Hoe bepaal je welke stijl bij jou past?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Hoe bepaal je welke stijl bij jou past?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 17:44

Jaja, dilemma van het jaar..

Ik ben in oktober begonnen met afvallen en zit nu op -14 kilo. Dat betekent dat bijna al mijn kleding nu als een soepjurk om mijn lijf valt. :D :D
En dan ga je zitten denken.. Straks, als ik op mijn streefgewicht zit (nog minimaal 10 kilo er af, maar nadenken mag nu al), zal ik als een malle moeten gaan shoppen.
Primark, here I come! Wil ook graag nog bij de Sting en dat soort winkels gaan kijken, maar euh... wat past er nu in hemelsnaam bij mij? :')

Toen ik nog wat jonger was, was ik gek op zwarte kleding (kleedt mooi af!) en t-shirts met grappige opdrukken, makkelijke Allstars of Vans etc.. Absoluut geen jurkjes of andere meisjesachtige meuk, dat was mijn stijl.
Nu word ik wat ouder en dan zijn die grappige shirtjes en zwarte kleding en bandshirts toch een beetje iets van vroegah.
Zelfs jurkjes draag ik nu nog wel eens.

Nu is mijn vraag aan jullie: Hoe hebben jullie je kledingstijl bepaald? Hoe zijn jullie erachter gekomen wat er bij jullie past en wat jullie staat?
Tips zijn welkom!

Sheran

Re: Hoe bepaal je welke stijl bij jou past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:46

In de winkel van alles passen, en dan in de spiegel kijken. Als je denkt: WAUW! --> meenemen. Als je denkt 'Ach ja, staat me wel aardig!' --> niet meenemen. Alleen kleding kopen waarin je jezelf echt heel mooi vindt. Kun je dat niet vinden, dan zoek je niet goed genoeg :).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:47

Ik heb ooit Bokt om advies gevraagd, kreeg tips voor zowel kleurspectrum als modellen, en ben met die lijst langs de rekken gegaan en dan maar passen wat er goed stond.
Het leuke daaraan is dat je net zoals bij tvprogramma's op hele andere dingen uitkomt dan je zelf geneigd bent om uit de rekken te halen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 17:49

Dat is wel een goeie tip, Sheran!

Ben alleen niet zo van het passen. Normaal schiet ik de winkel door in een tempo waar Michael Schumacher jaloers op zou zijn, kijk links en rechts om me heen, grijp wat me wel aanspreekt, duik de paskamer in waarbij de hele ellende begint. Wurm, wurm, trek, sjouw, zucht, help, het past niet.. Hop, weg kledingstuk, volgende kledingstuk. Hmm, die past in ieder geval over m'n heupen, meenemen dan.
Zo gaat dat nog een stuk of 5 kledingstukken door waarna ik binnen 15 minuten na binnenkomst in winkel weer snel naar buiten ren.

Urielle, wat leuk om te horen, hoop dat er op die manier nog wat inspiratie opduikt!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:49

Toen je jong was?
Je bent 23 :+
Zelf ga ik vaak langs de New Yorker en de Wonder Woman (ook omdat ik een lastig klein maatje heb).
Maar ik zou zeggen, ga gewoon eens lekker winkelen en trek van alles en nog wat aan!
Dan zie je vanzelf wat je leuk vind en wat niet :)

Ik kan de ene dag gewoon een spijkerbroek en shirt aantrekken.
Terwijl ik de volgende dag een rokje aan doe of een leuk jurkje (met nu een thermo legging eronder).
Maar in het voorjaar/najaar zal je me ook zien in een flare pipe broek met hoge taille, jaren 70 achtig :+
Dus tja...stijl...?

Gewoon lekker window shoppen en dan komt het allemaal goed :j
Soms zijn er gekke patronen die ik nooit uit t het zou pakken, maar met vriendinnen toch eens aantrek en dat blijkt dan nog leuk te staan ook :P
Dus ya never know girl!
Je bent nog jong, draag wat je wilt :D

Boven 30 jaar is het een ander verhaal ;)

Ik ben btw 22 ^_^

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:50

Ehmmm. Heeel veel maar dan ook echt. Heel. Erg. Veel...en vaak....Shoppen! Real life, Marktplaats, Zalando, Wehkamp..Kringloop.

