Ongewenste bezoekers.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Ongewenste bezoekers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 14:33

We hebben er inmiddels melding van gemaakt bij de politie, maar bij deze wil ik mensen waarschuwen, en vragen of er mensen zijn die dit de afgelopen tijd ook meegemaakt hebben.

Wij (in de kop van Overijssel) zijn de afgelopen 2 maanden al een aantal keren wakker geworden van mensen die om het huis heen liepen, zaklampen in de stal/schuur, ganzen en honden die (echt vuil) tekeer gingen. Inmiddels hebben we hangsloten op de schuurdeuren, maar leuk is anders. Gisteren (midden op de dag) heb ik twee mannen uitgebreid naar het huis en de schuur zien kijken en weer de politie gebeld. Gebeurt dit nog een keer, komen ze hier patrouilleren.
De zadels en al het andere van waarde dat in de stal/schuur lag is inmiddels naar binnen verhuist.

Dus bij deze een waarschuwing voor iedereen en de vraag of er meer mensen iets soortgelijks hebben zien/horen gebeuren de afgelopen tijd.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:35

Foto`s maken van de personen, kijk of je een auto ziet en daar ook foto´s van maken.
Honden los laten lopen...en je spullen heel goed in de gaten houden...

Laat je niet gek maken, maar blijf wel alart..het is heel vervelend en zou zomaar een voorverkenning kunne zijn.
Al doen ze het dan wel wat opvallend.

Molfre

Re: Ongewenste bezoekers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 14:38

Precies wat wij dachten, helaas heb ik gisteren geen auto gezien en zijn de vogels gevlogen tegen de tijd dat wij met de honden buiten zijn. We gaan er natuurlijk beter op letten!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:33

Nou denk ik niet dat die veel goed in het zin hebben. Maar als het inbrekers zijn vind ik ze best wel dom dat ze het zo opvallend doen...

Goed dat er nu in ieder de politie er vanaf weet als er meer meldingen gedaan worden hoop ik dat ze ook in actie komen.
Leuk voor jullie is het in ieder geval niet. Als je weggaat zou ik de honden ook los laten op het terrein. Niks op facebook of weet ik veel melden dat je weggaat of op vakantie gaat of weet ik veel. Lichten aan laten, lampen met bewegingssensoren. Goedkope alarmpjes ( die gebruiken ze ook wel met tenten) als je daar door heen loopt gaat er een heel luid vel geluid af (heb ze een keer zien liggen bij blokker voor 3,50).

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:58

NM > LZP

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:05

Heb je een bordje "verboden toegang,eigen terrein"?
Dan sta je sterker in je recht wanneer ze op je erft lopen bij de politie.
Wel eng hoor,sterkte!

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:15

Bah dit is eng. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, maar dit al een geluk (naar mijn weten toch) 1 keer.

Wij hebben hier thuis een alarm. En zo rond een uur of 6 's morgens ging dit af. Ik lig helemaal aan de andere kant dan waar het geluid van het alarm gelegen is, dus normaal wordt ik nooit wakker. Alleen deze keer wel... ik voelde dat er iets niet klopte.

Ik hoor mijn mama naar beneden gaan, het alarm afzetten en eventjes rondlopen. Daarna komt zij terug naar boven. Het alarm heeft ze niet meer opgezet. Een half uurtje later spring mijn radio aan, want ik moest om kwart voor 7 opstaan. Ik slaap altijd met mijn raam open en ik slaap net boven de keldertrap die op het terras uitkomt. Het moment dat ik mijn licht aandoe, hoor ik opeens een hard gefluit, een beetje zoals een eigenaar zijn hond roept. Ik schrok me rot en ik wist niet wat ik ervan moest denken, waren dit nu mensen die onder mijn raam zaten? Ach ik wist het niet zeker. Ik ben uiteindelijk naar beneden gekomen, ik heb aan mijn moeder verteld wat ik gehoord had en zij vond het ook vreemd dat dit net gebeurde toen het alarm af ging. Die dag heb ik mijn moeder gevraagd om de beestjes eten te geven toen het licht werd, want ik vertrouwde het voor geen kanten...

's middags belt mijn mama me op school, en kreeg ik te horen dat ze wel degelijk de politie heeft moeten bellen. Er stonden voetstappen in de dauw, dit rond ons hele huis... De kelderdeur die op buiten uitgeeft heeft een magneetje dat verbonden is met het alarm. Ze hebben aan die deur zitten frullen en daardoor is waarschijnlijk het alarm afgegaan. Ik vond het alleen vreemd dat ze nadien nog verder hebben geprobeerd... Die fluit die ik hoorde was waarschijnlijk een waarschuwing naar de compaan 'inbreker'. Achja.. politie vertelde dat ze meer patrouilles gingen doen in de buurt en dat dit enkel een verkenning van de inbrekers was. Best eng...

