Een krot omtoveren in een gezellige meisjesplaats? TIPS!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lotte_horses

Een krot omtoveren in een gezellige meisjesplaats? TIPS!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 18:07

Hoi bokkers!

Ik en mijn zus waren gisteren aan het zagen dat we het tuinkot (dat niet gebruikt word) willen vernieuwen en inrichten tot een gezellige plaats waar we met vriendinnen ons kunnen afzonderen en slapen :)

Tot mijn verbazing zei mijn moeder dat het mocht, MAAR dat we het helemaal zelf moesten doen (als het echt niet lukt zal ze wel een beetje helpen hoor :D)

We hebben een budget van 400€ gekregen, waar we echt alles mee moeten doen.

Het kot is al zeer oud en het zijn gewoon een 4 betonnen muren met een golfplaten dak en een rotte houten deur. Aan de binnenkant staat nog zeer veel rommel en een paar rotte houten plankjes.

Dus er moet nog zeer veel gebeuren!

De elektriciteit gaan we onder de grond steken (60cm diep).
De binnenkant gaan we met isolerende (liefst zo dun mogelijke) platen bedekken. Welke zijn het beste?
Voor het dak zijn we er nog niet helemaal uit. Zouden we een binnendak zetten? Gewoon met van die bussen waar islolerende schuim de randen dichtspuiten (door de golfplaat, kan je tussen de golven recht naar buiten kijken)? Of gewoon een heel nieuw dak op leggen?
We gaan ook een nieuwe deur moeten kopen.
De meubeltjes gaan we proberen 2dehands te vinden, en de verwarming word een elektische kleine verwarming.
Het is echt niet groot! (zal straks ook even meten)

Voor de inrichting gaan we gewoon matrassen kopen (2dehands vind ik niet echt proper :+ ) die we op de grond willen leggen en dan kussens tegen de muur.
En voor de rest nog een schattig tafeltje en misschien ook een zeteltje/poefjes
Hebben we dan nog iets over het hoofd gezien

De bedoeling is dat we er echt een tienerkamer van maken. Die lekker meisjesachtig word, gezellig en knus.

Hebben jullie ideeën, voor het verbouwen , inrichten, de kleure verf/behangpapier?
Echt alle tips zijn welkom! (maar zo goedkoop mogelijk!)

Ik zal straks nog foto's proberen te maken en zal die er dan opzetten.

Lisse

Re: Een krot omtoveren in een gezellige meisjesplaats? TIPS!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:09

ik dek niet dat je er met 400 euro gaat komen miss foto

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:25

ipv matrassen op de grond bedbanken kopen.. evt 2e hands. die kun je uitklappen. of inklappen tot bank..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:44

Ik denk dat je alleen al met de aankoop van een aantal nieuwe matrassen meer dan 400 euro kwijt bent := Foto's ter verduidelijking hoe het nu is zouden het wel makkelijk maken, dan is het prettiger inschatten wat er moet gebeuren en of je dat gaat redden met je budget.

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:47

Hoeft niet, ik denk dat je bij Ikea nog wel een paar leuke spullen kan vinden...

Matrassen hebben ze er trouwens al vanaf 50 euro.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:48

Op marktplaats staat het vol met leuke slaapbankjes, is dat geen idee?
Qua verwarming kun je beter een tweedehands oliekacheltje zoeken denk ik.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:50

eerst checken of het dak waterdicht is, anders dat dus repareren/vervangen
verder een pot verf tegen de muur,
op marktplaats of gratis op te halen kijken voor goedkope bank en een stoel, tafeltje etc etc , je kunt echt voor heel weinig geld meubels heel dichtbij vinden :j
eventueel nog een pot verf om meubeltjes te verven
spiegel of fotolijstjes van de xenos en de action tegen de muren , action heeft trouwens sowieso veel goedkope dingen om in te richten,prulletjes, plaids, kussentjes, kleedjes, theelichtjes, vaasjes etc etc ook verf etc is daar goed te doen .

