De kringloopwinkel, wie ook??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
inge81

Berichten: 3170
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: in d'n bergh

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:56

Hier iemand die nog nooit in de kringloop is geweest. Maar ben door dit topic wel erg nieuwsgierig geworden. Wil binnenkort wel eens een keer een kijkje gaan nemen dus.

Is er een site ofzo waar ik alle kringloopwinkels in de buurt kan opzoeken. Of heeft iemand wellicht een adress voor me. Gaat om regio raamsdonksveer (van gorinchem tot breda en waalwijk tot zevenbergen) waar ik eventueel eens een kijkje zou kunnen nemen.

Zijn hier namelijk al tijden op zoek naar een leuke salontafel. Kunnen alleen zowel op marktplaats niets vinden in de buurt. En nieuw is het of te duur of niet hetgeen we zoeken.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 01:19

twiddus in waalwijk op het industrieterrein, in 't veer zelf zit er 1 in de kerkstraat geloof ik ? in almkerk zit er 1 in midden in het dorp, gorinchem op papland, oosterhout en breda zitten er meerdere als het goed is :j
maar deze site
http://www.kringloop-info.nl/kringloopw ... essenlijst staan er sowieso aardig wat op...

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 02:20

hier nog een fan, heerlijk om soms even rond te snuffelen .

Heb al regelmatig leuke merkkleding vandaan kunnen halen, esprit, protest, cars vanalles en noot meer dan 3.65:-)
Meubels ook wel hoor, maar gebeld daarvan niet veel nodig, maar staan soms best leuke en vooral betaalbare dingen tussen. regelmatig ook best prijzig maar dat is denk ik ook aan jezelf. wat zoek je en wat wil je betalen.

Ook leuk trouwens keuken of huishoud dingetjes, een "oud" houten koffiefilter houdertje bijvoorbeeld. Of een DE koffie bewaarblik.

Gewoon even lekker snuffelen.

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 10:36

Eeen frisse look heeft je kastje nu Sjolvir :j ...leuk .

Ik denk dat ik vandaag ook maar weer eens een bezoekje ga brengen aan onze
"Stober tenne" hier .
Ben al zooooo lang niet meer geweest .
Ach , hier heb je ook spul liggen waarvan ik denk , dat zou ik voor niets nog niet willen hebben .
Het is juist leuk de echte schatten er tussen de vinden ...

jasz

Berichten: 2225
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 10:38

ik meld me ook!
Ik ga ook best vaak naar de kringloop winkels hier in de buurt. Ik ga met mijn moeder en met een vriendin van me.
Kleding heb ik nog niet gekocht, ik heb nog niet iets echt leuks gezien. Ik heb tot nu toe heel veel kopjes gekocht, we hebben nu een soort verzameling met wit-goud servies.

inge81

Berichten: 3170
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: in d'n bergh

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 10:58

Sonja dank je wel. Ga ik mooi ff snuffelen op die site.

En nooit geweten dat er hier in de kerkstraat ook 1 zit. Zal die eens opzoeken, dat is namelijk wel erg dichtbij. Zal ik die als eerste eens onveilig maken :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:16

risje schreef:
Ook leuk trouwens keuken of huishoud dingetjes, een "oud" houten koffiefilter houdertje bijvoorbeeld. Of een DE koffie bewaarblik.

Gewoon even lekker snuffelen.



jaaaa, ik heb een heerlijk foute houten paarse filterhouder met bloemetjes gescoord :D

Sjolvir

Berichten: 25280
Geregistreerd: 26-03-05

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 18:40

Oh, die ken ik ook nog, van vroeger!
Soms is fout zo leuk!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 18:44

absoluut :D zal van het weekend nog eens een fotootje maken van de oogst van van de week ;)

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 18:46

Ik kom ook geregeld bij de kringloop, ik haal er vooral kleden/matten voor de honden, meubels, kleding voor de kinderen en zo af en toe een broek voor mezelf.
Vooral kinderkleding van de betere merken is gewoon veel te goed voor het halfjaar dat ze gedragen worden, dan is het kind eruit gegroeid maar broekje ziet er nog splinternieuw uit. Dus daar houd ik wel van, ik breng overigens zelf ook kleding niet niet meer gedragen wordt of past naar de kringloop.

Wat ik wel jammer vind is dat hier een paar dames zitten die denken dat alles de hoofdprijs moet opbrengen, vroeger was het nog echt goedkoop, nu zie ik soms dingen staan waarvan ik denk; zo'n prijs zou ik via mp nog niet durven vragen.

