hulp programmas gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caboclo

hulp programmas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 19:25

beste mede bokkerss

ik zit met mn handen in mn haar
ik ben op zoek naar een hulp programma (voor goede kennissen)

hebben zwaare schuld en het is tot nu toe zo ver dat ze het huis willen ''leeghalen''

maar ik ken alleen nog van vroeger hart in actie maar is er nog iets wat er kan helpen
programmas van tv of gewoon zo (het hoeft niet persee uitgezonden te worden) want ze schamen zich al genoeg..

ik zal graag e-mails , telefoonnummers , site`s willen hebben met misschien wel de hulp voor ons leven..

er is igg schulden bij 1 bank verder loopt alles nog netjes op tijd..
de bank waar het over gaat is ook all eens op tv geweest als zeer moeilijk en niet behulpzaam.

ps het is dus niet voor ons (gelukkig) maar ik zie die mensen gewoon kopje onder gaan en het is dus al zo ver tot geestelijke uitputting en lichaamelijke uitputting ook heb er 1 al geen zin meer in het leven. ;(

natuurlijk word het niet goed gepraat en hadden ze beter moeten opletten van hoe of wat , helemaal mee eens!!!
maar ze helpen liever een ander en gaan liever zelf de ''put'' in dan een ander...

ps ik weet niet of dit hier goed staat?? anders mijn exusse

Caira

Re: hulp programmas gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:26

uitstel van executie? En anders toch bij de gemeente aankloppen, sterkte

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:32

Is het niet beter om op zoek te gaan naar hulp in de maatschappelijke dienstverleningssector in plaats van kijkcijferhongerige tv-programma's? Die eerste groep is speciaal opgeleid om mensen met zware schulden te begeleiden. Hier in België is dat voor het OCMW, hoe het in Nederland zit weet ik niet.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:34

NM --> HTT

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:35

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 19:46

volgens mij moet je daar een koop huis voor hebben en het is als het goed is een huurwoning

hebben 3 jaar schuldverlening gehad en ging goed later kwamen ze er achter dat er alleen de rente van betaald waren echter werken de mensen (bank) niet mee

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 19:48

Kwanyin schreef:
Is het niet beter om op zoek te gaan naar hulp in de maatschappelijke dienstverleningssector in plaats van kijkcijferhongerige tv-programma's? Die eerste groep is speciaal opgeleid om mensen met zware schulden te begeleiden. Hier in België is dat voor het OCMW, hoe het in Nederland zit weet ik niet.

het hoef niet persee tv programma te zijn (maar die kriijgen wel meer voor elkaar)
ook hebben we dat liever niet want de schaamte voor dit bedrag is erg groot

ook is het een vrij hoge schuld

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:52

Ook voor huurachterstand wordt er een regeling getroffen.

Maar de mensen moeten zelf actie ondernemen.

Juist door apathisch af te wachten ontstaan die schuld problemen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:53

caboclo schreef:
volgens mij moet je daar een koop huis voor hebben en het is als het goed is een huurwoning

hebben 3 jaar schuldverlening gehad en ging goed later kwamen ze er achter dat er alleen de rente van betaald waren echter werken de mensen (bank) niet mee

Hebben ze dan nu geen schuldhulpverlening meer? Waarom niet?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:57

Dan hebben ze de verkeerde schuldhulpverlening aangesproken. Er bestaat ook een constructie dat je 3 jaar schuldhulpverlening hebt en dat de restschuld wordt kwijtgescholden.

Hier in de regio kun je daarvoor aankloppen bij het GKB, misschien even opzoeken hoe dat bij jullie gemeente zit? Wel duidelijk aangeven welke constructie je nodig hebt.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 20:04

ze hebben nu geen schuldhulp meer hebben ze wel 3 jaar gehad ging goed en konden het zelf
niets willen ze kwijtschelden bank doet zeer moeilijk en willen de rente ook niet stop zetten

igg wel bedankt voor jullie hulp

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 20:07

Ariebren schreef:

klopt maar de mensen zijn zo niet van de pc man kan niet lezen/schrijven is werk ploegen
vrouw zit thuis zonder uitkeren ivm gezondheids redenen

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 10:22

Ariebren schreef:

ze hebben geen huur acterstand alleen schulden bij 1 bank (wel flinke schulden)
voor de rest loopt alles netjes

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:52

caboclo schreef:
ze hebben nu geen schuldhulp meer hebben ze wel 3 jaar gehad ging goed en konden het zelf
niets willen ze kwijtschelden bank doet zeer moeilijk en willen de rente ook niet stop zetten

igg wel bedankt voor jullie hulp

Dan kunnen ze toch opnieuw in schuldhulp gaan? Volgens mij is het vrij duidelijk dat ze het tóch niet zelf kunnen, of althans niet zelf kunnen volhouden. Dat is geen schande. Er zijn eigenlijk heel veel mensen die niet met geld kunnen omgaan en als die allemaal begeleiding hadden ipv zelf te blijven proberen zou er al heel wat minder drama's zijn. Ik heb zelf ook op zo'n dienst gewerkt en sommige mensen zitten al bijna hun heel leven in zo'n programma.

Hier in België kan je via het ocmw kiezen voor ofwel begeleiding, beheer of collectieve schuldenregeling. Ik gok dat het in Nederland niet veel zal verschillen. Hier krijg je dan ook gratis hulp van een jurist die dan nagaat of alle contracten correct zijn en je helpt met afbetalingsvoorstellen te doen. Als je daar ook in Nederland gebruik van kunt maken zijn je kennissen al een stap verder.

Probeer het gewoon zo te regelen. Met een tv-programma zijn zulke mensen helemaal niets. Die komen maar voor even, maar uiteindelijk hebben mensen die al drie jaar begeleiding hebben gehad en nóg financiële flaters hebben begaan nood aan veel langere en diepgaandere begeleiding.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 14:17

tnxs voor jullie reactie nu de week weer begonnen is gaan we zeker niet stil zitten..
hebben al verschillende afspraken gemaakt om te kijken of er ''nog wat aan te doen is''