verliefd?? Wat is dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 10:20

Pinky_girl schreef:
Niets zo graag doen als tegen hem aan liggen en zwijgen (en zo in slaap vallen).


Kenmerkend voor de vrouwenverliefdheid, volgens mij.
De man valt ook wel (als een blok) in slaap, maar niet
voordat... enz. (de puntjes vul ik niet in; anders wordt Bart weer Boos Haha! )

Schijnheilig

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 10:59

Romkabouter schreef:
Als je verliefd bent dan weet je dat.
Soms denk je verliefd bent, maar verwar je genegenheid en vriendschap met verliefdheid.
Dat komt omdat genegenheid en vriendschap ook een vorm van liefde zijn. Als je er over na moet denken of je verliefd bent op een bepaald persoon........ dan ben je het niet Lachen

.
oke wat een goeie! maar dan? waar ga je voor? verliefd of genegenheid en vriendschap??? Lovers

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 11:07

zoals RK het omschrijft kan ik me er wel in vinden eerlijk gezegd. Kort maar krachtig, echter nog niet helemaal een antwoord op mijn vraag Haha! Genegenheid en vriendschap heb ik inmiddels door hoe dat in elkaar zit. Mogelijk heb ik idd in het verleden wel verliefdheid verward met vriendschap en genegenheid. Ik ga nu toch wel heel erg sterk aan mijzelf twijfelen *LOL*

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:09

nou verliefdheid is voor mij zorgen, heel veel zorgen.. Hoe kijkt hij tegen andere meisjes aan, vind hij mij wel leuk genoeg, ik ben niet leuk genoeg voor hem, hij is veel te leuk voor mij, hij kan teveel mooie meisjes krijgen, hij gaat vreemd, hij doet dit hij doet dat bla bla bla.. ik kan dan nergens anders aan denken.. erg irritant, probeer het ook niet te doen maar dat lukt gewoon niet.. als ik zo ga denken weet ik het weer: het is weer zover, saskia is verliefd..

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:10

Nou, als ik verliefd ben is het ellende. Ellende omdat ik me onzeker ga voelen omdat ik zo graag wil dat hij mij ook leuk vindt. Ellende waarvan ik 's nachts wakker lig en niet van kan slapen. Ellende waardoor ik me afstandelijk gedraag om maar niet gekwetst te worden. En waardoor ik me juist anders ga gedragen dan ik ben omdat ik zo leuk mogelijk over wil komen.

Needless to say dat mijn relaties altijd mislopen Knipoog Wie vroeg ook alweer waarom ik altijd met die kneuzen omging? Simpel, daar word ik niet verliefd op. Houd ik de touwtjes in handen Knipoog

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:22

Verliefd zijn? De persoon niet uit je kop krijgen... Je staat er mee op, gaat er mee slapen... Nou slapen, slapeloze nachten krijg je ervan Haha! Dagen lang rondlopen met een smile op je bek en vies vrolijk zijn en je weet mijn god niet waarom...

Denk een paar kenmerken van de zovelen... Denk dat je niet echt kan zeggen ik ben verliefd. Het is een gevoel wat je overkomt en je zal het vast herkennen als het eenmaal zover is.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:33

ankie1 schreef:
waar ga je voor? verliefd of genegenheid en vriendschap??? Lovers

Het gaat hand in hand. Vandaar dat hele goede vriendschappen vaak maar een klein zetje nodig hebben (door omstandigheden) om een relatie te worden. Tussen man-vrouw, vrouw-vrouw of man-man, alle combi's zijn in principe mogelijk.

Het is niet een kwestie van ervoor gaan, het is een kwestie van het laten gaan.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:41

Romkabouter"]
[quote="ankie1 schreef:
waar ga je voor? verliefd of genegenheid en vriendschap??? Lovers


Allemaal aangevuld met lust! Bloos!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 13:47

Mike schreef:
Verliefd zijn? De persoon niet uit je kop krijgen... Je staat er mee op, gaat er mee slapen... Nou slapen, slapeloze nachten krijg je ervan Haha! Dagen lang rondlopen met een smile op je bek en vies vrolijk zijn en je weet mijn god niet waarom...



