Vrijwilligerswerk / stage in het buitenland deze zomer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avonturier

Vrijwilligerswerk / stage in het buitenland deze zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 19:56

Hey bokkers,

Voor ik ben gaan studeren, heb ik eerst een tussenjaar gedaan waarin ik wat gereisd heb etc. Nu studeer ik, en hoewel het studentenleven me wel bevalt, mis ik het reizen ook heel erg. Daarom wil ik graag deze zomer ergens heen om een stage of vrijwilligerswerk te doen. *\o/* Een stage lijkt me tof om ook meteen wat professionele ervaring in het buitenland op te doen, leuk voor het cv enzo, maar vrijwilligerswerk zou ook al gaaf zijn.

Probleem: Waar te beginnen met zoeken? Qua plek heb ik niet heel veel eisen, ik vind de hele wereld leuk. Punt is echter, ik heb geen budget van duizenden euro's. Zelf mijn vliegticket betalen en eventueel onderdak en eten is geen probleem, maar, zoals ik veel tegenkom, organisaties waar je 2000 euro moet betalen voor 2 weken vrijwilligerswerk kan ik budgetair niet aan, en vind ik ook principieel niet helemaal geweldig denk ik.

Daarom zou ik het liefst zonder organisatie gaan, of een zeer betaalbare. Zijn er bokkers die hier ervaring mee hebben, mij kunnen helpen aan ideeën of contacten? Van afrika tot zuid amerika, ik sta overal voor open.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:38

http://www.volunteerhq.org/ is een erg goed betaalbare organisatie, en wellicht is het het ook waard om op http://globalhelpswap.com te kijken. De eerste is een organisatie, maar een goedkope waar je ook daadwerkelijk betaald voor je accommodatie en eten en er niet over jouw rug enorme bedragen verdiend worden. De tweede is geen organisatie maar een platform waar mensen om vrijwilligers kunnen vragen, hier heb je dus niet de zekerheid van een organisatie (wat zeker bij een eerste keer vrijwilligerswerk wel fijn kan zijn) maar betaal je ook geen of weinig extra kosten. Het is een enorm toffe ervaring dus alvast veel plezier gewenst *\o/*

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:11

countrygirl

Re: Vrijwilligerswerk / stage in het buitenland deze zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:59

Als je wat later in het jaar zou kunnen Avonturier, ben je hier in Portugal welkom.
Dat later in het jaar heeft als hoofdreden dat de zomer gewoon veels te warm is om te 'werken'.
En als de grond kurkdroog is kan het werk, cistusstruikjes uittrekken, niet gedaan worden.
Daarvoor kunnen wij altijd hulp gebruiken.
Kijk maar eventjes voor meer informatie over wie wij zijn en waar we zitten op de website in mijn onderschrift.

Als je belangstelling hebt hiervoor, neem dan eventjes per mail of PB contact met mij op, OK?
Uiteraard ben je in de zomer ook welkom als vakantieganger! ;-))

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:02

Ik heb bij een Spaans dierenasiel stage gelopen afgelopen zomer.
Ze zitten in La Linea de conception, vlakbij Gibraltar.
Dit is een website voor stagaires: http://www.dierenstages.com/
En dit de website van het asiel: http://www.animalinneed.com
De vlucht is rond de 300 euro retour volgens mij en als je in het appartement kan, kost dat 100 euro per week.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:11

Wat voor stage / vrijwilligerswerk wil je doen? Kijk in ieder geval eens op www.workaway.info en op www.helpx.net. Je betaalt alleen een keer (20 dollar geloof ik) aan inschrijfkosten om in contact te kunnen komen met de hosts. Je hebt er allerlei soort werk over de hele wereld en je kunt meteen recensies lezen van mensen die er zijn geweest. Ik heb met verschillende hosts contact gehad om volgend jaar eventueel te gaan werken; goede betrouwbare sites zijn het!

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 12:31

Super bedankt voor alle reacties! Kan ik echt wat mee, ik heb de sites al doorgespit en er staan toffe dingen op. Zeker de workaway site, leuk.

countrygirl: Dat klinkt heel tof! Helaas moet ik gewoon weer beginnen met studeren in september, maar anders... Misschien als ik helemaal klaar bne :)

De voorkeur gaat momenteel uit naar centraal/zuid amerika, hoewel dat natuurlijk nog kan veranderen. Als mensen daar nog specifieke tips voor hebben? Ik heb, mede dankzij de hier neergezette sites, al wat projecten gevonden daar. Ik vraag me af of daar ook iets zakelijkers mogelijk is, meer in de richting van een stage? Iemand die daar ervaring mee heeft? Of wil ik dan gewoon teveel?

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:13

wwww.be-more.nl is echt een aanrader! Ik ga deze zomer voor 4 weken naar Zuid-Afrika, doordeweeks help ik mee met een project met kinderen die worden opgevangen uit de suikerrietvelden en in de weekenden ben je vrij om zo wat van het land te zien. Ik ben zelf ook student en dit was nog redelijk betaalbaar voor 4 weken!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 01:20

Ik zit momenteel op Bonaire, ik doe hier vrijwilligerswerk tussen de ezels.
Heb het zeker naar m'n zin, leuk werk en het eiland is prachtig!
Als je op Google zoekt naar Donkey Sanctuary Bonaire vind je hun website wel.
Er is een vrijwilligershuisje op het park, alleen je eten en drinken moet je wel zelf betalen. Er is hier wel een soort jumbo en albertheijn dus dat is ideaal! De auto kun je in overleg ook makkelijk meekrijgen van de eigenaresse. Als je meer informatie wilt mag je altijd een PB sturen!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 01:30

Wat een leuk idee! Reizen is heerlijk!
Als je een stage zou willen doen, of vrijwilligerswerk dat in lijn ligt met je opleiding is het wel handig om je opleiding er ook bij te zetten.

