Even van mij afschrijven..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bommeltje_

Even van mij afschrijven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 12:31

Ik was 12 jaar en ik woonde bij mijn moeder. Dat was voor mij op dat moment echt fijn, want mijn moeder was een zwaar bordeline patiënt.
Al vanaf mijn geboorte ging het geregeld mis met mijn moeder. Doordat ze zoveel pijn in haar hoofd had deed ze zichzelf de meest gekke dingen aan. Ik heb dit allemaal van dichtbij mee mogen maken. Het was moeilijk, want mijn ouders zijn al gescheiden toen ik zeven jaar was, doordat mijn vader niet kon samen zijn met mijn moeder vanwege haar ziekte. Ik heb in de tijd tot mijn 14de jaar afwisselt bij mij oma en moeder gewoond.
Toen ik 12 jaar was reed ik inmiddels alweer 6 jaar paard. Ik nam mijn moeder vaak mee naar de manege en van de een op de andere dag werd ze gek op paarden. Ik zag haar opknappen en mijn geluk kon niet meer op. Ongeveer een half jaar later toen ze meer ervaring had kwam dan mijn grote verassing "een eigen paard' We zijn direct opzoek gegaan en kwamen uit op een mega lief tinker ruintje genaamd: Pride. We verzorgen hem samen met veel liefde en mijn moeder moedige mij aan tijdens wedstrijdjes op de manege. Maar na 2 jaar ging het goed mis. Mijn moeder zat weer niet lekker in haar vel en ze vroeg mij om bij mijn vader of tante en oom te willen wonen. Omdat mijn vader ver weg woont en een drukke baan heeft heb ik gekozen om naar mijn tante en oom te gaan. Dat ging even goed tot het echt heel fout ging. Op een dag kwam ik inmiddels in mijn nieuwe woonomgeving naar beneden waar mijn oom met tranen in zijn ogen aan de telefoon zat. Het was nu helemaal fout gegaan met mijn moeder. Ze had lampenolie over zichzelf heen gegooid en dit aangestoken. Ik stond met mijn mond vol tanden. Wat schrok ik hier van. Ik ben gelijk naar de manege gevlucht om bij mijn grote vriend en mijn steun en toeverlaat te zijn. s'Middags kwam mijn oom mij daar ophalen en vertelde in de auto dat ze mijn moeder niet meer konden redden. Ik schrok daar enorm van, maar huilde niet. Die dagen voor de begrafenis ben ik constant bij mijn lieve Pride geweest en dat heeft mij enorm geholpen. Op de begrafenis zelf huilde ik ineens tranen met tuiten.
Nu 5 jaar later heb ik mijn lieve vriend en mijn steun en toeverlaat moeten verkopen want de grootste stap in mijn leven is geweest. Gelukkig heeft hij het super bij een goede vriendin van mij.

Nu ben ik 19 jaar en ik praat veel over mijn verleden. Ik ben erg gelukkig en mis mijn moeder natuurlijk enorm.
Ik mis vooral ook mijn grote vriend Pride, maar heb ook gemerkt door afstand te nemen van dit soort dingen ben ik sterker geworden en kan ik meer naar mijn toekomst kijken.

Sorry voor dit mega lange verhaal maar wilde het graag even met jullie delen.
Ik heb dit bewust niet in een schaduwaccount gedaan, omdat ik er trots op ben wie ik op dit moment ben.
Ik wilde dit gewoon een keer van me afschrijven.

Heel erg bedankt als je het gelezen hebt.

voor vragen mag er zeker gebpt worden.

Mer1980

Re: Even van mij afschrijven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:35

Jeetje wat een heftige tijd moet dat voor je zijn geweest. Mag ik vragen waarom je nu je grootste steun en toeverlaat hebt verkocht? Woon je nu nog bij je oom en tante? Hel veel sterkte iig....

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:36

Jemig... ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Wát een verhaal. En wat wat ben jij sterk zeg!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 12:37

Ik heb hem verkocht doordat ik door mijn studie geen tijd meer voor hem had, ook had ik niet het geld om hem te behandelen als er iets goed mis met hem zou gaan. Dat risico wilde ik niet nemen en dat gun ik hem ook niet.
Ik woon nu nog bij mijn oom en tante en dat gaat erg goed. En heel erg bedankt voor het lezen doet me echt goed!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:38

Wat een heftig verhaal :(:)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:38

Oh wat jammer dat je die keuze moest maken, maar klinkt als een eerlijke en verstandige keuze... Fijn dat je oom en tante je zo goed hebben opgevangen voor hun is dat ook een hele verandering in hun leven, maar je komt over als een zeer verstandige en sterke meid!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:39

Jeetje.. wat een verhaal :oo Heftig zeg.. Heeft ze toen nog een afscheidsbrief geschreven voordat ze.. ?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:39

Ik zit hier een beetje met hetzelfde gevoel als Sees... Heel veel sterkte :(:)

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:41

Kippenvel! :(:)

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 12:42

Nee ze heeft niks achtergelaten behalve dat ze alles erg goed heeft geregeld voor dit gebeurde.
Ik wist toen ik klein was eigelijk al dat ik haar een keer zou gaan verliezen op jonge leeftijd. Zo'n gevoel had ik.

