Post doorsturen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Post doorsturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 22:15

Post van vorige bewoners doorsturen, hoe lang duurt dat meestal? Ik bedoel, ik heb dit huis sinds half oktober en ik krijg nog dagelijks post van de vorige bewoner. Doorsturen is een kleine moeite maar het is wel frustrerend want het is zoveel en mijn bus is niet zo groot.

Hoe lang duurt het voordat alle instellingen het nieuwe adres hebben ontvangen?

imd

Re: Post doorsturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:17

Ik stop er nu, na een half jaar, mee om het terug in de bus te stoppen. Nieuw adres weet ik dus niet, maar als je dat weet, kun je ze dan niet gewoon een briefje sturen met dat je het vanaf nu weg gaat gooien, ofzo?

Hoe lang het duurt ligt eraan, als mensen het zelf uberhaupt doorgeven (de mijne dus niet), en het correct binnen de organisatie wordt gedaan, zou dat toch binnen een maand opgelost moeten zijn, lijkt me?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 22:23

Ja ik bedoel, hoe lang gaat zoiets door? En het vervelende is, ik heb mede door de vorige bewoonster dit huis kunnen krijgen (ze heeft alle andere gegadigden afgeschrikt omdat ik het zoooo graag wilde hebben) dus ik sta ook wel een beetje in het krijt bij haar, weggooien kan ik niet. Maar als ik s'avonds thuiskom hangt mijn post half uit de bus omdat ie zo vol is.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:25

Er een briefje bij schrijven dat je tot een bepaalde datum post blijft doorsturen of bewaren voor haar en de rest van de post retour afzender sturen met als mededeling dat deze persoon niet de bewoner meer is.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:26

Terug in de brievenbus stoppen met de opmerking geadresseerde onbekend. Meestal stopt het dan wel na en tijdje. Bij hardnekkige post verstuurders terugsturen met de opmerking dat post in het vervolg vernietigd zal worden, wil ook nog wel eens helpen.
Helaas ervaring mee. Terwijl de vorige bewoners nu mijn buren zijn. Na 4 jaar post doorgeven was ik het zat en heb het op bovenstaande manier aangepakt. En dat werkt.
Succes!
Laatst bijgewerkt door Alvaron op 24-01-13 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:26

Wij hebben het een maand volgehouden. Belangrijke dingen krijgen we niet, die mensen moeten het maar omzetten. Wij doen alles nu gewoon zo de papierbak in.
Ik heb overigens nooit wat gehad van de bewoner die nu in ons oude huis woont. Dus wij waren al goed bezig met 1 maand vonden we :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:27

Ik krijg nu nog post van de vorige bewoner en ik woon hier al 3.5 jaar. :+
Ik gooi de paar dingen die ik nu nog krijg gewoon weg, belangrijk is het niet.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:29

Ik zou inderdaad even een briefje erbij doen bij de post die je doorstuurd desnoods met de text gelieve deze instanties te berichten van verhuizing... Eventueel als het doorgaat kun je de post retour afzender sturen met de text bewoner niet bekend op dit adres... Als het goed is worden ze dan uit het systeem gehaald :)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:32

Mijn vriend heeft ons huis 6,5 jaar geleden gekocht. 1e kerstkaart die we dit jaar kregen was voor de vorige bewoner... :+ We krijgen nog steeds wel eens post voor hem en met kerst steevast wat leuke kaartjes.

Ik zou even contact met de vorige bewoner opnemen en de post (indien mogelijk) retour afzender sturen met vermelding dat die persoon niet meer op het adres woont.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:35

Woont ze nog bij je in de buurt. Anders kan je het bewaren en kan ze het een keer per week of maand ophalen. Je kan haar ook even mailen waar ze nog een adreswijziging aan met doorgeven.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:37

Ik heb alles retour afzender gestuurd met de verhuisdatum erbij (ze waren al een ruim half jaar ervoor verhuisd) en dat doe ik nu nog. Brievenbus is om de hoek, dus een kleine moeite.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:38