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 16:46

Ja, reizen is zeker heerlijk, daarom kan ik ook niet wachten tot de zomer :D

Mijn studie is liberal arts and sciences aan een university college, maar dat zegt de meeste mensen vrij weinig. 'Probleem' is dat ik mijn uiteindelijke studierichting nog niet weet: het wordt of iets economisch, of psychologie/cognitieve wetenschappen.

Dank voor alle extra opties! Zitten zeker toffe dingen bij, maar ik denk dat ik voor nu nog even blijf doorzoeken voor iets waar de programma kosten niets zijn, tot maximaal een euro of 100.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:26

Avonturier schreef:
Super bedankt voor alle reacties! euk.

countrygirl: Dat klinkt heel tof! Helaas moet ik gewoon weer beginnen met studeren in september, maar anders... Misschien als ik helemaal klaar bne :)

Graag gedaan! Wie dit leest en zich geroepen voelt? vanaf zeg eind september, oktober... zijn er weer mensen welkom hier!

Natuurlijk is iedereen altijd welkom als vakantieganger, niet alleen jij Avonturier, :=

Nou, ik hoop dat je iets leuks kunt vinden wat helemaal naar je zin is!
Succes in ieder geval!

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:19

Voor vrijwilligerswerk in Zuid Amerika staat hier een super overzicht http://surprisetickets.nl/reizen/vrijwilligerswerk-zuid-amerika met organisaties per land (in o.a. Brazilie, Ecuador, Argentinie, Peru, Suriname etc.). In veel van deze landen kan je vrijwilligerswerk overigens ook combineren met les in Portugees of Spaans!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:58

BEU -> STW

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:09

Even een stipje :)
Ik zit er over na te denken om van de zomer 4 weken naar Afrika te gaan voor vrijwilligerswerk (of eventueel stage) binnen de gezondheidszorg.

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:54

ibo-nederland.org en bouworde.be hebben ook vrij betaalbare projecten.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 01:05

Hallo,

Wij vermoeden ook wel wat hulp te kunnen gebruiken deze zomer. We hebben een paar jaar rustig aan gedaan met het paardrijden ivm de komst van onze 2 kindjes. Maar ik wil dat dit jaar weer gaan oppakken. Daarnaast starten wij deze zomer met workshops pottenbakken en draaien. Dit samen met 2 kindjes en andere bezigheden privé en voor gasten kan het soms wel eens te veel zijn voor ons 2en en een paar handen extra is dan niet heel vervelend.
Maar neem eens een kijkje op onze site. Als het iemand aanspreekt kun je contact opnemen.

vriendelijke groet,
Rogier en Wendy
Portugal.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 01:19

Als je in de sfeer van je studie wilt blijven, kun je ook denken aan een summerschool.
Er zijn er heel veel, de meeste universiteiten hebben tegenwoordig wel iets. Als je googled op 'summerschool' en de universiteit waar je heen zou willen, kun je vast wel wat vinden.
Het kan zijn in de vorm van een cursus of een stage. Zo weet ik dat studenten in Cambridge 1 of 2 maanden in het onderzoek mee kunnen draaien (mijn baas is me aan het overtuigen dat ik dat moet doen na mijn stage, zodat ze niet een nieuwe student hoeft in te werken haha. Leuk geprobeerd van haar maar ik heb er dan al 7 maanden op zitten en ben eigenlijk klaar met mijn opleiding)

Qua prijs scheelt het heel erg; er zijn er waar je (flink) voor moet betalen, waar andere schools juist al jouw kosten (verblijf, eten, stagevergoeding) vergoeden.
Over het algemeen hoor ik goede verhalen van medestudenten; veel schools organiseren speciale activiteiten voor de zomerstudenten, dus je hebt ook genoeg leuke dingen te doen in je vrije tijd.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:49

ydnew schreef:
Hallo,

Wij vermoeden ook wel wat hulp te kunnen gebruiken deze zomer. We hebben een paar jaar rustig aan gedaan met het paardrijden ivm de komst van onze 2 kindjes. Maar ik wil dat dit jaar weer gaan oppakken. Daarnaast starten wij deze zomer met workshops pottenbakken en draaien. Dit samen met 2 kindjes en andere bezigheden privé en voor gasten kan het soms wel eens te veel zijn voor ons 2en en een paar handen extra is dan niet heel vervelend.
Maar neem eens een kijkje op onze site. Als het iemand aanspreekt kun je contact opnemen.

vriendelijke groet,
Rogier en Wendy
Portugal.

Wij hebben inmiddels hulp voor van de zomer.
vriendelijke groet
wendy

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:48

Als je dier-gerelateerd werk ook leuk vindt: whoop.nl ;)