Uitvindingen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

roombolletje

Uitvindingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 18:45

Hoi allemaal!
Soms heb ik van die momenten en dan zit iets me heel erg dwars.
Zoals bijvoorbeeld ik aan het eten ben met een Donald Duck Pocket. Als je een DD Pocket open doet dan klapt ie vanzelf weer dicht en als je dan aan het eten bent moet je hem dus de hele tijd vasthouden met 1 hand. Maar eten gaat niet met 1 hand dus dan maar de DD vasthouden met je elleboog :(
Dan denk ik; 'hier moet toch wel een uitvinding voor zijn?'.

Hebben jullie dat ook wel is? Misschien kunnen we een topic maken met alle irritaties van bokkers en kunnen we aan de slag met uitvinden!

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:48

Haarklem of andere klem erop. Of ik leg iets zwaars in het midden. Maar eten gaat toch prima met één hand? :D

Meer problemen? :=

Ik ga zelf ook even nadenken wat voor irritaties ik heb waar ik hulp bij nodig heb. ;-)

roombolletje

Re: Uitvindingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 18:57

Nou, eten met 1 hand... :(:)

Maar als je er iets zwaars oplegt, moet je dat ook elke bladzijde weer optillen en weer neerleggen, niet echt handig in gebruik...

Ik heb ook altijd een hekel gehad aan het getik op mijn schuine dakraam. :')

Heb er een heel systeem op bedacht; een soort van sponsluik. :)* Je doet hem naar beneden als het regent. En dan de volgende dag als je wakker wordt, doe je het luik weer omhoog en dan knijpt ie vanzelf uit door dat ie oprolt zegmaar... B-) *\%/* GE-WEL-DÍG idee. Al zeg ik het zelf.

Helaas nadat ik het bedacht had ben ik er achtergekomen dat het eigenlijk helemaal niet zoveel uitmaakt dat getik :\

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:58

Hahaha!

Wat ik nu wel zou kunnen gebruiken is een goedkope milieuvriendelijke manier om alle sneeuw uit de bak te krijgen en de bodem te ontdooien zodat we deze week gewoon kunnen trainen! (oja, en ik ben geen eigenaar van de bak dus ik kan zelf geen zout er doorheen gaan mengen of zo)

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 19:04

Misschien een soort van sleeuwsleep? of zoiets? Kun je mooi even voor het rijden wat rondjes lopen door de bak en klaar is KasparovX!

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:05

Hihi, ben ik ook meteen opgewarmd. :D

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 19:09

JA! Heb je ook geen koude handen meer!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:11

roombolletje schreef:
Hoi allemaal!
Zoals bijvoorbeeld ik aan het eten ben met een Donald Duck Pocket. Als je een DD Pocket open doet dan klapt ie vanzelf weer dicht en als je dan aan het eten bent moet je hem dus de hele tijd vasthouden met 1 hand. Maar eten gaat niet met 1 hand dus dan maar de DD vasthouden met je elleboog :(

Hebben jullie dat ook wel is? Misschien kunnen we een topic maken met alle irritaties van bokkers en kunnen we aan de slag met uitvinden!

Daar is een uitvinding voor. Het heet televisie! Hoef je niet vast te houden!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:12

Wat een leuk topic :D

Volgens mij zijn er wel "boek-open-houd-clips", die schuif je over de rug van je boek en die houdt dan de pagina's open. Nadeel is wel met omslaan dat je de clip er af moet halen en bij de volgende pagina er op moet schuiven en bij een DD-pocket moet je dat natuurlijk veel sneller doen dan bij een roman...

Je sponsluik vind ik geniaal :))

Ik zelf zou wel een pilletje uit willen vinden die ik aan mijn ouders kan voeren waardoor ik van te voren weet hoe ze gaan reageren... Nu is dat iedere keer zó verschillend dat ik wel eens zoiets heb van WTF??? Wat moet ik daar nou weer op zeggen! Maar dat zal bij dromen blijven denk ik :')

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:13

Ik heb een idee voor je :D
Gewoon niet lezen tijdens het eten haha
gewoon eten en daarna verder lezen ;)

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 21:17

SuzanLarissa, maar stel je voor, ik kom net van stal. Het is half2 en iedereen heeft al geluncht. Ik wil ook even lekker uitgebreid gaan lunchen. Zit ik helemaal in m'n eentje aan tafel, dan is een DD pocket toch veel gezelliger :))

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 21:42

Vjestagirl schreef:
roombolletje schreef:
Hoi allemaal!

Daar is een uitvinding voor. Het heet televisie! Hoef je niet vast te houden!

