wat is de tactiek van die paardenbeul??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:20

Laatst heb ik hier een profielschets van gemaakt. Om de simpele reden dat de dader nog niet gepakt is kan ik geen gegevens vrijgeven waardoor hij zijn zaakjes erger zou kunnen gaan maken of verplaatsen naar een andere keus van slachtoffers. Daardoor raakt namelijk het patroon in de war en kan hij niet meer gepakt worden.

hierbij enkele dingen:

- hij doet dit al jaren...

- hij verdooft ze en weet daar dus vanaf (dierenarts? slager?) iemand met verstand van medicatie dus

- hij kiest dieren die zich kunnen voortplanten en bij vorkeur nog dragend zijn ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:05

ShamalArabs schreef:

- hij kiest dieren die zich kunnen voortplanten en bij vorkeur nog dragend zijn ook.


Hij moet er dus verstand van hebben. Scheve mond
Misschien een veearts die ontslagen is? Verward

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:52

Sammm"]
[quote="griebels schreef:
In duitsland was idd in 95 en 96 ook zo iemand bezig, is het dezelfde?


Daar zat ik dus ook al aan te denken Scheve mond
[/quote]

Vastgezeten in het gevang in die tussenliggende jaren (relatie over o.i.d.) en weer aan het verminken geslagen? Ik sluit het niet uit... bah...

Wat ik alleen niet snap is dat de recherche niet d.m.v. sporenonderzoek wijzer kan worden wie de dader zou kunnen zijn. Er moeten toch schoen afdrukken in de blubber enzo te vinden zijn?

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:35

Sammm"]
[quote="ShamalArabs schreef:

- hij kiest dieren die zich kunnen voortplanten en bij vorkeur nog dragend zijn ook.


Hij moet er dus verstand van hebben. Scheve mond
Misschien een veearts die ontslagen is? Verward
[/quote]

ja daar zat ik ook al aan te denken.

*Je hoort toch wel eens van die dokters die ontslagen (en voor hogerberoep) moeten komen omdat ze hun werk slecht uitvoeren? Misschien is hij ook daarvoor ontslagen geweest.

*En over het idee van meerdere personen: het zou opzich wel kunnen, maar ik denk niet dat hij het met iemand over zijn daden gaat praten of gaat vragen om mee te doen. Of twee(of meer) mensen moeten 'spontaan' op dat idee zijn gekomen, wat me nogal sterk lijkt!
En een bende gaat denk ik ook niet het hele land af om die gruwelijke daden te doen Scheve mond

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:24

Waarschijnlijk hebben ze een van die kl**tzakken in duitsland gevonden! dit kwam ik tegen op een engelse site (het komt daar ook vaak voor blijkbaar)

In Germany, where there have been about 400 horse attacks since 1993,a former horse caretaker was arrested during the summer. He admitted attacking nine horses because of his hatred of women. The attacks bring a chilling reminder of Peter Schaffer's 1973 play Equus, where the main character,Alan, pokes out the eyes of horses, who for him represent love and sexual passion.

Dit is de link naar die site, blijkbaar neemt de politie in Engeland dit soort dingen iets serieuzer als hier Boos!
http://www.horsetalk.co.nz/fea/mutilate3.shtml

Ik heb het net helemaal doorgelezen, nog een paar quotes:

The breakthrough has come after one of the first convictions in Germany for "horse ripping", which has enabled psychiatrists to analyse the attacker's motivation. The convicted man had a history of abusing children.Similar lines of inquiry have not been possible in Britain, because noone has yet been convicted for attacking horses in this way.

The three year study is being backed by the British arm of the International League for the Protection of Horses, which hopes it will help secure convictions in this country.

The paedophile theory is also to be discussed at the first conference on horse mutilation, in Germany next month. The conference will be attended by psychologists and police involved in tracking horse attackers.


en nog wat:

"He had been an abuser of children and had a sexual motive for abusing horses. Little girls give a lot of love to horses and there istherefore a psychological connection with children. Paedophiles thrive on that tenderness shown by children and animals but there is also a sadistic side in that it gives them power. It's time we got the experts at one table to tackle the problem."

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:32

oke, ik snap het verhaal in grote lijnen Lachen

dus hij mishandeld paarden, en mishandelde kinderen.
Waarschijnlijk mishandelde hij paarden omdat dat een link legt met de kinderen, omdat veel kinderen van paarden houden?

Heb ik het zo goed begrepen?

Vreselijk is dat toch! maar dat is dan niet dezelfde man als die in Nederland die daden doet?

