Als er één ding is wat ik de laatste week heb geleerd, dan is het wel dat alles mogelijk is, als je maar doorzet 
Ik loop momenteel stage bij een jongerentijdschrift/websites. Hiervoor schrijf ik nieuwsartikels en recensies van films, concerten, CD's, modetrends... Noem maar op. Ik voel me er helemaal op mijn plek en ik was nog geen 2 weken bezig aan mijn stage toen mijn oog op een nieuwsbericht viel: "Benedict Cumberbatch zal aanwezig zijn op de première van Parade's End op het filmfestival in Gent." Tof natuurlijk, aangezien ik momenteel een masterthesis schrijf over de BBC-serie Sherlock, waarin Benedict de hoofdrol vertolkt. Dus meteen kaartjes gekocht voor het filmfestival
Maar wacht eens... wat als ik nu een interview zou kunnen fixen? Hoe onmogelijk zou dat zijn? Ik vertelde het aan een paar vriendinnen die reageerden met een "ja hoor, probeer maar *gniffel*". Ik had er dus niet zoveel hoop in
De volgende dag mijn wilde (en in mijn ogen onrealistisch) idee toch maar voorgelegd aan onze hoofdredacteur, en die had maar één woord voor me: DOEN!
Dus onder het motto "nee heb je, ja kan je krijgen" met een bang hartje een mailtje gestuurd naar de persdienst van het filmfestival. Wonder boven wonder kreeg ik vrijwel meteen reactie: ze zouden proberen iets te regelen
Na heel, heel, héél veel mailtjes van mijn kant ("weet je al meer?", "kan je dit bevestigen?", "wanneer word ik verwacht?") en erg veel frustratie met de persdienst die amper antwoordde, was het zover: "je wordt vrijdag 12 oktober om 10u in de Mariott verwacht voor je interview met Benedict." Aaaaaahhh

Eerst gingen we natuurlijk naar de première van Parade's End, de nieuwe serie waarin Benedict de hoofdrol speelt en waarvan alle 5 afleveringen integraal in de bioscoop werden vertoond. Benedict kwam op de rode loper, heel spannend natuurlijk, je eerste filmster in het echt zien 

Benedict die mijn Sherlock Holmes boek signeert - even lekker de fangirl uithangen 
De première van Parade's End was uiteraard fantastisch - geweldige acteurs, briljante regisseurs, fantastisch script. En mijn avond werd er aanzienlijk beter op toen ik ontdekte dat Benedict zelf in de stoel naast mij zat. Ik was per toeval naast 2 stoelen gaan zitten waar een sticker "voorbehouden" op stond, maar omdat er tijdens de eerste 3 afleveringen niemand zat, besteedde ik er geen aandacht aan. Toen kwam aan het begin van de 4de aflevering iemand giechelend binnen rennen naar die stoel. 10 minuten later ontdekte ik dat meneer Cumberbatch zelf naast me zat
Daar zit je dan, met nog 2 uur te gaan terwijl de persoon die op het scherm te zien is op 30 centimeter van je zit.
Achteraf hebben we nog een babbeltje geslaan en dat gaf me hoop voor de volgende dag - Benedict was erg vriendelijk, startte zelf een gesprek en leek erg dankbaar toen ik zei dat ik het geweldig vond. Kijk, meneer de filmster is dus toch een gewone man waar ik een normaal gesprek mee kan voeren. 
Na erg weinig slaap vertrok ik de volgende ochtend weer naar Gent en de zenuwen gierden door mijn lijf. Ik stelde me op de trein alleen maar doemscenario's voor. Dat ik geen woord zou kunnen uitbrengen ofzo. Stel je voor
De persdienst had me 10 minuten met Benedict toegekend, wat natuurlijk niet veel is maar wel genoeg voor een degelijk interview. Zenuwachtig als de pest kwam ik dan eindelijk aan bij het hotel waar de interviews doorgingen. Ik voelde me meteen een echte journalist want ik was omringd door allemaal bekende personen die me gewoon betrokken in hun gesprekken. Eerst had ik een interview met David Parfitt, producer van Parade's End. En ik was erg geïntimiderd omdat deze man een Oscar heeft gewonnen, maar al snel bleek dat hij een erg vriendelijke, sympathieke en spontane man was. We hebben een halfuurtje leuk gepraat, het klikte prima en hij had erg veel boeiende antwoorden op mijn vragen. Na het interview moest ik 10 minuten wachten op Benedict, maar in plaats van me wat awkward te laten rondhangen, sleepte David me aan mijn mouw mee naar een groepje journalisten en crewleden, waar ik aan iederen werd voorgesteld. Bizar gevoel hoor, zo staan socializen met een groepje filmmensen 
En toen was het dan eindelijk zo ver: meneer de persman kwam me vertellen dat ik me klaar moest maken voor Benedict. Ik weer het kamertje in dat voorbehouden was aan de pers en daar stond hij dan: Benedict Cumberbatch. Vreemd hoor, als er plots iemand voor je neus staat die je al 100x op televisie hebt gezien
Na wat snelle introducties bleek dat hij me nog herinnerde van de vorige avond (ik had helaas geen goede indruk gemaakt tijdens de screening - ik was wat met m'n telefoon aan het prutsen tot hij vroeg of ik mijn telefoon alsjeblieft wou afzetten
Op dat moment had ik ook helemaal niet door dat hij het was die naast me zat, anders had ik uiteraard mijn telefoon niet aangeraakt). Ik vertelde hem over mijn thesis over Sherlock, wat hij meteen boeiend vond. Het interview zelf liep erg vlot en dankzij het voorgaande interview was ik helemaal zen. Benedict was een absolute droom om te interviewen. Je geeft hem maar een kleine voorzet en hij barst los in een spraakwaterval. Hij geeft ook nog eens erg diepe en intelligente antwoorden, wat het een heel aangename belevenis maakt om hem te interviewen. Ik vertelde hem over een scène die ik geweldig vond in Parade's End, en hij was helemaal blij om dat te horen omdat die hele scène zijn idee was
De 10 minuten werden 15 minuten, maar toen was de tijd helaas toch echt om. Hij vroeg nog wat meer info over mijn thesis, wenste me veel succes en toen was het over. Een fotograaf zorgde nog voor een leuk souvenirtje 

En alsof dat alles nog niet genoeg was, heeft mijn hoofdredacteur vandaag mijn interview met Benedict doorgestuurd naar enkele grote magazines. Eén ervan vond het zo'n goed stuk dat ze het op hun website hebben gepost
Het volledige interview is hier te lezen: http://focus.knack.be/entertainment/fil ... 164510.htm
Om maar te zeggen: vorige week had ik nooit voor mogelijk gehouden dat ik op dit moment een artikel met een succesvolle Britse filmster - iemand die nota bene de hoofdrol speelt in mijn favoriete serie - gepubliceerd zou hebben op één van de grote websites van het land. Dus als er iets is waar jij al jaren van droomt, grijp je kans en ga ervoor, want alles is mogelijk

Een linkje voor zij die hem niet kennen:
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 15-10-12 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt