na 10 jaar de stekker eruit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sor_1

na 10 jaar de stekker eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 19:45

Hallo allemaal

lang zitten wikken en wegen of ik hier wel een topic over wil openen . Maar ik zit er zo mee en hoop zo op wat reacties van mensen die niet zo dicht bij me staan.

Al 10 jaar lang heb ik een relatie, zoals elke relatie gaat deze met ups en downs. Niets mis mee. Maar gedurende deze 10 jaar is het al vaker voorgekomen dan mijn lieve vriend sms contact zoekt met anders dames. Daarmee bedoel ik geen praatje pot maar meer het sjans en aandacht verhaal. Ik kan je vertellen dat daarbij je vertrouwen aardig word beschadigd en dat je controleer neigingen krijgt op het moment dat hij zich net even anders gedraagt dan normaal en je relatie even in een down fase zit. Zo is het 2 jaar terug zo ver gekomen dat ik hem heb gezegd bij hem weg te gaan als het nogmaals zou gebeuren en hij niet open en eerlijk tegen mij kan zijn. ( hij doet het namelijk achter mijn rug om op momenten dat ik er niet bij ben) Ik wil hem geen nieuwe contacten onthouden dus heb hem gevraagd hierover gewoon eerlijk naar mij te zijn. Met mij te praten en niet naar iemand anders te rennen.. (smsen)

Nu twee weken geleden kom ik erachter en jawel via het stomme whatss app van tegenwoordig dat hij wel erg vaak en erg laat online is. hmmm dat is vreemd ook is hij afstandelijker. Het zal toch niet.... Ik dacht dat zal hij niet doen ik heb tenslotte de vorige keer duidelijk verteld dat ik de relatie zou verbreken.

Maar niets bleek minder waar. Hij deed het wel! Snotverdikkeme dikke, dikke tranen bijna een week niet met elkaar gesproken zo slecht geslapen dat ik eruit zag als een zombie, Dan komt er toch een punt dat je met elkaar in gesprek gaat. Een goed gesprek waarin hij aangeeft te weten dat hij fout zit een grens overschrijd maar niet meer weet wat hij voor mij voelt of wat hij überhaupt voelt.

Je gevoel gaat op dat moment alle kanten met je op. Kan ik dit niet gewoon accepteren hoort dit er niet gewoon bij, je leest dit soort verhalen zovaak, Vaak stopte het contact vrijwel direct als ik "er achter was gekomen " maar dit keer was dat dus niet het geval. Hier heb ik hem zaterdag weer mee geconfronteerd. ik heb hem de vraag gesteld of hij voor 100% mij kan beloven dit niet meer te doen. Hij gaf als antwoord dat hij is zoals hij is en dat ik dat de afgelopen 10 jaar heb gezien. Zijn antwoord is dus eigenlijk NEE> Ik heb er op dan moment een punt achter gezet en gezegd zo niet verder te kunnen. ik wil een relatie met vertrouwen en respect. Ik maak mezelf compleet gek, je vraagt je af waarom wie is het, wat bespreken ze, waarom wist hij al zijn gesprekken uit zijn telefoon enz. enz. Het lijk niet echt tot hem door te dringen hij huilt niet hij slaapt.. en ik, ik ben net en vaatdoekje..

Na 10 jaar kan ik me niet voorstellen dat je zo je relatie eindigt, maar ik kan dit niet meer. De liefde voor deze man is er zeker maar de onzekerheid en het gebrek aan vertrouwen + het feit dat hij niet kan zeggen dat hij het niet meer zal doen steken met kop en schouder boven alles uit. Het feit dat we net een prachtig vrijstaand huis met grond voor me paard gekocht hebben en een ontzettend lieve hond hebben aangeschaft maakt het er allemaal niet heel veel makkelijker op. zucht.....

Roosch

Re: na 10 jaar de stekker eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:48

Gossie, een dikke knuffel voor jou. :(:)

Feitelijk gezien heb je twee keuzes: Of er een punt achter zetten, óf met een schone lei verder gaan.
Maar in geval 2 zul je telkens met onzekerheid leven. Kun je dat?
Op basis daarvan zul je een keuze moeten maken.

Laat je beslissing niet afhangen van het feit dat jullie een huis met grond en een hond hebben gekocht, dat zou compleet los moeten staan van je beslissing.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:52

Ach meissie toch, :(:)

Vooral omdat dit eerder is voorgevallen, zou ik zeggen inderdaad de stekker er uit te trekken.
Je hebt hem toen gewaarschuwd en duidelijk gezegd wat je ervan vond.