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:40

Suleika schreef:
oke, ik snap het verhaal in grote lijnen Lachen

dus hij mishandeld paarden, en mishandelde kinderen.
Waarschijnlijk mishandelde hij paarden omdat dat een link legt met de kinderen, omdat veel kinderen van paarden houden?

Heb ik het zo goed begrepen?

Vreselijk is dat toch! maar dat is dan niet dezelfde man als die in Nederland die daden doet?


Ik beweer niet dat het dezelfde is ! helaas lopen er meerdere zieke geesten rond op deze aardbol, maar blijkbaar is er in andere landen wel onderzoek naar het soort daders gedaan, ik ben benieuwd wanneer ze in Nederland eens de link gaan leggen Boos! of bijvoorbeeld besluiten die conferentie in Duitsland eens bij te wonen zodat ze daar van kunnen leren.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:45

Ik denk dat deze gek sexuele motieven heeft. Dat hoeft niet persé in connectie te staan met zijn jeugd ofzo, sommige mensen houden van bestiale sex. Alleen is het nou bewezen dat deze paarden verkracht zijn of niet?

Omdat hij er geweld bij brengt denk ik dat het toch een diepere oorzaak heeft. Misschien idd wel de link naar vrouwen. Ik vraag me af (misschien erg zieke gedachte) welke kleur de geslachtsdelen van de merries waren? Zou me niks verbazen als deze allemaal roze waren namelijk, ligt dicht bij het menselijke..

Dan zou het natuurlijk ook nog een vrouw kunnen zijn. Dat zou ook een reden van de verminkingen kunnen zijn omdat een vrouw niet kan verkrachten maar dit met andere voorwerpen moet doen. Misschien een vrouw die zelf verminkt is?

Kan je paarden trouwens verdoven met chloroform? Dus even laten ruiken en ze gaan neer?

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:50

ik vind het wel slim wat je geopperd hebt hoor esme! zou heel goed kunnen!

Maar de politie kan toch best makkelijk testen of er sperma in de schede van de merrie bevind? (tsss als ze willen dan Boos!)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:43

Is er nog nooit sprake geweest van mannelijke paarden die "aangevallen" werden?

En wie weet kicked die "typ" juist op de mensen hun verdriet en de media-aandacht?

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:05

sonjabelgium schreef:
Is er nog nooit sprake geweest van mannelijke paarden die "aangevallen" werden?

En wie weet kicked die "typ" juist op de mensen hun verdriet en de media-aandacht?


Hij heeft heeft alleen hengsten en rammen die nog "intact" waren gecastreert en verwond. Dit lijkt dus weer op een anti-voortplanting obsessie. Het lijkt erop dat hij nog in dienst is bij een kliniek o.i.d. omdat hij nog steeds aan gegevens kan komen en aan medicijnen. Het kan eveneens een assistent zijn. Hij werkt alleen en kent de meeste mensen waar hij komt omdat hij soms ook overdag toeslaat en dus weet wanneer ze niet thuis zijn. De politie onderzoekt niet naar verdovende middelen helaas. Er is wel een handschoen gevonden bij 1 van de eerste paarden die gepakt werden. Die is nooit onderzocht. Meer info daarover kun je ook vinden op www.zinloosgewelddieren.nl

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:12

ShamalArabs"]
[quote="sonjabelgium schreef:
Is er nog nooit sprake geweest van mannelijke paarden die "aangevallen" werden?

En wie weet kicked die "typ" juist op de mensen hun verdriet en de media-aandacht?


Hij heeft heeft alleen hengsten en rammen die nog "intact" waren gecastreert en verwond. Dit lijkt dus weer op een anti-voortplanting obsessie. Het lijkt erop dat hij nog in dienst is bij een kliniek o.i.d. omdat hij nog steeds aan gegevens kan komen en aan medicijnen. Het kan eveneens een assistent zijn. Hij werkt alleen en kent de meeste mensen waar hij komt omdat hij soms ook overdag toeslaat en dus weet wanneer ze niet thuis zijn. De politie onderzoekt niet naar verdovende middelen helaas. Er is wel een handschoen gevonden bij 1 van de eerste paarden die gepakt werden. Die is nooit onderzocht. Meer info daarover kun je ook vinden op www.zinloosgewelddieren.nl
[/quote]

werk jij bij de recherche ofzo?

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:17

Esme_27 schreef:
Omdat hij er geweld bij brengt denk ik dat het toch een diepere oorzaak heeft. Misschien idd wel de link naar vrouwen. Ik vraag me af (misschien erg zieke gedachte) welke kleur de geslachtsdelen van de merries waren? Zou me niks verbazen als deze allemaal roze waren namelijk, ligt dicht bij het menselijke..


