vriendje in Egypte... dringende vraag!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sonjaja

vriendje in Egypte... dringende vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 16:31

Hallo allemaal,
De dochter van een vriendin heeft sinds kort een liefde van haar leven die in Egypte woont.
Zij is daar nu voor 2 weekjes op vakantie om te kijken of de relatie in het echt net zo leuk is als via skype.
Deze man beweert nu het volgende...:
Omdat hij moslim is mag hij niet zomaar een relatie hebben met een niet moslim vrouw. Ze mogen niet openlijk op straat handje in handje lopen want dan loopt hij het risico dat hij opgepakt wordt en naar de gevangenis moet?!
Zijn vriendinnetje zou nu een document moeten tekenen waarin zij aangeeft dat ze bij hem hoort.
Het document is opgesteld in het ( je voelt hem al aan komen ) arabisch. Er is een engelse vertaling beschikbaar, maar wie zegt dat de vertaling volledig klopt.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?????

_Tara_

Re: vriendje in Egypte... dringende vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:33

Waarom is het zo belangrijk dat dit document getekend wordt?

Zilfstar

Ik zou een ambassade oid bellen van egypte als die hier zit. Zou niks tekenen eaarvan je niet 1000% zeker weet wat er in staat... Zeker in die landen niet.

Somebitch

Zou ze niet naar de Nederlandse Ambassade kunnen gaan? Dit ruikt naar meer...

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:34

Geen ervaring, maar je tekent zoiets toch niet?!
Lijken mij alleen maar problemen van te komen.

_Tara_

Re: vriendje in Egypte... dringende vraag!

Bij mij gaan er ook allemaal alarmbellen rinkelen om eerlijk te zijn.

risje

Geen ervaring, Nooit van gehoord ook.
Wat zegt de engelse vertaling?

Zou het eerlijk gezegd absoluut niet vertrouwen. Waarom zou je moeten tekenen voor "iets" wat nog maar een prille "relatie" is? Als je het mij vraagt, niet doen dus!

Dieselpaard

Gaan jouw alarmbellen al rinkelen? Niks tekenen als je niet weet wat er staat! Een document waarin staat dat zij bij hem hoort? Klinkt bij mij in de oren alsof ze daarna zijn bezit is en niet meer terug mag....

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:35

Nou mijn dochter zou dat dus mooi kunnen vergeten. Hoezo via skype een relatie? Elkaar dus nog nooit gezien, en dan zulke contracten??

risje

Dieselpaard schreef:
Gaan jouw alarmbellen al rinkelen? Niks tekenen als je niet weet wat er staat! Een document waarin staat dat zij bij hem hoort? Klinkt bij mij in de oren alsof ze daarna zijn bezit is en niet meer terug mag....

Of het blijkt een verklaring te zijn waarin ze aangeeft een misdaad te bekenen, gevolg, ze wordt vastgezet.
Helaas zoiets meegemaakt, wel ander land, maar toch.

Borisje

Zijn eerste zin is al niet waar. Een echte moslim mag inderdaad volgens de Islam geen relatie hebben met een niet-moslim vrouw. Maar hij wordt níet opgepakt en gaat zeker niet naar de gevangenis := Het enige probleem wat hij dan krijgt is waarschijnlijk dat zijn familie hem niet meer accepteerd. Naar de gevangenis is onzin.
Ik zou het zeker niet vertrouwen, voor hetzelfde geld tekent ze straks een huwelijksakte in plaats van een document wat aangeeft 'dat ze bij hem hoort'. Ik zie dit al de verkeerde kant op gaan :n

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:36

ik dénk, dat ze weleens heel erg in de problemen kan komen en idd. niet meer weg mag als ze dat tekent, en hij haar echt als bezit mag zien zegmaar... ik zou het zelf in ieder geval nooit tekenen, want wat weet je nou van iemand die je via skype kent?

Isegrim

Is dit serieus? :') Hoe oud is die dochter? Is je vriendin wel helemaal goed bij d'r hoofd? Egypte is nou niet echt een land om naartoe te gaan momenteel, om welke reden dan ook. Laat meneer maar lekker hierheen komen dan.

Reneee_

Heb wel eens gehoord dat je inderdaad niet zomaar hand in hand over straat mag lopen in Egypte en dat dit pas mag als je kan aantonen dat je getrouwd bent.