Zo te horen doet hij geen moeite om zich daar ook aan te houden...
En zo te horen heb je eigenlijk al je keuze gemaakt.

:(:)

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:54

Heel veel sterkte! Inderdaad, het huis en de hond zijn niet relevant. Wees maar blij dat je nog geen kinderen hebt samen, hoewel dat dat ook ABSOLUUT GEEN reden moet zijn om bij elkaar te blijven! Als je iemand niet vertrouwen kunt, dan biedt dat geen enkele garantie voor de toekomst. Hij zal het blijven doen, dat heb je nu al ervaren. Kun je daar mee leven? Aan je reactie te oordelen niet. En dan nog, voel je je dan geen tweede keuze als hij met andere vrouwen sjanst (en meer?) terwijl jij thuis bent? Mijn vriend en ik maken wel grapjes maar beide halen we het niet ons hoofd om ook maar iets met een ander te doen! In een goede relatie heb je genoeg aan elkaar (en je kinderen, paard, hond, enz erbij maar GEEN andere man/vrouw ernaast). Als je op jezelf woont (met hond?) en je paard op de manege staat, nou dan kun je nog veeeeel gelukkiger zijn en hoef je niet te denken aan je vriend en vooral aan wat hij op dat moment met wie doet! Kies voor jezelf en je zult er sterker uitkomen!!!!!!!! Je bent nu nog jong en hebt nog een heel leven voor je. Met over een tijdje een lieve vriend die er 100% alleen voor jou is!!!!! Sterkte! Je mag me ook pb'en als je meer wilt praten, heb eigen ervaring genoeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:54

Als hij niet veranderd zul je zelf moeten veranderen. Als dat uit de relatie stappen is, is dat helaas denk ik de juiste keuze, je verdient een gelijkwaardige relatie met iemand die je met respect behandeld. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:55

Ik zou er echt niet mee kunnen leven :n Ik was er sowieso niet 10 jaar lang mee doorgegaan. Andere vrouwen sms-en? Dat kun je fijn doen als single man, dahaaaag :evaw:

maar goed, je bent nu 10 jaar verder.
Wat wil jíj, hoe zie jij een toekomst met hem en hoe ze je een toekomst zonder hem? Ben je bang om alleen te zijn of wil je echt bij hem blijven?

sor_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 19:59

Weetje wat het ook is.. ergens heb ik de keuze al gemaakt en dit hem ook verteld tot twee keer aan toe maar heb je toch hoop, hoop dat hij zal zeggen er voor 100 % voor te gaan. Voor jou te kiezen.. bedoel 10 jaar....
Bang om alleen te zijn is het niet.. heel realistisch gezien weet ik dat ik er ooit ook wel overheen kom en een gelukkig leven zal leiden.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:07

Je hebt 2 keuzes accepteren dat hij dit doet of het niet accepteren en je conclusies trekken. Het 2e zal er waarschijnlijk toe leiden dat je de relatie moet verbreken. Als je het accepteert kan je er donder op zeggen dat het hier op termijn niet bij blijft, want blijkbaar vindt hij het allemaal wel te spannend. Moeilijk hoor, zeker na zo'n lange tijd. Ik wens je veel sterkte met je keuze, want het is makkelijker gezegd dan gedaan.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:14

Zo moeilijk. Je verstand en gevoel zeggen tegenstrijdige dingen. Als je een ander zou adviseren dan zou je waarschijnlijk zeggen, kappen met die vent. Zodra het jezelf betreft zoveel moeilijker. Heel moeilijk om mooie dingen op te geven, door zijn stomme gedrag. Kan je alleen maar veel wijsheid toe wensen. Twee weken geleden is er iets gebeurd in mijn leven waardoor ik besloten heb dat ik geen enkele minuut van mijn leven meer wil verspillen. Dat verspillen doe ik ,als ik niet genoten heb.
Is jouw verdriet nodig om je vriend te accepteren zoals hij is of om een nieuw leven te starten. Kijk of je een beetje tot rust kan komen, hopelijk maak je dan de juiste keuze voor jezelf. Want denk erom, dat is waar het omgaat jou leven en jou geluk en van niemand anders. :(:)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:16

Je hebt hem al 2x verteld dat je er mee stopt als hij doorgaat met sms-en met andere vrouwen. Maar je doet het niet. Dus wat denkt hij: loze praat van haar, ze gaat toch niet. Dan kan ik er wel mee door gaan. Je moet echt weg gaan, want het vertrouwen is er niet meer. En komt denk ik ook niet terug. Daarvoor is er al teveel gebeurd. Je bent straks veel gelukkiger alleen dan samen met hem.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:19

