'Gratis pakketje gewonnen met enquete'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

'Gratis pakketje gewonnen met enquete'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 10:44

Zojuist kreeg ik telefoon. Een duidelijk niet-Nederlands accent aan de lijn, dat ik een pakket had gewonnen met een enquête gehouden in oktober. "Wat zit erin dan?" "Ja, ...[onverstaanbaar] van kwaliteit van Calvin Klein ter waarde van 39.95!" Juist. Hij wist ook zonder aarzelen mijn adresgegevens, achternaam, en voorletter op te noemen. En belde om mijn maat te weten "want ja, een XL sturen naar iemand die een S nodig heeft is ook niet handig."

Ondertussen gingen er alarmbelletjes af want hij wist één van mijn twee voorletters maar niet mijn gehele voornaam (normaal vragen ze toch óf naar al je voorletters of naar gewoon je naam?), en de straatnaam kortte hij af terwijl ik 'm altijd voluit schrijf (en hij las duidelijk van een briefje/scherm af) - nog los van 't feit dat ik best voorzichtig ben en überhaupt niet geloof dat ik mijn gehele adres bij een of andere enquête heb gezet. Hooguit mijn email of telefoonnummer. Al sta ik niet in het telefoonboek dus hoe hij er dan wel aankomt weet ik ook niet.

Ik vond het vreemd, sprak dat uit, en "Oh, dus u wilt het pakketje niet? Dag mevrouw. tuut tuut tuut." Nou goed. Ben ik nu een leuk cadeautje misgelopen of zit hier inderdaad een luchtje aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:47

Hier zit een luchtje aan :) Je kan het pakketje vast wel gratis krijgen mits je er dan andere dingen bijkoopt. Of ze stoppen dingen in je pakket waar ze dan later alsnog een factuur voor opsturen want ja, neem jij je telefoongesprek op om later te bewijzen dat het gratis werd beloofd?
Die bedrijven geven je gegevens dan ook vaak door naar andere bedrijven en dan word je met wat pech binnenkort overstelpt met soortgelijke acties en reclames.

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:54

Mijn moeder is gister ook gebeld dat we een lingerie pakketje hadden gewonnen met een enquête. Wij moesten echter wel de verzendkosten betalen en dan zouden we het ontvangen >;) De meneer aan de telefoon had het de hele tijd over een voorletter J en ik en mijn zusje hebben beide een naam met de letter J dus mijn moeder dacht dat wij misschien een keer iets hadden ingevuld en dat we nu echt iets hadden gewonnen, ze heeft daarom gezegd dat ze het zou vragen aan ons. Daarna heeft ze het op internet opgezocht en bleek het dus allemaal nep te zijn, denk dus dat dit van jou ook niet waar is... :n

Dani

Re: 'Gratis pakketje gewonnen met enquete'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 11:11

Ik zat inderdaad al te wachten op een bevestigingsvraag ("Dus we mogen het pakket naar u opsturen?, oid) en dat er dan achteraf een factuur bij komt. Wel gehaaid, kan me voorstellen dat ze best leuk verdienen aan dit soort praktijken.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:18

Oh, ik heb die ook gehad van de week, die met dat lingeriepakketje. Als ik dit zo lees ben ik blij dat ik gewoon besloten heb om 'geen interesse' te zeggen. Ze zijn wel gehaaid zeg. -O-
Was bij mij ook zo, had gezegd dat ik geen geld wilde overmaken en toen hingen ze ongeveer gelijk op.

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:42

Toevallig zag ik net een waarschuwing op facebook voorbijkomen over deze man :)
Hij heeft hier in de buurt ook al verschillende mensen gebeld.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:43

Mijn moeder heeft inderdaad ook het telefoontje gehad van het lingerie pakket.. Die vrouw aan de telefoon werd bijna boos toen mijn moeder zei dat ze helemaal geen enquête had ingevuld.

