klachten site lightinthebox

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesNatas

klachten site lightinthebox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 20:59

Hallo,

Hopelijk staat mijn topic hier goed, anders mag het uiteraard verplaatst worden! :j

Ik heb een vraag. Ik ben vorige week op internet naar een jurkje gaan zoeken voor de feestdagen en toen kwam ik uit op de site lightinthebox.com. Het is een (dacht ik) Chinese of Amerikaanse site met kleding, accessoires etc. Het is een hele goedkope site, het jurkje wat ik wou koste maar 14 euro.(http://www.lightinthebox.com/nl/vrouwen ... 25559.html) Er stonde goede recensies over op de site, dus ik heb hem besteld, via paypal. Dit ging allemaal goed, het verzenden kostte 4 euro ofzo dus ook niet te veel. Dus ik had betaald en het geld is van mijn rekening afgeschreven ( 18 euro ongeveer dus).Nu kreeg ik een mailtje van lightinthebox dat mijn bestelling verzonden was en dat het 10 tot 20 werkdagen kan duren, omdat het uit een ander land moet komen. Prima, opzich.

Net wou ik even het jurkje dat ik dus gekocht heb, bekijken op internet en tikte lightinthebox in bij google.
Toen kreeg ik bijna als eerste kopje, klachten over l.i.t.b., meld hier je klacht, etc. allemaal dat soort sites. Ik dus meteen kijken en daar staan allemaal recensies van mensen die de kleding een paar maanden later pas hadden ontvangen of helemaal niet hadden ontvangen etc. Ook zeiden sommige mensen dat er, als de bestelling thuis aangekomen is, vaak nog meer kosten in rekening worden gebracht voor porto, verzending etc.

Op deze sites bijvoorbeeld kan je de reviews zien:

http://forum.viva.nl/forum/list_message/12496591
http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=1156
http://www.klacht.nl/light-in-the-box/

Hier een bericht van een ontevreden klant:

heb bij Light in the Box een camera gekocht voor iets meer dan €37, daar moest ik ruim €12 en iets meer dan €1 verzendverzekering voor betalen. Vandaag was ik niet thuis en lag er een briefje op de mat van UPS dat ik nog €21,63 aan COD kosten moet betalen bij aflevering.
Ik heb UPS gebeld om opheldering te krijgen. Zij gaven aan dat het douane, inklarings en transportkosten waren. Buiten het feit dat dit niet bij de aanschaf bekend gemaakt is, is de aanschafprijs dusdanig laag dat dit niet eens van toepassing is. De man van UPS wist mij te vertellen dat ze erg veel klachten en vragen over dit fenomeen bij Lightinthebox krijgen. Een oplossing wist hij ook niet. Ik heb Lightinthebox een mail gestuurd en wacht nu op een reactie.
Simpel gezegd betaal ik ruim €35 om een product van €37 te ontvangen, erg uit verhouding lijkt me.

Ik heb het uiteraard al bestelt, en wacht gewoon af, maar nu is mijn vraag, heeft iemand ervaringen met lightinthebox.com?

Groetjes Natasja

Prrrr

Re: klachten site lightinthebox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:05

Voor alle commerciële zendingen die een waarde vertegenwoordigen van boven de € 22,- en voor alle geschenken die een waarde vertegenwoordigen van boven de € 45,- betaalt u btw, douanerechten en inklaringskosten.

Voor een artikel van 37 euro moet je dus wel inklaren.

HorsesNatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 21:14

Oke bedankt, nee dat 37 euro was een voorbeeld. Ik heb een jurkje gekocht van in totaal zo'n 18/19 euro, hoef ik dan dus niks bij te betalen?

Groetjes

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:17

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:19

Mijn vader heeft daar zijn IP camera gekocht. Was 40 euro incl al het verzenden en beveiligd verzenden. Hij moest uiteindelijk 20 euro betalen wegens dat invoerrechten gedoe dergelijks.

Ik heb besteld bij miniinthebox, iets van 3,13 dus geen kosten.
Onder de 22 euro betaal je geen extra kosten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:23

Ik ken iemand die er besteld heeft, die was tevreden. Ik zou niet meteen in paniek raken, eerst even afwachten...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:20

sja, bij bestellingen uit het buitenland kunnen er extra kosten in rekening gebracht worden door douane (invoer etc) dat is niet echt de schuld van het bedrijf wat het verkoopt, maar wel banketstaaf als je het als koper niet weet...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:18

NM --> HTT