Jullie kunnen ook hulp vragen van een mediator of andere hulpverlener.
Het kan heel verhelderend en versterkend werken om een onafhankelijk iemand te hebben die jullie kan ondersteunen bij het voeren van deze gesprekken en het maken van afspraken. Zowel in het geval dat je samen verder wilt gaan als wanneer je besluit om te scheiden.
Sterkte!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:20

Een ander willen veranderen zegt meer over jezelf dan over de ander.
Weet je of het bij whatsapp contact blijft of dat hij ook de praktijk opzoekt?
Indien het bij whatsapp contact blijft, ben je bereid dit te accepteren?
Als jullie er beiden voor willen vechten, zul je bepaalde zaken moeten accepteren van de ander.
Weet je waarom hij dit doet?
Komt het gedrag uit hem voort, of uit het feit dat jullie al geen geweldige relatie hebben waar ook jij je aandeel in hebt?
Kortom, ik denk dat veel bokkers hier vrij kort door de bocht gaan door simpelweg te wijzen naar de vriend van de TS.
Verder vraag ik me ook af waarom je samen een huis koopt terwijl er in je relatie al eerder dingen zijn voorgevallen waarover je twijfelt, je weet na meerdere van dit soort voorvallen dat de kans op herhaling groot is, waarom dan toch zo iets groots aangaan?
Ik wens je veel sterkte met de hele situatie TS, het is een lastig parket!

sor_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 20:31

ik geef ook heel duidelijk aan dat het gebeurd op momenten waarop de relatie iets minder is. En in een relatie doe je nooit iets alleen.. Ik verdien ook niet altijd de schoonheidsprijs en geef hem zeker niet de schuld van wat er in onze relatie mis gaat of gebeurd. Twee kijven twee schuld helemaal mee eens. Je hebt immers samen een relatie.. Maar dat maakt de situatie niet anders. het gebeurd...
En een huis hebben we al 8 jaar samen. alleen zijn we net afgelopen april verhuisd naar zogezegd toch wel een dromhuisje..

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:05

Het bij elkaar blijven vanwege het huis is IMO hetzelfde als bij elkaar blijven vanwege een kind...

Ik denk dat wij allemaal wel A en B kunnen roepen, zeggen dat je iets moet doen, maar dat is heel anders dan het daadwerkelijk mee maken. Een goede vriend van mij heeft altijd gezegd dat als zijn vriendin vreemd zou gaan, hij bij haar we zou gaan. Nu blijkt dat zij een tijdje een ander heeft gehad toen ze net samenwoonden vind hij het toch wel moeilijk om dat na te komen. Want hij houd wel van haar en ze kunnen het wel leuk hebben. Ik kan wel zeggen dat hij moet maken dat hij weg komt, maar dat is makkelijk.
De beste stuurlui staan aan wal...

Wel kunnen wij onze mening geven. Het is lastig, want het kan dus wel leuk zijn, maar hij heeft dus ook behoefte aan spanning. Persoonlijk zou ik het moeilijk vinden om daar mee om te gaan, maar er zijn mensen die dat wel kunnen.. Ik vertrouw mijn vriend blind, maar ik moet er niet achter komen dat hij stiekem iets doet. Andersom net zo trouwens.

Eigenlijk vind ik dat na 10 jaar hij genoeg aan jou moet hebben en niet nog aandacht nodig heeft van een ander. Of het nou enkel praten is of veel meer...

Veel succes en sterkte, het is heel lastig om tussen je gevoel en verstand te kiezen. Geen keuze is fout vind ik.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:12

Aggossie! *geeft knuffel* Wat moet jij je rot voelen zeg! Jakkes. :(:)

Het vertrouwen is beschaamd en dat is het allermoeilijkste om weer te winnen. Hoe staat hij er momenteel in? Vind hij het wel best dat het over is of heeft hij het ook zwaar?

Ergens 'voel' ik dat je 10 jaar niet zomaar wil weggooien. Dat is ook nogal wat. Op welke manier zie jij wel nog een kans? En waarom loopt het toch elke keer weer uit de hand? Heb je de valkuil inmiddels gevonden? En is hij ook in staat om hier samen met jou naar te zoeken? Naar valkuilen?

