Echt of nep....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wordt het een echte,of een nep boom?

Echt
450 (43%)
Nep
417 (40%)
Geen
163 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1030


StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Echt of nep....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:42

Wij hebben voor het 3e jaar dezelfde echte boom. Weet alleen niet of we hem naar binnen halen of hem buiten laten en versieren met eten voor de vogels.

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Echt of nep....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:44

Hier wordt het een neppe.. Gaan we half november opzetten, ik vind wachten tot na Sinterklaas veel te lang :P

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:45

Waar scoor ik een mooie nep boom?
En hoeveel kost dat ongeveer?

dit jaar voor het eerst een kerstboom :)
woon namelijk nu net een jaar op mezelf, dus leuk leuk!

_AB_
Berichten: 3957
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:46

Een echte! Met kunststof ballen ivm jonge katten :)
Wanneer we m opzetten weet ik nog niet. Denk zodra de boeren in een of ander Buitendorp weer kerstbomen gaan verkopen. Of misschien 1 van de IKEA :)

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:49

Wij gaan dit jaar ook weer voor een echte.
Wel even kijken waar hij komt te staan, aangezien we verhuist zijn :')
Voor mijn schoonouders gaan we dit jaar op zoek naar een kleine kant-en-klare neppe kerstboom.
Schoonvafer haat kerstbomen en voorgaande jaren had hij er niet veel over te zeggen omdat wij er nog woonde dus er gewoon een kerstboom kwam. Maar dit jaar moesten we voor mijn schoonmoeder op zoek naar een compromis zodat zij wel de kerstboom zou hebben die ze zo gezellig vind, maar hij er niet zo'n last van heeft. Daarbij moest het makkelijk zijn om te pakken en op te ruimen en moesten de ballen er bij zitten omdat alle spullen die altijd gebruikt werden van mij en mijn vriend zijn :o

Dus we zijn tot een kleine kant-en-klare kerstboom gekomen. Nu nog een zoeken die betaalbaar is :j

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Echt of nep....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:52

Ik heb op nep gestemd, we hebben namelijk een grote neppe en een nog groeiende echte, de echte komt ook in huis te staan. Alleen die vervangt de grote neppe pas echte als ie nog wat groter is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:53

Ik wil eigenlijk een nieuwe neppe. Met lampjes geintegreerd. Iemand daar ervaring mee? Blijven die lampjes lang goed bijvoorbeeld?

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:12

SusanH schreef:
Ik wil eigenlijk een nieuwe neppe. Met lampjes geintegreerd. Iemand daar ervaring mee? Blijven die lampjes lang goed bijvoorbeeld?

Mijn ouders hebben er ook zo een.
Erg mooie boom maar door de geintregeerde lampjes is de boom niet altijd even makkelijk op te zetten of af te breken :o
Hoe de lampjes houden is moeilijk te zeggen, het wordt de derde keer dat we hem op gaan zetten.
Maar tot nu toe is er geen 1 kapot :)

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Echt of nep....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:14

Nep boom. Wij wonen op de eerste verdieping (schuur bevindt zich onder ons huis), waardoor ik anders het halve huis al vol heb liggen met naalden :')

DWitzel

Berichten: 374
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Re: Echt of nep....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:40

Een echte!! En zo groot mogelijk..... In de serre kunnen we een boom van ca 4m kwijt, die halen we al jaren bij een vast adres, wij gaan het bos in, lintje er om en dan zaagt de eigenaar hem met de kettingzaag om, in de paardentrailer mee naar huis. Hij staat meestal zo'n 3 weken binnen en gaat dan de houtwal in voor de beestjes. Nu al weer aan het rondkijken voor leuke nieuwe dingen om in de boom te hangen, koop elk jaar wel iets <|- <|- Tip, doe bij je echte boom zonder kluit een zakje snijbloemenvoeding, hij valt dan niet zo snel uit!!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:43

Ik heb helaas een nepboom. Kan steeds moeilijker aan een betaalbare echte boom met kluit komen. Ben aantal jaren geleden in het voorjaar tegen een erg mooi exemplaar aangelopen bij welkoop. Die moest weg ivm verbouwing. Heb hem toen voor 25% van oorspronkelijke waarde kunnen kopen. Was anders rond de 250 euro of zo :oo :roll:

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:44

Weer een neppe
Vorig jaar dienban de kwantum nog , dot jaar een "nieuwe"
Vorig jaar hebben mijn schoonouders een nieuwe gekocht na de kerst en wij hebben hun oude gekregen
Dus de kwantum boom is naar de kringloop gegaan

Reden voor nep is nog steeds allergie

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:03

DWitzel schreef:
Een echte!! En zo groot mogelijk..... In de serre kunnen we een boom van ca 4m kwijt, die halen we al jaren bij een vast adres, wij gaan het bos in, lintje er om en dan zaagt de eigenaar hem met de kettingzaag om, in de paardentrailer mee naar huis. Hij staat meestal zo'n 3 weken binnen en gaat dan de houtwal in voor de beestjes. Nu al weer aan het rondkijken voor leuke nieuwe dingen om in de boom te hangen, koop elk jaar wel iets <|- <|- Tip, doe bij je echte boom zonder kluit een zakje snijbloemenvoeding, hij valt dan niet zo snel uit!!

Waar doe je die snijbloemenvoeding dan?

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Echt of nep....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:16

Vorig jaar hebben we een neppe gekocht. Vind ik zelf erg jammer. Van huis opgegroeid met een echte maar vriendlief met nep. maar we hebben een hele mooie nepperd, achteraf had die ietsjes groter gemogen... maar zet hem op een mooi klein tafeltje en dat kan prima

Dit jaar wil ik bij de voordeur een echte in pot

DWitzel

Berichten: 374
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:53

M_D_H schreef:
DWitzel schreef:
Een echte!! En zo groot mogelijk..... In de serre kunnen we een boom van ca 4m kwijt, die halen we al jaren bij een vast adres, wij gaan het bos in, lintje er om en dan zaagt de eigenaar hem met de kettingzaag om, in de paardentrailer mee naar huis. Hij staat meestal zo'n 3 weken binnen en gaat dan de houtwal in voor de beestjes. Nu al weer aan het rondkijken voor leuke nieuwe dingen om in de boom te hangen, koop elk jaar wel iets <|- <|- Tip, doe bij je echte boom zonder kluit een zakje snijbloemenvoeding, hij valt dan niet zo snel uit!!

Waar doe je die snijbloemenvoeding dan?



In het water wat je bij de boom in de voet doet.....

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132060
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:03

Ho Ho Ho!
Het is alweer bijna kerst (nou ja, bijna dan he..... :D ) en dit topic staat op de lijst om in de komende dagen verplaatst te worden naar het eindejaarsforum PF (Prettige Feestdagen).