aparte verzamelingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

aparte verzamelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 18:07

bijna iedereen heeft er welk een;een verzameling.
ik heb jaren beeldjes gespaard en nu spaar ik modelpaarden,nog niet zo heel speciaal dus,

mijn moeder heeft een verzameling lucifermerken(een 6000 stuks).dat komt al niet vaak meer voor,maar mijn vader valt onder de catogorie vreemde verzamelaars.hij spaart namelijk petjes.juist ja,die dingen die je op je hoofd zet,met een klep voor de zon.hoe hij ooit begonnen is?geen idee,maar de teller staat inmiddels over de 600.hij zou een museum kunnen beginnen,nu hangt een klein gedeelte in de slaapkamer.

wie van jullie heeft of kent iemand met een aparte verzameling.ik ben benieuwd!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: aparte verzamelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:21

Ik heb jarenlang lepeltjes van kastelen gespaard. Ik ging vaak met mijn vader naar kastelen in de buurt omdat ik helemaal gek ben van kastelen. Na de rondleiding kocht ik altijd een lepeltje en wat kaarten van het kasteel. Erg leuk om al die verschillende lepeltjes te hebben. :j

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:24

lepeltjesverzameling lijkt erg leuk! :)
vroeger spaarde ik badeenden. ik had er bijna 30 of zoiets. maar het boeide niet echt meer na een eindje, hoewel er heel veel waren die ik nog niet had. het was wel gezellig in bad gaan :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:24

_O- Ik zie je gelijk voor me in een bad vol met eendjes. :')

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:30

haha, ja, iedereen lachte me uit *pruillipje* :+
had je veel lepeltjes? ik wist niet dat bijna alle kastelen ook lepeltjes verkochten...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:31

Zonnebrillen. Ik heb er inmiddels zo'n 50 denk ik en moet er in elk vakantieland een nieuwe bijkopen. :Y)
En mutsen, ook al zeker over de 30 denk ik. :j

Mijn tante spaart vingerhoedjes en mijn hele familie neemt vingerhoedjes mee uit alle landen, ik denk dat ze er inmiddels al 500 heeft ofzo. :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:33

Ik had er niet zo heel veel, iets van 15 ofzo maar we gingen niet zo heel vaak en op een gegeven moment heb je de meeste kastelen in de buurt al gezien. En 2 uur rijden deden we nou ook weer niet. :')

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:33

Hier ook een modelpaardenverzamelaar, hoofdzakelijk Breyer en Peter Stone.

@Ts, spaar je bepaalde merken? Ben je nog ergens naar op zoek?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:34

Vlaggen!
Ik heb er nu 3 te hangen
Schotland, Luxemburg en Italië
Zijn vlaggen van landen waar ik geweest ben of mensen die ik ken naar toe zijn geweest
Ik hoop zeer binnenkort de vlag van Cambodja te mogen ontvangen (het is nog een verrassing of me nicht er een mee heeft genomen)
En ik wil die van belgië, frankrijk, duitsland en nederland nog hebben :)
Ook heb ik een kleintje van schiermonnikoog (de grote was 40 euro :o )
En ik wil die van drenthe, groningen en texel nog hebben :)

En verder als ik op een eiland ben geweest koop ik een vuurtorentje of een sneeuwbal met een vuurtorentje erin of wat anders maar waar wel de eilandnaam op staat oid :)

En lege drankflessen
Heb er stuk of 40 staan denk ik zo langzamerhand
Zoals je ziet zie je ook stukje vlag luxemburg (is een met een leeuw erop, handelsvlag ofzo)
Afbeelding
2 rijen dik, ook blikjes
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 13-01-13 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:36

Bellatrix schreef:
Ik had er niet zo heel veel, iets van 15 ofzo maar we gingen niet zo heel vaak en op een gegeven moment heb je de meeste kastelen in de buurt al gezien. En 2 uur rijden deden we nou ook weer niet. :')

begrijpelijk :)
da's natuurlijk wel handig als je zoals Saskiaatje al je spullen op reis kan halen, kun je meteen bijhouden hoe vaak je op reis bent geweest.
o, misschien telt dit als verzameling? als we op reis zijn, koop ik af en toe eens een paardentijdschrift van daar, omdat het goed is voor mijn talen en omdat er leuke dingen instaan. Twee jaar terug (denk ik) vond ik in Schotland het Engelse equivalent van Penny :')