Ons huis is vrij hard beveiligd tegen inbrekers door de afgelegen ligging; alarm, lampen die opspringen, omheining... we hebben enkel de pech dat ons huis onzichtbaar is van de straatkant. Dus dit maakt het wel aantrekkelijk.

Staat er bij jullie een omheining met poort, of kunnen de mensen gemakkelijk op jullie domein opkomen? Is het misschien mogelijk om de honden 's nachts los te laten? Of anders zoals eerder hier vermeld, lampen op beweging plaatsen... Ik vind het wel vreemd dat mensen in de dag ook op jullie erf rondlopen, ik betwijfel of dat dit dezelfde mensen zijn.

Dit gaat wel niet over dezelfde regio, want ik woon rond Antwerpen. Hier is het nu een tiental maand geleden gebeurt.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:56

vindt het niet zo heel gek dat ze overdag verkennen vaak valt zoiets namelijk juist niet op.
hoor je s'nachts iets is iedereen alert en overdag juist niet.
collega van mij heeft ooit gehad dat een buurvrouw toevallig langs kwam en zij vond het zo raar zag 2 knapen met een t.v achterop de fiets weg fietsen uitgelegd wat voor t.v natuurlijk zij als de bliksem naar huis hadden ze dus midden op de dag ingebroken in haar huis in een drukke woonwijk:-s
ik zou ook wel iets voorzorgsmaatregelen nemen bijv. camera's ophangen of dummy's .
of alles wat hierboven staat want 2 mannen die daar niks te zoeken hebben klopt gewoon niet.
en geloof me als ze vandaag of morgen wel inbreken doet de politie er weinig aan heb ik toen bij ons wel gemerkt alles was weg en nooit meer wat gehoord van de politie.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:00

meestal gebeurd dit in de maand december (sinterklaas en kerst) dure maand, hebben ze geld nodig. en zadels zijn in het buitenland goed te verkopen.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:06

Kun je vanuit gaat dat ze nog een keer komen om te jatten. ( of doorgeven aan andere )
Zorg voor een camera en een goed alarm.

Dit soort mensen/bendes gaan altijd eerst verkennen of er wat te halen valt.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:37

paardje1983 schreef:
meestal gebeurd dit in de maand december (sinterklaas en kerst) dure maand, hebben ze geld nodig. en zadels zijn in het buitenland goed te verkopen.

moeten ze meer gaan werken en afblijven van mensen hun spullen;-)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:42

Ja ik woon op een afgelegen laantje, en in de maand december rond kerst is het altijd oppassen. Is al 2 jaar achter elkaar met kerst bij ons ingebroken dus wij zorgen dat er in de maand december eigenlijk altijd iemand thuis is en zetten s'nachts het alarm aan. Zijn al paar keer op de laan verdachte personen gespot zoals een turkse vrouw die langs rijd terwijl ze de huizen aan het filmen is :\ Ook al paar keer ingebroken deze maand. Goed opletten!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:16

Goede verlichting rondom je huis/schuur helpt ook wel een beetje!

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:43

tribeworld schreef:
paardje1983 schreef:

moeten ze meer gaan werken en afblijven van mensen hun spullen;-)

zijn meestal buitenlanders die van onze belastinggeld hier in nederland verblijven, en als ze hebben ingebroken gaan ze naar het buitenland om de spullen te verkopen en komen dan niet meer terug.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 21:56

Ik wil niet bevooroordeeld zijn :o Maar ik ben ook 90% zeker dat het hier om "Oostblokkers" gaat.

Licht staat aan, hond ligt in de schuur dus stiekem hopen dat ze langs komen (zei de sadist in mij). Bij alle ingangen van het terrein hangen borden "verboden toegang" en "pas op voor de hond", dus dat zit wel goed.

