Wachttijd ssh (utrecht)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alnieno

Wachttijd ssh (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 17:30

Hey bokkers!

Ik ben op zoek naar een nieuwe kamer in Utrecht, worden er meer zo moe van die wachtijd?:s
Ik zou heel graag op de IBB oid. wonen, maar dan moet je een jaar wachten ofzo.. -O-

Wie wacht er met mij mee? :D

Marije_jiplover

Re: Wachttijd ssh (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:09

Hoe lang sta je al ingeschreven?

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 20:18

Vanaf begin september 2012 nogmaar -O-

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:35

Zijn er geen tijdelijke kamers op de ibb? Dan maak je meer kans :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:37

Ik heb hetzelfde probleem gehad. ik heb toen eerst een jaar particulier gehuurt en daarna gehospiteerd aan de cambridgelaan. daar woon ik nu al 3 jaar. maar je moet inderdaad wel minstens 1 tot 1,5 jaar ingechreven staan voordat je voor hospiteren in aanmerking komt, en dan nog moet je nog uitgekozen worden.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 00:22

Ik weet nog wel een tijdelijke kamer voor je op het IBB, maar ik denk dat het een ongunstige periode voor je is (mei t/m einde zomervakantie).

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 00:35

Bedankt voor jullie meedenken!
tijdelijke kamers heb ik ook aan gedacht! maar dan zit je wel met 2 'probleempjes': ik heb zelf meubels, en de meeste tijdelijke kamers zijn gemeubuleerd.. wat doe je dan met je eigen zooi? :Y) en als de periode af is gelopen, dan sta je weer voor het zelfde probleem.. -O- maar het is zeker een optie!

en sja, dat hospiteren straks wordt ook een dingetje:p echt vreselijk vind ik het niet hoor, maar je voelt je toch een beetje alsof je op een vleeskeuring bent:p

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:07

Je kan je meubels gewoon laten staan waar je ze nu ook hebt opgeslagen, lijkt me.

Het is inderdaad een nadeel van tijdelijke kamers dat je daarna weer opnieuw verder moet zoeken. Een vriendin van mij, heeft ongeveer 2 jaar lang alleen maar tijdelijke kamers gehad. Ze hopte van de een naar de ander, en pakte na een jaar zelfs haar koffer niet meer uit omdat ze toch binnen een maand weer weg moest. Het zou mijn keuze niet zijn, maar ik ken niemand die zo'n groot netwerk heeft opgebouwd als zij :')
Voordeel is wel dat je bij tijdelijke kamers niet altijd zo'n hevige vleeskeuring door moet maken als bij kamers voor onbepaalde tijd.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:13

Ik ben pas vanaf januari ingeschreven en ben al meerdere keren naar hospiteeravonden geweest via SSH. Ook naar een hospiteeravond op de IBB. Gewoon blijven reageren. In Zeist heb je meer kans, en dat ligt maar 20 min. van de uithof vandaan. ;) Ook heel goed met het OV te doen. ;)

Hospiteren is echt vreselijk. En dan die vragen die je gesteld krijgt: "hoe heb je je tosti?" En: "Wat zou je doen als je een kokosnoot was?" :=

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 10:04

@Szan: meubels latenstaan kan helaas niet, ik zit nu ook op kamers (bij hospita) en als ik wegga moet ik mijn zooi meenemen :)
kamerhoppen is idd niet echt ideaal, maar je leert zeker veel nieuwe mensen kennen :P Ik kan waar ik nu zit zo lang blijven als ik wil, maar wil wel graag weg. Tijdelijk ga ik denkik pas doen als ik het echt zat ben hier (even offtopic, mijn hospita is opzich lief en heb weinig last van haar, maar ze doet echt superlullig tegen mijn vriend -O- laast zei ze: ik hoop dat je niet elke dag komt! noujaaa zeg! hij komt maximaal 2 keer per week, zoiets zeg je toch niet _-:( )

@Adamoontje: Zo dat is snel! dan is er nog hoop :p en wat een grappige vragen haha! maar ja, wat zeg je daarop :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:26

Ik ga 'm even uppen, ben benieuwd hoe het momenteel qua wachttijden zit etc gezien ik in hetzelfde schuitje zit als de TS op het moment :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:15

Maar willen jullie persé in een SSH woning zitten? Snap dat het erg chill is maar ik zit bijvoorbeeld in een particuliere woning en ik ben er echt heel blij mee.

