Al vuurwerkschade?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Al vuurwerkschade?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 12:30

Ja, het is weer de tijd van het jaar, helaas... Maar goed, dat is dan maar zo, wat doe je eraan?
Alleen de schade, ik kan het gewoon niet begrijpen :n

Hier (dorp) is van de week in de winkelstraat een vuurwerkbom afgestoken. Gevolg: ruitschade aan drie winkelpanden en enkele bovengelegen woningen...
Daders waren uiteraard nergens te bekennen... Stoer hoor!

Hoe is het bij jullie gesteld?

Ik weet trouwens dat er meerdere vuurwerk topics lopen, maar dit gaat me dus specifiek om schade, vandaar los topic.
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 30-12-12 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje911

Re: Al vuurwerkschade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:34

Hier in het blok verbaas ik me er over dat de ruiten er nog in zitten. Schuifpui raam begon gister te trillen.
Weet wel precies wie het zijn en weet ook dat het illegaalis dus ze zijn voor de politie als iets gebeurt

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:36

ik moet zeggen,
tot nu toe nouwelijks vuurwerk gehoord..
nog geen schade,
maar dat komt morgen wel.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:51

hier een grote schroeiplek op m'n tuinset.... dankzij de buurkinderen.

Gelukkig kwamen m'n buren het eerlijk zeggen en hebben we afgesproken om het na O&N via de verzekering te regelen.....

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:56

Schade aan me ego...
Vlak voor een vriendin en ik ergens langsfietsten stak iemand een strijker ofzo af...
Vanavond en morgen maar ff met de auto dus haha

Verder gelukkig nog niks

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:06

Gister achterna gezeten door een paar scooter jochies die het leuk vonden om rotjes naar me te gooien. ;(

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:08

Nog geen schade hier. Was gister wel op buitenrit en een paar 'stoere' 12 jarige jochies vonden het heel grappig om rotjes naar mijn paard te gooien. Vind dat vuurwerk maar niks :n

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:09

Een kale kat van de stress en een prullenbak om de hoek ontploft....

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:10

Ik heb nog nergens last van, maar ik hoorde van een vriendin dat er jongetjes waren die rotjes naar haar hond gooiden. Zij heeft volgens mij de politie gebeld toen, hoe het is afgelopen weet ik niet..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:11

Uit de plaatselijke krant:

Citaat:
Bij een woning aan de Wijde Blick werden vrijdag door zwaar vuurwerk twee ruiten compleet vernield en raakte een auto beschadigd.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:13

Nog geen schade maar vrees met oudjaarsdag weer het ergste.

Gelukkig wonen wij redelijk afgelegen als weerhield dat er een stel jochies gisteren niet vanaf om een nitraat bij ons op het pad te gooien toen ze langs kwamen fietsen

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:15

hier is ergens in een flat onderaan een stuk uit de muur :P .. fijn hoor.
Laatst bijgewerkt door KM_Ris op 30-12-12 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:15

Ik hoop dat consumentenvuurwerk verboden wordt en dat er alleen grote vuurwerkshows gegeven worden door gemeenten georganiseerd. Ik ben het ook spuugzat, al die jonge schijtjochies die alles vernielen. Je moet nu bijna bang zijn om de straat op te gaan.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:23

De ouders moeten toch ook meewerken aan zoiets? Als je je 12-jarige kind met zakken vol vuurwerk op straat laat rondlopen?
(kinderen van 12 mogen eigenlijk nieteens vuurwerk kopen)

Ik was het nooit zo eens met een grote centrale show, maar aan de andere kant, als ik kijk naar de steden waar dat wel is, dan creëert het schijnbaar ook saamhorigheid, met zijn allen daar zo staan.
Hier was vroeger niks te doen, en toen gingen mensen op straat hangen en slopen. Nu is er elk jaar een succesvol feest. Houdt de mensen echt letterlijk van de straat :j

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:33

Suzanne F. schreef:
Ik hoop dat consumentenvuurwerk verboden wordt en dat er alleen grote vuurwerkshows gegeven worden door gemeenten georganiseerd. Ik ben het ook spuugzat, al die jonge schijtjochies die alles vernielen. Je moet nu bijna bang zijn om de straat op te gaan.

Of dat t pas 31 december sochtends t uitgegeven word en er veel strenger gecontroleerd word

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:34

Hier nog geen schade,
En ook bijna geen geknal gelukkig. Maar ik ben het eens met die shows, ik vind het gewoon vervelend dat mensen het leuk vinden om met rotjes naar mens en dier te gooien.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:35

Ik denk dat strengere controle beter zal zijn. Zodra het verboden wordt, zal er alleen maar meer uit België en Duitsland gehaald worden en die dingen zorgen juist voor de problemen. Schijnt dat er al 'rotjes' met dezelfde kracht van een handgranaat verkocht worden.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:36

Reneee_ schreef:
Ik denk dat strengere controle beter zal zijn. Zodra het verboden wordt, zal er alleen maar meer uit België en Duitsland gehaald worden en die dingen zorgen juist voor de problemen. Schijnt dat er al 'rotjes' met dezelfde kracht van een handgranaat verkocht worden.

Wauw dat is echt ziek man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:36

Knalt al goed hier, zover ik weet ng niks kapot *klopt af*

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:38

Reneee_ schreef:

zoiets gaat er hier vaak af, weet niet zeker of dat het is.. maar zo knoerthard !

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 14:41

Zullen we ontopic blijven en het bij de schade houden? Anders gaat het op slot vrees ik...

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:45

Ik heb hier al behoorlijk wat vuurwerk af horen gaan, maar ik heb nog nergens schade aan gezien. Houden zo!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:45

Nou ik ben dan wel benieuwd waar de schade vandaan komt.
Meestal geen Nederlands siervuurwerk, maar het kan wel: een pijl die omvalt en in een capuchon terecht komt....brrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:46

Schade.. Tja ik durf de straat niet meer op met oud en nieuw nadat er vorig jaar vuurwerk naar mij en een vriendinnetje werd gegooid. Dit jaar gelukkig nog niks meegemaakt, maar ik blijf wel binnen, of ik moet een stel bodyguards om me heen kunnen verzamelen :Y)

Ik hoor wel vaak van die knallen dat ik me kan voorstellen dat er een paar ruiten gesprongen moeten zijn..

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:52

Een gaatje in mn jas van een aansteeklontje :'( Maar dat was dan ook mijn eigen schuld :')
Ik ben gek op vuurwerk, ook afsteken enzo, maar illegaal, of dingen kapot maken, nee daar doe ik niet aan. Ik wacht ook altijd als er iemand langs komt met de fiets, auto, of lopend met de hond etc.
Gister ewl wat rotjochies van 10 gezien die rotjes naar een hond gooide, stond met mn telefoon in mijn hand ( die het niet eens doet :') ) en zei dat als ze daar nu niet mee zouden stoppen ik de politie zou bellen. En rénnen wat ze deden :')