Iemand die op het NHB Deurne zit/heeft gezeten???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tina12345

Iemand die op het NHB Deurne zit/heeft gezeten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 12:17

Ik heb wat vragen over het NHB Deurne wat ik niet op de site kon vinden.
Is het echt zodat je alleen in de weekenden naar huis mag?
Moet je met een eigen paar of mag je daar leasen?
Moet je wedstrijden rijden/heben gereden om toegelaten te worden.
Als je geen eigen paar of een wat 'goedkoper' paard hebt, word je dan gepest/negeerd?
Ik heb dus een pony (haflinger) en die is te klein om mee te nemen natuurlijk. Nu ben ik niet bijzonder rijk en is een paardje van 2000 euro echt wel de grens. Ook heb ik nooit wedstrijden gereden maar wel sinds mijn 4e paardrij les en ook drie lessen van een kennis die paarden rijd voor de Olympische spelen. Dus met het rijden zelf zi het wel goed. Nu wilde ik hierheen alleen het mag niet, mijn ouders denken dat ik weggepest zou worden omdat ik dan een beetje het 'klootjesvolk' ben...
Zou heeeel graag ervaringen willen hebben van mensen die er momenteel zitten/hebben gezeten! :)

Revanches

Re: Iemand die op het NHB Deurne zit/heeft gezeten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:19

TAO-->STW

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:21

Ja alleen in de weekenden mag je naar huis, ook heb je verplicht weekenddiensten
dus dan kom je helemaal niet thuis.
Volgens mij moet je op B niveau rijden en hier word je ook op beoordeeld dacht ik.
Je moet een eigen paard hebben of deze rijden voor iemand anders daar leasen kan niet.
En deurne is duur, dus duizenden per jaar dat het kost, en dan heb je nog de reiskosten
van jou en je paard tijdens vakanties bijvoorbeeld wanneer je naar huis gaat.
Verplichte kleding die je moet hebben, enzo
Ik heb er dan wel niet gezeten maar een stalgenootje wel

tina12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 12:23

Dit schrikt me wel af zeg haha :O misschien toch iets simpelers en goedkopers :(
Tijd om te werken heb je dan zeker ook niet meer :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:24

Waar woon je ergens in de buurt? In Breda kun je de opleiding paard&sport/paardenhouderij doen. Die doe ik, en daar kan ik je vanalles over vertellen.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:47

Tijd om te werken heb je niet nee, want je zit compleet intern.
Dus je hebt een kamer met iemand anders in het gebouw van Deurna.

Ik zou ook als je iets met paarden wil doen niet Deurne kiezen maar
zoiets zoals fresley zegt doen :j

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:51

fresley schreef:
Waar woon je ergens in de buurt? In Breda kun je de opleiding paard&sport/paardenhouderij doen. Die doe ik, en daar kan ik je vanalles over vertellen.

Prinsentuin zeker? Ik was daar ook op de opendag geweest! (vorig jaar)
Vond het heel leuk, maar ben toch naar Den Bosch gegaan vanwege het beroep later.
Maar ik het klonk en zag er leuk uit daar. Deurne blijkt idd heel duur te zijn enz.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:50

Nou nou, wat een hoop onzin.

Je kan gewoon een paard van school huren en daar wordt je echt niet mee gepest. Sinds dit jaar is intern niet meer verplicht.
De sfeer is er erg goed en zelden dat je buiten gesloten wordt! Je moet intake rijden, maar je wordt altijd toegelaten. Je krijgt hooguit een negatief advies en dan is t aan Jou wat je wilt.