Heel erg bedankt doet me echt heel erg goed!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:42

Wow...... Ben er helemaal stil van. Jeetje zeg.. wat een heftig verhaal! :(:)
Wat super dat je zo goed bent opgevangen door je oom en tante! hulde aan hun :j

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 12:43

pluisje88 schreef:

ja ben ze ook echt heel erg dankbaar en dat ik toch 5 jaar lang mijn paard van hen hem mogen houden.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:44

Moeilijk zeg! Je bent dan wel sterk geworden, maar gemakkelijk is het allemaal toch niet.
Sterkte!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:44

Cynn_x schreef:
Jeetje.. wat een verhaal :oo Heftig zeg.. Heeft ze toen nog een afscheidsbrief geschreven voordat ze.. ?

Deze mensen zijn ziek. Zij doen niks bewust of voorbrereid. Het gebeurt gewoon. Het is een soort van State of Mind waarin iemand verkeert waardoor iemand geen rationele keuzes meer kan maken. wanneer mensen dit doen omdat ze een soortgelijke ziekte hebben is dit iets wat gewoon gebeurt en wat niet voorbereid is -O-

Iemand weet dat hij/zij ziek is, maar op het moment dat het gebeurt, zijn ze in een soort roes. ze maken geen bewuste keuzes op dat moment.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 12:45

pluisje88 schreef:
Cynn_x schreef:

Deze mensen zijn ziek. Zij doen niks bewust of voorbrereid. Het gebeurt gewoon. Het is een soort van State of Mind waarin iemand verkeert waardoor iemand geen rationele keuzes meer kan maken. wanneer mensen dit doen omdat ze een soortgelijke ziekte hebben is dit iets wat gewoon gebeurt en wat niet voorbereid is -O-

Iemand weet dat hij/zij ziek is, maar op het moment dat het gebeurt, zijn ze in een soort roes. ze maken geen bewuste keuzes op dat moment.

Dat klopt inderdaad daarom mag dit ook geen zelfmoord genoemd worden.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:46

Bommeltje_ schreef:
pluisje88 schreef:

ja ben ze ook echt heel erg dankbaar en dat ik toch 5 jaar lang mijn paard van hen hem mogen houden.

Dat vind ik heel bijzonder en echt <3 ze nemen je toch zomaar in huis en idd het onderhoud van het paard brengt behoorlijk wat kosten met zich mee. Super dat ze je op deze manier hebben kunnen ondersteunen! Waarschijnlijk wisten ze dat je heel veel steun had aan je paardje :j

@ bommeltje; nee inderdaad. Het is het resultaat van haar ziekte en geen zelfmoord. Als ze bewust zelfmoord had willen plegen had ze waarschijnlijk een methode gekozen die minder pijnlijk was geweest :(

Aptilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:50

pfff heftig verhaal zeg.!! respect dat je dat hier durft te vertellen en dat je het kan vertellen.!
Knappe beslissing die je hebt gemaakt om je soulmaatje te verkopen omdat jij de financiele zorg niet on dragen. dat willen een hoop mensen niet eens zien.! Goed van je dat jij dat wel wilde.!!
RESPECT!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 12:51

heel erg bedankt allemaal! ik ben blij dit met jullie te delen, doet me erg goed.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:56

Wat een verhaal meid! Zo jong je moeder verliezen en dan ook nog je maatje moeten verkopen.
Een moedige, maar wel zo eerlijke beslissing naar je paardje toe! Je mag terecht trots zijn op
jezelf!! Super, dat je na al dit, toch positief in het leven staat!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:58

Toppertje! Je klinkt als een sterke persoonlijkheid die weet wat ze wil. Echt mooi om te horen.

Je paard verkopen klinkt als een verstandige keuze. Ondanks dat het natuurlijk moeilijk is om je goede vriend te laten gaan geeft dit ook wel weer een nieuwe opening naar volwassenheid.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 13:01

Maflinger_S schreef:
Toppertje! Je klinkt als een sterke persoonlijkheid die weet wat ze wil. Echt mooi om te horen.

Je paard verkopen klinkt als een verstandige keuze. Ondanks dat het natuurlijk moeilijk is om je goede vriend te laten gaan geeft dit ook wel weer een nieuwe opening naar volwassenheid.

Heel erg bedankt voor jullie steun allemaal!

Ik mis hem enorm. Wetend dat ie een super huisje heeft doet me wel goed. Ik mag hem ook nog opzoeken dat is helemaal fijn.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:04

erg knap dat je dit ook zo mooi hebt geschreven.
verder wil ik je heel veel geluk wensen!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 13:05

JCDJK schreef:
erg knap dat je dit ook zo mooi hebt geschreven.
verder wil ik je heel veel geluk wensen!

Heel erg bedankt dat zal zeker lukken.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:07

pluisje88 schreef:
Cynn_x schreef:

Het had gekund, het was maar een vraag. :)
Mijn moeder heeft ook borderline. Maar daar heb ik al bijna 4 jaar geen contact meer mee, mede door dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:40

Jemig TS wat heftig, heel veel sterkte toegewenst :(:)