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:04

Je hebt goede voorzorgsmaatregelen genomen, pas wel op voor morgennacht. Oud op nieuw is ook zo'n perfecte moment om iets te stelen. Moest je morgenavond niet thuis zijn, neem dan nog meer voorzorgsmaatregelen. En zet het best niet op het internet ofdat je morgen thuis bent of net niet, je weet nooit wie dat er hier meeleest ;)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:11

Brr klinkt eng. Gelukkig heb je honden, dat scheelt toch een hoop!
Hopen dat ze wegblijven :(:)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:20

En hoe is het nu? Nog weer gezien?
Neem in ieder geval zoveel mogelijk signalementen op. Zie je auto,s staan? Schrijf de kentekens op., Merk, kleur enzovoort,

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:56

Niet heel verkeerd bedoeld, maar wij hadden ook zo'n vrouw op de buurt en die kwam dan 's nachts in onze tuin en in die van de buren enzo.. Dat was echt heel eng, vond ik.
Toen hebben buuv en wij zo'n kikker aangeschaft van het tuincentrum, en als je daar langsloopt, dan begint ie te kwaken, die is 1 keer afgegaan en ze is nooit meer geweest :o
Effectief dinkje!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 09:04

Dat is ook een goed idee! Sinds het aanmaken van dit topic niks meer gehoord, maar ik vertrouw het nog steeds niet. Zadels etc. liggen dus ook nog steeds in huis :Y)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:06

Brr, rillingen lopen weer over m'n rug als ik dit lees. Heb een keer bij 't broertje van m'n vriendin op de kamer geslapen en toen is er ook achter in het huis ingebroken. Ze liepen toen de kamer waar ik sliep in, en het enige wat ik in de buurt had was m'n MacBook Pro, dus die heb ik naar de kop van één van de inbrekers geslingerd. Gelukkig raak en ze dropen af (waren met 2) met een hoop geschreeuw in het oostbloks. Politie geweest en nooit meer wat van gehoord/gemerkt. Staat wel een webcam voor elke toegangsdeur tegenwoordig met brandende lampjes als afschrikmateriaal :)

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:19

Op stal is ook een tijdje terug ingebroken snachts toen was het op heleboel plekken raak, ze hadden gereedschap enzo mee genomen ze hadden de auto achter in het bos geparkeerd en hebben alle draden door geknipt en zijn de stal in gegeaan overgens zit er wel een slot op die stal gelukkig niks van de paarden meegenomen maar ze zijn opgeakt en naar 2 dagen alweer vrij gelaten spullen voor het grootste deel terug

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:27

Zie dat je kort bij mij woont...
Ik woon dan wel op de 1e verdieping (boven winkels) maar toch...
Zal morgen even tegen de eigenaren van het paard wat ik rijd zeggen dat ze weer actief zijn...
Zadels e.d ligt daar altijd wel binnen.
Maar soms staat de auto+trailer aan de weg, kunnen ze ook zo meejatten als ze willen.
Paardjes staan in buitenstallen achter t huis, niet echt zichtbaar, maar brrr moet er niet aan denken!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 01:04

kim_hester schreef:
Zie dat je kort bij mij woont...
Ik woon dan wel op de 1e verdieping (boven winkels) maar toch...
Zal morgen even tegen de eigenaren van het paard wat ik rijd zeggen dat ze weer actief zijn...
Zadels e.d ligt daar altijd wel binnen.
Maar soms staat de auto+trailer aan de weg, kunnen ze ook zo meejatten als ze willen.
Paardjes staan in buitenstallen achter t huis, niet echt zichtbaar, maar brrr moet er niet aan denken!

Nou ik kon niet zien waar TS woonachtig is...

Maar Dedemsvaart is wel erg dicht bij de stal waar mijn paard staat..

Mijn zadel gaat nu ook naar binnen! :j

Afgelopen zomer hebben ze ook op stal ingebroken, maar toen hebben ze het schuurtje open gebroken.
Grasmaaier en heeeeel veel andere spullen mee genomen.

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 01:36

Niet in de kop van Overijssel maar in Enschede.
C, M, D en ik waren nij de verzorgpony's van C en M.
Het was iets van 2 maand geleden en rond 5 uur al donker.
Staat daar ineens een man in het weiland, C en D hadden het nog niet door maar M en ik wel dus wij zeiden daar staat een man. C zegt van echt niet en loopt alleen richting de plaats waar de man staat. Opeens komt ze terug gerent DAAR STAAT ECHT EEN MAN! Waarschijnlijk hoorde die man ons eant hij rende heel snel weg.
Sinds dien elke week wel weer wat, alle weilanden open, pony's lopen los enz.
Maar in de vakantie is het grote hek doorgeknipt (zit vast met groot hangslot) alle hekken open en waren alle pony's ontsnapt. Ze zijn allemaal terug gevonden op 1 na.
Nogsteeds staan alle hekken soms open, pony's staan op rare plekken en worden er spullen gestolen uit de trailer.

Ze zijn dus niet alleen bovenin overijssel bezig maar ook aan de grens met Duitsland.