45 km wagentjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

oudaccountx

45 km wagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 20:36

Hoi hoi!

Vandaag moest ik naar stal, door die vervelende regen.. Ik met m'n uggs, regenbroek, dikke winterjas en sjaal om op de fiets gestapt omdat wij geen auto hebben, en naar stal gefietst. Op de heen weg ging het nog wel, maar op de terug weg naar huis regende het zo vreselijk hard.. Ik helemaal verzopen.. Die regenbroek en dure winterjas hadden niet geholpen helaas.
Totdat ik thuis kwam en ineens op een misschien raar, maar voor mijn gevoel een vreselijk goed idee kwam.. Ik zou voor mijn scooter rijbewijs gaan, en een 45 km wagentje kopen. Mijn moeder vind het vréselijke wagentjes maar ik vind het geweldig als er iemand in zo'n ding voorbij komt rijden. Mijn Opa heeft er altijd 1 gehad en ik was altijd de eerste die in die auto zat. M'n moeder ging nog liever lopen, hahaha :Y)

Wat vinden jullie daar nou van? Van die kleine 45 km wagentjes?

Goof

Re: 45 km wagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:37

Ik denk niet dat die dingen er zijn voor ieder meisje dat niet nat wil worden in de regen ;)

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:38

VERSCHRIKKELIJK (maar wel verschrikkelijk handig als het regent :p )

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:39

levensgevaarlijk.
Ding ziet er uit als een "volwaardige" auto, maar als je aan 70 of 80 per uur rijdt met een gewone auto, en je ziet een gewone auto voor je rijden, die uiteindelijk maar 45 per uur rijdt, dan komen die dingen plots héél vlug dichtbij.
Daarnaast zijn ze smal, windgevoelig, en als er iemand op je knalt ben je niks meer.
ik zou dan eerder opteren voor een scooter met een dak op
http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... AA&dur=261

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:40

Laten we zeggen dat het vrij overduidelijk is dat het merendeel van de mensen die daar in rondrijden, om wat voor reden dan ook geen normaal autorijbewijs hebben. Levensgevaarlijke rijstijl hebben de meesten. Als je er fatsoenlijk mee omgaat heb ik er geen enkel probleem mee, jammer dat ik die niet vaak tegen kom.

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:41

Duhelo schreef:
levensgevaarlijk.
Ding ziet er uit als een "volwaardige" auto, maar als je aan 70 of 80 per uur rijdt met een gewone auto, en je ziet een gewone auto voor je rijden, die uiteindelijk maar 45 per uur rijdt, dan komen die dingen plots héél vlug dichtbij.
Daarnaast zijn ze smal, windgevoelig, en als er iemand op je knalt ben je niks meer.
ik zou dan eerder opteren voor een scooter met een dak op
http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... AA&dur=261

:') :') Dat is gewoon een overdekte scootmobiel!

Ik vind ze wel grappig..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:41

Verschrikkelijk onveilig en irritant omdat de helft van de bestuurders de goede verkeersregels nog niet eens kennen, juist omdat je het autorijbewijs er niet voor nodig hebt. Daarbij wil ik niet weten hoe je uitziet als je daarmee een ongeluk krijgt, in zo'n koekblik. Je wordt constant ingehaald, als je al ingehaald word, want Duhelo heeft een goed punt. Ook met driehoek achterop is de zichtbaarheid vaak slecht.

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:42

ik vind ze gevaarlijk
er rijden in mijn buurt zeker 4of 5 zulke wagentjes rond

in de bebouwde kom okay niets op tegen
maar op 70 of 90 baan vind ik ze ronduit gevaarlijk

kom jij daar aan met je wagen
in eens een wagentje dat maar de helft doet van wat jij doet

zolang je ermee in de bebouwde kom rijdt allemaal goed mag je toch niet sneller
maar op snellere banen neen liever niet

edit: typo
Laatst bijgewerkt door danaderese op 29-10-12 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:43

Heerlijk, maar je wil er als het even kan niet mee op de N wegen komen (al mag je er wel op). Maar wat je ook wil je moet minimaal 16 zijn om er mee te mogen rijden, je zal dus nog 2 jaar nat regenen helaas.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 20:45

Goof schreef:
Ik denk niet dat die dingen er zijn voor ieder meisje dat niet nat wil worden in de regen ;)

Het gaat niet alleen maar om de regen, maar als je met een scooter rijbewijs ook zo'n 45km wagentje mag kopen zit ik toch liever droog en warm..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:45

tamary schreef:
Heerlijk, maar je wil er als het even kan niet mee op de N wegen komen (al mag je er wel op). Maar wat je ook wil je moet minimaal 16 zijn om er mee te mogen rijden, je zal dus nog 2 jaar nat regenen helaas.