En dan na een tijdje concluderen welke spullen je wel en niet draagt. Dat wat je wel draagt, is je stijl. Het kost even wat, maar een eigen stijl is gegarandeerd. Veel mode- en beautyblogs volgen helpt trouwens ook.

Super goed dat je zoveel bent afgevallen trouwens!
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 15-02-13 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:52

Tsja, je zal toch een dagje moeten uittrekken om te passen, vrees ik. Anders blijf je in je vertrouwde sfeer hangen die misschien vroeger wel OK was, maar waar je je nu niet echt meer heel mooi in voelt. En nooit een broek meenemen omdat hij wel goed zit om de heupen! Neem een broek omdat hij je fantastisch staat.
Misschien leuk om een vriendin met een leuke stijl mee te nemen?

Shoppen gaat daarna wel sneller hoor, als je eenmaal je stijl hebt gevonden. Ik pik de echt leuke dingen voor mezelf er nu zo tussenuit :)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:53

Gewoon een vriendin meenemen idd, of meerdere :)
En anders maak je er een bokt meeting van? :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 17:54

Vriendin is gecharterd, als mijn nichtje tijd heeft gaat ze ook mee. Vriendin heeft een stijl waarvan ik soms denk 'ieeeks waar kom je mee aan? :D ' maar heeft wel goede kijk op wat leuk staat of niet. Nichtje en ik hebben over het algemeen dezelfde smaak. Dus het team staat wel al klaar. 8-)

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:56

ik ken het.... ik had dat gevoel toen ik bevallen was van mijn eerste dochter.... wat past er nu eigenlijk bij mij..
heel veel bekeken, en zelf eens zitten knippen en scheuren wat ik zelf leuk vond.. een soort van moodbord maken, vaak kun je dan al wel zien welke stijl je opgaat.....

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:57

ten eerste super dat je zo bent afgevallen!

mijn tip: koop wat je leuk vind en neem de tijd! dus niet zoals je al zei als een malle door die winkel gaan rennen maar echt lekekr rustig shoppen! ook is het slim om te gaan als het niet zo druk is, dan hebben de verkopers veel tijd voor je! vind ik altijd erg fijn! en wat ik al zei, koop wat je leuk vind! niet wat iemand anders mooi vind! ik loop nu ook in mijn printjes broek van de h&m. draga wat je wil, je leeft maar 1x! *\o/*

succes met shoppen, en plezier hebben met kleding! :D

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:57

Nou dan weet je wat je te doen staat :P
En het is trouwens ook gewoon leuk om van die rare dingen aan te trekken soms haha
Zelf een keer half in een leren outfit in een pashokje gestaan :+
Was rond Halloween.
Dat houdt het gezellig :j
Gewoon een dagje uit van maken, desnoods in een andere stad of zo :)

En idd You Go Girl!!
Je bent echt goed bezig! *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 17:59

Wat voor kleuren zouden mooi staan? Ik ben een brunette met bruine ogen. (foto, zie profiel)
Dagje uit gaan we er van maken, we willen dan naar Luik naar de Primark. Dan kan ik bij de Sting en New Yorker hier in de buurt later nog wat meenemen. Maar ik wil als een malle inkopen doen op 1 dag, vind dat ik dat dan ook verdiend heb. :Y)

Ik vind het erg leuk dat ik zoveel tips krijg, en bedankt voor de complimentjes over het afvallen. :D

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:02

o, nog een tip: pak wat je leuk vind, ook als je twijfelt, je kan het altijd nog terug hangen! kleuren laat ik aan iemand anders over :P

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:03

Ik ben van de skatebroeken en dito schoenen, gothicjurken en t-shirts met gekke teksten getransformeerd tot een echt meisje-meisje dat altijd op hakken loopt en in jurkjes van de Steps.

Het heeft me alleen wel zo'n 4 tot 5 jaar gekost om weer écht mijn eigen stijl te vinden. Ik ben eerst overgestapt op 'normale' spijkerbroeken, gewone donkerblauwe, en leuke shirtjes van de Vero Moda enzo, gecombineerd met platte, elegantere, laarzen. Ik heb ook een tijd lang kleren gekocht bij Cora Kemperman. Erg leuke kleding, toch net even anders dan anders!!