Wij hebben n maand of 3 retour afzender gedaan. Toen kwamen er ineens brieven van incasso bureau's en deurwaarders. Die hebben we ook maar open gemaakt. Als we dat niet hadden gedaan hadden we met een leeg huis gezeten :+ vriendlief kwam er via fb achter dat de vorige bewoner bij een kledinzaak hier had gewerkt en via daar telefoon nummer gevraagd. Toen wel even duidelijk gemaakt dat wij zijn post geopend hebben en dat we er nu wel klaar mee waren. Ook contact gehad met de deurwaarders etc om duidelijk te maken dat wij niet zijn wie zij zochten :')
Nu krijgen we af en toe nog post van bewoners voor deze fijne fluiter, maar daa altijd reclame dus dat gaat gewoon bij het oud papier. Na een half jaar hadden wij het ergste wel gehad :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:39

Wij krijgen na 4 jaar (!!) nog steeds post van vorige bewoners. Nu wonen ze een blok verderop. In het begin brachten we het langs als we de hond uit lieten, maar het gaat nu regelrecht de oud papier in. We hebben ook nog wel eens post retour gedaan met het bericht dat de geadresseerde op het volgende adres woonde.
Afgelopen kerst kregen we zelfs kerstkaarten voor de vorige bewoner, zelfs die gingen bij het oud papier..
Mijn moeder is er zo klaar mee :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 22:39

Nee ze woont een provincie verderop. Als ik in maart nog last heb ga ik 'bewoner onbekend' terug sturen.

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:40

nou wij wonen al 5 jaar hier en krijgen soms nog post.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:43

@Eleio: dat soort post kreeg ik in m'n vorige huis ook, ik heb toen dat bureau gebeld en omdat ik duidelijk kon aantonen dat ik niet persoon X was, maar Hilli, werd mij verteld dat ze me ook niets konden maken. Ik wist toen overigens wel het nieuwe adres van persoon X.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:52

Deurwaarders deden idd ook niet moeilijk. Maar als wij die beste jongen zn post niet hadden open gemaakt hadden ze dus wel met grof geschut voor onze deur gestaan. Want er stond letterlijk in de brief dat zij zich zelf toegang zouden verschaffen tot ons huis..

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:58

De vorige bewoonster van mijn appartement woon nu beneden mij. Dus in het begin alles netjes in haar brievenbus gegooit. Na een paar maanden ben ik het huisnummer gaan omcirkelen zodat ze kon zien dat dat nog verkeerd was. Nu na 2 jaar ben ik het echt zat. Dus alles gaat nu retour afzender. is de afzender onbekent dan gooi ik het weg of bij bijv. kerstkaarten gooi ik nog wel in haar brievenbus. Zodat er hopelijk nog wat aan gedaan word.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:59

Eleionomae schreef:
Deurwaarders deden idd ook niet moeilijk. Maar als wij die beste jongen zn post niet hadden open gemaakt hadden ze dus wel met grof geschut voor onze deur gestaan. Want er stond letterlijk in de brief dat zij zich zelf toegang zouden verschaffen tot ons huis..

He, bah. Dat zou je overkomen. Kom je thuis, huis leeg. Ookal zou je alles terugkrijgen, dan nog is de kans natuurlijk heel groot dat er dan schade onstaat.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:01

Wij wonen hier nu 16 (!!) jaar en krijgen nog wel eens post van de vorige bewoner. 1x per half jaar ofzo. Maar dit verdwijnt gewoon bij het oud papier :')

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:15

Ik krijg nog jaarlijks een aantal kerstkaarten in de bus van de vorige bewoners, geen retouradres of wat dan ook. Ik zet ze altijd maar gezellig bij alle andere kerstkaarten :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 23:16

Linda_Fleur schreef:
Ik krijg nog jaarlijks een aantal kerstkaarten in de bus van de vorige bewoners, geen retouradres of wat dan ook. Ik zet ze altijd maar gezellig bij alle andere kerstkaarten :o

:=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:33

Gewooon retour afzender. Instansies moet dat na 6 mnd echt wel verwerkt hebben.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:35

dat mag niet eens...
Eleionomae schreef:

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:44

Sammie schreef:
dat mag niet eens...
Eleionomae schreef:

Wat zou jijdan doen ? Je huis leeg laten halen om daarna alle geleden schade terug te claimen ? Ik hou toch echt liever mijn spullen in huis ipv dat ik daarna mn hele huis weer mag gaan inrichten...
En daarbij wiens probleem is het nou de jouwe of die van de persoon wie te lui is om zn adres aan te passen of nog erger te weten dat dit gaande is en de huidige bewoners het laten opknappen..

Je had van mij ook het dak op gekunt :(