op die manier kun je echt wle budget de boel leuk krijgen

maar zou eerst de basis goed zien te krijgen, dus waterdicht, kijken of je de deur nog kunt redden/repareren, verf tegen de muur en eventueel een stuk zeil op de grond (restje van bij de leen bakker) en daarna via MP op zoek naar gratis/goedkope meubeltjes
en daarna naar de action om wat leuke dingen voor aan de muur etc

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:50

Wat een gaaf project! Denk ook even aan iets om het te verwarmen. Anders wordt alles klam en kan je er in de winter niet zitten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:51

als je er in de winter zit kun je met een handvol waxinelichtjes in houdertjes/glaasjes ook al snel de boel warm hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:51

ik zou geen matrassen kopen, handiger is een bedbank, maar als je toch de helft van het ''krot'' gaat vervangen, kun je dan niet beter het hele ding platgooien en er een blok hut neerzetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:53

als je er elektriciteit in gaat maken kun je zo'n kachel neerzetten die je in het stopcontakt kunt doen...

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 19:08

Ik weet dat het budget zeer laag is.
Ik weet ondertussen dat mijn opa nog een aantal deuren heeft staan die weg moeten dus dat hebben we al. :)
De buitenkant gaan we gewoon laten, want dan komen we er zeker niet :)

De foto's:

Dit is wat je van in de tuin ziet.
Afbeelding

De achterkant.
Afbeelding

De deur, waaraan je kan zien dat die vervangen moet worden (ook het hout ernaast gaan we vrees ik moeten vervangen.)
Afbeelding

En dan de binnenkant... De rommel gaan we ergens anders zetten (in de bijkeuken die er nog slechter aan toe is :+ ), of naar het containerpark doen
Afbeelding

De binnenkant.
Afbeelding

Rechts naast de deur, dit hout ziet er ook niet meer goed uit :(
Afbeelding

Rechts vanachter
Afbeelding

Links vanvoor.
Afbeelding

De linkerkant en linksachter
Afbeelding

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:11

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:15

Leuk zeg! Idd is de verf van de Action erg goed; 5 euro per pot. Heb mn staanders ermee geverfd en die staan al een jaar in weer en wind buiten, nog steeds super! :j
Ik vind het wel leuk om dit even te volgen, vind dit soort dingen altijd heel gaaf!

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 19:20

Sonja_vR schreef:
eerst checken of het dak waterdicht is, anders dat dus repareren/vervangen
verder een pot verf tegen de muur,
op marktplaats of gratis op te halen kijken voor goedkope bank en een stoel, tafeltje etc etc , je kunt echt voor heel weinig geld meubels heel dichtbij vinden :j
eventueel nog een pot verf om meubeltjes te verven
spiegel of fotolijstjes van de xenos en de action tegen de muren , action heeft trouwens sowieso veel goedkope dingen om in te richten,prulletjes, plaids, kussentjes, kleedjes, theelichtjes, vaasjes etc etc ook verf etc is daar goed te doen .

op die manier kun je echt wle budget de boel leuk krijgen

maar zou eerst de basis goed zien te krijgen, dus waterdicht, kijken of je de deur nog kunt redden/repareren, verf tegen de muur en eventueel een stuk zeil op de grond (restje van bij de leen bakker) en daarna via MP op zoek naar gratis/goedkope meubeltjes
en daarna naar de action om wat leuke dingen voor aan de muur etc

Bij mijn weten is het waterdicht (miss enkel aan de deur niet), Het is wel niet vochtdicht maar dat willen we zeker zo maken!
We gaan volgens mij wel gyproc of zo tegen de muren moeten zetten, want anders wordt er te veel energie gebruikt om te verwarmen.
Is tapijt op de grond een goed idee?
In de action gaan we zeker ook kijken, net zoals ikea, en MP.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 19:25

Frederieke_ schreef:
als je er elektriciteit in gaat maken kun je zo'n kachel neerzetten die je in het stopcontakt kunt doen...