je mag er toch alleen mee op wegen tot 50 km/u

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:46

Gianti schreef:
tamary schreef:

ik kom ze eigenlijk alleen op N wegen tegen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:46

Nee, ze mogen op de N-wegen, maar tenzij er een pak sneeuw ligt of er echt geen andere route is naar waar ik zijn moet kies ik kleinere wegen.

adesso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:47

hatelijk!!!
wij moeten voor ons rijbewiijs lessen nemen examen doen en zij voor dat 45km/u ding niks...
alleen maar gevaarlijk zijn op de weg?
heb al regelmatig gehad dat ze vlak langs mij en mijn paard afrijden
of da ze ergens rijden en je denkt ooh normaal autotje nee zo een stom ding

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:47

Ik ga er zelf ook mee naar school, maar I LOVE IT! <3
geweldig, je hoeft heerlijk niet te fietsen. scheelt me toch 2 uur op 'n dag! : )

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:48

Vreselijk die dingen, en gevaarlijk nog ook! lijkt wel of alle bestuurders van die dingen een cursus hebben gevolgd over hoe het niet moet.

Hier kom ik ze ook af en toe tegen op de N-zoveel, echt drama. Gevaar op de weg.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:50

ze kunnen 45, dus mogen op wegen tot maximum van 90 km/h...

ze mogen dus wel degelijk op 80 kmwegen maar vormen daar ook zeker wel een risico omdat ze maar de halve snelheid van gemiddelde verkeer hebben...

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:51

Deze autojes mogen toch helemaal niet op boven de 80 km wegen komen?

Regels zijn idd als een scooter voor zo een ding, dus het is inderdaad een idee !
Maar ja, in jou schoenen, 2 jaartjes doorsparen voor een ECHTE auto ;).

Geen idee trouwens hoe duur die dingen zijn, zou me niet verbazen als ze gewoon zelfde prijsklasse hebben als een 2e hands auto.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:51

NoekAa_

Wat doen bestuurders dan dat je dat zegt?

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 20:51

danaderese schreef:
Gianti schreef:

ik kom ze eigenlijk alleen op N wegen tegen

Officeel mag je er niet mee op de N wegen, nee. Lijkt me ook niet zo'n goed plan en durf het niet in m'n hoofd te halen om met zo'n ding de N weg op te gaan..

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:54

Ga maar vast sparen ;) een 2e hands, wat oudere auto, is goedkoper.. Zie ze staan vanaf 5000 euro. Edit: een 10 jaar oude voor 2200. Hebben ze ook een APK?

Ik vind ze gevaarlijk, ze rijden op fietspaden te hard en voor N wegen te langzaam..
Laatst bijgewerkt door Marieke_K op 29-10-12 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:55

Ze zijn prijzig in aanschaf, en duur in onderhoud, en ik vind het vreselijk als er zo'n ding voor me op de 80 klm weg zit. Vooral als het niet meteen herkenbaar is als een 45 klm-wagentje.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:56

Levensgevaarlijk; als zo'n 'auto' een ongeluk krijgt blijft er weinig van over.
Ik vind ze een prachtig hulpmiddel voor diegene die gehandicapt zijn. Maar zelfs voor de oude mensen die niet durven te autorijden meer vind ik ze doodeng. Met 45 km/h kun je nog flinke schade aanrichten.

Mijn buurvrouw heeft ook zo'n kreng en waarom? Ze kan haar autotheorie niet halen maar mag wel de weg op met dat ding. Ze heeft geen flauw benul van de verkeersregels (daarom is ze keer op keer gezakt voor haar autotheorie) en dat is echt doodeng :=

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:00

Desteney_ schreef:
Officeel mag je er niet mee op de N wegen, nee. Lijkt me ook niet zo'n goed plan en durf het niet in m'n hoofd te halen om met zo'n ding de N weg op te gaan..

Ze mogen overal waar tractoren ook mogen. ;)
Dus ook op 80 kilometer wegen, tenzij er een verbodsbord staat.

Levensgevaarlijk dus omdat je van veraf niet ziet dat het geen auto is en het verschil in snelheid dus behoorlijk! Wat mij betreft verbieden buiten de bebouwde kom!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:00

Even voor de duidelijkheid:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... motor.html

1. je hebt dus voor zo'n voertuig geen rijbewijs nodig.
2. er geldt een verzekeringsplicht. En daar komt het 'probleem' om de hoek kijken. Als je geen handicap hebt, wordt het voertuig niet verzekerd en kun je er dus niet mee rijden. Mijn dochter heeft een 45km scootmobiel. Zonder rijbewijs. Maar moest aantonen dat dit vanwege een lichamelijke beperking is.
3. je mag op 80 km wegen.