Brief ontvangen: "Betreft afsluiting energie"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_JTM

Brief ontvangen: "Betreft afsluiting energie"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 15:58

Hello bokkers!

Ik moet even mijn frustratie uiten, het probleem is inmiddels gelukkig opgelost maar ben nog steeds gefrustreerd _-:(

Gisteren kwam ik eindelijk thuis na een drukke werkdag en vindt ik een 'leuke' brief in de brievenbus. Deze is van Endinet en er staat in dat er geen energieleverancier bij hen is bekend en dat zij daarom op korte termijn alles bij ons gaan afsluiten als er niet heel snel een energieleverancier geregeld word. Deze brief is gedateerd op 25 februari. Nou, ik lichtelijk in paniek. Echter was het al veel te laat (kwam pas om 22.00 uur thuis van het werk) om nog contact op te nemen met Endinet om na te gaan hoe en wat. Sinds september wonen wij (mijn moeder en ik) in een nieuwbouwappartement en sinds die tijd hebben wij altijd energie gehad.
Mijn moeder is lekker op vakantie met haar vriend en ze komt donderdag weer thuis, deze brief kan natuurlijk niet zo lang blijven liggen dus voorgenomen om te gaan slapen en de volgende dag (vandaag dus) uit te gaan zoeken hoe en wat. Best slecht geslapen hierdoor, want wat áls er daadwerkelijk afgesloten word? Wie is onze energieleverancier? De kosten om het weer opnieuw aan te laten sluiten zijn ook schrikbarend hoog (als de monteur het binnen kan aansluiten zou dit zo'n €148,- kosten, dit twee keer, één keer voor het afsluiten en één keer voor het terug aansluiten. Kan de monteur de aansluiten niet binnen regelen maar buiten zou er zo'n €238,- per keer gerekend worden :oo ).

Goed, uiteindelijk toch in slaap gevallen en ben er vanochtend weer vroeg uitgegaan om dit allemaal te regelen. Eerst op zoek naar een map waar al deze papieren in zitten. Heel het huis op zijn kop gezet maar nergens een map kunnen vinden wie onze energieleverancier zou moeten zijn. Tja, dan maar meteen contact opnemen met Endinet. Ik kreeg een medewerkster aan de lijn die daar duidelijk zat omdat ze geld moest verdienen om haar rekeningen te kunnen betalen.
Deze medewerkster kon me uiteindelijk na flink doorvragen vertellen wie de leverancier geweest was maar dat dit vanaf 6 december 2012 beëindigd was. Nog nagevraagd op welke termijn de energie dan afgesloten zou worden? Dat kon/wilde mevrouw me niet vertellen. Uiteindelijk het gesprek maar beëindigd en contact opgenomen met onze energieleverancier (Essent).
Daar kreeg ik mevrouw aan de lijn die precies voor me ging uitzoeken hoe dit kon gebeuren en hoe we dit konden oplossen. Na vijf minuten in de wacht te hebben gestaan gaf ze aan dat iemand anders zich waarschijnlijk per ongeluk had aangemeld met ons adres waardoor het huidige contract opgezegt werd. Deze persoon heeft daarna zijn/haar fout hersteld maar ons contract was al stopgezet en Essent kreeg daar geen melding van.
Gelukkig kon deze mevrouw dit meteen rechtzetten en stelde me flink gerust dat we niet afgesloten zouden worden.
Uiteindelijk heeft mevrouw ons contract weer geactiveerd en ze gaf aan dat er maandag een bericht naar Endinet zou worden gestuurd dat wij klant bij hun zijn en er geen afsluiting nodig is. Ze adviseerde me nog wel om nog even contact
op te nemen met Endinet om dit door te geven zodat daar vast een notitie in het systeem zou staan dat maandag de klantgegevens binnen zouden komen.
Ik, verbaasd hoe dit heeft kunnen gebeuren, opgehangen en weer naar Endinet gebeld.

Kreeg ik een nóg onvriendelijkere medewerkster aan de telefoon. Ze wilde geen notitie maken en wilde me ook niet zeggen wanneer dan de afsluiting zou plaatsvinden. Ook had ze er geen boodschap aan dat het geregeld was, als de monteur vandaag zou komen dan hadden we gewoon dikke pech.
Nog aangegeven dat het me erg sterk zou lijken dat de monteur vandaag al zou komen aangezien de brief op 25 februari gedateerd was en het me toch lijkt dat je mensen de kans geeft om het op te lossen.
Medewerkster weigerde iets voor me te doen en bleef me maar onderbreken en door me heen praten. Zwaar gefrustreerd maar weer opgehangen en wéér contact opgenomen met Essent. Dit om na te vragen of het ook een optie was dat ze eerder door konden geven dat wij klant bij hen zijn. Vriendelijke man aan de lijn die me op de spoedlijst heeft gezet en dat er om 12.00 uur een bericht verstuurd werd dat wij inderdaad klant bij Essent zijn en dat maandag de rest van de gegevens zouden volgen.
Meneer gaf nog aan dat Endinet verplicht is om nogmaals een brief te sturen met daarin wanneer de afsluiting zou volgen maar helemaal begreep dat ik redelijk bang was om alsnog afgesloten te worden.

Na 2,5 uur was gelukkig het probleem opgelost! Snap er helemaal niks van hoe dit heeft kunnen gebeuren...
We hebben hier ook nooit eerder bericht over gehad anders had mijn moeder dit meteen opgelost! Endinet wist dus ruim twee maanden dat we geen energieleverancier hebben maar laten dit op het laatste moment pas weten door met een afsluiting te dreigen!
Vind het ook erg vreemd dat ze dit soort belangrijke brieven niet aangetekend versturen.