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:36

haha ik deed vroeger al mijn lege deodorant flessen bewaren want die stonden leuk in mijn kast :') allemaal verschillende kleurtjes en vormen flessen bij elkaar. tot dat mijn moeder me kamer een keer ging opruimen en alles weg had gegooid. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:38

Helemaal niks, voel ook totaal de behoefte niet om überhaupt iets te sparen.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:38

marlonFloris schreef:
haha ik deed vroeger al mijn lege deodorant flessen bewaren want die stonden leuk in mijn kast :') allemaal verschillende kleurtjes en vormen flessen bij elkaar. tot dat mijn moeder me kamer een keer ging opruimen en alles weg had gegooid. :P

o, wat jammer, zo ineens je hele verzameling kwijt!
of wist je ervan?

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:41

Iolanthe schreef:
marlonFloris schreef:

o, wat jammer, zo ineens je hele verzameling kwijt!
of wist je ervan?

haha ik had er niet meer als 20 ofzo hoor maar daar doe je toch best een lange tijd over voordat die leeg zijn.
nee ik wist er niet iets vanaf maar ze had al we vaker gezegdt dat ik die gewoon moest weg gooien want wat had ik aan lege deo flessen? :') ik heb/had wat met lege flesjes volgens mij want ik kan nu ook altijd moeilijk mijn parfum flesjes weggooien haha en waarom geen idee ze zijn zo leuk ook al zijn ze leeg

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 18:46

lepeltjes vezamelen is ook wel erg leuk hoor.een verzameling hoeft ook niet heel erg groot te zijn,en kan ook lange tijd duren voordat hij echt groot is

@cassidy,de modelpaarden die ik spaar zijn volgensmij geen bepaald merk(heb nog nooit geen merkje gezien).van binnen zijn ze van hard plastic en van buiten zit er een vilten laagje op.het begon met 2 die ik kreeg van een klasgenoot in bobbyaanland en zo ging ik verder.inmiddels heb ik er rond de 30 van groot tot klein.

deodorantflessen heeft mijn broer verzameld.ik vindt ze altijd vreselijk stinken,maar hou dan ook niet zo van manneluchtjes.veel te sterk meestal.wel een mooi gezicht en ik kocht ook wel eens een busje voor hem als ik wist dat hij m niet had

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:49

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:58

ik spaar zand :+
uit allerlei landen! als iemand naar een leuke bestemming gaat, vraag ik altijd of ze zand mee willen nemen in een plastic flesje :P is erg leuk al dat verschillende zand :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 19:01

oe die is ook erg orgineel,zand sparen!heel erg apart

@cassidy,dit zijn niet mijn paardenverzamelingen.Ik zal wel eens een foto van mijn paarden hier neerzetten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:05

Ik ben erg benieuwd naar de reden om iets te gaan sparen en naar het nut ervan?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:12

Ik spaar heiligbeelden terwijl ik niet echt gelovig ben :D . Ik vind ze gewoon heel mooi <3 .

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:16

Mijn vriend verzamelt landbouwminiaturen, tractors, maïshakselaars, etc etc. Heeft ie heeel veeel van, moest het zelfs apart verzekeren. (heeft ook een behoorlijke waarde)

Ik verzamel setjes :D

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:20

Ik spaar modelpaardjes. Voor velen toch wel een rare hobby :) Inmiddels rond de 150 paardjes waaronder veel Schleich, Breyer, Painted Pony, My Little Pony.

Ik vind ze mooi en het staat wel gezellig zo'n kudde in huis!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 19:20

waarom ook niet.als je ze mooi vindt.je hoeft er echt niet gelovig voor te zijn.

@goof:er hoeft geen reden te zijn waarom je iets verzameld vindt ik.ja 1,aantrekkingskracht!ik ben knettergek van paarden en toen ik ze kreeg wilde ik er meer hebben.soms vindt ik er 6 in een jaar,maar soms ook 2 jaar niet.maar ben megatrots als ik er weer 1 heb

das een dure hobby,setjes sparen.maar dat lijkt me ook mooi om te zien de verzameling van je vriend

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:21

Mijn moeder spaart varkens.
Geen levende, maar beeldjes, sleutelhangers, kussens en meer van dat spul.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:22

Ik ''spaar'' glazen
en dan glazen van limited editions bijvoorbeeld van heineken, bavaria, chocomel, spa, coca cola. bacardi,fanta, DE, en nog meer drank merken enz.
Werkte in de supermarkt en regelmatig waren en glazen van acties over :) ook bekers en mokken