Ik wilde graag even mn hart luchten dus bij deze.
25 januari mocht ik 16 jaar worden, zaterdag de 26e hebben we dit gevierd met familie.
Ik merkte op dat mijn vader en peetoom plotselings weg waren en ging verhaal halen bij mijn moeder.
Papa is naar het ziekenhuis met enkele spoed. Mijn vader is zolang als ik me kan herinneren hartpatiënt en heeft sinds 2002 stents geplaatst gekregen. Afijn, hij had al de hele dag extreem last van druk op zn borst, pijn. Ook zat er een tintelig en pijnlijk gevoel in zijn rechterarm. De kans was groot dat hij die nacht moest blijven ter observatie. Uiteindelijk was het ook zo, papa moest blijven. Hij lag nu op de IC en de artsen/cardiologen wisten dat het mis was met zijn hart, maar wat het precies was, daar waren ze nog niet achter gekomen. Mijn peetoom kwam terug naar huis waar mensen nog vol op visite waren bij ons thuis. Mijn moeder had snel kleding bij elkaar geraapt en wat toiletartikelen ingepakt. Ik in mn feestjurkje en hoge hakken plus sjerp op naar het ziekenhuis met mn moeder en peetoom. Daar aangekomen doorverwezen naar zijn kamer, nog steeds de oude lieve man die heel veel grapjes maakt om aan de buitenwereld te laten zien dat hij zich picobello in orde voelt! Mijn vader is overigens 60 jaar.
We zijn weggegaan en kwamen de volgende ochtend weer terug. Althans alleen mijn moeder en ik. Hij lag fijn te slapen toen we aankwamen, een mooi beeld omdat mijn vader de afgelopen maanden een hele slechte nachtrust heeft gehad. Hij heeft ook erg veel morfine toegediend gekregen tegen de enorme pijn die hij had.
De cardioloog constateerde een ontsteking aan zijn hartzakje, wist niet eens dat dat bestond. Met zware medicijnen ging het vanzelf over, hij moest nog een nacht blijven maar mocht van de IC af en ging over op de hartbewaking.
En de volgende dag mocht mijn papa weer mee naar huis!

Tot het weer helemaal omsloeg en hij per direct na een aantal dagen naar de HA moest wegens een enorme pijn in zn maag. Een bloeding in zijn maagwand was het, dit kwam door de grote dosis medicijnen die hij kreeg.
Weer andere medicijnen en hij knapte flink op! Weer een aantal dagen later is hij weer naar de HA gegaan i.v.m. een gek afwijkend plekje op zn hoofd. Goedaardige huidkanker was dit. Het wordt bestreden met stikstofbehandelingetjes.
Niks ernstigs, zaait zich niet uit. Maar toch schrikken..
Paar dagen later kwam er bij de post 2 brieven binnen, 1 van de HA en 1 van het ziekenhuis, betreft een bezoek aan de internist, als ik het zo goed spel? Mijn vader moet ook nog is een keer een nieuwe heup krijgen, het is allemaal totaal versleten. Paps is afgelopen vrijdag daarheen geweest en die vond dat zijn rug en heupen er heel slecht aan toe waren, ook moet hij nog enkele keren naar de cardioloog.
Bedankt voor het lezen lieve bokkers! Heel fijn om alles eruit te gooien
sterkte, zo te horen is je vader een sterke man!