Jan banketstaaf verandert vaker van naam.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij een gekke naam willen veranderen?

Ja.
12 (26%)
Nee.
4 (8%)
Alleen als het een heeeeele gekke zou zijn.
30 (65%)
Weet niet.
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 46

papagroom

Jan banketstaaf verandert vaker van naam.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 21:21

Zou jij je naam willen veranderen???

bron : Gazet van Antwerpen.

Citaat:
Nog nooit hebben zoveel mensen een aanvraag ingediend om hun naam te veranderen sinds 2005. 861 mensen dienden vorig jaar een aanvraag in. "Geen idee waarom dat aantal toeneemt", zegt Koen Peumans, woordvoerder van FOD Justitie.

Het aantal naamswijzigingsaanvragen steeg van 767 in 2010 naar 861 vorig jaar, goed voor een toename van 12,3%. Het totale aantal aanvragen, waarin dus ook wijzigingen in voornamen worden meegeteld, is wel lichtjes gedaald, van 1810 naar 1797 vorig jaar.

Marc Vanhalle (44), voordien Vanlulle, onderging ongeveer zes jaar geleden een naamsverandering. "Ik heb het niet zozeer voor mij gedaan, maar voor mijn kinderen. Zo kunnen ze door het leven zonder zich te schamen voor hun naam."

Uw naam veranderen doet u niet zomaar. "Er moet een goede reden zijn voor de verandering", zegt Peumans. Een naamsverandering kost 49 euro en de procedure duurt een tot anderhalf jaar.

Castro en Goedgezelschap

Namen die de afgelopen jaren veranderd zijn, zijn onder andere Castro, Islam, Casanova, Gay, Pot en Coco. Of wat dacht u van dit rijtje: Anus, Van poedersuiker, Van Reet en Deneuker. Nog enkele gewijzigde namen zijn Vendredi, Exter, Rot en Goedgezelschap

xSlvna

Re: Jan banketstaaf verandert vaker van naam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:24

Je moet maar zo een naam hebben, anus...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:26

"Hallo aangenaam kennis te maken Dick van Reet is mijn naam." _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:29

Ikzelf alleen als het een heel rare naam is, of ik gebruik de achternaam van mijn mannetje bij wijze van spreken. In dit geval zou ik die niet willen hebben overigens. Heb mijn eigen naam ook aangehouden na het trouwen. Mijn mannetje hoeft nu zijn achternaam niet meer te gebruiken omdat hij die van mij heeft aangenomen. Een stuk gemakkelijker dan officieel wijzigen.

Er zitten in het rijtje namen waarvan ik niet snap dat je die niet wil hebben. vendredi vrijdag op zijn frans, pot, van goedgezelschap. Niks mis mee toch?
Laatst bijgewerkt door karuna op 01-11-12 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:30

Pas stond zoiets nog in de telefgraaf e.d maar dat ging om voornaam - achternaam combinaties. Was een familie Pot die hun dochter Bloem wilden noemen. Dit werd geweigerd.
Maar kan me best indenken dat mensen met zulke achternamen als in de OP staat deze veranderd willen hebben ja!! Vraag me dan af hoe dat dan ooit ontstaan is.. hadden die woorden toen nog niet zo'n betekenis/link?

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:30

goedgezelschap klinkt eigenlijk wel positief toch hahah

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:31

Ik zal mijn naam wel willen veranderen ja, bij de gemeente hebben ze mijn huidige naam niet ingevoerd, zodat ik gedoemd ben om op papier 'Maria' te heten.. maar dat kost best veel geld.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:33

Hahahahah tja, in echte rare gevallen zou ik het ook doen hoor!
Een meisje bij mij in het leerjaar heet Butkutte van dr achternaam, daar zou ik ook niet echt blij mee zijn xD

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:35

Bo ter Ham, Connie Plassen... :=

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:38

Mijn buren heten Van Reeth :+ Zijn ook echt dombo's, het staat ze _O-

Edit. Een vriendin van me heeft een aantal jaren geleden haar achternaam laten veranderen naar die van haar moeder. Ze heette Dom :D

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:40

LibertyLucky schreef:

In vlaanderen betekend ''goedgezelschap'' volgens mij iets anders *D

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:45

Michellkuh schreef:
Ik zal mijn naam wel willen veranderen ja, bij de gemeente hebben ze mijn huidige naam niet ingevoerd, zodat ik gedoemd ben om op papier 'Maria' te heten.. maar dat kost best veel geld.

Dat ligt eraan, als het een fout van de gemeente is zijn ze verplicht om het kosteloos te wijzigen.
Bij mijn achternaam is het een jaar of 80 geleden fout gegaan bij de gemeente, toen werd er nog handgeschreven geregistreerd. door een onduidelijkheid is de laatste letter een y geworden ipv een i.
mijn opa was dus ineens met een y terwijl zijn bloedeigen broers met een i bij de gemeente stonden ingeschreven.
Mijn vader heeft dit een paar jaar geleden uitgezocht hoe dat zat en via de officiele weg weer laten wijzigen. heeft wat voeten in aarde gehad maar nu is het weer terug zoals het moet ( bij een gedeelte van de familie dan, de broers van mijn vader vonden dat niet nodig dus mijn eigen ooms en tantes en neven en nichten zijn nog steeds met een y en wij met een i)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:27

karuna schreef:
Er zitten in het rijtje namen waarvan ik niet snap dat je die niet wil hebben. vendredi vrijdag op zijn frans, pot, van goedgezelschap. Niks mis mee toch?

In Vlaanderen is "pot" een vulgair woord voor een lesbische ;) .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:30

Tsja zal in Nederland ook wel zo zijn, maar ik denk eerder aan een bloempot of een pot waar appelmoes inzit. De achternaam van mijn mannetje is in zijn geboorteregio een scheldwoord ook, voor mij dus absoluut niet. Zal misschien ook regio gebonden zijn.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:34

Ja, dat zal wel zo zijn. Maar ik kan me heel erg goed voorstellen dat vele "potten" de puberteit niet doorkomen zonder dat er toch wel een paar flauwe plezanten moeten zijn die duidelijk maken hoe je die naam nog kan interpreteren, en dat je dan je naam veranderd als je het daar moeilijk mee hebt :-) .

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:34

Lillian__ schreef:
LibertyLucky schreef:

Wat dan...?

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:38

Kwanyin schreef:
karuna schreef:

In Vlaanderen is "pot" een vulgair woord voor een lesbische ;) .

Niet alleen in Vlaanderen hoor :)
In Nederland ook.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:58

NM --> KH.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:32

Ik zou het alleen doen als het echt heel gek is, maar ik zou mijn naam nu niet willen verranderen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:37

Vivian__ schreef:
Lillian__ schreef:

Wat dan...?

Vrouwelijk goed gezelschap, denk ik hoor..! geen idee of dat echt zo is, maar Vlamingen hebben toch wat 'zachtere' woorden voor dat soort dingen, in Nederland zouden we dus gewoon H*er zeggen.

Promises

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:29

haha idd Bo ter Ham o i d
of Wilhelmina Connie Pot ; W.C. Pot :+