Dit waren we van plan,
2dehand heb ik het al zeer goedkoop gezien.
Slaapbanken zijn een leuk idee, ik weet alleen niet of dat zo'n goed idee is voor in zo'n kot. Ik was eerder aan het denken om een antal matrassen vanachter op de grond te leggen en dan tegen de muren kussen ofzo te leggen. Je kan er dan ook gewoon op zitten om te babbelen.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 19:29

carmenbrum schreef:
Leuk zeg! Idd is de verf van de Action erg goed; 5 euro per pot. Heb mn staanders ermee geverfd en die staan al een jaar in weer en wind buiten, nog steeds super! :j
Ik vind het wel leuk om dit even te volgen, vind dit soort dingen altijd heel gaaf!

Ik wist niet dat ze dat ook in de action verkochten. Daar zal ik zeker eens naar kijken!
Het nadeel is de dichtbijzijnde action is een half uur rijden en dat is niet zo een grote. Dus ik ga eens verder weg moeten gaan kijken.

Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden met foto's enz. We gaan proberen er in de herfstvakantie aan te beginnen. :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:39

Leuk project!! Ik ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen!

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 19:39

ik ook! :D

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:51

Leuk! Wij hebben laatst thuis het schuurtje opgeknapt, vooraf wilde ik er nog niet dood gevonden worden, maar toen het klaar was zei ik al dat het best een 'slaapkamer in de tuin' kon zijn.

Misschien is het een idee om wat tapijttegels te halen. Er moet wel een laagje plastic/folie onder tegen optrekkend vocht, maar dan doet het meteen heel anders aan. En op de grond op matrassen zitten zal waarschijnlijk tegenvallen omdat de grond erg koud zal zijn. Maar er is vast ergens een tweedehands bed dat je kan gebruiken!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:57

Goh leuk dit !!! Ik hoop dat je hier updates gaat plaatsen :j
En inderdaad, bij de action hebben ze erg leuke spulletjes ( en verf ), verder zou ik ook gewoon marktplaats in de gaten houden voor allerlei spulletjes!

Ben alleen wel bang dat het enorm koud is in de winter, misschien een mogelijkheid om de boel toch te isoleren?
Dat scheelt echt veel en ga je erg blij mee zijn denk ik.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 19:59

Ik wil het zeker isoleren!
Maar wat kan ik het beste gebruiken dat niet veel plaats in neemt en goedkoop is?
Toevalig geen handige Bokkers die hier ervaring mee hebben? :D

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:04

Toen ik nog bij mijn schoonvader woonde, hebben wij zijn schuur ook opgeknapt (en dus geïsoleerd ), we hebben tempex als isolatie materiaal gebruikt.
Hoeveel dit kost weet ik niet, we hadden dit gekregen.
Wellicht is dit spul ook op MP te vinden?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:08

Hoe je hout er uit ziet zegt niet alles, keertje schrapen/prikken met een schroevendraaier en kijken of het enkel een keertje nat geweest is of al flink weggerot. Met optrekkend vocht (en dat zal je echt hebben/krijgen) wil je niet zo op de grond zitten, zelfs niet op een matras of kussen. Pallet er onder (soort japans bed effect) helpt al een boel, wel pallet schilderen/beitsen ivm het vocht. Qua isolatie zal je een soort moeten gebruiken die geschikt is voor vochtige ruimtes en daaroverheen iets van multiplex maken zodat je het kan schilderen en het niet stuk gaat.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 21:20

Bedankt voor de tips die jullie al hebben gegeven.

tamary schreef:
Hoe je hout er uit ziet zegt niet alles, keertje schrapen/prikken met een schroevendraaier en kijken of het enkel een keertje nat geweest is of al flink weggerot. Met optrekkend vocht (en dat zal je echt hebben/krijgen) wil je niet zo op de grond zitten, zelfs niet op een matras of kussen. Pallet er onder (soort japans bed effect) helpt al een boel, wel pallet schilderen/beitsen ivm het vocht. Qua isolatie zal je een soort moeten gebruiken die geschikt is voor vochtige ruimtes en daaroverheen iets van multiplex maken zodat je het kan schilderen en het niet stuk gaat.

Dankje voor de tip, dat zal ik eens uittesten! En Dat pallet is ook een super idee!