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 18:59

Wat leuk dat kastje, Sjolvir!
Ik heb een dressoir van dat spul staan en was er ongeveer hetzelfde mee van plan, moet alleen even kijken waar ik de tijd vandaan haal. :+

Er zit hier een kringloopwinkel die ook echt hoofdprijzen vraagt voor troep die ik gratis nog niet zou willen, maar ik kwam pas tot de conclusie dat er een stadje verderop ook eentje zit, dus nu ga ik daar eens kijken. :))

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:03

hier ook 1 die graag gaat snuffelen bij kringloopjes...
zo heb ik een hele dure merie borsato trouwjurk gekocht voor jawel 10 euro!!!! nooit gedragen de bonnen zaten nog bij de jurk enzo...
wat speelgoed voor zoontje lief en wat kleding versace hv polo guci hier vind ik vaak wel de duurdere merken voor zeer weinig...
overigens zit hier een heel erg groot verschil qua kringlopen ...zo vind ik hier rataplan echt schandalig duur.. en er staat vaak een hoop troep...
wel kom ik heel graag bij dorcas kringloop winkels zijn vaak goed geprijsd en gewoon goedkoop..

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:14

Een trouwjurk voor een tientje? :oo

Er zit hier in de stad ook een tweedehands kledingzaak, die hebben echt een droom van een galajurk in de etalage hangen, maar ik vrees dat ze niet zo goedkoop zijn. :=

Sjolvir

Berichten: 25280
Geregistreerd: 26-03-05

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:18

Oh, er zijn ook leger des heils winkels, die zijn vaak ook leuk om in te snuffelen.
Maar daar weet ik er niet zo veel van, maar 1 en ben daar al jaren niet meer geweest.

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:29

Die zit hier naast mijn werk :P
Ik zie altijd superleuke dingen in de etalage hangen, maar volgens mij is die winkel echt nooit open, of ze zijn altijd nét dicht als ik er langs kom. :+

Sjolvir

Berichten: 25280
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:32

Konstantine schreef:
Wat leuk dat kastje, Sjolvir!
Ik heb een dressoir van dat spul staan en was er ongeveer hetzelfde mee van plan, moet alleen even kijken waar ik de tijd vandaan haal. :+

Er zit hier een kringloopwinkel die ook echt hoofdprijzen vraagt voor troep die ik gratis nog niet zou willen, maar ik kwam pas tot de conclusie dat er een stadje verderop ook eentje zit, dus nu ga ik daar eens kijken. :))


Dressoir.. LIjkt hier andere kleur, maar dat komt door de flits.
Overigens heb ik bij deze niets gedaan, gewoon gekocht en neergezet in de kamer.
Afbeelding
Oh, eettafel en stoelen zijn ook van de kringloop, tafel had ik met dezelfde lak en verf te pakken gehad als kastje.
(salon tafel ook)

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:34

Die stoelen hadden wij ook, maar mijn moeder vond ze niet meer mooi en nu hebben we nieuwe die niet lekker zitten. -O-
Met al die meubels ongeveer hetzelfde (matchend bij je verwarmingsbedekking-spul :P) ziet het er wel gezellig uit, en die lantaarn op het dressoir vind ik gaaf!
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 16-03-13 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:34

Annelies, daar hebben ze hier ook last van :=
kleding heeft hier wel allemaal dezelde prijzen, dus zonder mouw, korte mouw, lange mouw, per categorie een prijs zeg maar , zit een beetje van 1,50 voor een rokje of hemdje tot een tientje voor iets als een gala/trouwejurk ofzo.
schoenen zitten tussen de 2,5 en de 7,5 euro
maar juist meubeltjes zijn ze weer erg duur in, dan zie ik dingen staan die op marktplaats de helft kosten zeg maar.

Sjolvir

Berichten: 25280
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:39

Konstantine schreef:
Die stoelen hadden wij ook, maar mijn moeder vond ze niet meer mooi en nu hebben we nieuwe die niet lekker zitten. -O-
Met al die meubels ongeveer hetzelfde (matchend bij je verwarmingsbedekking-spul :P) ziet het er wel gezellig uit, en die lantaarn op het dressoir vind ik gaaf!


Thanx, alleen dat verwarmings spul gaat denk ik nog sneuvelen.
Ben vorig jaar pas ingetrokken hier en er moet nog een en ander geklust worden, vandaar ook de kast die nog uit elkaar staat.

SToelen zitten overigens inderdaad lekker, zeker met leuk fluwelen paars vierkant matras kussen met 4 knopen van de xenos erop :+

De salon tafel.
Afbeelding
Straks al mijn meubeltjes voor minder dan ik anders voor alleen al een tafel had moeten betalen.

