Daarom ben ik nooit ziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Daarom ben ik nooit ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 00:43

http://www.hln.be/hln/nl/39/Lekker-Eten ... jden.dhtml

Citaat:
Bier in grote hoeveelheden consumeren kan helpen een verkoudheid te bestrijden en bij kinderen zelfs ernstige ziekten voorkomen, dat beweert een Japanse brouwerij op basis van wetenschappelijk onderzoek.

Een chemisch bestanddeel in hop, een ingredient dat brouwers gebruiken om bier een bittere smaak te geven, voorziet een beschermend schild tegen een virus dat ernstige vormen van een longontsteking en bronchitis kan veroorzaken. Dat beweert de Japanse Sapporo Brouwerij, zij onderzochten samen met wetenschappers aan de Sapporo Medical University het bestanddeel humuloon.

Zo ontdekten ze dat dit helpt het RS-virus (respiratory syncytial) in toom te houden. Jun Fuchimoto: "Dit virus kan een ernstige longontsteking en ademhalingsmoeilijkheden bij baby's en kleuters uitlokken. Er is momenteel geen vaccin beschikbaar.

Dit virus verspreidt zich in de wintermaanden, bij volwassenen kan dit symptomen van verkoudheden veroorzaken. In bier zijn de hoeveelheden van humuloon zo klein dat iemand ongeveer 30 blikjes bier moet drinken voor een virusbestrijdend effect merkbaar is. "We bestuderen nu of het mogelijk is om humuloon toe te voegen aan voedingsproducten of alcoholvrije producten. De uitdaging zit hem erin de bittere smaak aantrekkelijk voor kinderen te maken", aldus Fuchimoto. Humoloon zou ook de ontsteking verlichten die veroorzaakt wordt door de infectie van het virus.

Jilletje

Re: Daarom ben ik nooit ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 01:00

Hmmmm....dat verklaard idd een hoop!!! :') maar die 30bier, in welk tijdsbestek??? Daar doe ik ongeveer n week over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 01:11

*gaat proberen vermijden dan vriendlief dit leest*

Hij moet op dieet en hij verliest het snelst gewicht door bier te laten staan...

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 01:13

Nu ben ik gelukkig ook "bijna" nooit ziek en ik heb maar ooit maximaal 3 blikjes van elk met 5 % alcohol in mijn hele leven gedronken.
"De echte alcohol bier tenminste".

Moet toch ook wat in deze Sinas zitten die ik thuis regelmatig drinkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 01:19

In sinas als in versgeperst zit veel vitamine C, da's ook een goede buffer in de winter. Kippensoep heeft ook flinke afwerende werking en broccoli zit vol antioxidanten.

Heb in januari examen anatomie en dit soort dingen komen ook vaag aan bod in de leerstof (voor jullie me als freak bestempelen).

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 01:21

Maar vit.c word niet opgeslagen, het teveel plas je gewoon weer uit dus hoe kan dat dan een buffer zijn???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 01:23

Wat teveel is plas je uit en de rest gebruikt je lichaam dan toch? Het zal er toch wel iets mee doen, anders zou het een nutteloze vitamine zijn.

Zie me al komen aandraven op school met een pint in de hand "sorry meneer docent, voel me verkouden en dit is mijn medicijn..." :')

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 01:24

En nu? Iedereen z'n lever kapot zuipen! Lang leve de weerstand! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 01:27

Och dan vraag je toch gewoon een levertransplantatie? Is het enige orgaan dat zichzelf weer kan herstellen dus dat kan wel een keertje... Nee klopt, ze hadden er wel bij mogen vertellen hoeveel biertjes in welke tijdspanne. Al lijkt het uit de context van het artikel dat dat op best korte termijn zou moeten, anders gaan ze niet proberen om dat viruswerend spul eruit te filteren. Dan zouden ze gewoon 1 biertje per dag aanraden ofzo, heb je er ook 30 per maand.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 01:28

Jilletje schreef:
Maar vit.c word niet opgeslagen, het teveel plas je gewoon weer uit dus hoe kan dat dan een buffer zijn???

Vitamine C kan in hoge doseringen giftig zijn, het wordt niet direct verwerkt door je lichaam, in dat opzicht slaat het dus wel eerst op.
Er bestaan zelfs chemokuren in de vorm van extreem hoge doseringen vitamine C..
Gewoon elke dag een bepaalde normale voorgeschreven hoeveelheid is gezond ;) .
Overal waar 'te' voor staat, is gewoon niet goed ;) .

@Varekaj: Transplantaten genoeg.. 8)7 Heb helaas van dichtbij gezien dat iemand voor de 3e keer een nieuwe lever kreeg, zijn vorige twee had 'ie verzopen.. Je bent in Nederland, dus... gewoon omdat het kan! 8)7

Buiten dat: comazuipen is ook in! *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 01:34

Net daarom dat ik dat zei, was als sarcasme bedoeld. Had ik misschien wat moeten verduidelijken. Zie hier ook vaak genoeg jongeren die zich compleet KO zuipen, niet normaal. Onlangs op school een spreker gehad voor orgaandonatie en daarin kwam dat dus ter sprake, dat de lever het enige orgaan is waar je stuk af kan halen en dat het zich dan herstelt. Toen gilde ook iemand die opmerking door de zaal "als die zichzelf herstelt, waarom maken jullie dan zo'n drukte als wij eens lekker willen doorzuipen". Kon de spreker niet mee lachen aangezien die zelf een lever heeft gekregen toen ie jonger was...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 01:36

Ook typisch weer een man die een verkoudheidje onder ziek zijn schaart. :')

'' Dit virus verspreidt zich in de wintermaanden, bij volwassenen kan dit symptomen van verkoudheden veroorzaken.''

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 01:37

Hou mijn hart vast voor kinderen van halfgare die op basis van dit onderzoek concluderen dat alcohol goed is voor kinderen.... :n

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 08:19

Lottie84 schreef:
Hou mijn hart vast voor kinderen van halfgare die op basis van dit onderzoek concluderen dat alcohol goed is voor kinderen.... :n

Nou idd ja. Laten we ons allemaal lekker Korsakov zuipen. Dan weet je niet eens meer dat je ziek bent...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 09:34

[MW]--->[NM]

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:20

Rinske schreef:
Lottie84 schreef:

Nou idd ja. Laten we ons allemaal lekker Korsakov zuipen. Dan weet je niet eens meer dat je ziek bent...

_O- comazuipen voor peuters en kleuters...je hersenen gaan er van naar de mallemoer, maar hey... door de korsakov boeit je dat ook geen fluit meer, win win situatie <<) :')

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:32

NM > KH

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:33

Nuttig... na 1 berichtje wordt het weer verplaatst? :')

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 21:36

Scharrelkippenhok.....