Dat laatste paard was een bonte, dus de kans is groot

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:13

Ja _inge_ daarom dacht ik dat ook. Mijn paard is namelijk ook bont en bij haar is alles ook roze.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 02:10

je zal de dader toch in een bepaalde kring moeten zoeken denk ik ja. ook om het feit dat niet iedereen weet dat sedalin gewoon in de winkel te koop was.

goeie research ShamalArabs OK dan!

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:05

Het is een goed idee om zo met allerlij tips en ideeën te komen. Maar het blijft hier wel alleen op bokt staan, er gebeurt dus niks mee. Kunnen we dit niet naar de politie toe mailen of iets in die richting? Dat er iets met deze info wordt gedaan!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:16

In Balkbrug (overrijssel) is een bruine merrie "gepakt" als je logisch andenkt kan die geen roze geslachtdelen hebben (of het is een bijzonder geval) Maar datvind ik wel een sterk punt van je esme..
Ik vind het iig behoorlijk ZIEK als je zoiets in je hoofd haalt.... Misselijk (en het nog uitvoerd ook!!)

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:51

Sedalin zal hij niet gebruikt hebben. Ik las ergens dat er bij verschillende paarden sporen van injectienaalden waren gevonden.
Dit verkleind de groep van daders alleen maar.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 12:48

kunnen wij nou verder niks doen dan??
ik haat het om zo hulpeloos en afwachtend te wachten tot er weer wat gebeurd!!!!
ik wil helpen ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:36

diana schreef:
kunnen wij nou verder niks doen dan??
ik haat het om zo hulpeloos en afwachtend te wachten tot er weer wat gebeurd!!!!
ik wil helpen ofzo.


Ik ook!!! Ik wil wat doen!!!!!!!!!!! En Gerbenfroh ook!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:38

ik ook!!!!!!!!!!!!! Boos! ....

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:01

My Dominique"]
[quote="pferdtje schreef:
tja het blijft een raadsel maar ik denk idd ook aan een blanke man weinign sociale contacten (of contact gestoord) met of zonder psychiatrische stoornis die op zoek is naar de halve paarden wereld achter zich aan. OK dan!

Maar ik denk dat je het in je eentje ook kan doen halster touw erbij en je zet ze vast aan het hek ofzow en je kan er vanaf de zijkant bij (iedereen weet toch dat dat de veiligste plek is Verward )


jawel maar neem nou het laatste slachtoffer.
die werd midden in de wei gevonden.
zonder hek erbij (in de buurt) paard was ernstig gewond, dus zal niet nog doodleuk naar het midden zijn gelopen...
[/quote]

Als je een paard los laat en opjaagt rent het meestal wel weg kreupel gewond of niet als ze in het prikkeldraad hangen proberen ze toch ook nog weg te lopen? of vergis ik me nu?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 00:21

Tsja, ik blijf het heel erg lastig vinden om iets concreets te verzinnen. Ik mag ook aannemen dat de politie wel samenwerkt met paardenkenners?

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 12:22

Het moet iemand zijn die er verstand van heeft, want hoeveel mensen die niet veel met paarden van doen hebben, weten hoe je een paard met een injectienaald moet verdoven? Op welke plaatsen dat kan, enz...? En hoe kom je aan die medicijnen? Het is in ieder geval een behoorlijk gefrustreerd persoon. Wat mij opvalt is dat hij dus alleen de geslachtsorganen verminkt, wat iemand hierboven ook al zei: een anti-voortplantings obsessie? Misschien een assistent waarbij door zijn schuld een bevalling verkeerd is gegaan ofzo... Als door mijn schuld een merrie het leven zou laten bij een bevalling zou ik me ook behoorlijk poedersuiker voelen, en als je dan daarbij een zieke geest hebt... Vooral als het een merrie (of een veulen) is waar je veel om geeft.

Of, een heel ander idee: iemand die vind dat er teveel paarden zijn, en er zo voor zorgt dat ze zich niet meer kunnen voortplanten. En hoe onderzoek je zoiets? Zijn er bijvoorbeeld geen protestacties tegen iets wat met paarden te maken heeft geweest? Misschien dat je het in die hoek moet zoeken.

Is er geen verband te vinden tussen de paarden zelf? Of de plaatsen waar ze aangevallen worden? Behalve dan de dingen die we inmiddels allang al weten, bijvoorbeeld dat de geslachtsdelen verminkt worden en dat alleen paarden die zich kunnen voortplanten aangevallen worden.

Brainstormen met z'n allen!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 12:40

ik vraag me ook af of er ergens een patroon in zit, bijvoorbeeld data?