Ik had overigens alles donker kersen, ook van de kringloop, het grofvuil en rommelmarkten en met een busje lak.

Amado7

Berichten: 10736
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:50

Hier ook 1! Handig, voor alles, dvd's tot kastjes enz :)
Behalve kleren, heb er 1 keer kleren gekocht voor een keer vossejacht, maar daar blijft het bij.
Ik vind het gewoon niet fris, ook al was je het uit. Geef mij maar nieuwe kleren :) Zelfs al is het van de zeeman!

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:50

Die salontafel met dat glas <3

Sjolvir

Berichten: 25280
Geregistreerd: 26-03-05

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:55

Die tafel was geluk hebben, was net gebracht, man zei ook, die zijn altijd zo weer weg.
Ook het lastige van de kringloop, leuke dingen zijn snel weer weg, de rotzooi blijft langer staan,
dus vaak langsgaan als je wat zoekt.

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:29

Gisteren weer oh zo leuke dingen gezien .....hele mooie kastjes , metalen plantenbakken
stenen potten ....leuk leuk leuk .
Maar ik heb me ingehouden , en heb alleen twee theeglazen met metalen oren mee genomen .

http://trigro.nl/images/_lev/mo/KC6449_17.jpg

Wel grappig , ik liep geheel onverwacht mijn broer en zijn vrouw tegen het lijf :j .
Volgens mij heb ik ze enthousiast gemaakt .

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:09

Sonja_vR schreef:
Annelies, daar hebben ze hier ook last van :=
kleding heeft hier wel allemaal dezelde prijzen, dus zonder mouw, korte mouw, lange mouw, per categorie een prijs zeg maar , zit een beetje van 1,50 voor een rokje of hemdje tot een tientje voor iets als een gala/trouwejurk ofzo.
schoenen zitten tussen de 2,5 en de 7,5 euro
maar juist meubeltjes zijn ze weer erg duur in, dan zie ik dingen staan die op marktplaats de helft kosten zeg maar.

Ja dat is hier ook zo, kleding heeft standaard prijzen, vaak goedkoop, als iets meer afgeleefd is mwah.
Meubels en kasten prijzen ze hier echt fors, zo ook kinderspeelgoed zoals traptrekkers, fietsjes ed. Ze houden er geen rekening mee dat het meeste toch wel aardig afgeleefd is en soms ook stuk hier en daar.

Maar goed, als er wel een keer iets tussen zit wat nog heel goed is, is die prijs weer niets teveel.
Vaak langsgaan idd, ik ga bij voorkeur 2 keer in de week, als ik echt iets zoek ga ik minstens 3 keer in de week want de leuke dingen zijn echt dezelfde dag alweer weg.
En gewoon vragen, ze hebben hier een voorraad in het magazijn die 2x zo groot is als wat in de winkel staat dus best kans dat er iets tussen staat.

Sjolvir

Berichten: 25280
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:21

anneliesdj schreef:
Sonja_vR schreef:
Annelies, daar hebben ze hier ook last van :=
kleding heeft hier wel allemaal dezelde prijzen, dus zonder mouw, korte mouw, lange mouw, per categorie een prijs zeg maar , zit een beetje van 1,50 voor een rokje of hemdje tot een tientje voor iets als een gala/trouwejurk ofzo.
schoenen zitten tussen de 2,5 en de 7,5 euro
maar juist meubeltjes zijn ze weer erg duur in, dan zie ik dingen staan die op marktplaats de helft kosten zeg maar.

Ja dat is hier ook zo, kleding heeft standaard prijzen, vaak goedkoop, als iets meer afgeleefd is mwah.
Meubels en kasten prijzen ze hier echt fors, zo ook kinderspeelgoed zoals traptrekkers, fietsjes ed. Ze houden er geen rekening mee dat het meeste toch wel aardig afgeleefd is en soms ook stuk hier en daar.

Maar goed, als er wel een keer iets tussen zit wat nog heel goed is, is die prijs weer niets teveel.
Vaak langsgaan idd, ik ga bij voorkeur 2 keer in de week, als ik echt iets zoek ga ik minstens 3 keer in de week want de leuke dingen zijn echt dezelfde dag alweer weg.
En gewoon vragen, ze hebben hier een voorraad in het magazijn die 2x zo groot is als wat in de winkel staat dus best kans dat er iets tussen staat.


Inderdaad vaak binnen lopen en vragen en ze weten ondertussen ook al waar ik op aan het jagen ben }>