Uiteindelijk heb ik een tijd lang vrijwel alleen maar merkkleding gedragen in combinatie met hakken, zoals DEPT en Replay en nu koop ik af en toe nog iets bij de Bijenkorf, en bestaat denk ik 40% van mijn garderobe uit Steps.

Ik vond het erg moeilijk om na de skatebroeken en de zwarte make-up een stijl te vinden die echt bij mij past, maar ik denk dat ik nu echt mezelf ben. Omdat ik niet teveel geld aan kleding meer uit wil geven koop ik het liefste wat duurdere kleding aan het einde van de uitverkoop, dus met minimaal 50% (liefst meer!) korting. Dan heb ik kleding die lang mooi blijft en voor de bijzondere dingen die ik niet vaak draag, ga ik graag naar de H&M.

Wat mij ook erg geholpen heeft is tijdschriften lezen, zoals de Cosmopolitan. Daarin staat (of stond) veel kleding die nog relatief betaalbaar is (in tegenstelling tot de Elle, met alle designkleding). Hierdoor wist ik op een gegeven moment precies wat ik leuk vond. En wat mij stond? Tsja, dat is echt proberen. Inmiddels weet ik dat jurkjes met een taille goed staan, maar dat ik in zogenaamde A-lijn jurkjes net een olifantje lijk. Misschien kun je eens kledingadvies vragen in een kleine boutique!

Oo en nog een laatste tip, pas op met winterkleding kopen in de zomer. Kleurtjes die in de zomer leuk staan, kunnen in de winter ineens heel bleek maken!!!!

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:04

Ik pak vaak dingen die ik leuk vind... tegenwoordig ook steeds meer dingen waarvan ik 'vind' dat het niet bij mij past zoals blousjes.
maar dan pas ik het en dan staat het toch wel erg leuk!

Dus eigenlijk moet je gewoon pakken wat je leuk vind, en als je het leuk vind staan dan en het ook echt zal dragen dan is het goed!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:05

Moeilijk om het zo van de foto's af te zien. Ik vind rood in elk geval erg leuk bij je staan. Maar je moet verschillende dingen aan gaan trekken en dan echt even kijken wat je gezicht ophaalt en waar je kleuren mooi in uitkomen. Ik denk dat aardetinten ook wel wat voor je zullen zijn! Sommige kleuren slaan je gezicht helemaal 'dood', andere laten je juist mooi uitkomen.

En ga ook eens passen bij de merken die eigenlijk te duur voor je zijn. Loop de Bijenkorf in en pak wat van Karen Millen bijvoorbeeld (geweldig merk voor mij :D). En kijk hoe dat je staat. Soms zie je bij duurdere merken ineens die betere pasvorm en weet je dat het niet aan jou ligt, maar aan het verkeerde merk :D

En probeer ook eens wat wilds, inderdaad, iets wat je normaal niet zou pakken.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:07

Welke kleuren?
Ik denk dat best veel je zal staan :j
Die rode sjaal in je profiel is ook gaaf!
Probeer gewoon zoveel mogelijk kleuren :)
Rood, blauw, geel, groen, paars, roze haha
Ik zou voor vrolijke kleuren gaan, aangezien ik denk dat het voorjaar/zomerkleren zullen worden? :P
En met broeken...gaat het meer om de pasvorm dan om de kleur.
Maar als je een mooie donkerblauwe broek hebt of zwart achtig, dan past dat ook weer bij heel veel :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:08

Ik zou juist niet letten op of de kleuren in de mode zijn of of het winter- of zomerkleuren zijn, maar of ze je goed staan :).

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:10

Ik bedoel ook niet op wat in de mode is :P
Ik bedoel gewoon als in, voorjaar/zomer, mooi weer, vrolijke kleuren :D

"In de mode"? Wat is dat? Dat ken ik niet? Nog nooit gekend :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 18:10

Ah, Bianca, een lotgenoot. :Y) Keken jouw vrienden ook zo verbaasd toen je de eerste keer een jurkje aantrok? De mijne heb ik op moeten rapen, die wisten niet hoe ze het hadden.

