Overspoelt door positieve emoties, zo kan het ook...!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Overspoelt door positieve emoties, zo kan het ook...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:01

Je zult nu wel denken, huh? Nou zoals sommige misschien weten heb ik een heel zwaar jaar achter de rug en heb ik in een behoorlijke depressie gezeten. Veel huilen en emotioneel en niks lukte. Nu sinds 2 maanden zit ik in 2-daagse dagtherapie en dat is zwaar. In het begin merkte ik geen verschil maar nu merk ik dat ik uit mijn depressie ben gekrabbeld. Dat is zo fijn, niet meer down voelen, niet meer zo verdrietig zijn, niet meer niks kunnen. Maar nu, nu word ik de hele dag door overspoelt met positieve emoties... :')

Vanmiddag had ik een staarmomentje met een roodborstje, tranen in de ogen. Ik loop door een schitterende laan met mooie herfstkleuren, ontroerd. Gister een geweldig mooie stormlucht, ik word helemaal gek van enthousiasme en tranen in mn ogen. M'n kat kijkt me lief aan, tranen in m'n ogen, m'n vriend kijkt me lief aan, sterker nog hij ligt nu schattig op de bank te slapen, tranen in de ogen. Ook als ik over m'n liefde praat raak ik altijd ontroerd(nu ook, lordie!).
Is dat een nasleep van een depressie of ben ik gewoon zo gelukkig dat ik overal extreem van geniet? :')

arno8

Re: Overspoelt door positieve emoties, zo kan het ook...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:08

Heb geen antwoord op je vraag, maar wel tof dat je je tegen het slechter wordende weer in beter gaat voelen! Pas maar op dat je geen vleugels krijgt als het zomer wordt :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:26

Joo, ik heb werkelijk geen antwoord op je vraag, maar ik ben super blij voor je dat je weer zoveel beter bent gaan voelen!! ik ben heel blij voor je <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:26

Ladybird schreef:
Joo, ik heb werkelijk geen antwoord op je vraag, maar ik ben super blij voor je dat je weer zoveel beter bent gaan voelen!! ik ben heel blij voor je <3

Dank je lieverd, ik hoop dat jij je binnenkort ook weer wat lichter gaat voelen :)

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:27

Herkenbaar, toy toy toy *\o/* *\o/* *\o/*

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:28

Haha fijn dat het eindelijk goed gaat Jolien! Soms heb je dat, idiote huilmomentjes. Alles is mooi, alles is fijn, de hele wereld is eigenlijk gewoon geweldig! Het tegenovergestelde van je depressie, nu huil je van geluk! Maar ik denk, dat dat toch een stuk fijner moet voelen!
Hoera *\o/*.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:45

Goed bezig! Wat heerlijk voor je!

En ik heb het vaker gehoord, dat dit een reactie is op het 'uit de depressie komen'. Weet alleen niet of het bij iedereen zo is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:49

Ik ben blij voor je, dat het beter met je gaat, Joolien. Hou dat gevoel vast!! ;) +:)+

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:52

Geweldig meid, ga zo door! Mooi om te lezen, ik hoop dat gevoel ook mee te mogen maken...

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:53

Je bent niet toevallig zwanger? :+

en ik herken het compleet! Kan zo genieten van bomen en bladeren op het gras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:54

pniekepnak schreef:
Goed bezig! Wat heerlijk voor je!

En ik heb het vaker gehoord, dat dit een reactie is op het 'uit de depressie komen'. Weet alleen niet of het bij iedereen zo is.

Dank jullie wel :)
Ja en dat vraag ik me dus af, of dat gebruikelijk is? Zal t eens op de therapie vragen :)

Astaloca dat hoop ik niet :')

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:56

Als ik je woorden zo lees, ben je inderdaad goed bezig uit je dal te komen, en begin je weer te zien waarom je leeft, je leert weer te waarderen wat je hebt! Dat vind ik een felicitatie waard Jolien, heel goed van je!

Er zullen vast nog momenten komen waarbij je het toch nog even somber inziet, maar ook daar kom je dan weer uit, je hebt weer een lichtpunt in de duisternis van je depressie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:59

kleinvosje schreef:
Als ik je woorden zo lees, ben je inderdaad goed bezig uit je dal te komen, en begin je weer te zien waarom je leeft, je leert weer te waarderen wat je hebt! Dat vind ik een felicitatie waard Jolien, heel goed van je!

Er zullen vast nog momenten komen waarbij je het toch nog even somber inziet, maar ook daar kom je dan weer uit, je hebt weer een lichtpunt in de duisternis van je depressie!

Dank je. Het voelt ook heel fijn (komen de tranen weer :') ), maar ik realiseer me wel dat het nog wel eens terug kan komen. Ik ben iig niet meer overspoelt door verdriet en boosheid, dat is wel erg fijn hoor pfff!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:01

Weet je, alleen al dat je geroerd bent door mijn woorden zorgt ervoor dat ik ook emotioneel word. Mijn pb-box staat altijd open he, als je een keer een minder fijn moment hebt! :(:)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:02

:-)

Voelt goed om dit te lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:07

Herkenbaar :j

Soort overgangsperiode denk ik. Geniet ervan! Dat heb je denk ik wel even verdiend als ik het zo lees :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:13

Ik denk dat als je zo diep bent geweest, je écht heel erg kunt genieten van mooie kleine dingen die een gemiddeld mens niet eens meer ziet. Best mooi eigenlijk, soort cadeautje. Je leven wat "welkom terug" tegen je zegt en laat zien dat het allemaal wél de moeite waard is...