Ohja, maar daar kun je weer niet de nieuwste DD-pocket op lezen... EN je kunt ook niet aan tafel eten(tenminste. Wij hebben geen TV aan de eettafel...) En laat mijn moeder nou net even niet blij worden als ik een enorme kruimelzooi achterlaat door mijn geliefde Bolletje Crackers :)

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 21:45

bromfiets schreef:
Wat een leuk topic :D

Volgens mij zijn er wel "boek-open-houd-clips", die schuif je over de rug van je boek en die houdt dan de pagina's open. Nadeel is wel met omslaan dat je de clip er af moet halen en bij de volgende pagina er op moet schuiven en bij een DD-pocket moet je dat natuurlijk veel sneller doen dan bij een roman...

Je sponsluik vind ik geniaal :))

Ik zelf zou wel een pilletje uit willen vinden die ik aan mijn ouders kan voeren waardoor ik van te voren weet hoe ze gaan reageren... Nu is dat iedere keer zó verschillend dat ik wel eens zoiets heb van WTF??? Wat moet ik daar nou weer op zeggen! Maar dat zal bij dromen blijven denk ik :')

Hoe zie je dat voor je? Ik zou eerder denken aan lenzen omdat als ze eenmaal weten dat dat pilletje voor gedachtenlezing staat ze hem ook niet meer zullen nemen, het zijn nét paarden! :') Ook geen bril want dat valt te veel op. "Oh neee! Bromfiets heeft haar bril weer op!". OMG

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:46

TS, er is geloof ik één of ander plastic iets wat je op je duim kan zetten, met 2 flapjes eraan waardoor je boek open blijft!

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 21:52

Kiichi, hoe moet ik dat voor me zien?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:53

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:06

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:17

Hahaha, het scheelt wel dat ik altijd een bril op heb. Dus ik zou hem nog kunnen vermommen als varifocusbril :D Het pilletje zouden ze idd nog wel eens kunnen weigeren...

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:02

Handig ding die duimring! Maar dan heeft ze nog een hand nodig. Misschien een glasplaatje erop legggen roombolletje? Maar dat je hem eraf moet halen om om te slaan blijf je houden denk ik.
Is het niet handiger om met één hand te leren eten? Misschien eerst snel alles voorbereiden en snijden, en dan met één hand naar binnen werken? :)) Of cornflakes?

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 16:43

KasparovX, inderdaad. Ik denk dat ik toch met 1 hand moet leren eten... :\

Iemand nog andere irritaties waar we een uitvinding op moeten bedenken? :)*

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 17:23

Ik heb trouwens nog wat! Misschien is het een idee dat je bijvoorbeeld met shampoo een bepaalde hoeveelheid maar kan nemen. ik heb namelijk alltijd dat ik veel te veel neem en dat alles uit mijn hand glijd. En ook iets zodat het makkelijker leeg te maken is. Als mijn shampoo bijna leeg is ga ik schudden boven mijn hand. Het probleem is, als ik dat doe, vliegt de shampoo in het rond maar er komt niks op mijn hand... :\
Als je zo'n shampoo afmeter hebt is misschien ook handig om iets te maken dat je het meteen op je hoofd kunt gieten! <<)
Dan kan het ook niet meer van je hand afvallen... :))

Iemand nog ideeen?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:26

Anders ga je naar de Blokker en haal je daar... jawel... een kookboekenstandaard. Zet je DD pocket erin en probleem opgelost! :)

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 19:55

Blue_Eyes :)*

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:47

roombolletje schreef:
Ik heb trouwens nog wat! Misschien is het een idee dat je bijvoorbeeld met shampoo een bepaalde hoeveelheid maar kan nemen. ik heb namelijk alltijd dat ik veel te veel neem en dat alles uit mijn hand glijd. En ook iets zodat het makkelijker leeg te maken is. Als mijn shampoo bijna leeg is ga ik schudden boven mijn hand. Het probleem is, als ik dat doe, vliegt de shampoo in het rond maar er komt niks op mijn hand... :\
Als je zo'n shampoo afmeter hebt is misschien ook handig om iets te maken dat je het meteen op je hoofd kunt gieten! <<)
Dan kan het ook niet meer van je hand afvallen... :))

Iemand nog ideeen?

Misschien een soort pompje waarin de onderkant een plat stukje zit over de hele bodem die langzaam omhoog gaat?

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 01:53

Ik vind je Sponsluik briljant, vooral hoe je dat helemaal uitgedacht had :D

Van mij mogen er wel eens digitale pannen worden uitgevonden :j Dat je zeg maar in kan stellen hoeveel minuten er iets moet bakken en dat ie dan begint te piepen als het klaar is. Dan kan je erheen om te roeren of om vlees om te draaien, weer instellen en vervolgens rustig gaan zitten. Niet omdat ik alles laat verbranden, maar meer omdat ik 10x voor niks loop :o