Nieuwe buren, draaaama. Veel ruzie. Geluidsoverlast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Nieuwe buren, draaaama. Veel ruzie. Geluidsoverlast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 01:49

We hadden de perfecte buren. Aan de ene kant een man van in de 80 en aan de andere kant een rustige vrouw met een rustige zoon. Een kleine terug getrokken familie. We hadden dus nooit problemen met de buren. Heerlijk.

En nu.. De vrouw en haar zoon zijn verhuisd en we hebben een jong stel met twee kinderen van ongeveer 2 en 5... En pffft, die maken me toch een ruzie! En dan vooral die vent. Die zit toch te schreeuwen.. Nu dus ook, om kwart voor 1 's nachts. Ik vind het niet zo'n ramp, maar het is vooral voor mijn vader van 76 die telkens niet kan slapen.

Afin, het begon eerst toen ze er net woonden. Toen zaten ze om middernacht nog te klussen en te timmeren. Ik ben toen na de derde avond aan de deur geweest, dat we liever niet hebben dat ze zo laat nog aan het klussen waren, want we hoorden alles. Hier luisterden ze wel naar en na 9 uur was het timmeren, bonken en weet ik veel wat over.

Daarna merkte ik dat de kinderen heel veel huilen. Vooral één, ik weet niet welke. Elke ochtend om 8 uur standaard en elke avond om 8 uur standaard. Dan wil hij niet naar bed ofzoiets, geen idee. Maar goed, daar heb ik niet over geklaagd, want tja, kinderen kunnen nu eenmaal huilen en soms kun je daar gewoon niet veel aan doen.

Maar daar bovenop komt dus al het geruzie.. Ze zijn nu al twee uur bezig.. En net ben ik (5 minuten geleden) aan de deur geweest of ze rustig aan wilden doen. De vrouw kwam aan de deur, bood wel haar excuses aan en zei letterlijk deze woorden "Hij is al de hele tijd aan het razen, ik krijg hem niet rustig, maar ik zal proberen hem zijn bek te laten houden." Hmm, oké. Ik haar succes gewenst en weer naar binnen gegaan. Daarna volgde nog veel harder geschreeuw en veel gebonk, alsof er dingen werden kapot gegooid.

En nu is het nog steeds niet stil. Ben in staat de politie te bellen voor geluidsoverlast.. Of zal ik nog eventjes wachten?

44Myrthe44

Re: Nieuwe buren, draaaama. Veel ruzie. Geluidsoverlast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 01:51

Politie bellen, zeker weten!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 01:51

Bellen. Waarom zou je nog wachten? Je hebt zelf gevraagd of het minder kan, dat gebeurd niet. Dan nu gewoon actie, dan heb je kans dat ze er over n half uurtje zijn. Of je moet zeggen dat je huisgelijk geweld vermoed, dan zijn ze er veel sneller...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 01:59

Ze zijn nu stil.. Dus ik denk dat ik niet meer bel. Of ze moeten weer beginnen.

Huiselijk geweld, ik weet het niet. Zij kan net zo hard schreeuwen als hem, maar hij is wel degene die het meeste schreeuwt. Hij scheld haar niet alleen uit, maar zegt ook dingen als "Je kan helemaal niets" "Alles is jouw schuld" "Dit kan niet zo langer" "Je bent niets waard" Enzovoort. Ook wel heel sneu.

Maar ik denk dat ik maandag gewoon een klacht indien bij de woningbouw. Zij hebben hun er immers ingestopt. Politie aan de deur zal denk ik nu niet veel helpen en de slechte relatie die we hebben met de buren, er zeker niet beter op maken.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 02:02

En ze beginnen weer, heb de politie gebeld.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 02:05

Half jaar geleden bij mijn vriend had ik dit ik ook. De buren hadden een onhandelbare zoon (21 jaar :n) en hier werden echt ruiten bij hun thuis kapot gegooid... Midden in de nacht, ik kom uit een vreselijk rustige buurt (aan beide kanten van mijn huis wonen 2 bejaarde mensen, dus nooit last) dus ik lig dan klaarwakker en ben dus gewoon super super bang.. Gelukkig woont hij daar niet meer

Ik zou dit idd ook ergens (anoniem) melden.. want het klinkt idd echt als huiselijk geweld..

