Geloof jij in evolutie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Clausch

Geloof jij in evolutie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 16:34

Happy16

Re: Geloof jij in evolutie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:36

ik weet het niet. er zijn tegenwoordig wel steeds meer bewijzen tegen de evolutietheorie. maar wetenschappers willen daar niets van horen...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:37

Nee, echt de grootste onzin die er ooit bedacht is vind ik. Mensen stammen af van apen, en als je heel ver teruggaat komen hun tot de conclusie dat alles is ontstaan uit een soort van 'soep'. Juist ja.. :')

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:38

Zo te lezen ben je bij een hele christelijke site terecht gekomen 'de aarde is tussen de 6000 en 10000 jaar oud'.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:40

Evolutie en oerknal hebben niet meteen iets met elkaar te maken en daar slaat ze de bal dus al volledig mis. Er is wel degelijk bewijs dag er zowel micro- als macroëvolutie plaatsvindt en heeft plaatsgevonden, anders word ik op de universiteit fout onderwezen. Jammer genoeg ben ik geen professor en kan ik niet zo gefundeerd beargumenteren waarom ze fout is, maar ik kan ben zeker dat ze hier op bokt mensen zitten die die kennis wel bezitten.

"mensen stammen af van de apen" wordt door geen enkele zichzelf respecterende professor zo gezegd hoor. Dat we een gemeenschappelijke voorouder kunnen hebben, dat dan weer wel. Maar de apen die nu leven zijn even geëvolueerd als de mensen die nu leven ;)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:41

Waar geloven jullie dan wel in?

Ik kan dit artikel eerlijk gezegd niet eens serieus nemen, de schrijfster noemt 3 dingen waarom de evolutie niet waar zou kunnen zijn, en noemt daar geen elke bron. Terwijl ze schrijft dat het bewezen is, ja prima kom maar met je bron dan.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:41

Zowel oerknal als evolutie, ik geloof ik beide niets van. ;)
Natuurlijk hebben beesten zich in de jaren aangepast naar hun omgeving, maar kom op; apen naar mensen?!

Wij hebben thuis het boek 'Wetenschap en de Bijbel'. Heel erg leerzaam en ik zal hem binnenkort weer eens lezen om mijn geheugen op te frissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:44

Nee,, ik vind het beide onzin :)

Endlessly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:44

Ik zit verbaasd de site te lezen. Dat evolutie er is, is toch logisch? De aarde is toch ook niet plat? :?
Ik vraag me hetzelfde af als _Micha_; waar geloven jullie dan in?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:45

Is dit een serieuze vraag? Die site stelt dat de aarde niet ouder is dan 6000 tot 10.000 jaar terwijl de meeste oude gevonden grottekeningen gemaakt door mensen al vele malen ouder zijn. Maar dat heeft echt niets met evolutie te maken.

Ik geloof zeker in evolutie, maargoed ik werk in de genetica dus je kan dan moeilijk tegen evolutie zijn. Alles wijst erop dat we gemeenschappelijke voorouders hebben met zo'n beetje al het andere levende op aarde :) We hebben zelfs stukken Neanderthaler-dna in ons genoom. En om het wat tastbaarder te maken: er zijn organismen op aarde die zo'n beetje evolueren waar je bij staat, waarom zou de mens dat dan niet kunnen over miljoenen jaren?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:45

Ik vroeg niet waar niet in, maar waar wel in? Maar ik neem dus aan dat je geloofd dat god de wereld geschapen heeft?

Edit: deze opmerking is voor matheno.
Maar nog steeds geldt mijn vraag waar geloven jullie dan wel in, hoe de mens is ontstaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:46

Ik geloof inderdaad dat de wereld door God geschapen is.
Ik heb nog nooit in de oerknal geloofd

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:46

Matheno schreef:
Zowel oerknal als evolutie, ik geloof ik beide niets van. ;)
Natuurlijk hebben beesten zich in de jaren aangepast naar hun omgeving, maar kom op; apen naar mensen?!

Wij hebben thuis het boek 'Wetenschap en de Bijbel'. Heel erg leerzaam en ik zal hem binnenkort weer eens lezen om mijn geheugen op te frissen.

dat boek heb ik ook gelezen :j heel duidelijk beschreven en geen moeilijk taal.

dit boek is het:
Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:47

Ik ben een absolute Darwinist. (en Atheist)

Voor mij is de evolutie een vaststaand feit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:47

inderdaad kom op apen naar mensen.. Voorzover je kennis over de evolutietheorie... Dat is nl. nooit beweert apen de voorouders van mensen.. Apen en mensen hebben een gezamelijke voorouder.. dat wordt er wel beweerd.

Je bent niet de enige, hoor. Hardnekkig misverstand. Maar het de moeite eens zijn als men er zelf er in verdiepen ipv anderen na te praten.