Als je meer wilt weten vraag t maar. :)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:20

Ah kijk dat wist ik niet :)
Stalgenootje was ook al een paar jaar geleden hihi
Dan heb je wel meer mogelijkheden Ts :j

tina12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 03:19

Opleiding in breda ben ik wel geinteresseerd in, is een uurtje tijden (zet niet graag exacte woonplaats op het internet)
Toch is Deurne natuurlijk nog steeds mijn droomopleiding, misschien na even sparen dat ik er nog eens over kan denken. Weet iemand hoe duur dit leasen is?
Bedankt! :D

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:22

School geld+Stalling+huur paarden is iets van 3000,- euro per jaar. Dan komt de rest er nog over heen ;)
'k ben vandaag naar de opendag geweest, 't was heel leuk, en heb op al mijn vragen een andwoord gekregen :)

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:25

Ik ben ook op de opendag geweest! echt heeeeel leuk ziet het eruit, zou het zo willen doen maar zelf kies ik toch voor iets anders :)

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:36

Ik heb nog twee jaar de tijd voordat ik van opleiding moet veranderen. Dus heb nog even de tijd ;)
Ik zou graag de hbo paardensport willen doen :)

tina12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 23:23

Ik kies toch voor een kortere opleiding waarmee ik meer kanten op kan gaan. Paardensport/dier en welzijn en de vertakkingen die daar weer bij horen. Als ik met deze opleiding klaar ben kijk ik of ik Deurne nog steeds wil overwegen. Is het nog steeds zo dat je 18 moet zijn? Bedankt voor alle positieve reacties, slaapt toch wat lekkerder zo (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 07:32

Nee, voor deurne hoef je niet persè 18 te zijn. Maar fijn dat je je keuze hebt gemaakt! :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:43

De tijden veranderen, ik zou kiezen voor een opleiding met toekomst ..

Intern was vroeger wel verplicht.
Een schoolpaard huren , daar wordt je niet mee gepest, in mijn tijd werd je juist gepest als je met een getruckeerd paard aankwam, een eerstejaars meisje had in mijn tijd een dergelijk paard, kon de draf niet eens uitzitten. Dus als je met te duur spul aankomt, heb je meer kans om gepest te worden dan wanneer je een schoolpaard hebt.

Hedendaags kun je helaas weinig met het deurne-diploma, omdat het niveau van de school gewoon ontzettend laag is , helaas.

Dus ik zou zeggen, kies een goede , wellicht paard-medische opleiding ,waarmee je dalijk wel een baan kunt krijgen, en voor het lesgeven is tegenwoordig een papiertje zo gehaald (ook helaas)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:48

Quir: Tina post een pb die ze van een accountmanager van NHB heeft gekregen!

Tina: Als het kan zou ik even de namen en email van deze persoon verwijderen, niet netjes om deze openbaar te zetten als deze in pb gestuurd worden.

Daarbij erg netjes/leuk dat je zo een antwoord op je vragen krijgt van een accountmanager ! Hopelijk heb je daar wat aan..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:48

Ohhhh, ik heb m helemaal verkeerd gelezen!!!

tina12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 16:35

renee16 schreef:
Quir: Tina post een pb die ze van een accountmanager van NHB heeft gekregen!

Tina: Als het kan zou ik even de namen en email van deze persoon verwijderen, niet netjes om deze openbaar te zetten als deze in pb gestuurd worden.

Daarbij erg netjes/leuk dat je zo een antwoord op je vragen krijgt van een accountmanager ! Hopelijk heb je daar wat aan..

Oh helemaal niet gezien dat de email er bij staat!! :O
Hoe kan ik een berichtje verwijderen?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:15

Dat kan niet, moet je even een mod pb'en of op het rode uitroep teken bij het bericht klikken en even vermelden wat je veranderd wilt hebben.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:28

SuzanLarissa schreef:
Ja alleen in de weekenden mag je naar huis, ook heb je verplicht weekenddiensten
dus dan kom je helemaal niet thuis.
Volgens mij moet je op B niveau rijden en hier word je ook op beoordeeld dacht ik.
Je moet een eigen paard hebben of deze rijden voor iemand anders daar leasen kan niet.
En deurne is duur, dus duizenden per jaar dat het kost, en dan heb je nog de reiskosten
van jou en je paard tijdens vakanties bijvoorbeeld wanneer je naar huis gaat.
Verplichte kleding die je moet hebben, enzo
Ik heb er dan wel niet gezeten maar een stalgenootje wel

je mag doordeweeks gewoon naar huis, mits je gen verplichtinge hebt en voor 11 uur weer op de flat bent.
Ook is het niet meer verplicht intern te gaan maar moet je wel elke ochtend gewoon om 7 uur op stal zijn.
Niveau, is tegenwoordig niet veel meer daar.
Deurne is idd duur, denk maar ongeveer aan 5000 euro het jaar.
En een paard leasen kan wel, mits je de bol sportopleiding doet!