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 02:05

ElineS schreef:

Heel verstandig wat zei de politie ? komen ze langs?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 02:07

ElineS schreef:

Verstandig +:)+

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 02:07

Ik vind het vooral sneu voor de kinderen. Goed dat je de politie hebt gebeld! :j

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 02:08

Tosca2 schreef:
Ik vind het vooral sneu voor de kinderen. Goed dat je de politie hebt gebeld! :j

Idd.. die kindjes zullen nu wel bang in bed liggen

Tuurlijk in ieder gezin is wel eens ruzie.. maar komop zeg al zoveel dagen achter elkaar

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 02:11

Lijkt mij echt vreselijk. Succes ts!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 02:11

M_hartje_M schreef:
Tosca2 schreef:

Idd.. die kindjes zullen nu wel bang in bed liggen

Tuurlijk in ieder gezin is wel eens ruzie.. maar komop zeg al zoveel dagen achter elkaar

Zielig als die kinderen inderdaad wakker zijn geworden van dat geschreeuw en gegooi met spullen van pappa en mamma.... Vind dat altijd zo wreed als ouders zo tekeer tegen elkaar gaan en kinderen dat kunnen horen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 02:14

De politie zou komen. Heb echter weer gebeld met dat ze nu stil zijn. Lichten zijn ook allemaal uit. Dus ze zijn eindelijk naar bed gegaan. Politie vond het daarom dan ook niet nodig langs te komen.. Maar zo snel er weer zo'n ruzie is, bel ik gewoon meteen. Ik heb nu te lang gewacht eigenlijk en de ruzie is voorbij.

Maar inderdaad, arme kinderen.. Heb je zulke ouders, bah.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 02:16

tja ik zeg maar altijd
iedereen kan is ruzie hebben en bv kids die huilen maar het moet niet elke dag zijn ....

Ik hoop dat je eruit komt met de buren

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 02:17

Goeie actie TS!

Mocht je nou het idee hebben dat je steeds net achter het net vist, neem het dan zo'n ruzie eens op met een voicerecorder op een telefoon of iets dergelijks. Daar kan je mooi mee naar de woningbouw en eventueel heb je ook bewijs voor de politie. Heb er zelf in ieder geval nog steeds spijt van dat ik die kans gemist heb toen mijn buren zo tekeer gingen.

Ongelofelijk vervelend zoiets, en inderdaad ook heel sneu voor die kinderen. Hou je taai en welterusten voor nu. ;)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 02:23

FirebirdM schreef:
Goeie actie TS!

Mocht je nou het idee hebben dat je steeds net achter het net vist, neem het dan zo'n ruzie eens op met een voicerecorder op een telefoon of iets dergelijks. Daar kan je mooi mee naar de woningbouw en eventueel heb je ook bewijs voor de politie. Heb er zelf in ieder geval nog steeds spijt van dat ik die kans gemist heb toen mijn buren zo tekeer gingen.

Ongelofelijk vervelend zoiets, en inderdaad ook heel sneu voor die kinderen. Hou je taai en welterusten voor nu. ;)

Mee eens! En ook namens mij weltruste! Ik hoop op een rustige nacht voor jou en je vader.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 02:37

Goed dat je toch gebeld hebt. Je weet nooit wat daar gebeurt en je kan t dan maar net voor zijn als er iets gaat gebeuren. En een stuk fijner voor jou en je vader uiteraard.
Welterusten!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 02:39

Goed idee FirebirdM. Ik ga sowieso telkens noteren wanneer ze ruzie hebben, met de tijden erbij. Politie adviseerde mij dat te doen.

Maar goed, rustige nacht word het verder wel. Ze zijn stil :)

En volgende keer als ze ruzie hebben, bel ik gewoon meteen. Er is in ieder geval nu wel een notitie gemaakt.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:01

Mijn moeder is toen geadviseerd steeds bij overlast te blijven bellen. Dan wordt er een soort dossier opgebouwd.
Zelf heb ik laatst ook voor de bovenburen de politie gebeld, ik durf niet bij hen langs, sindsdien geen overlast meer (politie is ook langs geweest).

Sterkte hiermee en hopelijk heb je nog wat nachtrust gehad :)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:46

Inderdaad blijven bellen. En als dit aan de gang blijft dan ook de kinderbescherming bellen. Heel ongezond dit voor de kinderen. Ik vraag me altijd af waarom zulke mensen bij elkaar blijven. Ga wat leuks doen met je leven.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:37

Gewoon blijven bellen inderdaad

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:40

nou dat is idd irritant. Ben benieuwd of ze vanaaf weer ruzie gaan maken...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:40

Ze komen toevallig niet hier uit oost of wel :+

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:44

Ik ken je verhaal deels; alleen dan nog een klein tikkie erger, de buurman is hier zelfs neergeschoten, maar ach dat terzijde. Goed dat je de politie hebt gebeld, en hoop dat je er nu een stuk minder last van krijgt, vooral voor je vader.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:49

de woningbouwvereniging doet pas wat als de politie een keer of 3 terecht is geweest. let daar wel op!
dat was tenminste zo bij onze overbuuv, de politie kwam daar telkens te laat zodat ze bij het 3e telefoontje haar zelf lastig begonnen te vinden!
grrr...kan daar nog boos om worden. uiteindelijk kreeg ze een nieuwe woning door een gezamenlijk ondertekende brief van een paar buren.
de lawaaischopper woont er nog en krijgt telkens nieuwe buren. inmiddels is de lawaaischopper ziek en denk dat de buurt binnenkort eindelijk zijn rust krijgt. niet door ingrijpen van de woningbouwvereniging maar door zijn dood..... :j

(maarja dan is het weer afwachten wat voor nieuwe huurder daar weer komt..)