Wethouder wil dat iedereen onder de douche plast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pieter25

Wethouder wil dat iedereen onder de douche plast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 14:07

bromfiets

Re: Wethouder wil dat iedereen onder de douche plast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:10

Heel fijn als je met z'n tweeën staat te douchen, beetje extra warm water :j

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:11

Getsie :o niet mijn ding.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:12

Ik woon in die gemeente.. :+

Zolang ze t niet verplicht stellen en ik het niet moet, prima, doe lekker je ding :Y)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:13

En meneer de wethouder is niet op het idee gekomen om gewoon wat douchewater in een emmer op te vangen en daarmee na t plassen de wc door te spoelen? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:13

Heel milieu vriendelijk...

Las laatst in een onderzoek dat heel veel mensen het toch al doen.

Zo lang je alleen onder de douche staat en alles goed na spoelt, zie ik er (behalve de psychologische drempel) geen kwaad/problemen in...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:14

Ach, als die wethouder het durft toe te geven, durf ik het ook wel ;-)!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:15

Dat het beter voor het milieu is is volgens mij al geen nieuwtje meer. Als we helemaal ecologisch willen doen dan gaan we onze eigen urine drinken, maar nee, liever niet.

Ik las trouwens eerst 'wethouder wil dat iedereen onder de douche past', en ik dacht echt wtf. :')

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:17

Je kan ook met regenwater je toilet doorspoelen... och en als je er toch onder staat... waarom dan niet meteen ook tanden poetsen? Dat je er dan 5 minuten langer onder staat met zoveel liter water per minuut mag de pret niet drukken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:17

Ik zie er ook geen problemen van hoor, naast dat het milieu vriendlijk is bespaar je er ook wc papier mee, en water, dus ook prettig voor je eigen portemonnee!
Kijk, poepen onder de douche wordt een ander verhaal he :P

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:19

En gelijk heeft hij! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:19

Femke schreef:
Heel milieu vriendelijk...

Las laatst in een onderzoek dat heel veel mensen het toch al doen.

Zo lang je alleen onder de douche staat en alles goed na spoelt, zie ik er (behalve de psychologische drempel) geen kwaad/problemen in...

:j Helemaal mee eens!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:20

op zich zie ik inderdaad het probleem niet, maar ik ben een vrouwtje, dus mikken is wel een issue... als ik dan onder de douche de urine weer af moet spoelen, zou ik dan niet meer water gebruiken dan wanneer ik op het 'kleine boodschap' knopje van mijn wc druk? wij hebben er immers twee, eentje met veel water voor een serieuze booddschap, en eentje met weinig water voor een klein boodschapje. Volgens mij maakt het netto niet veel uit.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:22

Ik ben alvast heel milieuvriendelijk bezig! Eilleen, natuurlijk alleen maar plassen als je je aan het douchen bent eh, dus 1keertje per dag al :)

Ik plas verder ook heel vaak buiten, bij de paarden, te lui om binnen te gaan en laarzen uit te doen, god voor het milieu dus :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:24

Ympi schreef:
Ik plas verder ook heel vaak buiten, bij de paarden, te lui om binnen te gaan en laarzen uit te doen, god voor het milieu dus :D

Hoe doe je dat? Ik weet nog dat ik dat als klein kind deed maar dat ik altijd mijn kleren onderpiste :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:26

eilleen333 schreef:
op zich zie ik inderdaad het probleem niet, maar ik ben een vrouwtje, dus mikken is wel een issue... als ik dan onder de douche de urine weer af moet spoelen, zou ik dan niet meer water gebruiken dan wanneer ik op het 'kleine boodschap' knopje van mijn wc druk? wij hebben er immers twee, eentje met veel water voor een serieuze booddschap, en eentje met weinig water voor een klein boodschapje. Volgens mij maakt het netto niet veel uit.

Euh, hoe staat jouw urinebuis gericht dan? Die van mij naar onder hoor.. Loopt het zo langs je benen, op de grond, zo met de rest van het water het putje in. En je staat onder de douche dus alles spoelt direct daarna schoon.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:29

Minder vaak douchen is volgens mij een stuk milieu-vriendelijker. (van wassen bij de kraan wordt je ook schoon).

Duke

Ik vind het een goed voornemen. Heb er ook geen probleem mee. Sinds ik van de verpleegkundige in het ziekenhuis na mijn bevalling onder de douche moest plassen, heb ik er geen moeite meer mee. Gewoon gelijk in het begin doen, zodat alles verder goed schoon spoelt en je pas daarna gaat wassen met zeep.

kleinvosje

Captain, benen wijd en even flink drukken, dan heb je gewoon een goede straal die schuin naar voren gaat hoor!

Kayleigh, ook niet moeilijk, goed hurken en even de broek vasthouden. Een beetje oefening op het richten en klaar!

Ympi

Kayleigh_ schreef:
Ympi schreef:

Hoe doe je dat? Ik weet nog dat ik dat als klein kind deed maar dat ik altijd mijn kleren onderpiste :')

Euhm *gooit even alle schaamte overboord*
Stap 1: Zet je voeten iets breder dan schouderbreedt, ong. een halve meter tussen je voeten
Stap 2: Doe je broek over en trek die naar beneden tot onder je knieën
Stap 3: Hurk heel diep, achterste goed naar beneden en dus met al je macht je broek vooruit zodat alle broek voor je achterste hangt en niet onder je achterste
Stap 4: Open de sluizen

Tip 1: doe je rijlaarzen aan (liefst diegene die tegen water kunnen), als je daar op plast kan dat geen kwaad
Tip 2: plassen bovenop stalbedekking spat minder :)

Laatste stap: goed druppen, keer met u poep wiebelen en broek weer optrekken!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:30

hmm, er van uit gaande dat de gemiddelde wc 6 liter per keer wegspoelt en je maar 1x per dag douched bespaart dit 6l/dag oftewel 84/2weken
als men om de dag zou douchen zou dat 39l/2 dagen oftewel 273l/2weken besparen. dat is meer al het driedubbele!
combineer je het onder de douche plassen nog eens met het om de dag douchen dan bespaar je 273+42=315l/2 weken.

de wethouder kan dus beter het om de dag douchen aanbevelen dan het plassen onder de douche

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:30

kleinvosje schreef:
Captain, benen wijd en even flink drukken, dan heb je gewoon een goede straal die schuin naar voren gaat hoor!

Benen bij elkaar houden dus. :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:31

Ik doe dat al jaren heel bewust. Waarom zou ik naar het toilet gaan terwijl ik daarna gelijk douche?

Rintah schreef:
hmm, er van uit gaande dat de gemiddelde wc 6 liter per keer wegspoelt en je maar 1x per dag douched bespaart dit 6l/dag oftewel 84/2weken
als men om de dag zou douchen zou dat 39l/2 dagen oftewel 273l/2weken besparen. dat is meer al het driedubbele!
combineer je het onder de douche plassen nog eens met het om de dag douchen dan bespaar je 273+42=315l/2 weken.

de wethouder kan dus beter het om de dag douchen aanbevelen dan het plassen onder de douche

Plassen onder de douche kan ik makkelijk inpassen, douchen overslaan niet zo makkelijk.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 09-01-13 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:32

Nee, ik doe ze gewoon wijd, en kan dan keurig in het putje piesen _O-

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:32

Rintah schreef:

Of allebei.
Zo was ik niet iedere dag mijn haar. Dat doe ik om de dag of eens in de 3 dagen. Dan hoef ik maar heel kort onder de douche. Op een dag dat ik niet veel inspanning doe, douche ik helemaal niet.