Nieuwjaar wensen aan iemand die ernstig ziek is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Nieuwjaar wensen aan iemand die ernstig ziek is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 15:06

Dat is de vraag die mij al enkele dagen door het hoofd heen gaat..

2 maanden geleden hebben wij in gezin te horen gekregen dat mijn stiefvader ernstig ziek is en +- 6 maanden te leven heeft (alvleesklier kanker met uitzaaiingen naar z'n lever) op de 1 of andere week was hij van kern gezonde zeer hard werkende man van 46 jaar verandert in een ziek persoon zoals ik hem 10 jaar ken nog niet zo gezien heb (het is verschrikkelijk) des ondanks toch chemo proberen voor verleningen van enkele maanden (zoiets gun je zelfs je ergste vijand niet dit hele traject)

Maarja dat was niet echt m'n vraag... Nu over ongeveer 10 uur gaan we het jaar 2013 in en zoals vele mensen zeg je altijd "beste wensen" "gelukkig nieuw jaar" "veel gezondheid in nieuwe jaar" en ga zo maar door..

Ik maal al dagen in m'n hoofd hoe of wat ik nou moet zeggen? Wetende bij je zelf dat hij voor 99% zekers is dat hij nooit meer 47 zou worden, of m'n 6 jarige broertje 7 ziet worden..

Pff moeilijk zoiets.. Iemand een idee wat wel zou kunnen zeggen?

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:10

Ik heb toevallig vanmorgen een speciale nieuwjaarswens verzonden naar iemand die ook binnenkort komt te overlijden. Ik heb onder andere naar haar geschreven dat ik hoop dat ze nog zo lang mogelijk mag genieten van de warmte en liefde van de mensen om haar heen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:12

Lieve pappa, ik wens jou voor 2013 heel veel kracht en liefde toe

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:13

Wij hebben vanochtend iemand begraven, is ook raar zo met oud en nieuw. Ik zou denk ik iets zeggen van 'Pap, we maken er het beste van de komende maanden en we gaan er alles aan doen om 2013 voor jou zo aangenaam mogelijk te maken' ..... Zoiets?

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:14

Misschien gewoon aangeven dat je deze jaarwisseling erg moeilijk vindt, maar dat je hoop dat je hij nog lang in jullie midden mag blijven.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 15:14

Cowgirl schreef:
Lieve pappa, ik wens jou voor 2013 heel veel kracht en liefde toe

Noem hem geen papa (klinkt misschien stom, maar kan daar dus gewoon z'n naam invullen) maar ik zou ook niet weten wat ik tegen m'n moeder moet zeggen dat is momenteel een lopend emotioneel wrak..

Nynke1

Re: Nieuwjaar wensen aan iemand die ernstig ziek is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:16

Misschien gewoon niets zeggen.... Maar elkaar een dikke knuffel en kus geven om 12 uur... En genieten van het moment dat hij er nog is..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 15:17

Sundral schreef:
Misschien gewoon niets zeggen.... Maar elkaar een dikke knuffel en kus geven om 12 uur... En genieten van het moment dat hij er nog is..

Pff dat is ook moeilijk ;( *bah weer tranen*

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:19

Nicole schreef:
Sundral schreef:

Ik typte het zelf ook met tranen in m'n ogen, terwijl ik jullie niet eens ken haha. Heel veel sterkte meid.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:22

Nicole schreef:
Sundral schreef:

:(:) zelfs ik word beetje emotioneel terwijl ik je niet eens ken.... ik denk idd dat je beter bij je mamma gewoon niks kan zeggen en haar een dikke knuffel
en kus kan geven en misschien zeggen dat je dr voor haar ben

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:23

Nicole schreef:

Wat heftig Nicole :( .
Doe/zeg waar je je zelf 'het beste' bij voelt.
Heel erg veel sterkte toegewenst.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 15:33

BSSK schreef:
Nicole schreef:

Wat heftig Nicole :( .
Doe/zeg waar je je zelf 'het beste' bij voelt.
Heel erg veel sterkte toegewenst.

Dank je wel..
Denk er al dagen over na.. Maar niet echt iets passends kunnen vinden.. Zelfde als ik alleen knuffel geef en stil ben hoe vangen ze dat op.. Snappen ze het, gaat het weer potje huilen worden of?

Had 4 jaar geleden na verliezen van schoonzusje/vriendin dit de eerst komende 20 jaar niet meer mee te hoeven maken.. Bah.. Jammer genoeg heb je dir niet zelf in de hand

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 15:35

Sundral schreef:
Nicole schreef:

Ik typte het zelf ook met tranen in m'n ogen, terwijl ik jullie niet eens ken haha. Heel veel sterkte meid.

Alsnog super bedankt voor je inbreng/opties

Iedereen voor de rest wel een fijn nieuw jaar :)

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:24

Geloof me Nicole. Over alien ben ik nog steeds niet heen. Huil nog steeds iedere keer wanneer ik naar haar foto's kijk. Ik typ dit ook al huilend. Ik wilde al naar jullie toe voor oud en nieuw, maar ik weet ook niet wat ik dan tegen Jp moet zeggen. Dus ik kom van de week en geef hem een knuffel met de woorden dat ik het niet anders kan verwoorden hoe ik mij voel.

Oud en nieuw moeten we al zonder alien vieren, wat mij al jaren ook heel veel pijn doet.
Dit wordt een jank topic voor mij als ik alles zou volgen en lezen.
Nicole heel veel sterkte. Ook voor je moeder,Jan,gerwin en Albert-jan die zijn vader moet gaan missen dit jaar.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:29

Heel erg moeilijk maar super lief dat je erbij stilstaat dat jij het zelf ook moeilijk vindt.
Mensen die weten dat ze er binnenkort niet zijn hebben in mijn ogen alleen nog KRACHT en MOED nodig.
Je hebt tijdens deze periode moed en kracht nodig, wetende dat je er straks niet meer bent.

Maar weet je dat het helemaal niet raar is om dit te bespreken met de persoon in kwestie? Besef jij dat het juist gewaardeerd wordt dat je "in verlegenheid bent" omdat je het allerleukste en allerliefste wil zeggen tegen die persoon?
Hoe moeilijk ook, het zal vooral jouzelf opluchten dat je deze verlegenheid gewoon bespreekt met de persoon in kwestie. ;)

Blijf jezelf, deze mensen staan daadwerkelijk in de REALITEIT.
Het is een zware tijd, maar hebben juist nu JOU nodig - hun naasten.
Succes maar vooral veel sterkte, kracht en moed gewenst, ook voor jou!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 16:35

Onwijs bedankt! :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:54

Ik zou hem toch het beste wensen...