Welkom terug!

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 09:13

Fijn dat je je weer beter voelt, maar onthoud dat dit niet blijvend is.
Anders zal de klap omlaag dubbel zo hard zijn.

Het is normaal dat je ups en downs hebt, en hoe dieper je gezeten hebt, hoe hoe hoger de up ook is.
Maar net zoals die down niet blijvend is, kan die up ook niet blijvend zijn.
Als jij er vanuit gaat dat het dat wel doet, dan zal je weer dieper vallen omdat je dan niet 'beter' lijkt te zijn. (begrijp je wat ik wil zeggen?)

Dus hoe dan ook, welk gevoel je ook hebt, geniet ervan maar onthoud dat niets blijvend is. Niet het goede, niet het slechte.
Op die manier kan je gewoon genieten van het gevoel dat je hebt.
En ja, het zijn de kleine dingetjes die het doen, maar door alle rompslomp die je dagelijks te verwerken krijgt raak je dat soms wel eventjes kwijt, en kan je je dus evengoed de volgende dag weer ernstig K voelen.
Als je dat onthoud is het makkelijker om met dat dal om te gaan. :)

Maar voor nu; Fijn voor je, geniet ervan :)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 09:19

Al die vreugde en dat genieten was altijd bij je, maar heeft nu voor het eerst echt de ruimte.
Het is of je de wereld helemaal opnieuw ziet.

Als alles lange tijd alleen maar zwart lijkt, kan licht ineens zeer doen aan je ogen en knijp je je ogen dicht.
Je hebt het nu aangedurft om tegen het licht in te kijken en misschien ook eindelijk eens de rust om het te zien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 09:28

Sonja schreef:
Ik denk dat als je zo diep bent geweest, je écht heel erg kunt genieten van mooie kleine dingen die een gemiddeld mens niet eens meer ziet.

Klopt! Je waardeert de kleine dingen nu veel meer. Ik merk zelf dat ik veel tevredener ben met de dingen die ik nu heb. Vroeger was alles nooit goed genoeg. Nu wel en ben ik blij. Blij met mijn lieve paardje en haar grote warme neus, gewoon blij met kleine gebaren van vriendinnen, blij van een mooie omgeving en gewoon dankbaar voor de dingen ik wel heb. En niet meer kijkend naar anderen en wat ik niet heb.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 09:35

in een depressie vlak je bepaalde gevoelens uit, stop je weg. Klim je er uit komen die gevoelens weer meer op de voorgrond, alleen moet je hier weer even aan wennen omdat je het niet meer gewend bent. Tuurlijk heb je nu nog dalen die komen gaan of die je ineens overmand worden maar geniet zeker hiervan!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 09:38

Geweldig dat je (weer?) kan genieten van de kleine maar mooie dingen in het leven :D!
Ik denk dat dat in het algemeen veelste weinig gebeurd.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:08

ik herken dit wel, kom sinds een paar weken uit mijn depressie weg. flink emotioneel om het kleinate ding. zie ik mijn pony lkkr rennen in weiland krijg ik kippevel en tranen in mijn ogen.
sinds een aantal weken ben ik zelf weer wat vrolijker en daardoor ook een opmerking kreeg op het werk: je lacht weer, dat is goed!
uhm.. ja dankje, snik snik..

noets is blijvend idd, maar ik merk wel dat ik nu aterker aan het worden ben als ik mezelf weer uiy zo'n dal weet te sxhoppen. ik pobeer iedere dag rust in mijn hoofs te houden en te lachen en aan mooie dingen denken.
lukt het me effe niet? dan ben ik exht sjaggie en huilerig. dan ga ik ook weer negatief dwnken.
en ik weet dat dat geen zin heeft en denk iedere dag over mijzelf dat ik aterker ben dan wie dan ook en allea aankan. en vaak denk ik ookk: mijn rust is mijn kracht.(dit denk ik omdat ik dan heel ruatig in mijn hoofd ben en atapje voor atapje onderneem, en als mensen een opmerking plaatsten en ik dreig er verdrietig of kwaad van te worden den denk ik gauw deze zin. ik ben van nature al atil, mensen begrijpen me daarin niet. en dat ik ook zo rustig kan blijven (kijg er regelmatig een opmerking over) en wat voel ik me na die opmerking echt groeoen van trots! dat ik me weer weet rustig te houden)
ik vind het auper voor je dat het beter gaat! ik weet uit ervaring dat het zwaar is, je mag trots op jezelf zijn!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:12

*\o/*

Volgens mij ben je op het moment zo gelukkig dat je nog niet zo goed weet hoe je er mee om moet gaan. En dan ga je huilen van geluk.
Maar wat ubersuperfijn dat het goed gaat.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:49

Top! Heel knap gedaan. :) Dat heb je echt helemaal zelf gedaan, dus wees trots op jezelf en ga zo door! +:)+