Dat boek wetenschap en bijbel heb ik toevallig ook gelezen. Helaas staan daar ook een hoop aannames en veronderstellingen in die niet kloppen, omdat de ‘theorie’ waar de schrijver zich op baseert verkeerd is begrepen. (en dus wordt verkeerd wordt weerlegd en uitgelegd) Mooie poging, overigs want er worden ook wel aardig wat ‘serieuze’ vragen gesteld, maar daar waar het echt spannend kan worden, gaat de schrijver hopeloos de mist in!

Ik vind de evolutietheorie aannemelijk, maar er ontbreken nog wel aardig wat gaten.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 09-11-12 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:49

Maar Matheno, wij zijn nooit apen geweest en dat beweert ook niemand. Ze apen die nu bestaan hebben niets te maken met ons, behalve dat er een gemeenschappelijke voorouder is geweest. Je gelooft dus ook niet dat de skeletten die in musea staan echt zijn? En dat wij daar van af stammen?
Je zegt het eigenlijk zelf aan: het aanpassen aan je omgeving is in sé gewoon evolutie, dus dat evolutie plaatsvindt is iets van alle dag. Mensen worden steeds groter, er ontstaan nieuwe genen die we terugvinden in ons DNA, dieren muteren naar nieuwe soorten onder verschillende leefomstandigheden.

De evolutietheroie is dan ook een theorie, geen feit. Voorlopig is dit de meest aannemelijke theorie die wordt aangenomen als het dichtst bij de "waarheid" liggend. Dat Darwin in zijn tijd al zover stond is ontzettend indrukwekkend, ondertussen is zijn theorie al meerdere malen bijgeschaaft omdat we steeds nieuwe dingen ontdekken.
De big bang theorie is nog iets anders en mag evolutie ook niet in de weg staan.

Stel nu dat er een "God" bestaat en zelf heeft besloten om de wereld te laten evolueren zoals hij nu is, een soort intelligent design dus, dat kan dus ook niet in jullie ogen?
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 09-11-12 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:50

Matheno, mensen stammen niet van apen af.

Mensen en apen hebben wellicht een gemeenschappelijke voorouder, maar hebben zich vervolgens in aparte richtingen ontwikkeld. Zie bijvoorbeeld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie_van_de_mens

Zo zijn er meer diersoorten die zich vanuit een gemeenschappelijke voorvader hebben ontwikkeld of die er in de loop der tijd heel anders uit zijn gaan zien. Een verre voorvader van het paard is bijvoorbeeld een dier dat niet groter was dan 30 cm: http://nl.wikipedia.org/wiki/Eohippus

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:50

Yep, geloof in evolutie :D

We delen 99% van ons DNA met Chimpanzees - zo anders, maar toch zo dichtbij.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:51

De aarde 6000-10000 jaar oud :roll: tuurlijk hoor...
Wat een slechte argumenten, zonder enig bewijs, komen in die tekst voor.
Ja ik geloof in de evolutie theorie, de oerknal kan ik zelf niet over mee spreken. Planeten en zonnestelsel moeten wel ergens door ontstaan zijn, maar hoe dat zit zullen we misschien nooit weten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:51

Ik heb altijd het idee...dat mensen en dieren altijd al bestaan hebben...Waar die waren in de tijd van de dino's dat weet ik niet. Want dino's zijn toch echt wel bewezen met genoeg overblijfselen. Maar ik kan me er niks bij voorstellen dat iemand de mensheid heeft gemaakt maar ook niet dat we van apen afstammen.

Wat dan weer wel zo is, is dat dieren zich blijven evolueren om zo te kunnen overleven.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:52

Maar als wij van de apen zouden afstammen(wat dus niet zo is) Wat dan nog?Wat zou het uitmaken? je bent wie je bent ongeacht wie je voorvaderen zijn.
Snap nooit zo goed wat daar erg aan zou moeten zijn.

Als ik naar mijn kinderen kijk denk ik altijd: hey,...aapies :D
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 09-11-12 16:55, in het totaal 3 keer bewerkt

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:53

Ja! Ik geloof in de evolutietheorie :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:54

Ik geloof in de evolutie theorie, ja.
Het blijft een theorie, maar wel een die zodanig is bewezen dat ik vind dat je ervan uit kan gaan dat hij juist is.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:54

Inderdaad Natasja, al stamden we af van de spitsmuis, dan hebben we dat toch maar mooi gedaan om zo groot te worden ;) .

Ik denk soms dat apen een nog veel puurdere soort zijndie minder achterdocht, jaloezie, nijd en work hebben als onze mensenwereld, dus ik voel me niet perse boven een andere soort staan, maar dat is iets heel anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:55