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:35

Ik heb een tijd terug een beauty pakket "gewonnen". ik vul nooit enquettes in dus aangegeven geen intresse te hebben.
maar sinds dat eerste telefoontje wordt ik gemiddeld 2x per dag gebeld:(
zo vervelend, ineens houdt het op, en dan na een maand begint het weer,.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:38

_Blacky_ schreef:
Ik heb een tijd terug een beauty pakket "gewonnen". ik vul nooit enquettes in dus aangegeven geen intresse te hebben.
maar sinds dat eerste telefoontje wordt ik gemiddeld 2x per dag gebeld:(
zo vervelend, ineens houdt het op, en dan na een maand begint het weer,.

Zo´n pakket heb ik ook wel eens ´gewonnen´. Voor 15,- stuurde ze mij het geweldige kado op. Op mijn vraag waarom ik voor een kado zou moeten betalen had ze geen antwoord. Alleen dat het helemaal geweldig was.

Niet intrappen. Veel te gehaaide verkopers. Als je echt iets gewonnen hebt merk je dat echt wel. :j

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:40

Als ze mijn gegevens en alles toch al hebben....
Waarom sturen ze het dan niet gewoon op met een brief met uitleg erbij?!

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:42

Ja daar zit zeker een luchtje aan.
Geen enkel bedrijf geeft zomaar spullen weg.
Je moet vaak inderdaad 'alleen' de verzendkosten betalen.
Maar achteraf zit je aan een abonnement vast, waar je moeilijk weer vanaf komt.

Goed dus dat je hier niet in bent getrapt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:42

Mijn collega werd een paar weken terug gebeld! Het viel haar niet mee om het gesprek te beeindigen... :+ Er zat inderdaad wat achter, maar ik weet niet meer wat :P

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:44

Vaak is het ook zo dat ze het nu gratis opsturen (natuurlijk moet je wel even 2,99 bijdragen aan de verzendkosten.) en bij je kado is dan ineens een briefje met hele kleine letters, bedankt voor het abbonement op....... zonder opzegging voor die en die datum zullen we elke maand ..... naar je toesturen met al bedrag 15,00(fictief) per zending.
natuurlijk zijn er geen of heel sumier gegevens te vinden waar je dan op moet zeggen.
Tja dan zit je er een jaar aan vast voor je weer op kunt zeggen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:47

Kentaro schreef:
Mijn collega werd een paar weken terug gebeld! Het viel haar niet mee om het gesprek te beeindigen... :+ Er zat inderdaad wat achter, maar ik weet niet meer wat :P

Je hoeft toch alleen maar een knopje in te drukken? }>

Zou je van dit soort dingen gevrijwaard zijn als je in het bel-me-niet register staat vraag ik me af?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 12:48

Ik vond ook het "ter waarde van 39.95!" zo mooi. Net of dat uitmaakt bij een echt cadeautje.
Ze zouden trouwens iemand moeten laten bellen die goed Nederlands spreekt. Mijn vertrouwen daalde al toen ik 2 van de eerste 3 woorden die hij zei niet kon verstaan. :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:50

Dat wilde ik net zeggen :))

Ik probeer het ook een paar keer beleefd af te wimpelen, maar gaat de tegenpartij door, dan klik ik toch echt af :j

En ja, wij hebben uiteindelijk ook maar gekozen voor het bel-me-niet register en zijn sindsdien verschoond gebleven van dit soort narigheid !

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:52

:= (de afdeling heeft wel mee zitten genieten van het gesprek :+ ) Eerst dacht ze dat het een grapje van een vriendin van haar was :')
Ik heb ons bedrijf ook doorgegeven bij het bel me niet, maar daar werkt het nog niet erg }:0

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:23

Er is maar een simpele manier om er achter komen.
Stel jezelf de vragen: Heb ik in oktober ergens een enquête ingevuld?
Stond erbij: "vul deze enquête in en maak kans op een gratis pakket ter waarde van.." ?

Kan je Ja antwoorden op de twee, ja dan ben je waarschijnlijk dat pakket misgelopen.
Is een van beide of beide nee, dan ben je een oplichting misgelopen.
:+