Ben er nog steeds aardig gefrusteerd over en heb net een lange klachtenmail naar Endinet verstuurd.
Gaan ze waarschijnlijk niks mee doen, maar het is toch fijn om eens lekker even te kunnen klagen.

* klaagmodus UIT* :Y)

Winged

Re: Brief ontvangen: "Betreft afsluiting energie"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:02

Even een vraag, op welke basis huren (ik neem aan huur) jullie het huis? Als je alleen gas en water incluus hebt, dan moet je inderdaad zelf de energie regelen en dus afsluiten. Toen ik in mijn woning kwam had ik eerst ook nog stroom, maar: Ik moest wel mijn eigen contract afsluiten anders zat ik mooi in het donker 's avonds :+.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:02

Wat een sukkels zeg bij Endinet, belachelijk dat ze je zo behandelen. Niet handig trouwens dat iemand jullie adres had opgegeven. Gelukkig is alles goedgekomen, zo zie je maar wat er allemaal wel niet buiten je grip om kan gebeuren.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:03

Pfff jeetje zeg, wat een gedoe!!! Kan me je frustratie goed voorstellen. Maar echt top dat je het zo snel hebt kunnen regelen, ook voor je moeder. Niets zo vervelend als op vakantie zijn als er vanalles fout gaat!

Dus.... ik kan je nu met een gerust hart een FIJN WEEKEND wensen! :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:04

Jeetje wat waardeloos zeg!
Goed dat je er iig gelijk achteraan gegaan bent. Wel raar dat ze je niet gewoon een termijn geven waarin je de gegevens kunt aanleveren. Helemaal vervelend als je zulke niet meewerkende medewerkers aan de lijn krijgt :s Nou ja gelukkig is het allemaal opgelost! :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:06

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 16:08

Winged schreef:
Even een vraag, op welke basis huren (ik neem aan huur) jullie het huis? Als je alleen gas en water incluus hebt, dan moet je inderdaad zelf de energie regelen en dus afsluiten. Toen ik in mijn woning kwam had ik eerst ook nog stroom, maar: Ik moest wel mijn eigen contract afsluiten anders zat ik mooi in het donker 's avonds :+.

Het is inderdaad een huur appartement. We hebben stadsverwarming dus dat hoefden we niet te regelen. Essent kon me vertellen dat mijn moeder de energie op het oude adres heeft stopgezet en dat op ons nieuwe adres per 24 september de energie geregeld was. Dit heeft mijn moeder dus allemaal op tijd geregeld aangezien we 24 september de sleutel pas hebben gekregen.

Urbiezira schreef:
Wat een sukkels zeg bij Endinet, belachelijk dat ze je zo behandelen. Niet handig trouwens dat iemand jullie adres had opgegeven. Gelukkig is alles goedgekomen, zo zie je maar wat er allemaal wel niet buiten je grip om kan gebeuren.

Endinet kan er niks aan doen dat er een fout is gemaakt bij Essent, maar ik verwacht wél dat ze me vriendelijk helpen. En vind het zo enorm vreemd dat ze pas een bericht sturen als het al bijna te laat is om het nog op te lossen |o

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:16

Dat bedoelde ik ook. :D Je hoort gewoon goed geholpen te worden. Mensen bij de helpdesk zeggen altijd maar dat ze uitgescholden worden, en het zal ook echt onterecht gebeuren, maar zo'n houding opzetten is geen enkel excuus. :n

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 16:17

@ Bianca: Ik kon dit moeilijk laten liggen totdat mijn moeder terug komt van vakantie. Dan zit ik waarschijnlijk zonder energie in tussentijd :+ Heb mijn moeder ook nog niet op de hoogte gesteld van het probleem, dan gaat ze zich alleen maar druk maken terwijl ze nu lekker moet genieten!

@ Caira: pff, dat is ook een sterk verhaal zeg! Zal inderdaad wel in de lucht zitten! Fijn dat bij jou het probleem ook opgelost is!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 02:17

ik kan jullie melden dat de medewerksters intussen trainingen hiervoor hebben gekregen :-)

wat ik wel even recht wil zetten, is dat de netbeheerder (endinet in dit geval) helemaal niet verplicht is een 2e brief met datum te sturen.
sterker nog, zelfs de eerste brief hoeven zij niet te sturen.
zij acteren nav de informatie van de leverancier, de leverancier is verantwoordelijk voor het contact met de klant en moet de klant informeren als zij eenzijdig het contract beëindigen.

dat het hier om een fout gaat bij Essent is natuurlijk vervelend, maar helaas weet de netbeheerder dit niet, zij zien alleen een afmelding maar niet de reden hiervan (privacy).
ook kunnen zij helaas niet uitgaan van de kalnt die zegt 'de leverancier heeft een fout gemaakt' want dat wordt ook veel als smoesje gebruikt door klanten die wel zelf schuld zijn aan de afmelding...

en daarnaast nog even de melding dat de netbeheerder VERPLICHT is vanuit de wet om af te sluiten als er geen contract is.

TS: is je klacht wel netjes behandeld?

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 02:37

Edinet medewerker hierboven geeft na drie jaar nog even een toelichting? Ehh.. Haha!

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 07:38

Omdat dit topic bijna drie jaar oud is en nieuwe berichten daarom geen waarde meer hebben voor TS, plaats ik hier een slotje.