Ik heb zelf op deurne gezeten, en nu zit een goede vriendin van mij daar.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:38

Om 7 uur pas op stal??
In onze tijd moest je om kwart voor 6 aanwezig zijn, 7 uur was er ontbijt :D

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:45

CM_ schreef:
Om 7 uur pas op stal??
In onze tijd moest je om kwart voor 6 aanwezig zijn, 7 uur was er ontbijt :D

hahha, bij mij was het half 7 en om kwart voor 8 ontbijt. nu is het meen ik 7 op stal en half 9 ontbijt. En 9 beginne de lessen..

tina12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 00:20

Dit berichtje heb ik als een pb van een account manager van het nhb deurne gekregen. Heb hem al een keer er op gezet maar was hier vergeten de persoonsgegevens te verwijderen, nogmaals sorry! Hier is die toch nog een keer voor iedereen die de zelfde vraag heeft ezv... Dit keer zonder persoonlijke gegevens.

Hallo Tina,

Graag wil ik reageren op jouw berichtje betreffende je vragen over NHB Deurne. Helaas kan ik dit alleen via een PB doen door restricties van Bokt. Wellicht kun jij het hierna delen?

De antwoorden die je via dit forum hebt verkregen kloppen niet. Daarom geef ik je graag de juiste informatie.
1. Mag je alleen in de weekenden naar huis? Nee. Wij hebben de mogelijkheid om in ons logeergebouw te verblijven, dit betekent niet dat dit verplicht is. Indien jij gebruik maakt van het intern wonen, mag jij best een avond naar huis. Echter is het zo dat de studenten die intern verblijven vaak niet in de buurt wonen waardoor op en neer reizen niet mogelijk is. Maar verplicht is het niet. Op deze vraag kreeg je ook het antwoord dat je zelfs in het weekend verplicht hier bent, ook dit is uit het verband getrokken. Twee keer per jaar wordt je ingedeeld voor weekenddienst. Zoals je zelf zal begrijpen, dienen de paarden ook in het weekend te worden verzorgd. Maar ieder weekend aanwezigheidsplicht, nee.
2. Moet je een eigen paard hebben of kun je ook leasen? Het antwoord wat jij hier kreeg was dat leasen niet mogelijk is. Dat is het WEL!! Voor de studenten die niet in het bezit zijn van een eigen paard, is er de mogelijkheid tot het huren van een schoolpaard. Kosten hiervoor zijn te vinden op www.nhbdeurne.nl
3. Je wordt zeker niet gepest of genegeerd indien je geen paard van tienduizenden euro's hebt. Dat heeft het meerendeel niet hoor.
4. Wedstrijdervaring. Indien je de sportopleiding gaat volgen, ben je wel een ruiter die ambitie heeft in de wedstrijdsport en die daar ervaring in opdoet/ op gaat doen. Een aantal keer per jaar organiseren wij ook leerlingenwedstrijden waar je aan deelneemt als sportstudent.

Ik weet niet op welk niveau jij een opleiding zoekt maar misschien spreekt de Horse & Leisure opleiding niveau 3 je ook wel aan als ik jouw verhaal zo lees.

Ik hoop dat je hiermee een duidelijk beeld hebt gekregen en indien je meer vragen hebt, kun je beter contact met mij opnemen. De antwoorden die je via dit forum krijgt kloppen namelijk er vaak niet (meer).

Met vriendelijke groet,