Hier kan ik mij helemaal in vinden Haha! Verder heb ik ook absoluut geen honger meer als ik verliefd ben.. ik teer dan op de liefde *LOL* Tong uitsteken

Verliefd zijn is een fantastisch gevoel.. mits je verliefdheid wordt beantwoord want anders is het een lijdensweg Scheve mond

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:28

Wat is verliefdheid?. Als je er achter bent, vertel het me dan want dat zou ik ook wel eens willen weten. Momenteel ben ik (weer) vrijgezel.
Heb een zeer goede vriend die ik bij problemen als eerste bel en dat is wederzijds. Denk veel aan hem, we spreken of sms-en dagelijks En dat gaat over en weer. Hebben koosnaamjes voor elkaar (plagerig). we hebben al eens samen een beschuitje gegeten. Maar.... weet dat het nooit echt wat tussen ons kan worden omdat we het over een aantal belangrijke zaken nooit eens zullen worden. Hij de boerenlul ik de feministische bitch.

Ben ik nu verliefd of verwar ik genegenheid in combinatie met vriendschap en lust met verliefdheid?
Vertel het me want ik weet het niet.

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:31

Romkabouter"]
[quote="ankie1 schreef:
waar ga je voor? verliefd of genegenheid en vriendschap??? Lovers

Het gaat hand in hand. Vandaar dat hele goede vriendschappen vaak maar een klein zetje nodig hebben (door omstandigheden) om een relatie te worden. Tussen man-vrouw, vrouw-vrouw of man-man, alle combi's zijn in principe mogelijk.

Het is niet een kwestie van ervoor gaan, het is een kwestie van het laten gaan.
[/quote]

Thanx Romkabouter, aan dit advies heb ik wat!!!! Haha! Lovers

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:39

Nanda schreef:
Vertel het me want ik weet het niet.

Je moet er over nadenken of je het bent of niet........ dan is er maar 1 conclusie Lachen

(zie boven)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 14:44

Sprintje"]
[quote="Romkabouter"][quote="ankie1 schreef:
waar ga je voor? verliefd of genegenheid en vriendschap??? Lovers


Allemaal aangevuld met lust! Bloos!
[/quote]


Inderdaad!

Daarom geloof ik ook niet dat Maarten geen lustgevoelens heeft, sowieso geloof ik dat van niemand niet. Man of vrouw dat maakt geen zak uit. Alleen mannen hebben er wat meer last van.

Volgens mij heeft het allemaal nog een beetje met de opvoeding te maken, van vroeger uit werd je als vrouw zijnde toch geleerd dat sex vies was, en alleen maar om je man te plezieren en om je voort te planten. Op het moment dat je er ronduit voor uitkwam dat het lekker is, kreeg je te horen dat je een prutsmuts of een slet was.

Gelukkig is mijn generatie zo modern dat je gewoon mag toegeven dat je er plezier aan beleeft!!

(behalve de vrouwen die dan nooit echt goede sex hebben gehad Schijnheilig )

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 15:17

Ow… Ik ontken ook niet dat er geen lustgevoelens zijn hoor Haha! Enige punt is dat ik altijd eerst nadenk voordat ik van plan ben om ergens aan te beginnen. Dan heb ik al zoveel nagedacht over mogelijke gevolgen en hebben er zich allerlei scenario’s afgespeeld in mijn hoofd dat ik er gewoon maar vanaf zie *LOL* Tja… misschien is dat wel mijn ‘tekortkoming’, dat ik teveel nadenk Knipoog

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:24

Maarten schreef:
Dan heb ik al zoveel nagedacht over mogelijke gevolgen en hebben er zich allerlei scenario’s afgespeeld in mijn hoofd dat ik er gewoon maar vanaf zie *LOL*)


Zijn die scenario dan allemaal zo negatief?

