Levensdoel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

Levensdoel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 20:25

Wat is jullie levensdoel? Waarom leven jullie? En wat willen jullie échtnog eens een keertje doen in het leven?

-ik weet niet of dit topic goed staat, ik hoop van wel-

Vjestagirl

Re: Levensdoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:27

Ik leef omdat mijn ouders seks hadden en daarna niet vergeten zijn me eten te geven. Een doel? Heb ik niet, net als de rest van de mensheid. :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:29

Vjestagirl schreef:
Ik leef omdat mijn ouders seks hadden en daarna niet vergeten zijn me eten te geven. Een doel? Heb ik niet, net als de rest van de mensheid. :)

Zo, dat is dan duidelijk, kan dit topic nu weer gesloten worden.

:')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:31

Gezond en gelukkig zijn en blijven. Verder wil ik de dingen doen die me op die momenten gelukkig maken en leuk lijken, dat kan per moment verschillen :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:32

Genieten! En ook wat voor mijn omgeving kunnen betekenen, zoals voor mijn man en kinderen, mijn ouders, vrienden en familie.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:32

Vjestagirl schreef:

Het leven was zinloos volgens het vak levensbeschouwing toch? :+

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:35

Vjestagirl schreef:

_/-\o_

Wat mijn levensdoel is? Tja.. Nog nooit zo over nagedacht. In ieder geval hogerop komen, zowel met werk betreft als met mijn hobby (paardrijden). Dat laatste niet in de zin van een wannabe-Anky zijn, maar meer eruit halen wat er voor ons in zit :).

En het uiteindelijke doel is natuurlijk om terug te kunnen kijken op je leven en te denken dat je gelukkig bent geweest en van het leven gemaakt hebt wat er van te maken viel!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:37

Vjestagirl schreef:

Helemaal mee eens!

Ik zit hier zelf wel eens mee in mijn maag. Mijn ouders wilde kinderen, en hiep-hiep-hoera daar ben ik, vervolgens MOET ik naar school, vervolgens MOET ik ook nog een opleiding doen en vervolgens MOET ik tot mijn 70e werken en daarna ga ik dood. Wat is hiervan de lol jongens? -O-

Tevens ook eén van de vele redenen waarom ik geen kinderen wil.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:39

Toen ik nog op school zat dacht ik ook: waarom? Maar geloof me, het wordt beter :D Het leven is wat je er zelf van maakt ;)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:40

Mijn levensdoel, daar heb ik nog nooit echt over nagedacht.
De standaard cliché gelukkig zijn natuurlijk, genieten van het leven, doen wat ik wil doen ook al is het niet altijd een verstandige keuze.

Ik ben niet zo iemand van doelen stellen, ik leef met de dag en we zien wel wat er morgen komt.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:41

Pletje123 schreef:
Het leven is wat je er zelf van maakt ;)

Amen! :)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:42

Pletje123 schreef:
Toen ik nog op school zat dacht ik ook: waarom? Maar geloof me, het wordt beter :D Het leven is wat je er zelf van maakt ;)

Ik vind het leven ook best leuk hoor, ik kan ook oprecht zeggen dat ik gelukkig ben, begrijp me niet verkeerd ;) . Maar ik begrijp niet waarom we ons voorplanten, waarom bestaat de mens nog? Wat levert het op, welke meerwaarde heeft het?

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:43

tante_trien schreef:
Vjestagirl schreef:

Helemaal mee eens!

Ik zit hier zelf wel eens mee in mijn maag. Mijn ouders wilde kinderen, en hiep-hiep-hoera daar ben ik, vervolgens MOET ik naar school, vervolgens MOET ik ook nog een opleiding doen en vervolgens MOET ik tot mijn 70e werken en daarna ga ik dood. Wat is hiervan de lol jongens? -O-

Op de middelbare school dacht ik ook vaak zo, maar nu ik een opleiding doe waar ik me echt thuis voel en echt leuk vindt zijn die gedachtes helemaal weg.
En stel dat het ineens blijkt tegen te vallen, wie houdt mij dan tegen om mijn eigen plan te trekken, misschien boek ik wel een reis naar verweggiestan, my choice, als ik daarvan geniet en gelukkig wordt waarom dan niet?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:44

