Degene die onder gecontroleerde omstandigheden zijn paranormale gaven kan aantonen, krijgt 1 miljoen dollar.
Derek Ogilvie heeft meegedaan, maar helaas is het niet gelukt.
Maar nu is er goed nieuws voor de Europese paranormaal begaafden, ze hoeven niet meer naar de USA.
In Brussel kan men nu meedoen aan een gelijke test, met als prijs 1 miljoen euro.
Naar aanleiding van een ander topic wat nu loopt, en waar in aardig wat mensen claimen dat ze een gave hebben, vraag ik me af wie er zich aan gaat melden?
Het zou toch fantastisch zijn, dat je met een talent/gave een miljoen kan winnen én dan ook nog eens eindelijk de wetenschap kan laten zien dat paranormale gaven wel degelijk bestaan en te bewijzen zijn.
En voor bijvoorbeeld mensen die aura's zien of met een wichelroede werken, zou het vrij eenvoudig zijn om iets op te zetten.
Of degenen die paarden (foto's) readen bijvoorbeeld.
Citaat:SKEPP, de Studiekring voor de Kritische Evaluatie van Pseudowetenschap en het Paranormale, reikt de Sisyphusprijs uit, ter waarde van 1 miljoen euro, aan wie kan aantonen dat hij over paranormale vermogens beschikt of claims hard kan maken die onmogelijk zijn volgens de huidige wetenschappelijke kennis. Dat meldt SKEPP in een persbericht.
"Enkel beweringen waarvan het resultaat objectief kan vastgesteld worden, komen in aanmerking voor de test", aldus SKEPP. "Elke test moet zo opgevat worden dat het resultaat duidelijk is en niet vatbaar is voor enige betwisting, of dat erover moet gestemd worden."
Enkele beweringen komen niet in aanmerking voor de test, waaronder beweringen van religieuze aard, beweringen over het beïnvloeden van het weer of klimaat, handelingen die gevaarlijk kunnen zijn voor de gezondheid, genezing van ziekten en gebreken en goocheltrucs.
De Sisyphusprijs is het resultaat van een samenwerking tussen Europese sceptische bewegingen. In de Verenigde Staten kunnen mensen met paranormale gaven beroep doen op de Randi prijs van 1 miljoen dollar (777.000 euro).
(meer info/bron)
http://skepp.be/sites/default/files/ske ... s_02_0.pdf
Welke begaafde Bokker gaat zich aanmelden?
Ik ben benieuwd