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 15:28

Euhm… Ja Haha! Vaak wel. Ik zie volgens mij vaker meer problemen dan leuke dingen *LOL*

(toch wel handig, op deze manier kun je een beetje aan zelf-relativering doen Haha! )

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:34

moet ik dan denken aan scenario,s van; straks wordt ze zwanger of zaken als wat zullen mijn vrienden wel niet van haar denken? Ik bedoel zijn het praktische problematische scenario's of geestelijke!? doemscenario's?

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:35

Ik kan me niet voorstellen dat dat soort ideeen een verliefdheid in de weg kunnen zitten. Gevoel kun je nou eenmaal niet zoeken, dat is er gewoon of is er gewoon niet...

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 15:51

Mike… daar heb je ook weer een heel goed punt te pakken Lachen *krabt zich even aan het achterhoofd en slaat deze opmerking op* Haha!

Nanda: hou het maar op doem-scenario’s Knipoog Ik weet wel dat het eigenlijk allemaal meevalt en dat ik vaak niet moet zeuren, maar vaak zit het stemmetje wat die scenario’s influistert bij mij erg aan de oppervlakte. Bij veel mensen zit dat stemmetje altijd in het achterhoofd. Nou… zeg maar gerust dat hij bij mij in mijn voorhoofd zit Haha!

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:07

Ik kan me wel voorstellen dat je over bepaalde dingen gaat nadenken.

Als je verliefd bent kun je je heel kwetsbaar voelen omdat je bepaalde dingen/gevoelens ervaart die je niet kunt plaatsen omdat ze 'niet bij jou passen'. Je raakt een stukje controlle kwijt over je gevoel en jezelf. Het ene moment ben je happy, het andere moment weer heel onzeker.

Dan ga je dus over dingen nadenken, tenminste zo zie ik het. Je voelt je verward en wilt het allemaal wel, maar toch ook weer niet...

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:10

volgens ben je wel verliefd (of kun je het worden) maar vecht jij gewoon tegen het gevoel. Jou verstand is blijkbaar sterker dan je gevoel. Terwijl bij 99% van de mensen dit net andersom is.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 16:16

En daar sla je volgens mij de spijker op z’n kop Nanda Haha! Mijn verstand heeft eigenlijk altijd de overhand. Ik weet dat eigenlijk ook wel van mijzelf Schijnheilig Ik kan me geen moment herinneren dat ik niet wist wat ik deed. Owkee… dat lieg ik Schijnheilig 1 moment weet ik niet meer, maar daar denk ik liever niet meer aan terug Lips are sealed

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:22

Maar er zit ook een stuk onzekerheid in je. Want jij weet net zo goed dat die doemscenario's die in je hoofd zitten in de praktijk helemaal niet zo zullen uitpakken en het allemaal best meevalt.

Het is allemaal behoorlijk herkenbaar voor me. Daarnaast wil ik graag controle over mijn (persoonlijke) zaken hebben. Durf me niet (volledig) aan iemand over te geven, uit angst controle te verliezen

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 16:33

Ik weet het eigenlijk allemaal wel Haha!

V.w.b. die onzekerheid: ik ben hard op weg om die bij mijzelf weg te nemen en het begint z’n vruchten af te werpen volgens mij Haha!

Maar toch hè… blijf ik altijd nadenken. Voor mijn gevoel is alles gepland. Saai, ik weet het Tong uitsteken Pfff… soms wordt ik wel eens heel erg moe van mijzelf Haha!

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:34

Goh, wat Nanda omschrijft komt wel heel bekend voor Haha!

Al denk ik persoonlijk dat als je iemand echt kunt vertrouwen, je je uiteindelijk wel zal openstellen voor de ander. Ben zelf best iemand die gesloten kan zijn op bepaalde gebeiden, maar heb laatst ondervonden dat als je bepaalde zaken deelt, het enorm prettig kan zijn als je iemand hebt die je kunt vertrouwen en diegene je ook begrijpt.

Maar idd, verder kan het soms enorm moeilijk zijn voor iemand om zich over te geven... Weet ik voldoende van. Kan alleen zeggen, gevoelens ontloop je niet en krijgen uiteindelijk de overhand Lachen