Ronaa94 schreef:
Op de middelbare school dacht ik ook vaak zo, maar nu ik een opleiding doe waar ik me echt thuis voel en echt leuk vindt zijn die gedachtes helemaal weg.
En stel dat het ineens blijkt tegen te vallen, wie houdt mij dan tegen om mijn eigen plan te trekken, misschien boek ik wel een reis naar verweggiestan, my choice, als ik daarvan geniet en gelukkig wordt waarom dan niet?

Mijn middelbare school is allaaaaaaáng voorbij, en mijn ontzettend leuke MBO-opleiding ook (nog 1 week).

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:45

Uiteindelijk is ook de mens 'maar' en dier. Daar komt de drang om voort te planten vandaan. Kan je niks aan doen :Y) Hoewel er tegenwoordig steeds meer mensen zijn die besluiten om zich niet voort te planten. De keuze is aan jou. Niks moet.. maar sommige dingen zijn wel verstandig om te doen, zoals naar school gaan. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.

Ik zou soms nog wel terug willen naar de oertijd. Lekker basic. Maar dan was ik er waarschijnlijk al niet meer geweest na de geboorte van onze eerste zoon. Want basic betekent ook dat er geen gezondheidszorg is zoals wij die nu kennen ;)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:46

tante_trien schreef:
Vjestagirl schreef:

Helemaal mee eens!

Ja, daar ben je weer met je eeuwige optimisme :P

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:48

martine0503 schreef:

O:)

Ik snap het gewoon niet.. en ik zou zo graag willen dat iemand met een uitleg komt waarvan ik denk áh, dus dat is de zin van het leven.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:48

mijn levensdoel is in de eerste plaats proberen om afhankelijk te worden van anderen en daarna om mezelf verder te ontwikkelen en steeds een stukje van de Waarheid (of hoe je het ook noemt) te ontdekken. ik denk echt wel dat we hier niet alleen zijn louter omdat onze ouders seks hadden, maar ja, ieder zijn mening hé :)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:49

Iolanthe schreef:
mijn levensdoel is in de eerste plaats proberen om afhankelijk te worden van anderen en daarna om mezelf verder te ontwikkelen en steeds een stukje van de Waarheid (of hoe je het ook noemt) te ontdekken. ik denk echt wel dat we hier niet alleen zijn louter omdat onze ouders seks hadden, maar ja, ieder zijn mening hé :)

Maar waarom zijn we hier dan? Vertel dat eens? :D

Bullebeest

Sorry, kan ik je dit keer niet bij helpen :(:)

SophievdV

tante_trien schreef:
martine0503 schreef:

O:)

Ik snap het gewoon niet.. en ik zou zo graag willen dat iemand met een uitleg komt waarvan ik denk áh, dus dat is de zin van het leven.

Op die vraag kan niemand je een zinnig antwoord geven ben ik bang.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:50

Ik lees rustig verder mee.. misschien komt er nog iemand met een zinnig antwoord :')

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:51

:D :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:53

tante_trien schreef:
Iolanthe schreef:

Maar waarom zijn we hier dan? Vertel dat eens? :D

nou, dat weet ik niet precies, maar alles heeft toch een zin? anders zou het er niet (maar) zijn. we zijn hier omdat iets ervoor zorgde dat we hier kwamen, en niet ergens anders of nergens, dus zal het wel een bepaald doel hebben... denk ik... dat is toch iets waar niemand een antwoord op heeft, hoewel veel mensen (denk ik toch) wel menen dat we hier zijn met een doel of een missie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:53

Ik beschou mijzelf als een waardevolle toevoeging op deze aardbodem. Zonder mij stopt de aarde gewoon met draaien :j
(Ssssst nu weet ik ook wel dat iedereen vervangbaar is :') )

Mijn ultieme doel is om over honderden jaren tentoon te worden gesteld in een museum :D