Jammer van je schoen, nog te maken?

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:41

Dames, het is lang geleden dat ik heb gepost maar wie weet heeft iemand nog salsa schoenen nodig. Ze zijn nu afgeprijsd: van €90,- voor €15,- incl verzendkosten. Hele fijne (Nederlandse) site, heb er vaak besteld en is jullie vast niet onbekend!


http://salsaschoen.us9.list-manage.com/ ... 6a2d179dfc

haffylover

Berichten: 1426
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: reuver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 21:57

Ik heb er nog nodig

Jammer mijn maat hebben ze niks leuks meer :(

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:59

https://www.facebook.com/events/543178729164213/

Openingsfeest van de nieuwe locatie van de dansschool waar ik zit! :D In Utrecht! Aankomende zaterdag party met een live band. Zondag de hele dag workshops! Gratis!!! Wees erbij :D


(ik kom alleen zaterdag ivm het NK western van de Paints)

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:27

@Emita leuk, hadden ze ook niet regelmatig dansavonden in Maria's of is dat een andere dansschool?

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:36

Klopt, dat was van hun! Helaas is dat nu afgeschaft :-( ze zijn nog hard op zoek naar een andere locatie om op donderdag salsa avonden te houden!

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:48

Dat is jammer had juist het plan om snel eens te gaan. De salsa avond komt dus nog wel terug?

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:57

Ja dat wel! Je kunt wel nu elke donderdag vanaf 22.00 - 00.00 vrijdansen bij de Union Latin Lounge (de nieuwe locatie dus van Union Salsa Dance Company). Het adres is Biltstraat 37, ik ben er vanavond ook bij ;) vorige week was het alleen niet zo druk. Denk dat iedereen gewoon weer in een cafe wil dansen haha

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:28

Lekker gedanst? Ik hoop dat het snel drukker gaat worden tijdens het vrijdansen, komt vast vanzelf :D Is het op de nieuwe locatie ook gewoon toegankelijk voor mensen van buiten af?

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:55

hee was jij er? hahah. ja het is ook toegankelijk van buitenaf op donderdagavond :)

Iemand toevallig aanwezig op dit feest?
Afbeelding

sjouks
Berichten: 879
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:22

Helaas, voor mij toch net wat te ver weg :D

Vanavond weer lekker dansen in Eindhoven, dat is beter te doen vanaf hier.

Tip: Tijdje geleden was het drukknoopje van het gespje van mijn dansschoenen kapot gegaan, ik balen. De schoenmaker hier kon het echter niet maken, was te klein voor zijn machines. Toen ben ik naar de dansschoenenwinkel in Eindhoven gegaan op de kloosterdreef. Die had het binnen no-time gemaakt (nieuw gespje) en ook nog niet duur! Volgende keer direct daarheen dus..

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:42

@Emita nee ik was er niet, maar wil wel een keer gaan kijken :D Heb ook zitten kijken naar het feest in Boskoop, maar hoorde ook minder enthousiaste verhalen daar over.....

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:46

Happie schreef:
@Emita nee ik was er niet, maar wil wel een keer gaan kijken :D Heb ook zitten kijken naar het feest in Boskoop, maar hoorde ook minder enthousiaste verhalen daar over.....


Oei -O- wat dan?

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:23


Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:50

Mooie schoenen! Helaas te groot voor mij :(

Ik vind het knap als mensen op hakken hoger dan 5cm kunnen dansen, dat lukt mij dus niet :') heb altijd het kleinste hakje. Maar heb sowieso nooit echt goed op hakken kunnen lopen.

Ben tegenwoordig elke week in Copacabana (Amsterdam), m'n vriend is docent bij Swing Latino dus vandaar :D inmiddels ben ik zelf assistent bij Union Salsa Dance Company en als er nieuwe cursussen komen van m'n vriend dan ga ik hem ook assisteren.

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:26

Thanks, ik baal er ook wel van, zijn net te klein voor mij.

Ik heb meestal iets van 6cm hakje, vanaf die hoogte heb je vaak net die mooie flare hakjes en daar kan ik nog prima op dansen. Moet ook niet hoger worden haha en ik ben zelf al vrij lang dus dan steek ik zo boven die mannen uit :')

Copacabana ben ik voor het laatst geweest dat het nog bij melodyline was wat is afgebrand. Hoe is de nieuwe locatie?

Ik mis het dansen wel, maar met de lessen kwamen we niet echt verder. Super danslerares hoor maar de eigenaar van de dansschool voegde steeds groepen samen waardoor we steeds niet verder konden omdat er mensen van lager niveau bij de groep kwamen. En de feestjes gaat ook ff niet. Woon op Texel en kan s avonds niet met de boot terug, vriendin waar ik altijd mee naar feesten ging en sliep is zwanger dus die is ook ff uitgedanst haha