Echt of nep....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wordt het een echte,of een nep boom?

Echt
450 (43%)
Nep
417 (40%)
Geen
163 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1030


_Evanne

Berichten: 695
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:25

WhySoWhite schreef:
géén :D Die hele kerst kan me gestolen worden :j


_/-\o_

Hier precies hetzelfde.

Daphne__
Berichten: 12462
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:28

Wij hebben een neppe staan :)

Afbeelding
Hij ziet er op de foto wel heel lelijk uit, in het echt is hij veel mooier :j

ZONNEbrill13
Berichten: 545
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Echt of nep....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 09:49

Wij hebben altijd een mooie grote tak boven onze tafel hangen met rode ballen en lichtjes.

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Echt of nep....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 09:51

Echte; omdat we die veel mooier vinden als een neppe :)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Echt of nep....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 09:55

Wij hebben een echte. En een echte hoeft niet uit te vallen. Moet je gewoon een Nordmann kopen. Ik zal streks effe een foto maken.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 09:58

idapaulien schreef:
Wij een neppe..Vanwege de kleine kinderen die anders de naalden eten.. Maar eigenlijk wil ik wel een echte die ruikt zo lekker. Misschien toch een echte dit jaar?! :)



Ik heb al jaren honden, een kat én kinderen! Maar WEL een echte boom, nep komt er hier niet in hoor!
Kwestie van een goede Nordmanboom kopen, opvoeden en de boom op een tafeltje iets hoger plaatsen. :D

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:01

Een echte, gisteren gehaald bij de Ikea voor 1€. Heb dit jaar voor het eerst een boom en toen ik gisteren ging googlen schrok ik wel van het 'gedoe'. Eerst een nacht op een koele plek, stukje van de stam afzagen aan de onderkant, dan in de woonkamer nog een dag acclimatiseren, dan pas de zak eraf, dan nog een dag takken uit laten zakken en dán pas versieren. Had me net zo verheugd op dit weekend de boom te versieren. Vrees dat hij toch vanmiddag al de woonkamer in gaat, stukje zagen, meteen zak eraf en dan vanavond versieren ;-).
Het is wel zo'n Nordman, en we hebben een standaard zodat hij water kan krijgen (eventueel plantenvoeding, dat las ik ook al ergens, kerstboomvoeding!) en dan zien we het wel, lijkt me dat maar weinig mensen 3 dagen geduld hebben voordat ze gaan versieren.

De hond van mijn ouders blijft ook altijd keurig van de boom af. Er liggen altijd pakjes onder en wat ze weleens doet is een pakje jatten, maargoed dan hebben we het ook over een ingepakte chocoladereep of over haar eigen pakje (ingepakte kluif oid).

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Echt of nep....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:06

Ik zou geen chocola onder de boom leggen, dit kan dodelijk voor een hond zijn!!!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:09

Citaat:
Kwestie van een goede Nordmanboom kopen, opvoeden en de boom op een tafeltje iets hoger plaatsen


Hoe voed je een boom op :D ??

Quinette

Berichten: 592
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: tegelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:10

n echte. Ooit wil ik wel n neppe, maar voor n mooie neppe ben je meteen zon smak geld kwijt...

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:12

Shirley schreef:
Citaat:
Kwestie van een goede Nordmanboom kopen, opvoeden en de boom op een tafeltje iets hoger plaatsen


Hoe voed je een boom op :D ??


Hup boom terug in je hoek :D

Ik heb ook huisdieren en kinderen. De jongste van het stel eet erg veel maar ik heb hem nog nooit aan de boom of de naalden zien knagen.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:14

Hier ook een echte, we hebben wel een nepperd maar die weiger ik op te zetten :+
Gisteren ook weer op jacht naar een boom, was érg weinig meer, nu hebben we een fair trade nordman staan. Duur, maar wel mooi vol en wijd vallend en dat wilde ik wel graag.

We hebben alleen geen stukje van de stam afgezaagd :o wel water gegeven in de houder.