Wat ik van de IBB weet is dat het een echte feestflat is, elke avond wel een huisfeestje ergens en dat klinkt leuk, maar je moet het wel kunnen hebben. Ik zou persoonlijk zingend gek worden als ik om half 7 de bus naar stage moest hebben en mijn huisgenoten waren nog gezellig aan het feesten 3 kamers verderop

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:18

Omdat het per complex verschilt (mbt feesten). De grote flats (de hoge IBB en de drie hoge Tuindorpflats) staan bekend om hun overlast, maar ik ken ook veel mensen die daar overlast-vrij wonen. Bovendien is er heel erg veel laagbouw op beide complexen, en daar is nauwelijks (geen) overlast. En dan zijn er ook nog de SSH complexen op de Uithof die redelijk rustig zijn.

Maar vooral is SSH vaak zoveel goedkoper...

Geen idee hoe het nu met wachttijden zit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:20

Ik ken iemand die in AL16 zit, hoort die ook bij de SSH? Nou ja ik ken het echt een beetje als de HKU-flatjes, vooral de IBB en AL16 is bijna alleen maar HKU. Ken meerdere mensen die daar wonen maar die hebben allemaal toch echt wel last van overlast, veel enorm ranzige keukens e.d. Maar goed misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik een fijn kamertje heb in een herenhuis :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:22

Geen idee, ik woon al jaren op Tuindorp (en praktisch al mijn studiegenoten ook :+ ) en daar wisselt het zoveel per complex. Ik ken maar twee mensen die op het IBB wonen, en de een had een voor haar doen vreselijk huis (smerig, drugs, feesten), terwijl de ander nog geen 20 meter verder in een heel rustig en schoon huis woont. Op de Uithof moet je maar willen, maar dat zijn volgens mij al helemaal degelijke woonplaatsen. Geen idee hoe het met HKU flatjes zit. Het AL16 is inderdaad ook van SSH, maar daar ben ik werkelijk nog nooit geweest.

En ik had op mijn particuliere kamer hiervoor veel meer last van feestende huisgenoten dan mijn SSH huis nu. Het is overal maar net hoe je het treft...

Maar als je ergens gaat kijken weet je vanzelf hoe laat het is. Tis ook een kunst om de ranzige huizen en feesthuizen te vermijden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:25

Grappig, ik ken het IBB en Tuindorp allebei als echt drugs, feesten en schimmel overal :P

Maar het is idd maar net hoe je het treft.. Er bestaan ook ranzige particuliere studentenhuizen, zeker weten. Ben voordat ik hier kwam nog ergens wezen hospiteren waar ik echt wou huilen van de smerigheid :=

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:35

Nou, ik wil wel bij de SSH maar niet in het ... feest gedeelte :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:42

Tja wij hebben ook schimmel, maar dat komt omdat onze was binnenshuis (in het trappengat) gedroogd wordt en nergens een raampje open kan ter ventilatie. Maar dat is vast andere schimmel dan waar jij op doelt, Emma. En vochtvreters lossen dat overigens goed op :)

@ Courses: hoe lang sta je al ongeveer ingeschreven?
En of iets geen feesthuis is merk je pas als je gaat kijken :D IBB staat wel iets meer bekend om feestjes, maar dat kan ook komen omdat bewoners uit omliggende wijken erg vaak clash(t)en met studenten daar. Daardoor is het misschien wat overbelicht. En nogmaals, ieder complex is meer dan 'die ene flat'.

Gaat SSH niet binnenkort het Sterrencomplex opleveren? Dat zou je wachttijd kunnen verkorten, want daar passen heel veel studenten in.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:47

Ik sta sinds september gezien ik vooraf geen enkel idee had hoe of wat en ik niet overbodig ergens ingeschreven wou staan. Heb hiervoor 3 jaar naar Zwolle op en neer gereist en ben het reizen van 3 uur na 2 maand toch wel een beetje beu (zeker als je een les dag hebt van half 9 tot 6). Ik heb een tijdje op mezelf gewoond tijdens mijn stage periode en dat is me prima bevallen.

Ik ben geen persoon die 24/7 party maakt, zeker niet gezien ik in m'n propedeuse jaar zit en het echt wil halen. Ik heb dus wel baad bij een huis wat de 'grenzen' kent wat dat betreft en geen big ass parties geeft tijdens de tentamenweken. Liefst ook geen huis met +6 bewoners, dat is me te druk en met zoveel mensen delen vind ik echt niet chill zeg maar :P