(Sorry voor alle vragen, wil je ze niet beantwoorden, dan hoeft dat natuurlijk niet. :) )

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:22

Er komt een moment dat je moet kiezen tussen het omslaan van de pagina, of het sluiten van het boek. Succes...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:37

Ik weet hoe het is. Je leeft in een soort van angst en je kan jezelf niet meer zijn. Want als het even minder gaat dan gaat hij meteen andere vrouwen sms-en en daar aandacht zoeken. Je moet dus constant op je tenen lopen en je voelt constant de druk om hem te pleasen want als hij het niet meer leuk heeft dan zoekt zoekt hij weer contact met andere vrouwen.
Uiteindelijk ga je hieraan onderdoor. Je moet niet in angst en onzekerheid hoeven leven, er moet een basis zijn van rust en respect en jezelf kunnen zijn. Niet van verwachtingen en eisen.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:12

Wat een lastig pakket, wel van hem houden, maar zijn gedrag niet langer kunnen accepteren.

Als ik jou berichtjes lees, denk ik zelf dat de relatie geen tot weinig kans van slagen meer heeft omdat:
1. Hij aangeeft dat hij niet zonder de spanning kan van het smssen met anderen vrouwen en dit liever niet wil veranderen
2. Jij aangeeft hier moeite mee te hebben en het niet langer te kunnen accepteren omdat het jou onzeker maakt

Het enige wat je nog kunt doen is een open gesprek aangaan en vragen waarom hij het zo spannend vindt om met andere vrouwen te smssen. Misschien heeft hij fantasiën die hij met jou nooit gedeeld heeft of zitten er andere redenen achter. Maar ook wat hij mist in jullie relatie en wat jij mist in jullie relatie, misschien kunnen jullie kijken of daar nog aan te werken valt zonder jezelf 100% te moeten veranderen want dat houden mensen op langer termijn niet vol.

Ik wil je een compliment geven over jouw stukje waarin je schrijft dat er in een relatie altijd twee mensen aanwezig zijn en dat beide invloed hebben op de ups en downs in een relatie. Niemand zal ten alle tijden de lieve/leuke/gezellig/spannende/het-leven-is-1-groot-feest persoon zijn waar we allemaal naar op zoek zijn. Maar als de negatieve kanten van iemand voor jou zwaarder gaan wegen dan de positieve kanten van iemand, dan is het heel lastig om gelukkig te blijven in die relatie.

Wat betreft het huis en de hond: een vriendin van mij zei ooit: 'ik zit liever op zwart zaad en ben dan liever gelukkig met de dingen die ik dan nog over heb, dan ongelukkig in een relatie door welke reden dan ook maar wel wonen in een geweldig mooi huis waar ik mijn geluk met niemand kan delen' Die heb ik altijd onthouden.

Sterkte in ieder geval :(:)

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:29

sor_1 schreef:
Ik heb er op dan moment een punt achter gezet en gezegd zo niet verder te kunnen. ik wil een relatie met vertrouwen en respect.

Je hebt het antwoord eigenlijk al gegeven. Wat ik uit het verhaal kan opmaken gaat hij niet respectvol met je om. Als je een ralatie hebt ga je niet stiekem flirten met andere dames. Niet leuk voor jou en niet voor de dames. En met al dat stiekeme gedoe al zeker niet open en eerlijk.

Dat je een paard en een hond hebt (en een nieuw huis in deze tijd) maakt het niet makkelijk, maar wil je zo de rest van je leven door. dat jij en hij weet dat hij altijd behoefte zal houden aan aandacht (en wie weet wat nog meer) van andere vrouwen.

Zoek een oplossing voor hond-paard-huis probleem en maak waardig de volgende stap in je leven.
Dan kom je vanzelf een man tegen die wel respect voor je toont want die zijn er ook genoeg, hoor!

Heel veel sterkte hoor zet hem op!

sor_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 13:00

bedankt allemaal voor de reacties.
Ik ben op een punt gekomen dat ik geen energie meer kwijt wil zijn aan het waarom. Door de oorzaak te weten los ik niets op. Ik ben tenslotte het vertrouwen kwijt.. We hebben er goed over gepraat en de beslissing is genomen. Nu is het praktisch kijken naar hoe en wat de volgende stap is.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:06

Jeetje.. Sterkte..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:08

Wat rot voor je.. wel fijn dat jullie er nog goed over hebben kunnen praten.
Heel veel sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:09

Sterkte ermee...

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:18

X
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:26

Sterkte! Valt niet mee na zoveel jaar. :(:)