Quinette, dat heb je er vaak binnen twee-drie jaar uit. Een echte is op lange termijn zoveel duurder. Maar ik vind een echte zoveel mooier en het hele huis ruikt gelijk naar denneboom :D dus hier hebben we het er toch wel voor over.

Pienie_

Berichten: 395
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Lekker thuuis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:17

Nep ! {:) Want de echte vallen uit -O-

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:48

Pienie_ schreef:
Nep ! {:) Want de echte vallen uit -O-


Niet als je een Nordmann neemt.

Mijn boompje (225 hoog)

Afbeelding

Siglos
Berichten: 269
Geregistreerd: 16-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:50

Een neppe, de echte zijn zo brand gevaarlijk! Die zijn na een paar dagen uitgedroogd en er hoeft maar een vonkje bij te komen en het is :evaw: huis :D

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Echt of nep....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:52

Nep, ik word ontzettend ziek van echte bomen. Letterlijk. :')

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:02

Siglos schreef:
Een neppe, de echte zijn zo brand gevaarlijk! Die zijn na een paar dagen uitgedroogd en er hoeft maar een vonkje bij te komen en het is :evaw: huis :D



Nee, zo'n synthetische nepperd is natuurlijk onbrandbaar?!
Er vliegen bij mij geen vonken door het huis trouwens en de tijd van echte kaarsjes in de boom is volgens mij al een tijdje geleden?

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:05

Shirley schreef:
Citaat:
Kwestie van een goede Nordmanboom kopen, opvoeden en de boom op een tafeltje iets hoger plaatsen


Hoe voed je een boom op :D ??



Ik heb daar een flinke opleiding voor gevolgd hoor! Geen boom die bij mij nog een naaldje laat vallen haha :+
Natuurlijk wel alles volgens de positieve trainingsmethode, anders krijg je ongelukkige bomen en dat willen we natuurlijk niet hebben met kerst hé? :D :D

Goof

Berichten: 28798
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:07

_Evanne schreef:
WhySoWhite schreef:
géén :D Die hele kerst kan me gestolen worden :j


_/-\o_

Hier precies hetzelfde.


En hier nog 1! :D

Overigens vind ik kunstbomen echt drie keer niks, als je een boom neemt, neem dan een echte lekker geurende boom :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:11

HalloDan schreef:
Ik heb daar een flinke opleiding voor gevolgd hoor! Geen boom die bij mij nog een naaldje laat vallen haha :+
Natuurlijk wel alles volgens de positieve trainingsmethode, anders krijg je ongelukkige bomen en dat willen we natuurlijk niet hebben met kerst hé? :D :D


Nou ik doe alles nog gewoon op de traditonele manier hoor. Ik dwing hem stil te staan met een easyfix kerstboomstandaard en ik heb hem opgetuigt met allerlei hulpteugels :j :+

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Echt of nep....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:14

Een echte en ook nog met echte oude glazen kerstballen, sommigen zijn meer dan een halve eeuw oud.

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:15

een nep boom.

een echte zou uit gaan vallen als mijn schoonmoeder hier binnen valt

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:20

Morganlefay schreef:
Een echte en ook nog met echte oude glazen kerstballen, sommigen zijn meer dan een halve eeuw oud.


Ik heb er een bol in hangen van voor de oorlog. Nog handgeblazen. Hij was rood maar nu is de verf er bijna helemaal af.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:07

NatasjavE schreef:
HalloDan schreef:
Ik heb daar een flinke opleiding voor gevolgd hoor! Geen boom die bij mij nog een naaldje laat vallen haha :+
Natuurlijk wel alles volgens de positieve trainingsmethode, anders krijg je ongelukkige bomen en dat willen we natuurlijk niet hebben met kerst hé? :D :D


Nou ik doe alles nog gewoon op de traditonele manier hoor. Ik dwing hem stil te staan met een easyfix kerstboomstandaard en ik heb hem opgetuigt met allerlei hulpteugels :j :+



Oeh nou, als dit dan maar géén reltopic wordt! :D

ivda

Berichten: 1014
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:14

Ik wil heel graag een echte, maar ouders beslissen...
Nep dus!