Ik ga in mei naar Turkije, dus wil in de laatste week van april toch graag naar Luik voor de Primark. Mijn streven is om tegen die tijd in een bikini te passen. (nouja, passen doe je altijd wel, maar om niet voor banketstaaf te lopen is een tweede..)

In de mode? Ken je dat zuipen? Ben sowieso niet van de trends, ik trek me geen hol aan van of iets in de mode is of niet. Trends zijn geschept door winkeliers, kleding is tijdloos over het algemeen. Op wellicht de trends in de jaren 60 en 70 na wellicht. :')

Ik denk dat ik gewoon een lijstje ga maken wat ik ongeveer nodig heb. Wil ook graag wat leuke blousejes, wat basics, broeken, jurkjes, korte broeken, topjes, t-shirts en riemen kopen. Zie vaak bij de Esprit wel leuke dingen terwijl ik die vroeger verafschuwde. Ik krijg steeds meer inspiratie van jullie. :)

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:13

voor banketstaaf lopen doe je echt niet hooor op het strand: ik denk eltijd zo; er zijn altijd, uhm, steverige mensen op het strand dan ik! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:17

Je kunt uitzoeken of je een lente/zomer/herfst of wintertype bent. Dit geeft vaak al een beetje een leidraad over wat voor kleuren je mooi staan. Daarna kijken naar de modellen: ben je groot of klein, breed of smal etc etc. Als je het eenmaal een beetje weet wordt shoppen heel leuk :D

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:24

Zwart kun je natuurlijk altijd dragen en het makkelijkste is om daar een jurk van in de kast te hebben. ''The black dress'' kan altijd. :) Ik vind het gewoon een musthave voor iedere vrouw. Verder ga lekker winkels in en uit en je komt vanzelf achter welke winkel jouw smaak heeft :) Nu komen de mooie pastelkleuren in de winkels, wat ik overigens te gek vind! Verder heb je bij H&M een zogenaamde 'paskamer' op de website. Vind ik overigens een leuk dingetje. Speel er eens mee? :) H&M heeft vind ik voor iedereen wel wat. Paskamer vind je bovenin naast inloggen en dergelijke.

Zoek ook eens op wat nu je nieuwe figuur word en zoek op de websites naar artikelen wat je het beste dan erbij kan dragen. Ik heb pas nog een artikel gelezen erover en heel handig! Zeker voor jou! Wees trots op je nieuwe lijf. En kleuren is natuurlijk altijd leuk! Zeker als je een vrolijk en spontaan iemand bent. :)

Verder kun je zelf ook een hele boel met accessoires doen als je de rest basic hebt. Jeans is natuurlijk altijd handig :j Om daar een lichte en een donkere van te hebben. Allstars kan tegenwoordig overal bij. :j

Succes! Ik zou het straks het artikel even opzoeken..
Hopelijk heb je wat aan mij bericht :) Oja en wat ontzettend GOED van je dat je zoveel kwijt bent! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:28

Wat leuk, goed dat je zoveel bent afgevallen!!

Ga idd lekker kijken naar wat jij leuk vind! Hoe ziet je lijf er nu uit? Ben je lang, heb je een taille?

Het is belangrijk dat je kleed wat voor jou goed uit komt, als je bijv een buikje hebt, staan strakke topjes of jurkjes niet flatterend. Je wilt niet de nadruk leggen op je bredere delen.

Dit is bijv een losse top die door het motief de taille accentueerd:
http://www.hm.com/nl/product/07056?article=07056-A

Een blazer kan ook je taille accentueren en kleed mooi af.
http://www.hm.com/nl/product/08357?article=08357-B

Een jurkje met veel kleur en een hoge taille wat de aandacht afleid van bijv een buikje.
http://www.hm.com/nl/product/09070?article=09070-B

Een jurk met V-hals en taille geven een heel afgekleed effect:
http://www.hm.com/nl/product/07398?article=07398-A

Een heel simpel jurkje wat altijd afkleed door de zwarte kleur en het bandje om de taille.
http://www.hm.com/nl/product/07051?article=07051-B

Handig de H&M site :D