Ik zou toch even goed gaan informeren bij de ambassades :=

F_Orumster

Mijn heml, niet aan beginnen. Een moslim die nog zo achter zijn geloof staat gaat geen water bij de wijn doen naar een andere kijk op het leven en dat is wel nodig

TE5

Ik heb hier geen ervaring mee, maar mijn gezonde verstand zegt: nooit iets tekenen dat je niet kan lezen. Laat 'r anders i.p.v. de Engelse versie tekenen. (Of anders een document dat beide versies bevat, dat in het Engels en in het Arabisch en incl. paginanummers en een het totaal aantal paginanummers op alle afzonderlijke pagina's gedrukt. Als de vertaling om welke reden dan ook niet klopt, lijkt me niet dat het nog rechtsgeldig o.i.d. kan zijn, en de Engelse pagina's kunnen niet ineens 'verdwijnen', gezien er ook op het Arabische deel het totaal aantal pagina's staat.) Als zoiets niet mogelijk is: niet tekenen. Je hoopt natuurlijk dat alles klopt, zeker als je verliefd bent, maar je kan maar beter op je hoede zijn..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:37

Klinkt als stierenpoep, in elk geval nóoit iets tekenen in een taal die je zelf niet kent.

_Tara_

TE5 schreef:
Ik heb hier geen ervaring mee, maar mijn gezonde verstand zegt: nooit iets tekenen dat je niet kan lezen. Laat 'r anders i.p.v. de Engelse versie tekenen. (Of anders een document dat beide versies bevat, dat in het Engels en in het Arabisch en incl. paginanummers en een het totaal aantal paginanummers op alle afzonderlijke pagina's gedrukt. Als de vertaling om welke reden dan ook niet klopt, lijkt me niet dat het nog rechtsgeldig o.i.d. kan zijn, en de Engelse pagina's kunnen niet ineens 'verdwijnen', gezien er ook op het Arabische deel het totaal aantal pagina's staat.) Als zoiets niet mogelijk is: niet tekenen. Je hoopt natuurlijk dat alles klopt, zeker als je verliefd bent, maar je kan maar beter op je hoede zijn..

Zelfs dit zou ik echt niet doen :n

love_Soraya

niet tekenen en inderdaad goede informatie opvragen want je hebt best grote kans dat dit weer zo oplichterszaakje is...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:38

Ambassade van het Koninkrijk der Nederlanden in Cairo
Adres
18, Hassan Sabri Street
11211 Zamalek,
Caïro
Egypte
Telefoon

+20 2 2739 5500

Even hiernaartoe laten gaan of even bellen. :)

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:39

waarom zou je überhaupt iemand die je via skype kent willen leren kennen als die zo ver woont
laat hem hier heen komen is een stuk veiliger!

maar inderdaad met de bovenstaande reacties ben ik het eens
informeer bij ambassades en zorg dat je een kloppende vertaling krijgt
je wilt natuurlijk niet dat zij uiteindelijk in dat land vast blijft zitten!

Kwanyin

Als je gewoon je gezond verstand eens laat spreken, wat denk je dan?
Lees ik trouwens goed dat dochter (hoe oud is ze überhaupt???) van je vriendin even naar WILDVREEMDE is getrokken die ze enkel kent van internet uit een land van een totaal andere cultuur en mentaliteit? Volgens mij mocht dat gezond verstand al een heel pak eerder spreken....

Captain

Een moslimman mag met een niet moslim vrouw wat hebben.
Ik.zou hier dus mee uitkijken, half mannelijk Egypte loopt met een buitenlands meisje dus dit lijkt me geen zuivere koffie...

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:40

Het is er inderdaad eentje in de categorie "geloof je ook nog in de paashaas"?
Verstandig van je dochter dat ze jou om raad vraagt trouwens! +:)+

Ruikt niet naar zuivere koffie. Als ze mijn dochter was zou ik de vakantie ook nu afbreken overigens. Laat haar in elk geval zorgen dat ze beschikking houdt over haar paspoort! (Dus ook opletten dat het niet gestolen wordt.) heeft ze haar ticket zelf geboekt of heeft hij dat betaald?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:41

Borisje schreef:
Zijn eerste zin is al niet waar. Een echte moslim mag inderdaad volgens de Islam geen relatie hebben met een niet-moslim vrouw. Maar hij wordt níet opgepakt en gaat zeker niet naar de gevangenis := Het enige probleem wat hij dan krijgt is waarschijnlijk dat zijn familie hem niet meer accepteerd. Naar de gevangenis is onzin.
Ik zou het zeker niet vertrouwen, voor hetzelfde geld tekent ze straks een huwelijksakte in plaats van een document wat aangeeft 'dat ze bij hem hoort'. Ik zie dit al de verkeerde kant op gaan :n

Jawel hoor, een moslimman mag wel wat met een niet moslima. Een moslima mag niet met een niet moslim.