Waar moet ik dit melden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joukje_04

Waar moet ik dit melden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 11:23

Hallo,

Ik ben (nog steeds) een lid van Hyves, mede omdat mijn nichtjes het leuk vinden om berichtjes te sturen.

Gisteren gebeurde er iets raars en ik acht dit gevaarlijk voor andere meisjes.

Gisteren kreeg ik een vriendenuitnodiging van ene Yolande Bonouvrie. Zij nodigde mij uit een mail te sturen naar haar modellenbureau. Nu is mijn profielfoto niet duidelijk, dus ging ik haar via chat vragen stellen. Zij beantwoordde mijn vragen maar 'half'. Zo stelde ze mij gerust dat ik de perfecte lengte had (ik ben 1.68, iedereen weet dat dat de kort is om model te worden) en dat ik modellingtalent zou hebben (dat valt níet af te leiden uit mijn vage profielfoto!). Even later had ik het idee dat mijn vragen door een computer of iets dergelijks beantwoord werden, aangezien het taalgebruik dermate netjes was en de antwoorden op mijn vragen niet duidelijk, dat het totaal onpersoonlijk overkwam.

Ik heb uit nieuwsgierigheid een mailtje gestuurd met een ander e-mailadres (zou niet erg zijn als die zou worden gehackt). Ik kreeg binnen een minuut reactie, met daarin hoe het werkte: er zou auditie worden gedaan middels een webcam!! Dit lijkt me hoogst ongebruikelijk en de twijfels namen toe.

Ik heb het bedrijf proberen te googlen, maar ik vond niets.
Ik vroeg haar/het om een site, toen kreeg ik een Deense site (www.dreammodels.dk), terwijl er in de mail stond dat ze modellen zochten in Nederland en België. Dit riepn nog meer vraagtekens op.

Ik vond het raar om direct mijn gegevens te geven, dus ging ik doorvragen. Toen kreeg ik ineens als reactie dat ik blijkbaar geen model wilde worden (nee dat hoeft niet) en ze wenste mij een prettige avond. Ik heb haar op twee of drie manieren op een Kamer van Koophandel nummer gevraagd, maar er is niet gereageerd. Het bedrijf bestaat eveneens niet volgens google.

Toen ik haar net op ging zoeken, heeft ze mij waarschijnlijk als vriend verwijderd en kan ik haar niet meer vinden. Ze doet zich voor onder de naam 'Yolande de Bonouvrie en is 22 jaar.

Ik vind dit nogal gevaarlijk. Er zullen ongetwijfeld meisjes zijn die hier wel intrappen..
Ik heb inmiddels bovenstaand verhaal gemaild naar -denk ik- de organisatie van Hyves en hoop reactie te krijgen. Wat kan ik nog meer doen?

Courses

Re: Waar moet ik dit melden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:26

Priveberichtje rond je vrienden misschien?
Vaak zoeken ze via via vrienden zeg maar, dus dan weten ze tenminste hoe of wat.
Verder is het nu op Bokt zetten ook altijd handig, zodat meer mensen het lezen :)
Er gaan vaak van dat soort dingen rond, helaas trappen er nog steeds mensen in.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:27

Zou even polsen bij de politie!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:38

Aantal maanden geleden gingen deze berichtjes ook al rond.
Ik heb er toen ook 1 gekregen en ben er verder niet op ingegaan. Was toen ook een topic over.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:44

Hopelijk worden de kinderen die hierin (zouden kunnen) trappen, goed in de gaten gehouden door hun ouders ;)

Verder idd melden bij hyves ( al denk ik weinig nut gezien dit soort mensen toch wel altijd een manier vinden)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:45

Ik heb hier wel vaker van gehoord, geloof dat er gewoon vieze mannetjes achter zitten, waarom denk je dat je 'auditie' moet doen via de webcam...?

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:46

Suus__ schreef:
Ik heb hier wel vaker van gehoord, geloof dat er gewoon vieze mannetjes achter zitten, waarom denk je dat je 'auditie' moet doen via de webcam...?

Volgens mij was zoiets toen een keer bij sbs6 op deze manier met de webcam.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:48

gadverdamme. zeker van die viezer mannetjes |o vvoor de webcam. auditie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 16:54

Ja en even melden bij hyves zelf he!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 20:58

Klopt, melden bij de site zelf :j

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:07

Jeetje, wat raar! Ik zou inderdaad even een melding maken.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:09

Ik ben precies zo ook gevraagd. Zit alleen nu midden in het gesprek.. ze maakt wel typfoutjes en stuurt een site uit België. Ik woon in Nederland. Ik ben 13 jaar. Heb wel een duidelijke profielfoto's. Communicatie is via Hangouts. Ze is nogal ongeduldig.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:14

Weidemaatje schreef:
Ik ben precies zo ook gevraagd. Zit alleen nu midden in het gesprek.. ze maakt wel typfoutjes en stuurt een site uit België. Ik woon in Nederland. Ik ben 13 jaar. Heb wel een duidelijke profielfoto's. Communicatie is via Hangouts. Ze is nogal ongeduldig.

Oef melden bij google kan dat?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:16

Oud topic...

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:18

kleinvosje schreef:
Oud topic...

Ja ik dacht sl hyves? :')

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:36

@kleinvosje: Weet ik, maar het gaat over hetzelfde onderwerp precies. Dus ik reageerde even snel.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:12

Ik heb gekozen het niet te doen.